Spring naar bijdragen

PortofRotterdamBeginneling

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

4 Neutral

Over PortofRotterdamBeginneling

  • Rang
    Newbie
  1. @Leeuwtje Bedankt voor de feedback. En uw opmerking over probleem-oplossing relatie is zeker terecht, is ook iets waar veel aandacht aan besteed wordt bij de opleiding. U kunt zich echter ook voorstellen dat ik in de korte introductie dit niet helemaal juist heb kunnen verwoorden. Vanuit de MRDH (Metropoolregio Rotterdam Den Haag) is er een opdracht neergelegd om een innovatieve lantarenpaal te ontwikkelen, gebaseerd op een internettechnologie. In andere woorden: Een lantarenpaal die meer informatie verzend, o.a. betreft weer, drukte op de weg etc. etc. De regio moet "toekomst bestendig" worden en de MRDH regio ziet de lantarenpaal hierin als de heilige graal. Dit vonden wij eigenlijk een beetje een onzinnige toepassing, en zijn verder gaan kijken. Toen kwamen wij al snel uit bij de haven van Rotterdam, welke middels een zelfde soort toepassing een coördinatieprobleem probeert op te lossen. Hierbij lopen zij echter tegen het probleem aan dat samenwerking lastig is: de kleine marges binnen de transportsector maken het delen van informatie eerder een gevaar dan een oplossing. En vanuit dat oogpunt zijn wij aan het ontwikkelen geslagen: wanneer informatie niet of beperkt gedeeld wordt, zullen de uitvoerders, (lees: chauffeurs) daar de dupe van worden. Vandaar ook de vraag hoe u het ervaart, en waar u verbeterkansen ziet. en @doemijnbest Onwijs bedankt! Hier hebben wij inderdaad zeker wat aan! Wij gaan het meenemen en zullen zeker stil staan bij een mogelijkheid om een betere routeaanduiding te creëren. Dit is een nieuw inzicht voor ons en gaan wij dankbaar gebruik van maken!
  2. Wat een negativiteit hier zeg. Wij geven eerlijk toe dat wij niet exact weten hoe het systeem werkt, en hopen jullie inzichten hierop te krijgen. Zodoende hopen wij een systeem te ontwerpen wat daadwerkelijk voor de eindgebruiker (u dus) een toegevoegde waarde heeft. Ervaren jullie bijvoorbeeld dat jullie vaak bij A staan terwijl jullie last minute bij B verwacht worden, hadden wij dat in het ontwerp meegenomen. Dit lijkt mij een beetje tegenstrijdig overigens. Ons voornaamste ontwerpcriteria is u, de chauffeur, en wij willen graag leren hoe u hierover denkt. En vervolgens is het raar dat wij dat aan u vragen? Natuurlijk zal uw planning zeggen dat er nauwelijks problemen zijn. U als uitvoerder zal het echter anders ervaren.
  3. Geachte heren en dames van dit forum, Ik hoop dat u ons kunt/wilt helpen met een onderzoek voor school. Vanuit de TU Delft zijn wij bezig een systeem te ontwikkelen wat het laden (en lossen) van containers op de haven van Rotterdam eenvoudiger moet maken. Nu is niemand van ons ooit fysiek in de haven van Rotterdam geweest, dus u begint al te zien waar ons probleem in zit… Wij hopen dan ook dat u als ervaringsdeskundige ons hierbij iets kunt helpen! Graag zouden wij te weten willen komen hoe het huidige systeem werkt, hoe u uw lading in de haven van Rotterdam ophaalt. Wellicht kunt u ons op weg helpen door (enkele van) de volgende vragen te beantwoorden? - Hoe hoort u welke container u waar op moet halen? - Hoe hoort u wanneer een container bijvoorbeeld vertraging heeft? - Wat gebeurt er als u bijvoorbeeld vertraging heeft? - Is de locatie van uw lading altijd duidelijk? - Zijn er punten en situaties waar u een gebrek aan informatie ervaart? - Waar liggen volgens u de verbeterpunten m.b.t. de efficiëntie? Wij zijn een ontwerp aan het verkennen waarin alle stappen in het ontladen van een container gevolgd wordt. Via sensoren en chips wordt de actuele status en positie van een container/vrachtschip/vrachtwagen continu gevolgd. Wij hopen hiermee te voorkomen dat partijen op elkaar aan het wachten zijn, en u ten alle tijden inzichtelijk heeft wat van u verwacht wordt. Via een website zou u dus status van uw container/lading kunnen volgen. Vertragingen van uw lading etc. wordt in dit systeem direct vastgelegd en zal u ook direct inzichtelijk gemaakt worden. Uw bedrijf (indien van toepassing natuurlijk) kan in dit systeem ook uw locatie volgen. De haven zal u bij binnenkomst al herkennen, waardoor de juiste container eerder klaargezet kan worden voor u, zonder dat hier papieren handelingen aan te pas hoeven te komen. Wij willen u alvast graag bedanken voor het lezen en uw hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...