Spring naar bijdragen

Aroni

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    40
  • Geregistreerd

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Aroni's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

30

Waardering in de gemeenschap

  1. Aroni

    Nieuwe gsm.

    KPN is ook de enige die in Zwitserland gewoon werkt. Moest voorheen telkens opnieuw aanvragen, kom je pas achter als je al bijna aan de andere grens bent en je de hele tijd geen internet had.
  2. Lowa Renegade S3 als je ook wil kunnen lopen.
  3. Aroni

    Waberer staat te koop

    Als je een bedrijf weet waar dat kan hoor ik het graag 😉
  4. Maar goed, de vraag is dus eigenlijk, waarom ga je dan niet bij AH werken? Dit is wat ze bieden om mensen te krijgen, als je liever wat anders doet voor dat geld was het dus niet teveel.
  5. In de app maak ik de lading aan exact zoals die op de stapel CMR's staat. Die bewaar ik dan in de app gedurende de rit en kan altijd vergeleken worden door de controleur. De CMR's hebben vaak wel hun eigen berekening, maar een totaal is er meestal niet. Zijn ook verschillende klanten.
  6. Misschien maak jij dat nooit mee, maar waar ik werk komt geregeld voor dat je pas ziet dat er een inrit wAs als je er al vrijwel voorbij bent. Achter dat hek en achter de woonhuizen is dan het bedrijf waar je prima kan lossen, maar dat stond niet of nauwelijks aangegeven. Ook huisnummers ontbreken vaak. Als je het eenmaal weet rij je de volgende keer meteen die oprit op, in de hoop dat iemand het hek open doet en je met je staart van de weg kan. Maar de eerste keer rij je er kats voorbij en achteruit kan sowieso niet meer.
  7. Wat moet ik vragen? Ik weet dat ik daar moet zijn maar kan er niet meer inkomen zonder de halve stad vast te zetten. En het is ook de bedoeling dat hij weer terug gaat naar die bestemming, want daar moet ik wezen. Ik rij dus door omdat ik dAAr niet kan draaien of stoppen, snap je. En een paar km verderop hopelijk wel zonder al te moeilijk te hoeven doen. Ik heb het hier niet over rijden tussen industrieterreinen en DC's in NL of D. Het gaat om plekken waar je met een span nog maar net kan/mag komen, zonder aanduidingen etc.. Gelukkig komt dat maar een paar keer per week voor, maar ik weet dan gewoon niet hoe het er verderop uitziet.
  8. Ik snap wie je bedoelt, maar die zouden ook zonder navi wel op pad gaan. Zelf kan ik ontzettend goed kaartlezen en ben gek op kaarten, heb een hele boekenkast vol. Maar die kan ik niet allemaal meenemen en zie het ook niet zitten om, jUIst als er plots een weg is afgesloten, met een boek op schoot een andere route te zoeken. Kaarten zijn ook veel mooier maar het is niet meer van deze tijd.
  9. Dat de PG's en VC's gelijk op lopen wist ik wel hoor, was ook onderdeel van de cursus geloof ik, maar het zijn juist die uitzonderingen. Dat laatste heb je wel gelijk in. Het is vrijwel altijd heel simpel. Maar las het ingewikkeld wordt dan kan het om 1 puntje gaan soms. Het lijkt soms flauwekul maar als je een controle krijgt is het wel fijn als je de berekening kan laten zien, heb je in elk geval je best gedaan 😉 .
  10. Ik kom nog vaak genoeg over de Simplon hoor 🙂 al was het maar omdat ik zelf ontdek dat de planners het niet goed hebben uitgerekend. Ik denk dat ik het verkeerde nummer (3382) noemde, ben het even vergeten, sorry. Meld me later nog een keer.
  11. Je bedoelt zeker vervoerscategorie ipv. verpakkingsgroep. Als je alleen maar UN nummer en PG's weet is het nog steeds een hele klus om de categorie te vinden. In elk geval duurt dat minstens zo lang als met een app. Ik snap denk ik niet wat het voordeel is van zelf herleiden.
  12. Juist wel! De Tomtom volgt vanzelf meestal die omleiding al als een wegdeel is gesloten. Op zijn laatst zodra je van de weg wordt afgestuurd door de hekken, maar meestal al lang van tevoren.
  13. Ik heb eerlijk gezegd nog maar zelden een afsluiting om omlegging meegemaakt die niet op mijn Tomtom stond. Het is soms niet meteen duidelijk waarom hij je omstuurt maar als je het later uitzoekt blijkt er wel degelijk iets afgesloten te zijn. Zo wordt ik meestal over de A3 naar Basel gestuurd (ookal rij ik liever over de A61) maar af en toe gaat 'ie uit zichzelf al over de A61. Dat is dan bv. omdat er ergens 50km voorbij Keulen een kreuz of wegdeel is afgesloten. Ik heb helaas geen tijd en behoefte om dat zelf allemaal van te voren uit te zoeken, waarom zou ik ook?
  14. Die reactie snap ik niet. Als je voor het eerst naar een nieuwe klant op een onbekende plek ergens in een buitenland gaat en je hebt mbv. Google maps en je Tomtom de exacte positie ingegeven en dan blijkt het een toegangshek tussen twee huisjes te zijn, waar je echt niet meer kan stoppen, dan rij je dus door. Dat kan betekenen dat je het halve dorp door moet tot er een omweg of rotonde komt waar je weer op de terugweg kan. Juist op die plekken midden in een dorp of stadje kom je de gekste dingen tegen. Als je dat niet van te voren weet en op gevoel probeert een terugweg te vinden kom je geheid een keer vast te staan voor een te laag spoorviaduct. Dus, ik zet de bestemming opnieuw in de Tomtom en cross verder en weet zeker dat ik weer op mijn plek kom, zonder een stomme afslag te nemen. Ik zou niet weten hoe dat anders moest. In elk geval snap ik niet wat daar treurig aan is. Moet je als chauffeur soms helderziende zijn?
  15. Google maps weet veel maar geen truck verboden en hoogtebeperkingen. Zelfs als ik per ongeluk voorbij de klant rij en verderop wil keren zet ik opnieuw de bestemming erin zodat ik niet mezelf ergens vastrij.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden