Spring naar bijdragen

Jeroen162

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    166
  • Geregistreerd

Over Jeroen162

  • Verjaardag 13-09-1988

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Jeroen162's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

16

Waardering in de gemeenschap

  1. Lichte stand is de zwengel een paar centimeter naar de oplegger/wipkar toe indrukken. Met een afkoppelde oplegger is het makkelijk te controleren: als je het gevoel hebt dat je heel veel aan het draaien bent, maar er lijkt niks te gebeuren zit je in de lichte stand (als de poten nog niet van de grond staan). Als je de luchtvering hoort sissen tijdens het zwengelen weet je dat er beweging in zit. Het makkelijkste is om de luchtvering direct na het aankoppelen zo hoog mogelijk te zetten, dan weet je bijna zeker dat de poten van de grond af zijn en hoef je doorgaans niet meer zo zwaar te draaien. De lichte stand kan ook handig zijn als je een oplegger aan moet koppelen die veel te hoog afgekoppeld staat, waar met name bedrijven die echte terminaltrekkers hebben (die de luchtvering veel hoger kunnen zetten) nog wel eens een handje van hebben. Dan kun je hem met de lichte stand vóór het afkoppelen voorzichtig een beetje laten zakken, tot een niveau waarop je hem wel weer aan kunt koppelen.
  2. Jeroen162

    Baan gezocht

    De meeste bedrijven staan niet zo te springen op chauffeurs die 4 dagen of minder willen werken.
  3. Jeroen162

    Baan gezocht

    Ik ben nog steeds op zoek. 🙂
  4. Jeroen162

    Baan gezocht

    VTS heb ik al 2 keer gesolliciteerd, beide keren niets meer van vernomen helaas. In het verleden al eens gesolliciteerd, 4-daagse werkweek was niet mogelijk.
  5. Jeroen162

    Baan gezocht

    Ik ben op zoek naar een baan als vrachtwagenchauffeur in grofweg de driehoek Veghel - Nijmegen - Venlo. 4 dagen per week maximaal, maar overnachtingen zijn geen probleem. 13 jaar ervaring in distributie/nationaal/internationaal vervoer, met trailer/wipkar, schuifzeilen-/kasten/geconditioneerd vervoer, maar ik sta ook zeker open om iets nieuws te leren!
  6. Jeroen162

    Stap terug

    Die flexibiliteit lukt denk ik ook alleen als je werkgever veel dagritten doet. Ik werd bij mijn vorige werkgever een paar jaar aan het lijntje gehouden dat kortere werkweken steeds in de toekomst mogelijk waren, àls ze meer chauffeurs konden werven en àls ze meer werk konden vinden... Ik reed daar voornamelijk internationaal, met incidenteel een dagrit, bij mijn huidige werkgever is dat precies andersom. Ik kom, behoudens een enkele uitzondering, niet meer verder dan 250 km van de standplaats. Ongeveer de helft van mijn collega's is iedere avond thuis. Overuren en ziekte maakt geen verschil, want ik heb gewoon een normaal fulltime contract. En zoals hierboven al gezegd heb je het voordeel van overuren sowieso pas boven de 40 uur.
  7. Jeroen162

    Stap terug

    Ik heb gewoon een normaal 40-uurscontract. Dat resulteert er wel in dat ik vrij snel een negatief verlofsaldo opbouw, maar het zij zo. Bij mijn vorige werkgever stond ik uiteindelijk ook 3 weken in de min, die ik bij uitdiensttreding terug heb moeten betalen, maar dat is mijn eigen keuze geweest. Als ik dit had geweten, had ik het al veel eerder gedaan.
  8. Jeroen162

    Stap terug

    Even een kleine update (ben niet zo heel actief op dit forum), maar zit inmiddels al weer bijna 2 jaar bij een andere werkgever waar de werkdagen wel goed bespreekbaar waren. Ik werk nu 3,5 dag per week, woensdag t/m zaterdagmiddag (+- 45 uur), en dat bevalt me uitstekend. Fijne (vaste) auto, redelijk afwisselend werk en nog met 1 à 2 overnachtingen per week, waardoor ik nauwelijks terug ben gevallen in salaris.
  9. Grote databundels kosten tegenwoordig niet veel meer en zijn geldig in heel Europa. Ik zit bij KPN op 50 GB/maand voor 33 euro. Tijdens het rijden zet ik gebruik ook vaak gewoon spotity of een youtubeplaylist en sluit ik hem gewoon op de radio aan.
  10. Chauffeur met 9 jaar ervaring in diverse takken van transport op zoek naar een nieuwe uitdaging voor 3 of 4 dagen in de week in zuid-oost Nederland (grofweg driehoek driehoek Den Bosch - Venlo - Arnhem) 's Nachts of in het weekend werken is (in overleg) geen probleem, enkele overnachtingen onderweg zijn ook geen probleem! Ervaring van stadsdistributie tot internationale blokvrachten, tautliner, koeler-/kastenwagen, oplegger en wipkar.
  11. Jeroen162

    Stap terug

    Maar dan moet je werkgever daar ook akkoord willen gaan en dat is bij mij in ieder geval niet zo. In de praktijk zal ik in 4 dagen nog steeds op gemiddeld rond 45 uur uitkomen, maar mijn werkgever wil niet de garantie geven dat ik die uren ook altijd kan maken. Ik heb verder een goede verstandhouding met mijn werkgever en hoewel de uitdaging er tegenwoordig wel wat meer uit is, bevalt het werk mij ook nog steeds prima. Financieel kan ik een verlies van rond de 20% nog prima dragen op dit moment en je leeft tenslotte maar één keer. Maar waar ik ook nog mee in de maag zit is dat er dan hoogstwaarschijnlijk vaker in mijn auto gereden zal worden en gezien de zwijnenstal die sommige van mijn collega's weten achter te laten ben ik daar niet zo heel gelukkig mee.
  12. Jeroen162

    Stap terug

    Chauffeurs zijn gewend aan lange werkweken. Ik werk al 5,5 jaar als internationaal chauffeur met gemiddeld 55 uur per week, met uitschieters richting 70 uur. Door zaken als een vriendin, eigen huis en toegenomen hobby's zijn er privé in die jaren wel wat zaken veranderd en zeker het laatste jaar merk ik wel dat ik steeds vaker behoefte heb om het soms wat kalmer aan te doen. Ik weet dat er bij mijn werkgever wel mogelijkheden voor zijn. Enkele collega's hebben in het verleden een contract voor 32 uur hebben gehad (+- 45 uur in de praktijk) en een andere collega die in het verleden ook een normaal contract heeft gehad, beunt nu met een nulurencontract voornamelijk in de zaterdag en in de avonden wat bij. Ik vraag me af of er hier chauffeurs zijn die een soortgelijke stap hebben genomen? En hoe is dit jullie bevallen?
  13. Jawel, je hebt ze alleen niet alle 12 continu nodig. Het hangt helemaal af van zaken als gewicht, vermogen, hellingen etc. Afhankelijk van die omstandigheden kun je versnellingen overslaan, maar als je de splitter in zijn geheel niet gebruikt, dan heb je feitelijk maar 6 versnellingen en dan zijn je mogelijkheden veel beperkter.
  14. Gisteravond nog even gegeten, nette tent! Valt me wel op hoe rustig het hier nog steeds is... Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
  15. Het idee er achter is goed, maar dit lijkt me in de praktijk niet te handhaven. Voor het welzijn van de chauffeur lijkt me een minimum aantal weekenden op de standplaats in het land van herkomst veel wenselijker...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden