Spring naar bijdragen

Teddybeer

Administrators
  • Aantal bijdragen

    6241
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    60

Over Teddybeer

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Locatie
    Thuis
  • Beroep
    Chauffeur, gek hé

Recente profielbezoeken

12470 profielweergaven
  1. Borghuis Transport

    Dan moet dit topic maar op slot? Want dat openbare verslag zal er niet gaan komen.
  2. Borghuis Transport

    En nu wel een BV.......
  3. Grunneger

  4. Jemason weer een jaartje ouder!

  5. Borghuis Transport

    Geen idee wat de percentages zijn. Maar ik hoor dat een curator steeds vaker onderzoek moet doen naar malversaties in een failliesement. Maar als dat 3% zou zijn dan betekend dat dus dat 97 % "eerlijk" gehandeld heeft in een faillisement, of op zijn minst de boel zo goed belazerd heeft dat het niet opvalt. Maar het is zeker geen gelopen race dat je je prive vermogen buiten een faillissement houdt door het op de naam van je partner te zetten, of via een BV vorm af te schermen.
  6. Mp4 problemen met de versnellingsbak

    Als je enigzins op de hoogte bent van de techniek van/in zo'n bak weet je ook wat de reden hier van is. MAN en Daf gebruiken overigens de zelfde ZF AS-Tronic "automaat" bak. Alleen de electronische aansturing van deze automatisch geschakelde versnellingsbak verschilt. Kwalitatief is het een van de beste/sterkste verznellingsbakken in de markt. Maar dat maakt hem ook gelijk een moeilijk aan te sturen bak om hem onder alle omstandigheden vlot en soepel te katen schakelen.
  7. Borghuis Transport

    Geen zorgen, @Pierre Het gebeurt iets vaker als Harm het wil doen geloven......
  8. Waar gaat de reis heen...???

    Niks mis mee, wat containers verplaatsen. Zolang je ze zelf maar kan op en afzetten.
  9. forumgebruikers gespot

    Nee, dat zal mijn kolleka geweest zijn die vanaf Drachten kwam? Ik reed rond die zelfde tijd wel daar in de buurt, alleen dan op de N371.
  10. Tuinkabouter on tour

    Op elke fabriek wordt bemonsterd bij binnenkomst. Maar "in het verleden" , ruwweg vanaf het moment dat men in Nederland met 2 fabrieken is gaan werken (dus na de overnamen van CSM door Cosun) is men afgestapt van het GOR. En werkt men dus nu met minimale voorraad, om alleen op de zondag overdag (10 uur ongeveer) geen aanvoer te hebben. In dat verleden werd door de week een voorraad aangelegd om ongeveer 36 uur door te kunnen daaien zonder aanvoer. Deze bieten kwamen in een grote hoop te liggen waar zich in de loop van de week flink wat warmte ontwikkeld doordat de bieten wel ademhalen, en dus suiker verbranden. Bij temperaturen boven het vriespunt verbrand een biet ongeveer 0,1 % suiker per week. Als dit na het bemonsteren is, zijn de kosten voor de fabriek. Dus een verliespost. Als de bieten nog bij de boer op het land liggen zijn deze kosten voor de teler, die er overigens een kleine bewaarvergoeding voor krijgt om dit verlies te compenseren.
  11. Dubbele bemanning en tachograaf

    Over de tweede sleuf gebruiken schrijft de wet het volgende. Let vooral op de definitie van het woord bestuurder. ALS ONDERDEEL VAN ZIJN VERPLICHTINGEN.
  12. Dubbele bemanning en tachograaf

    Afgelopen week een hele discussie met een collega over gehad. Die kwam er achter dat de tachograaf zijn pasje niet wilde uitspugen. Hij durfde niet met de personenwagen naar huis omdat je altijd je pasje bij je dient te hebben. Hij wilde mij absoluut niet geloven dat dit een fabeltje is. Op mijn vraag waar in de wet dat stond kon hij geen antwoord geven, maar het werd gezegd. Lees beide bijlages maar eens door. Dit zijn twee screenshots van de Nederlandse vertaling van de Europese rijtijden wet. Vooral „7 a) zou je de ogen moeten openen, en niet alles voor waar aan nemen wat er wordt geroepen. Mocht je hem zelf even willen lezen dan kan dat ook. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32006R0561
  13. Dubbele bemanning en tachograaf

    Waar staat dat, dat je pas ALTIJD in de tachograaf moet als je mee rijdt in een vrachtwagen?
  14. Tuinkabouter on tour

    Een deel wordt in de goot gelost, en een deel wordt in de buurt van de goot gelost. Dat schuift het shoveltje dan in de goot. Maar men streeeft er naar om zo min mogelijk voorraad op het plein te hebben liggen. De bieten worden bemonsterd, geanaliseerd en uitbetaald op basis van die analyse. Aan gezien men met levend materiaal werkt verbrand zo'n biet dus suikers als het ligt te wachten op verwerking. Deze verbranding is maar minimaal, maar als je dat omrekend naar 8 miljoen ton bieten welke (bijvoorbeeld) 0,001% suiker verbranden nadat ze zijn ingewogen en bemonsterd snap je wel dat een fabriek dat het liefst bij de boer op het land laat gebeuren inplaats van na de levering op de fabriek.
  15. Tuinkabouter on tour

    Dat wordt weer een paar dagen later. Je hebt lang weekend....... Dit bericht komt van www.112groningen.nl 06-12-2017, Jan Pieter Nieuwenhuis 112gr. Aanvoer band bieten wordt vervangen Hoogkerk - De aanvoer van suikerbieten zal tot zaterdag stilliggen vanwege de vervanging van de aanvoerband van de bieten. Eerder deze campagne is deze band twee keer gerepareerd. Vannacht is bij inspectie gebleken dat de band mogelijk weer zou breken. Er is besloten om de band te vervangen. Dit kost circa drie dagen. Voorzien wordt dat de aanvoer van bieten op zaterdag weer hervat wordt. Na de vorige storingen was besloten een nieuwe band te bestellen. Nu is besloten niet weer een reparatie te doen maar de nieuwe band te gaan gebruiken. De campagne duurt nog ca 2 maanden en daarom is gekozen voor een oplossing die meer zekerheid geeft. De fabriek draait wel door op diksap dat eerder deze campagne al geproduceerd was en in voorraad ligt. Bron
×