Spring naar bijdragen

Ricambi

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Ricambi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Had commentaar verwacht en gekregen..... Ben zelf ook ondernemer en weet wat het is als je je centen niet krijgt. Ik geef mijn mening over het hele gebeuren omdat ik begrijp wat deze mensen meemaken. Mijn zus en zwager zijn naar de knoppen gegaan met hun koeriersbedrijf omdat er zulke figuren zijn die je aan alle kanten tillen. Een charter begon onder de prijzen te rijden van hun, puur om de klant binnen te halen. Begon vrolijk zijn visitekaartjes af te geven met de mededeling dat mijn zus op de fles was gegaan! Een andere liet zich failliet verklaren, verhuisde en begon vrolijk opnieuw. Daar wordt je toch moedeloos van! De koeriersbranche is nog concurerender, gewoon omdat je op de rand van een vrachtprijs zit te rijden. Aan de andere kant begrijp ik ook heel goed als je als eigen rijder in het wegtransport(in dit geval Foursons)in zee gaat met dit soort bedrijven, je eigenlijk met vuur speelt. Als je constant alles loopt voor te schieten, je aan het lijntje wordt gehouden, dan moet je eigenlijk wel snappen dat het niet klopt.(toch) Gouden bergen, goede km-prijs, betalen in 15 dagen..... Ik ben er ook van teruggekomen. Heb nu(en eigenlijk van het begin af)goede betalende opdrachtgevers. En ook in deze moeilijke tijd betalen ze gewoon op tijd. Dan ga je ook voor ze door het vuur als je wat vragen. Maar deze chauffeurs krijgen nu de prijs van hun onwetendheid en hun overenthousiasme voor het vak. En dat vind ik jammer. En over die bananenrepubliek gesproken. Het is toch zo? Hier is alles geregeld in NL, maar als je als eerlijk hardwerkend mens ergens moet aankloppen, dan geven ze niet thuis. Licht de boel maar op en ga gewoon verder met mensen oplichten, das ongeveer de strekking van ons faillissementsrecht. Emigreren misschien ooit, wie zal het zeggen. Tot die tijd rij ik mijn rondjes wel door Europa en ik zie ook wel dat het ergens anders soms ook niet veel beter is. Maar Nederland loopt voorop in dit soort situaties van bureaucratie. Maar we dwalen af in dit topic. Die gasten van Foursons gewoon aanpakken, kaal plukken tot ze groen en geel zien(schuldsanering of niet, kort die uitkering maar van ze). Al het geld dat ze weggesluisd hebben terughalen van hun priverekeningen. Ben rustig van aard, maar als ik zo was opgelicht door zulke gasten, dan had ik uit pure wanhoop allang mijn wagen bij ze in de huiskamer geparkeerd.(overdreven reactie maar toch) Maar dat is weer voor eigen rechter spelen, en dat mag weer is niet. Opkomen voor je eigen centen mag gewoon niet. Maar hardwerkende mensen worden afgeschoten, terwijl je als oplichter maar door mag gaan.
  2. Zoals een chauffeur uit de reportage zei: ,,Nederland is geen rechtland maar een wetland,, Alles maar volgens de regeltjes uitvoeren maar niet kijken naar hetgeen wat erachter zit. Wij werken ons te pleuris om een paar centen te verdienen terwijl deze zogenaamde ondernemer de boel flest waar je bij staat! En zijn boekhouding in een plastic tas, wat een prutser. Heb nog dat beeld voor me van die chauffeur uit Diepenheim en zijn Volvo. Stond bijna jankend zijn verhaal te doen. Zijn hele ziel en zaligheid in zijn bedrijf en wagen gestopt. En dan komt zo`n prutser zijn leven vergallen. Onbegrijpelijk dat in dit land de foute ondernemers alles kunnen wat ze willen, terwijl de goede worden afgerekend op alles wat ze goed doen! En dan staat hij erbij te kijken of zijn neus bloed! Had hem allang een knal op zijn theater gegeven, maar ja dan wordt je weer aangehouden voor mishandeling. Fijn zo`n land waar alles geregeld is behalve het goede. Laat onze regering zich bezig houden met hetgeen wat ze moeten doen en niet met Jantje Smit omdat zijn verkering uit is..... Het is echt een bananenrepubliek aan het worden hier. Bij mij in de buurt zat ook ooit is zo`n fijne goede transportondernemer.(reed met Iveco`s Turbostars destijds begin jaren 90.....) Kreeg s`avonds bezoek van wat mensen die de hele tent kort en klein sloegen. Zij namen het recht in eigen hand omdat ze de wanhoop nabij waren, en begrijpelijk eigenlijk. Hij heeft de sloot voor zijn huis over moeten zwemmen om zijn lijf te moeten redden. Persoon is toen met de noorderzon vertrokken en heeft zijn familie met de problemen opgezadeld.(die het overigens netjes hebben afgehandeld met de verkoop van zijn huis etc) Zij kwamen destijds uit de kosten, en ik hoop dat ook de benadeelden van deze oplichter dat ook kunnen straks. Ik blijf het volgen via Opgelicht.nl. Sterkte!
  3. Das toevallig. Tranyr is Rynart maar dan andersom gespeld.......
  4. Ik ben voor een collega van me op zoek naar een transportbedrijfbedrijf die een goede chauffeur kan gebruiken. Hij is op zoek naar Internationaal werk! Zondag weg zaterdag thuis is geen probleem. Ook mag de afstand woon-werkverkeer wat langer zijn. Hij woont in de buurt van Tilburg. Door inkrimping van zijn huidige werkgever(werk kwijt) moeten er een aantal chauffeurs helaas uitzien naar een andere baan. Ik heb een goede verstandhouding met mijn collega, en door te bemiddelen kan deze chauffeur zijn contract uitdienen en daarna hopelijk weer verder rijden na november, zonder dat hij nu in de stress zit als ze straks geen werk meer voor hem hebben. Wipkar, oplegger, conventionele combi is hetgeen waar deze mee overweg kan. Is medio november beschikbaar(afloop contract) Wie weet wat, en helpt deze chauffeur weer verder na november(of eerder...) Bedankt alvast! PS:Ik bemiddel alleen maar, want ik vind het zonde als deze chauffeur thuis komt te zitten. Hij is nu veel onderweg en vroeg of ik is uit wilde kijken naar een nieuwe werkgever. Reacties mogen ook via PM.
  5. Ik ben ZZP`er en ben op zoek naar andere werkzaamheden. Momenteel druk op een touringcar(wekelijks Spaanse Costa`s, of Kroatie, maar ook Italie),maar kijk weer uit naar de vrachtwagen. Wie weet wat? Ik heb: rijbewijs B,C,D,E(ook E bij D) CCVB vrachtwagen en touringcar ADR-basis stukgoed heftruckcertificaat hijsbewijs autolaadkraan 2 medische verklaringen(BGZ en Medibus) digitach KvK, BTW-nummer en VAR-verklaring WUO rijervaring met: wipkar-combi trailer schamelwagen afzetbakken citytrailer en dit op de landen: Benelux, Duitsland, Denemarken(prachtland), Polen(zitten hier...), Frankrijk, Spanje, Engeland(incl Ierland en Schotland). niet rokend sociaal en correcte verschijning probleemoplossend denkvermogen. rustige instelling(moet ook wel op een dubbeldekker touringcar op weg naar Spanje....) verbaal goed aangelegd en weet wat ik wil en zoek..... spreek met 2 woorden eigen mening en denk met de klant mee en zet graag een stap meer voor ze Ik zoek oa: liefst dubbelbemand(de 1 vind het niks maar ik wel...) nachtwerk(post etc) bv trailers koppelen in de nacht(ben een nachtmens) liefst geen distributie!(ieder zijn vak maar niet het mijne, maar heb respect voor de mannen en vrouwen die dit wel doen) een bedrijf, al dan niet met eigen vervoer die een ZZP-chauffeur kunnen gebruiken. Een ondernemer die ik recht aan kan kijken. Een bedrijf die serieus met chauffeurs omgaat.(en geen planner die zelfs ZONDER rijbewijs B! mij vertelde hoe ik moest rijden) Waar het tarief conform marktprijs is. Dit zoek ik in de omgeving van Arnhem/Nijmegen.(woon midden in de Betuwe vlakbij Heteren A50) Momenteel druk bezig om mijn NIWO-vergunning te behalen. Doe volgende week overigens examen hiervoor. Wie weet wat, al dan niet bij jullie eigen werkgever. Ben van diverse markten thuis(transport en touringcar), en weet me hierin staande te houden. Ik mix mijn werkzaamheden hierin op mijn eigen manier, en daar voel ik me gelukkig bij! Alvast bedankt voor de reacties.
  6. Nou, het is al opgelost. Degene waar ik voor aan het zoeken was heeft sinds vorige week een nieuwe Daf 105-SSC gekocht! Ik slikte even toen hij dat vertelde, maar ik gun het hem van harte! Een dikke 480 met vrijwel alle zaken die je als chauffeur gelukkig maken. Hij gaat nu zelf aan de slag en springt in het diepe. Ieder geval bedankt voor de reacties! Ben nu zelf aan het zoeken. Ik ben ZZP`er en rij eigenlijk overal mee(rijbewijs B,C,D,E plus E bij D) CCVB`s op zak voor vrachtwagen en touringcar, plus de nodige aanvullingen. Heb mijn vraag al bij chauffeurs gevraagd geplaatst.
  7. Ricambi

    autotransporters

    Dat was niet op een filmset, maar het wagenpark van Napalm-Invest uit Blaricum....? Deden investeringen in Dubai met geld van argeloze beleggers. Er kwam weinig geld in Dubai aan, maar des te meer bij die gasten op de rekening. Hadden een bedrijfswagenpark van Ferrari`s, Lamborghini`s, Maserati`s en nog veel meer leuk spul.(enkele Mercedesen S63AMG`s etc) Alles is teruggenomen door oa de Belastingdienst, dealers(voornamelijk Luxemburgse of Italiaanse). Maar het is een leuk vrachtje om op te halen bij de klant.
  8. Toeteren(wat een actie...), of praten helpt niet. Lamleggen Nederland is denk ik het enige wat werkt hier. Geen brandstoffen aanleveren, levensmiddelen(effe doorbijten een weekje en bij de AH kunnen we hamsteren.....). Maar wij Nederlanders kunnen niet actie voeren. Alleen ambtenaren en ander door het Rijk goed gesubsidieerd personeel weten hoe ze hun loon op kunnen krikken, of zo goedkoop mogelijk auto kunnen rijden. Maar wij, de chauffeurs die de economie draaiende houden worden genaaid, gekort en alles wat er bij komt kijken om ons maar dwars te liggen. 48 uur werken per week, hoge dieselprijzen, goedkope buitenlanndse chauffeurs en al het andere dwaze gezwets vanuit Den Haag/Brussel. Een week lang niks doen(de buschauffeurs konden dat ook onlangs...)is volgens nog het enige signaal dat nog afgegeven kan worden om ze daar in Den Haag wakker te schudden. Maar wij Nederlanders worden aan het lijntje gehouden met leuke beloften maar er gebeurd niks. En dat vind ik zo jammer. In Italie, Spanje of Frankrijk leggen ze alles lam wat maar kan, en wij laten het maar over ons heen komen. Dat grijpt Den Haag gelijk aan om ons weer te korten op alles. Gewoon omdat actievoeren niet in ons zit en dat ze weten dat wij toch niet gaan actievoeren. Gezondheidszorg, thuiszorg of noem maar op, op alles wordt gekort. Maar subsidies voor dwaze dingen worden uitgegeven als warme broodjes over de toonbank! Net als Herfkens in New York haar appartementje niet betaalde(daar hebben we toch het Nederlandse volk voor...) Alles kunnen die gasten maken, en wij maar dokken. Mijn opa en oma (ook jullie grootouders natuurlijk)hebben na de tweede wereldoorlog Nederland opgebouwd, maar het wordt zo langzamerhand 10 keer zo snel afgebroken Het staat zo leuk als onze(niet de mijne)minister president als een schooljongetje bij Bush een bordje mee mag eten...... Wie vult me aan...... PS:dit moest ik effe kwijt.......
  9. Wie helpt me? Een vriend van me wil graag bij TNT de internationale lijndienst op. Alleen hoe kom je in contact met de personeelsdienst belast met de chauffeurs? Ik weet dat er bij TNT-Duiven weinig verloop was qua chauffeurs(of dat nog zo is weet ik niet...) Misschien is de situatie nu anders met de chauffeurs-tekorten in NL. Wie kan me verder helpen?
  10. Ricambi

    Boetelijst voor Engeland

    En daarom drinken ze daar thee, hebben geen stupid bloody euro en zijn ze altijd anders dan in de rest van Europa! Een land naar mijn hart! Automobilisten knipperen met hun lichten als je wilt inhalen, weet je de weg niet dan wijzen ze het wel voor je. En sterker nog(zelf meegemaakt),,I going with you to show yo the way,,!! En prombt ging ze(eigenaresse van een meubelzaakje)achter het stuur zitten en kreeg ze door dat ik uit Europa kwam...(ze schoof door naar de bijrijderskant). Wat ik niet snap dat er chauffeurs zijn die zo`n land verafschuwen. Je moet er is een poosje rijden en de gebruiken en manier van leven meemaken. Je zult dan zien dat je daar als chauffeur nog wel geaccepteerd wordt. 10 tegen 1 dat je het naar je zin krijgt. En dat je wel is 3 of 4 keer op een boot(vrijwel altijd Stena Line Hollandica,Brittanica, of de Pride of Hull van P&O)zit of op een trein, dat hoort er dan bij. Bovendien vond ik het altijd een leuke afwisseling om op een ferry rond te gaan wandelen. Je kunt meer zien dan alleen het restaurant of je slaaphut. Ieder zijn voorkeur, maar ik mag graag aan de andere kant van de plas water zitten.... Rij liever achteruit naar Engeland dan vooruit door Frankrijk!(smaken verschillen).
  11. Ricambi

    Boetelijst voor Engeland

    Hs Frederiks dus... Is van oudsher een Nijmeegs transportbedrijf en rijden nog steeds rond in de oude kleuren met oa vuilniswagens. Toen ze in de koelers gingen begon het wilde westen voor ze. Daar gebeurde van alles qua RTB... Mijn nichtje heeft daar een aantal jaren op de administratie/facturatie gezeten en had elke dag(lees elke dag!)chauffeurs of Engelse instanties aan de telefoon waarvoor geld voor boetes en dergelijke overgemaakt moest worden. Tegenwoordig is het wat rustiger, een bende Polen etc in dienst maar ze gaan nog steeds als de brandweer! Altijd druk daar tegen de avond in de loodsen aan de Energieweg. Maar in Engeland is het goed toeven qua rijden en werken. Politie is niet moeilijk en zolang je normaal doet is er niks aan de hand. Heb voor Huisman-Nijmegen wekelijks in de UK gezeten, van noord naar zuid, van oost naar west. In de UK kun je nog lekker rijden vind ik en daar zat ik op mijn gemak mijn werk te doen. Bovendien was Huisman gericht op een naleving van het RTB, dus met de planning was het goed werken. Engeland mooi land om te rijden en de politie denkt echt met je mee!
  12. Bedankt voor de zeer snelle reacties!!! Het kon volgens mij ook al niet waar zijn, maar je weet maar nooit. Maar goed Europa 1 en ik zie al 4 verschilende chauffeurskaarten voorbij komen..... Het is net de Belastingdienst: Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.......
  13. Raar verhaal gehoord. Hoorde dat wanneer op je digitachpas geen kleurenfoto zit,je in Italie strafbaar bent??!!!! Er zit toch altijd een zwart/wit foto op? Wie kan me hierin meer vertellen? Lijkt me heel sterk, maar we hebben 1 europa dus verbazen zou ik me niet......
  14. Klopt..... De sleutels van de tapijtwagens hangen(hingen)op kantoor bij de loodsbaas van tapijt. Sleutels van de stukgoedauto`s hingen boven in een sleutelkast. Reservesleutels bij mijn weten op de planning boven. Kortom geen directe sleutels bij de hand. Ze hebben het wel aardig binnen de perken kunnen houden, door namelijk de ramen in te slaan van de vrachtwagens en de rem eraf te gooien. Wagens liepen de glooing van het terrein naar voren. Zo is erger voorkomen. Vind het erg wat er nu gebeurd is. Ze waren aardig aan het verbouwen aan zowel de voorkant(meer docks)als aan de kantoorzijde. De reden dat ik het weet van de sleutels? Heb 1,5 jaar gerangeerd bij De Klok in de avond en nacht............ Was een gezellig bedrijf s`avonds en s`nachts! Al was ik zelf niet in dienst van De Klok(via uitzendbureau)ik had een goed gevoel daar. Lekker doorpezen om de trailers vol te krijgen voor de pendels naar Rotterdam,Hasselt,Lokeren en Tongeren. Transportgroep Brummen erbij gekomen, dus verder groeien. Jammer dat nu hen dit moet overkomen. Jongens bij De Klok kop op,Cyriel is slim genoeg om de zaak op poten te krijgen!!! Met jullie schouders eronder komen jullie er weer bovenop!
  15. Op 17-01 van dit jaar was ik samen met mijn pendelmaatje op weg naar Les Deux Alps.(zit momenteel op de touringcar) Op een gegeven moment maakte mijn maatje me wakker vanwege een ongeluk aan de andere kant van de snelweg. Net voorbij een viaduct stond een vrachtwagen totaal verwrongen en uitgebrand op de vluchtstrook. Het leek erop dat de wagen eerst tegen het viaduct was gereden. Cabine plat en totaal uitgebrand leek het(ik schrok wakker van mijn maatje dus echt helder was ik niet...) Op de laadbak stond dacht ik Bouman(bloemenrijder.....?) Gezien de schade vreesde ik voor het ergste, maar anders heeft(hebben) de chauffeur(s)ontzettend geluk gehad. Het was volgens mij een Volvo. Het was op de weg vanaf de Luxemburgse grens naar Thionville naar Metz(A31). Het gekke is dat ik erna ervan niks heb gelezen of gehoord op de diverse forums. Wie weet hier meer van? Het houdt me al dik een week bezig.......
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden