Spring naar bijdragen

tstle

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    94
  • Geregistreerd

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

tstle's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

62

Waardering in de gemeenschap

  1. https://www.transport-online.nl/site/120995/enquete-helft-ondervraagde-chauffeurs-rijdt-te-lang-door/ " De ILT haalt de Europese norm niet die stelt dat drie procent van de gewerkte dagen van vrachtwagenchauffeurs moeten worden gecontroleerd. Zelf vindt de ILT de handhaving op orde: het gaat hen om de kwaliteit van de controles en niet om kwantiteit." 3% dan zouden ze het nog druk krijgen..... maargoed voor de meesten is het een kleine moeite om 15 en 30 minuten rust te maken tijdens laden en lossen. Er zijn zelfs bedrijven waar ze staffelpauzes hanteren en de chauffeurs vol trots verkondigen dat ze de rust maken tijdens het zelf lossen van de wagen 🤐
  2. Ik zou eerst bedenken wat je wilt gaan doen en daar het juiste traject bij zoeken. Tenzij je natuurlijk geld teveel hebt. 2 weken van huis om kuikentjes naar Kazachstan te rijden is wat anders dan rondjes op de vuilniswagen. Met alleen C kom je vooral op lokaal / regionaal werk. Distributie, puincontainers, afvalsector, beton, meubels bezorgen etc. Vaak niet alleen rijden maar ook andere werkzaamheden. Soms met bijrijder voor het sjouwwerk. Wil je lange afstanden dan is niet zo snel te vinden met C. Het is er wel. Bijv transport hele zware goederen of juist de duurdere dingen zoals exclusief vlees. Met CE kan je regionaal en verder weg. Meer rijden, minder sjouwen. Meer vacatures in te vinden. Heeft ook meer zin om werk verder weg te zoeken want 1x in de week woon-werkverkeer is makkelijker om ver voor te rijden dan dagelijks. Ik zou eerst een baan zoeken en met dat bedrijf afspraken maken. Zeker gebruik maken van het STL SOOB traject. Je salaris zal er niet/amper minder om zijn. Zelf 5k investeren is echt geen garantie op een baan en ook niet op een hoger salaris om die 5k terug te verdienen. Zodra je gaat werken wordt er sowieso soob bijdrage ingehouden van je loon dus waarom zou je er geen gebruik van maken? Zelf betalen alleen doen als je perse vrijheid wil houden en niet 1 a 2 jaar vast wil zitten of als je geen werk kunt krijgen. Maar dan is het wel de vraag of het uberhaupt slim is om het rijbewijs te halen. Ik zou toch echt eerst flink gaan solliciteren en gesprekken voeren. Zodat je zeker weet dat je aan de slag kan. Er zwerven een hoop spookvacatures rond. Ook al betaal je het zelf om je vrijheid te houden dan staat het alsnog niet netjes als je binnen een jaar al weer weg bent. Dus ik zie er weinig voordeel in om het zelf te betalen. Zelf had ik dat wel gedaan maar achteraf gezien niet echt nodig geweest.
  3. Heel mooi. Hopelijk draagt het bij aan een betere naleving van de CAO en een eerlijker speelveld. 2 jaar is nog kort. Zeker kleine bedrijven hebben een pakkans die bijna verwaarloosbaar is.
  4. Dat is zeker zo. Sterker nog er zijn zoveel chauffeurs die ook nog eens graag meer dan fulltime werken dat er geen enkele reden is om meer te betalen. Een chauffeurstekort is er dan ook niet. Alleen mensen die volle weken willen werken zonder pauze en dat voor D0, daarvan zouden de bedrijven er graag wat meer van hebben:)
  5. Die zullen hun werkterrein wel gaan verleggen naar Nederland denk ik.
  6. Wat denken de vakbonden er nu uit te kunnen slepen dan? Dat is mijn grote vraag. Voor de griepgolf zagen de onderhandelingen er al niet zo best uit dus dat zal nu niet veel beter zijn. Wel grappig dat er stemmen op gaan om het minimumloon naar 14,- te doen. Dat is al meer dan ik krijg met m'n pasjes die toch niet helemaal gratis waren. Vandaag zat ik op Funda te kijken. Huizen in de buurt allemaal boven de 2 ton. Het beste zou zijn als chauffeurs massaal minder gaan werken. Gewoon 3 a 4 dagen. 32 of 40 uur en daarmee klaar. Maargoed zolang iedereen meer uren gaat maken voor meer geld hoeven werkgevers natuurlijk geen hoger uurloon te geven.
  7. De verkeersveiligheid wordt er niet beter op. Eerst moet ik m'n telefoon en de weg in de gaten houden, nu ook nog touringcars 😅
  8. Of er veel verschil tussen zit zou ik niet durven zeggen. Waarschijnlijk zal het elkaar niet veel ontlopen. Het zijn allebei uitmuntende CAO's. Veel mensen zijn er maar wat jaloers op.
  9. Met zo'n verschil loopt het over een hele dag hard op... zal het eens in de gaten houden of mijn tacho dat ook doet.
  10. Stoplichten houdt TomTom natuurlijk wel rekening mee. Belgische wegwerkzaamheden dat zal geen enkele navigatie goed kunnen inschatten...:p Zou dat uur verschil op een dag dan alleen het manouvreren zijn? Weet iemand hoe zo'n tacho eigenlijk telt? Als je binnen x minuten weer verder gaat rijden telt 'ie dan alle tijd mee etc? Hoop dat er dingen zijn die ik anders kan doen om die rijtijd omlaag te krijgen.
  11. Vaak bij lange werkdagen haal ik het niet met de 10 uren rijtijd. Dan is het vaak een half uur langer rijden. Maar als ik alle adressen invoer in TomTom Myroutes Truck dan blijkt zo'n route maar 9 uur rijden te zijn. Oke, ik rij een keer verkeerd of heb een korte file. Maar waar komt toch het grote tijdsverschil vandaan? Bij de klant zet ik de motor altijd uit als ik mij ga aanmelden en daarna rij ik naar de losplaats. Hoe komt het dat de tacho zoveel rijtijd telt. Is er iets wat ik anders kan doen om dit te voorkomen?
  12. Bizar is het pas als je een helm en lange broek moet hebben om de wagen te mogen aandokken en over de parking naar het hokje te mogen lopen. Dan mag je verder niet naar binnen het laden en lossen doen ze zelf. Gaat nergens over maargoed. Voor wie de schoenen zelf moet betalen kijk eens bij de Lidl webshop. Daar heb je S3 schoenen voor 20,- en soms zelfs voor 10,- in de aanbieding. Zal alleen geen kevlar zijn. Maar ze gaan wel lang mee. https://www.lidl-shop.nl/search?query=veiligheidsschoenen
  13. Gewoon langsgaan bij bedrijven. Het is nogal een ouderwetse sector. Of conservatief mag je het ook noemen:) Er zijn namelijk erg veel sollicitanten die verplicht solliciteren van het uwv. Dat is nogal vermoeiend voor bedrijven. Vandaar als je langsgaat dan weten ze in ieder geval dat je echt uit eigen motivatie wilt komen werken. Ik ken iemand die zo al meerdere keren aan werk is gekomen. In het Noorden zag ik een advertentie van hacquebord staal en buizen Drachten https://www.indeed.nl/cmp/Hacquebord-Staal-En-Buizen-Bv-1/jobs?clearPrefilter=1 Hier ook het een en ander: https://www.indeed.nl/jobs?q=vrachtwagenchauffeur Op Jobbird staan vooral uitzendbanen; https://www.jobbird.com/nl/vacature?s=vrachtwagenchauffeur&rad=30&page=1&ot=date Hier kan je ook je geluk beproeven; https://www.transport-online.nl/site/module/marketplace/adv/2/vacatures/ Of ons aller marktplaats, je weet maar nooit; https://www.marktplaats.nl/l/vacatures#q:vrachtwagenchauffeur|sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING Of zoek een zzp'er en vraag of hij niet af en toe eens vrij wil. Soms is er wel werk maar zijn ze er zelf nog niet aan toe gekomen om op zoek te gaan naar mensen. Ik merk wel dat het aantal vacatures flink is ingezakt.
  14. Bestaat er eigenlijk zoiets als ADR toeslag? Meer salaris ofzo...?
  15. Nadat ik dit ( https://www.indeed.nl/cmp/Peter-Appel-Transport/reviews ) heb gelezen heb ik respect voor iedereen die aan de slag gaat bij Peter Appel 😃
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden