Spring naar bijdragen

Da Raymzter

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    442
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    1

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Da Raymzter's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

732

Waardering in de gemeenschap

  1. @HendrikJansen Ik mag hopen dat je het 'goede' antwoord ook nog met ons deelt?
  2. Ik vermoed dan antwoord C. Al zit er in mijn beleving helemaal geen rem vast aan een wiel. Zou mooi wezen, wissel je een wiel heb je ook meteen een andere rem...
  3. Dit klopt helemaal. De voorgeschreven 'driver inducement' bij gebrek aan adblue of andere storing in het uitlaatgasnabehamdelingssystem is datals eerste stap waarschuwingen komen. Blijf je te lang (per merk verschillend, maar zeker een aantal uren) doorrijden komt stap 2: een 20% vermogensreductie die je merkt in het optrekken en in bergachtig gebied en stap 3 is nog maar ergens tussen de 20 en 30km/h kunnen rijden. Maar stap 3 wordt pas actief na het uitzetten van het contact en als daarvoor stap 2 al actief was. Conclusie is dus dat deze man al een aardige tijd zonder adblue reed en na het maken van een stop uitgevonden heeft dat je toch echt niet zonder adblue kunt.
  4. Waarschijnlijk omdat ze voor hun papieren afhankelijk zijn van hun werkgever? Die mensen kennen hun rechten hier helemaal niet.
  5. Dat klopt Erwin. De nederlandse 5-assers hebben ook geen typegoedkeuring. Dit zijn 4-assers af fabriek (eventueel met een typegoedkeuring) waar door een ombouwer een 5e as aan toegevoegd wordt. Deze worden vervolgens individueel toegelaten. Hoe deze 5e as aan de vering van het voertuig gekoppeld is, bepaald of deze wel of niet te liften is bij meer als 30% overbelading. Het voertuig waar TS het over heeft is een typegekeurd voertuig met 3 assen.
  6. Europese wetgeving staat liften tot 30km/h en 30% overbelading (tot 14,95T bij 11,5T trekaslast) toe. De auto is geprogrammeerd op deze waarden en dat kan een dealer ook niet zomaar veranderen, omdat dit de typegoedkeuring en daarmee de toelating van de auto ongeldig maakt. Noorwegen heeft eigen wetgeving waar de toegestane trekas last hoger mag zijn. Auto's voor Noorwegen hebben dan ook geen europese typegoedkeuring. Technisch ga je het niet zomaar voor elkaar krijgen, omdat het veersysteem van de auto meerdere druksensoren bevat die allemaal overbrugd zouden moeten worden om de as bij hoger gewicht nog te kunnen tillen. De snelheid kun je al helemaal vergeten te veranderen, want het snelheidssignaal van de tachograaf wordt hiervoor gebruikt. Dan zou je op de tachograaf moeten 'inbreken'. Dit geeft dusdanig veel fouten in de auto dat deze dan waarschijnlijk sowieso niet meer rijdt.
  7. Tridec heeft ook hydraulische systemen die je ook zelf kunt bijsturen. Gebruiken 2 cilinders in de koppelsectie die of aan een vleugel zitten of in lengte naast elkaar langs een rechte geleider gemonteerd zijn. HF-E is het meest gebruikte.
  8. De vaste wiggen hebben bij een Tridec systeem 1 rubber blok als en bij GF wiggen 2 rubber ringen als veerelement om ervoor te zorgen dat de wig altijd strak in de schotel ligt. Deze slijten en zijn APK keuringsonderdeel.
  9. Nee shompie, ik beweer niet dat er een overschot is. Het aantrekkelijker maken van het chauffeursvak kost veel geld, en niet alleen in salarissen, maar ook voor het creeren van condities langs de weg. Goedkoop personeel inzetten kost minder. Om meer goedkoop personeel van de andere kant van de wereld hier aan het werk te kunnen zetten, dienen de huidige regels voor immigratie en werkvergunningen aangepast te worden. Als overheden en het publiek geen noodzaak hiervoor zien, krijg je dit als industrie niet voor elkaar. Er zal dus eerst vraag voor het produkt (de goedkope arbeidskrachten) gecreeerd moeten worden. Dat is wat naar mijn mening hier aan de hand is. Ik zie namelijk geen enkele actie vanuit de industrie om transportbewegingen te beperken en efficienter te werken en daarmee minder chauffeurs nodig te hebben. En al helemaal niet in duitsland, van waaruit deze meneer spreekt.
  10. Kijk, iemand die het snapt. Om iets sociaal geaccepteerd te krijgen moet je eerst een probleem 'creëren' om je oplossing in te kunnen zetten. De oplossing van goedkope krachten is er al, nu het probleem nog groot genoeg maken.
  11. Waar aanmelden om mee te doen?
  12. Klopt, werd om 17.30 bij montabaur aan de kant gezet en de jonge functionaris van de BAG die wist het allemaal en was niet voor rede vatbaar. Ik gaf het maar op en heb mijn collega's achter mij ingeseind. Die kwamen wel goed door....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden