Spring naar bijdragen

volvofh12

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    899
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

407 Excellent

Over volvofh12

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Gaat om een bedrijfspand. Jouw verhaal gaat hier niet op, maar je hebt wel een punt.
  2. volvofh12

    Het leven van een Botschauffeur

    Heeft dan de maker van het bestek zitten prutsen? Of de opdrachtgever?
  3. Zit standaard op een XF 106
  4. Iedereen die langzamer dan 80 rijdt gewoon inhalen. En blijven opletten, zo moeilijk is het allemaal niet. Dashcam is trouwens wel een goeie tip van roadtrain.
  5. Soms als er borden of bomen in een s bocht staan waar je redelijk vlot door kan rijden. Maar het systeem redt levens. Het is ff wennen hoe er mee om te gaan.
  6. ^ Code 95 docenten zijn de grootste zwetsers. Die hebben altijd van die sterke verhalen.
  7. Die kant gaan ze dan wel op. Dit betekent bijna geen overuren meer. Misschien alleen wat zaterdag of zondag uren.
  8. Het betreft de afdeling die verantwoordelijk is voor het vervoer van aardappelen, waar iets minder dan 5% van de in totaal tweeduizend personeelsleden werkt. Volgens CNV-vakbondsbestuurder Linda Slagter geldt nu nog een verplichting om chauffeurs veertig uur per week werk te bieden. De directie zou dat willen veranderen naar 160 uur per maand. Inkomen Hoewel dit slechts een kleine verandering lijkt, vrezen de personeelsleden dat het toch grote gevolgen heeft voor hun inkomen. Volgens Slagter bestaat een belangrijk deel van het loon uit overuren en toeslagen. Dit deel van het loon zou aanmerkelijk minder worden als het bedrijf overstapt op de nieuwe regeling. ‘En het standaard uurloon van een chauffeur is niet zo hoog, dus die extra toeslagen zijn meer dan welkom.’ De bonden en het personeel hebben een eindbod ontvangen van de directie ‘En dat hebben we voorgelegd aan onze leden. Daaruit bleek dat 89% tegen het bod was’, aldus Slagter. De chauffeurs accepteren het dus niet. De vakbondsvrouw geeft aan in overleg te willen blijven met de directie en bij voorkeur geen stakingsactie te willen organiseren. ‘Maar wat moet, dat moet.’ Recessie Volgens Slagter wil de directie voorsorteren op een nieuwe recessie. ‘Maar daarbij leggen ze het werkgeversrisico volledig bij de werknemers. Vanuit de werkgever snap ik dat wel. Maar het personeel wil dat uiteraard niet. Wij zouden graag zien dat AB Texel een garantie afgeeft dat chauffeurs minimaal acht uur per dag worden ingezet op roosterdagen.’ De directie van AB Texel is echter toch van plan om de veranderingen door te voeren. Dat meldt althans de Leeuwarder Courant. Zij citeren uit een brief aan het personeel: ‘Dit heeft consequenties voor zowel de organisatie als voor jou als chauffeur’. Topman Dennis Wetenkamp zou van alle betreffende chauffeurs willen weten hoe ze erin staan. Op die manier zou hij personeelsleden onder druk willen zetten, zegt een anonieme chauffeur tegen de Friese krant. Onderwerpen
  9. https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegvervoer/2019/07/18/ab-texel-ruziet-met-chauffeurs-over-werktijden/ AB Texel wil zijn chauffeurs (aardappelen afdeling) naar 160 uur per 4 weken. Dat moet je volgens mij ook niet willen.
  10. Doe mijn kussen ook op de hoge kant. Beetje vlak stellen met de luchtvering. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  11. volvofh12

    wist je dat

    Weet je wel wat ze kunnen zien van afstand? Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  12. Een poging gedaan.http://cloud.tapatalk.com/s/5d106dd52a191/getfvid_60770575_298567637760591_3563415622530367488_n.mp4
  13. Gelukkig kun je de grammofoonplaten speler zo weer van het bovenbed halen.
  14. Sensor, gewoon door gaan.
  15. Of tegen het kopschot als ik geen kettingen zou hebben.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...