Spring naar bijdragen

Lucky_Trucker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    26
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Lucky_Trucker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het is echt balen, ik snap het eigenlijk nog steeds niet wat er nu fout is gegaan in Frankrijk is nogal breed geformuleerd. Email van douane niet gevonden, echt teleurstellend. Ik was te naïef in die gehele periode, te veel gereden en door gereden, zonder dat ik eigenlijk de ernst er van inzag, daar bedoel ik mee dat het onder fraude valt als iets van je papieren of verlofbrief niet correct is. Ik vind dat vrij ernstig...en dat de chauffeur er geheel voor verantwoordelijk is helemaal het toppunt. Ik zie het als een goede les voor de toekomst. Is de rijtijd voorbij....helaas voor de baas maar ik zet hem aan de kant, 9 uur rust en verder.
  2. Vandaag bericht ontvangen van advocaat. Het lijkt een bekeuring/veroordeling te zijn vanwege het verschaffen van valse informatie over de duur van de reis, werkomstandigheden, de controlemiddelen, documenten of apparaten die gebruikt zijn. Het zou dan gaan om de verlofbrief die niet klopt of niet accuraat is. Is wel heel erg ruim gezegd. Afhankelijk van uw arbeidscontract e.d. zou de werkgever dit nog moeten voldoen, maar gezien het faillissement zal dit onwaarschijnlijk zijn. Toch maar overwegen om het te betalen. Bedankt voor jullie reactie's e.d.
  3. Ik kreeg een papiertje mee met het adres waar de rekening betaald moest worden die heb ik aan de baas gegeven. Na het betalen ergens in Frankrijk zou de baas de papieren terug krijgen, blijkbaar waren die papieren niet belangrijk voor hem. Hij heeft het niet opgehaald. Stomme van mij is dat ik de email van de douanier 2 maanden geleden heb weggegooid, ja bedrijf is failliet en ik had totaal niet gerekend op een bericht uit Frankrijk, wat ik wel heb is de tago met de stempel van de douanier maar is erg onduidelijk. @Karel65 Bedankt voor het advies, die neem ik mee. Vandaag een advocaat gevonden die er naar wilt kijken, documenten hebben ze al. Morgen weet ik misschien iets meer. "wordt vervolgd"
  4. P.v. staat op naam van bedrijf. Als het op mijn naam zou staan had ik het direct moeten afrekenen neem ik aan. twee weken daarvoor was een ander chauffeur ook aangehouden en moest direct afrekenen, 700 euro. Waarom hij de papieren wilde hebben is omdat de boete ergens in Frankrijk betaald moest worden, bij betaling papieren terug. Toen alles klaar was kon ik vertrekken naar de boot voor Engeland. Vandaag naar Juridisch Loket geweest die weten niets van Franse wet en lezen kunnen ze ook niet. Rechtsbijstand kan maar dan moet ik 3 maanden wachten voordat ze mijn zaak willen voorleggen, maar dat is dan telaat, dan kan ik een boete verwachten van 30.000 euro. De douanier heeft mij niets verteld dat IK een boete zou krijgen. Bezwaar heb ik niet ingediend, daar ben ik nu mee bezig maar goed.....het moet in het Frans. Blijkbaar kan je niet vandaag rechtsbijstand aanvragen en direct een zaak voorleggen.........3 maanden wachten. Kan toch niet???
  5. Zoals ik eerder heb medegedeeld is dat de douanier mij heeft medegedeeld dat, dat de wet van rij/en rusttijden voor de chauffeur is houd je daaraan, ook vrijbrief is niet normaal zegt hij welk baas geeft een maand verlof. Bekeuring zou ik niet krijgen anders had ik het toch direct moeten betalen?
  6. Oke zal wel als jij dat denkt...mijn werkgever werkte op zo'n manier. Ik wist niet beter, achteraf dom van mij..maar goed ieder zijn ding. Ik zal bij mijn volgende werkgever direct mijn ontslag indienen als hij ook op zo'n manier gaat werken.
  7. Bedankt voor jullie reactie allemaal. Ze kunnen toch niet een chauffeur een boete opleggen van 30.000 euro dat is bijna jaarinkomen! Ik moet voor 28 maart betalen (1.500)anders komt het voor de rechter en en kan het nog hoger uitvallen. Ik heb geen rechtsbijstand die heb ik een paar maanden geleden stop gezet.......niet zo slim achteraf gezien... Of denken zij die "fransen"dat het bedrijf op mijn naam staat?????
  8. Baas kan ik wel bellen of zo, maar geld daarvoor heeft hij toch niet.
  9. Vergeten erbij te zeggen. De douanier die mij aangehouden heeft, gaf op het laatst, toen alles klaar was zijn email adres. Omdat ik zij dat het wel eens mijn baan zou kunnen kosten, of mijn salaris ingehouden word....tja bij je baas aankomen met een boete van 30.000 euro. De douanier zij als jij "ik dus" de bekeuring moet betalen mail je mij....nu ben ik zijn email kwijt. Kan ik daar iets mee?
  10. Bedankt voor de reactie. Telefonisch was het goed geregeld met de baas.
  11. Hoi, Onlangs heb ik een bekeuring ontvangen uit Frankrijk. Brief was aangetekend. Ze hebben mij aangehouden in Duinkerke ik moest even de boot nemen naar Engeland. Voor dat ik op de boot kon werd ik gecontrolleerd door de douanier. Er is geconstateerd dat mijn verlofbrief niet correct was. Boete is 30.000 euro maar het is 10% geworden. Boete heb ik niet direct kunnen betalen, en de papieren van de trekker wilde hij hebben. Mijn baas had 1 maand de tijd om het te betalen anders zou het bedrag hoger worden. 2 weken daarna is de zaak failliet. Nu in februari 2012 ontvang IK de bekeuring a 1.500 euro. Ik krijg 1 maand de tijd om het te betalen, betaal ik niet komt het voor de rechter met meer kosten. Bezwaar is mogelijk maar brief moet in franse taal. Nu ben ik werkzoekende........Maar ik durf Frankrijk niet in. Moet ik mijn toekomstige baas hierover informeren? zo ja...dan neemt hij mij toch niet aan. Of moet ik de boete naar de Curator sturen?? Wie of wie heeft er tips voormij wat ik kan doen?
  12. Dan was het trailer vol met oud papier gelost, dan stuk kraan laden, ergens lossen, bellen voor laad adres enz. laden voor Engeland,Duitsland.....Moet je als chauffeur hoe graag je het ook wilt te lossen, 50 km voor de finsh stoppen? terwijl je al over je rijtijd bent? valt dat dan bij je overuren als je toch door rijd, je moet immers pauze houden. Intussen bulk lossen, slangen aankoppelen,lossen...wachten opschrijven bijhouden eten..klaar afkoppelen..terug om de bulkcontainers te lossen (slapen of niet) je hebt dan al 24 uur erop zitten...Je kan door gaan, dat heb ik gedaan en maar door......... Als je zo'n baas hebt wat kan je vragen qua loon.
  13. Hallo, Aangezien ik werk zoek, en op gesprek kan gaan bij een transportbedrijf weet ik eigenlijk niet, als het gesprek uitloopt op een contract waar ik op moet letten. Als eerste, moet er bijv. onkostenvergoeding en overwerk, erop staan en/of het een 40 uur contract is. Ik vraag dit omdat een transportbedrijf een tijdje geleden mij een a4tje met blabla erop liet zien maar geen bedrag erop en tussen neus en lippen door bij lossen of laden fifty fifty bij na een uur of langer zegt hij, moet je dan tussen neus en lippen,... ja knikken? Moet er een loonschaal erop staan bijvoorbeeld? Mijn vorige werkgever is failliet gegaan. 5 jaar ervaring heb ik opgebouwd en overal geweest...oke oke Dakar niet Ice Road .. Bijv. verlofbrief meekrijgen van je baas en door rijden? valt dat onder overwerk voormij? wat moet ik ermee? Ik stop nu even ik heb n.l nog meer... thanks:bey:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden