Spring naar bijdragen

Bojan023

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Bojan023's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

5

Waardering in de gemeenschap

  1. Ondanks ik zelf nieuw ben op dit forum, ben ik niet nieuw in de touringcarbranche. Ter verduidelijking: ik ben pas 23 maar na 5 jaar heb ik al veel van het wereldje gezien. Om te beginnen zul je zonder enige moeite een baan in de branche gaan vinden. Men staat te springen om nieuwe chauffeurs. Veel bedrijven werken wel met jaarcontracten echter moet je het wel heel erg voor jezelf verpesten om dat niet verlengd te krijgen. Er staan vaak zelfs wagens stil omdat er geen chauffeurs zijn i.p.v. te weinig opdrachten. Veel bedrijven kunnen zelfs de opleiding voorschieten, of betalen deze zelfs voor je bij een minimale diensttijd van een x aantal jaar. Wat betreft baankansen dus geen vuiltje aan de horizon. Echter, met opmerkingen als "liever niks te willen doen" en "het liefst niks doen" zul je het zwaar gaan krijgen ben ik bang. Je zult altijd de armen uit de mouwen moeten steken (vegen, dweilen, schoonmaak, koffers, assistentie bij in- en uitstappen), zéker als touringcarchauffeur (wordt vaak onderschat). Heb je als taxichauffeur nooit moeten tillen/inladen/in- en uitstappen? Bovendien moet je sociaal ingesteld zijn want je ontkomt niet aan contact met 60-90 mensen in jouw bus. Dit is vaak heel erg positief (gezellig, grappig, leuk) maar af en toe ook heel vervelend (dronken klanten, agressie, klachten). Daar moet je mee om kunnen gaan, je ontkomt er niet aan. Over sociaal gesproken, ik hoop dat je geen druk sociaal leven hebt want je werkdagen worden erg lang. Tien uur per dag is eerder regel dan uitzondering en werktijden zijn heel onregelmatig. Er zal waarschijnlijk van je worden verwacht om ook 's nachts en in het weekend te rijden al hangt het van het bedrijf, je contract en de planning af in hoeverre je afspraken kan maken. Ik zou je dolgraag willen aanbevelen om op de touringcar te gaan rijden, uit mijn liefde voor het vak. Echter zie je op tegen het behalen van het rijbewijs (dat is al een slecht teken als je het mij vraagt), heb je geen zin om fysiek bezig te zijn en 's nachts rijden wil/kan je in beginsel al niet. Wellicht dat Flixbus iets voor je is al zou ik je dan eerder aanraden om het OV in te gaan (ook qua salaris). Als je mijn oprechte mening vraagt: ga opzoek naar een kantoorbaan (administratie oid). Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Groeten, Bojan
  2. Beste allemaal, Als kind en puber ben ik altijd met grote voertuigen bezig geweest. Ik was er dan ook heilig van overtuigd mijn roeping te hebben gevonden. Echter, na de middelbare school heb ik ervoor gekozen om naar de universiteit te gaan maar leefde mijn jongensdroom nog altijd. Nadat ik mijn propedeuse op zak had, heb ik besloten om deze jongensdroom deels werkelijkheid te laten worden en ben ik ruim 4 jaar geleden naast mijn studie op de touringcar als oproepkracht gaan rijden in het weekend. Dit bevalt mij tot op de dag van vandaag uitstekend! Langzaam maar zeker komt het einde van mijn studententijd in zicht waarna ik logischerwijs fulltime ga werken, hoogstwaarschijnlijk in de sector in het verlengde van mijn studie (Civiele Techniek, vroeger was dit 'weg- en waterbouw'). Het jeukt al jaren om mijn rijbewijs uit te breiden en ik besefte mij dat het er hoogstwaarschijnlijk niet meer van gaat komen als ik niet, net als de bus, mijn rijbewijs voor de vrachtwagen als student behaal en terugverdien. Na wat wikken en wegen heb ik besloten om ook voor C en CE te gaan. Momenteel volg ik met enorm plezier rijlessen, en realiseer ik mij steeds meer dat dit de juiste beslissing was. Ik ben dus onbekend met de wereld van het goederenvervoer en daarom alvast aan het oriënteren voor een bepaald soort vervoer/werkgever in de omgeving van Delft. Ik sta open voor elk soort vervoer en de enige harde eisen die ik heb zijn een 0-urencontract en enkel werken in het weekend of vakanties. In het ongeregeld personenvervoer is dit geen probleem, echter vraag ik mij af of er ook in het weekend veel goederenvervoer plaatsvindt. Ik kan mij voorstellen dat dit ook erg afhangt van het soort vervoer. Wie kan mij meer vertellen over het goederenvervoer in het weekend? Als ik dan een voorkeur mag uitspreken dan is dat vervoer op en om de bouwplaats (bouwmaterialen, bouwmachines of betonnen elementen bijvoorbeeld, geen kipper), wat misschien niet zo gek is gezien de studie die ik volg ;-). Echter kom je hier volgens mij al snel uit bij exceptioneel/dieplader transport, waar je niet als nieuweling zonder ervaring kan beginnen (lijkt mij). Heeft iemand suggesties voor typen vervoer waar ik aan kan denken? Mijn andere voorkeur zou transport zijn waarbij werkzaamheden buiten het rijden om wordt gebruikt, denk aan een kraan bijvoorbeeld. Als ik mij niet vergis heb je hier echter extra certificering voor nodig (die erg duur is). Wie zou mij wat meer kunnen vertellen over deze certificering en typen vervoer waarbij gebruik van een kraan vaak komt kijken? Het is een aardig lang verhaal geworden, excuses :-). Alvast bedankt voor de moeite! Groeten, Bojan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden