Spring naar bijdragen

664Freedom

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    377
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over 664Freedom

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 24-06-1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Biografie
    Joe is de naam en 664Freedom® is mijn screen name op de internet,wonen doe ik in het uiterste zuiden de plaats Maastricht.

    Ik heb er heel lang over moeten nadenken of ik mij zou registreren of niet,dit komt omdat ik in 1995 een zwaar ongeval heb gehad en daardoor alleen maar diepte punten heb gehad tot voor 3 weken geleden anno 2008 (tis gewoon niet te geloven)

    Na mijn militaire diensttijd ben ik in de Productie gaan werken om zo mijn geld te verdienen voor het behalen van mijn rijbewijzen (allemaal) bijsluitend heb ik dan via het CCV-B mijn diploma`s behaald in Beroeps en Eigen Goederenvervoer en Beroepspersonen vervoer.

    Via een buurman kon ik van de een op andere dag beginnen bij een bedrijf in Maastricht die reden Spa water.
    Het te berijden materiaal was ook niet om over naar huis te schrijven.(niet Verkeersveilig)
    Daarbij hadden ze dan ook nog van die oude Dafs waarbij je moest dubbel klutsen,een keer ernaast en je moest weer opnieuw beginnen en het was geen pretje als je naar het plaatsje Spa (Belgie) moest rijden.

    In de tussentijd had ik gesolliciteerd bij Frans Maas in Venlo en werdt aangenomen als Internationale Beroepschauffeur op voornamelijk Duitsland en Zwitserland,
    Ook kwamen er wel eens ritten bij in de Benelux.
    Van Maastricht naar Venlo deed ik ongeveer 3 kwartier tot 1 uur met mijn personenauto maar heb in die 4 en half jaar dat ik er gewerkt hebt Nooit en te nimmer spijt van gehad.

    Rijden was voor mij mijn lust en leven.

    Mijn landgenoten in het buitenland waren heuse collega`s en het was altijd gezellig als je een Hollander ergens bij een Truckstop tegenkwam.
    Ervaringen werden dan over en weer gesproken onder genot van lekker eten en een grote pot Bier.
    Maar ook de minder leuke dingen over Nacht incidenten werden dan besproken zoals ik ze zelf heb meegemaakt: diefstal uit je trailer,getuige van een schietincident,een bijna beroving van je gehele trailer waarbij iemand met zijn pistool naar mij zat te zwaaien,als ik hem niet van de weg had afgereden zat ik hier waarschijnlijk ook niet te schrijven.
    Hij sloeg in de berm een paar keer over de kop maar ikzelf ben niet gestopt wel heb ik mij gemeld bij de autobahn polizei zo`n 5 km verderop.
    Werdt ook nog bedankt voor mijn moedige inzet.

    Maar mijn grootste impact op mijn gevoel was toch getuige van een zwaar autobaan ongeval.
    Ik zag het zo`n 2 km voor mij gebeuren en het rare was dat het zo rustig was tijdens die nacht.
    Ik stopte op de vluchtstrook om eerste hulp en de mensen bescherming te bieden voor domme snelheidsmaniakken die met 200km/u op de autowrakken klapte.
    Desondanks mag ik blij zijn dat er niemand op mijn trailer botste en dat ik deze mensen mijn bescherming kon aanbieden.

    Ik had bij terugkomst in Venlo 3 weken nodig om hierover heen te komen enkele maanden erna kreeg ik tijdens mijn vrij weekend een motorongeval door iemand die mij geen Voorrang verleende.
  • Locatie
    Maastricht
  • Interests
    Fotografie,muziek compositie en alles wat wielen heeft
  • Beroep
    Ex Internationaal Beroepsgoederen Chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Kwam het tegen via FB en de video getraceerd naar een bedrijf in ons Nederland >> https://www.verhagenleiden.nl/assortiment/elektrotrekkers/elektrotrekker-v-move-trailer-mover-xxl
  2. De Trailer Mover XXL, handig of ......? https://youtu.be/fsv167qIiCw
  3. Ik ben eens benieuwd of andere Merken nu ook met een Zelfrijdende-Truck uitkomen
  4. Ja, heb het effe opnieuw moeten zoeken >> The Future of Long-Haul Trucks je moet op de pagina naar onderen scrollen Corydon. De text begint met "All this being said", Meer van deze truck vinden jullie hiero: Autoblog Op de pagina staat onder de video "Show Press Release" >> hier staan alle technische snufjes omschreven waarmee deze Truck uitgerust is. Beide bovenstaande Linken zijn alléén in het Engels
  5. Ik denk dat die Zelf-Rijdende Trucks alléén voor de Autobaan zijn bedoeld om op deze manier de Chauffeur te onstpannen maar of dit nou zo'n goed idee is hier, in ons drukke Europa Wat ik gelezen heb is dat ze in de staat Arizona hiermee een proef gaan doen, ja dit vind ik dan wel weer geloofswaardig met die immense afstanden die ze daar hebben !! Het zal mij in ieder geval benieuwen wat ze hier nog met de Chauffeurs van plan zijn
  6. Meer proeven met zelfrijdende auto's en trucks vanaf 2015 Vanaf volgend jaar komen er grotere proeven met zelfrijdende auto’s en vrachtwagens op de openbare weg in Nederland. Minister van Infrastructuur en Milieu,Melanie Schultz van Haegen gaat dat mogelijk maken door de regels aan te passen. Nu wordt er in Nederland alleen op , ........ lees hier verder Bron: Techniek ben ik
  7. Foto bron: Carbodydesign.com Mercedes Benz presenteerde op de IAA Nutzfahrzeuge de spectaculaire Future Truck 2025. Mercedes voorspelt dat trucks over tien jaar autonoom over snelwegen kunnen rijden. Het gepresenteerde model verbeeldt de visuele en technologische visie van het merk voor de lange-afstandstruck van de toekomst. De efficiëntie van de transportsector zal volgens de bedenkers van de toekomst-truck toenemen, het verkeer zal veiliger worden voor alle verkeersdeelnemers en het brandstofverbruik en CO2-emissies zullen verder worden teruggebracht. Om deze doelen te bereiken, combineert Mercedes-Benz ........lees hier verder Video: Wereld Premiere Bron: Automobiel Management via Car Body Design
  8. Foto bron: Lboro.ac.uk Nieuw Vrachtwagen ontwerp zou de levens van Voetgangers & Fietsers kunnen redden. Onderzoekers stellen een nieuw cabine-ontwerp voor vrachtauto's, die bestuurders een beter zicht kunnen bieden op de weg om hen heen. De bedoeling is potentieel het redden van de levens van voetgangers en fietsers. Door de herinrichting van de cabine neemt het Gezichtsveld met maar liefs 50 % toe dan de vergelijking die de huidige traditionele cabines bieden. lees hier meer (alléén in het Engels)
  9. Fotobron: www.truckenmilieu.nl Het Zwitserse parlement heeft gisteren een verbod op de vrachtwagens langer dan 18,75 meter en zwaarder dan 40 ton(en 44 ton in gecombineerd vervoer) in een wet gegoten. Tot nu toe bestond het verbod enkel middels een simpele verordening. De Kantonsraad volgde dinsdag de Nationale Raad, waardoor de vereiste goedkeuring in beide kamers van het Zwitserse parlement een feit is. Met het wettelijk verankeren ........lees hier verder Bron: trends.knack.be - Financieel & economisch nieuws - Trends.be
  10. Foto bron: Truckstar Dusseldorp uit Lichtenvoorde nam recent twee nieuwe Actros 2645L bakwagens in gebruik. Beide trucks zijn LZV-gekeurd. Het bedrijf koos voor Mercedes-Benz vanwege de goede ervaringen met het merk en omdat momenteel alleen Mercedes-Benz, trucks met Euro 6-motor, als containerchassis kan leveren. Twee Actros trucks voor transport afvalcontainers De twee nieuwe Actros 2645L DNA zijn uitgerust met een Euro 6-motor en voorzien van een StreamSpace-cabine. Beide trucks zijn LZV-gekeurd. Momenteel wordt één van de trucks ingezet als LZV met drie volumecontainers op een traject tussen Twente en Dordrecht. De trucks worden tevens ingezet voor het plaatsen en ophalen van containers ten behoeve van oud-papier-inzameling in woonwijken. De vrachtwagens zijn voorzien van een dubbelluchtnaloopas vanwege het hoge zwaartepunt tijdens de inzet en omdat de containers van achteren op de vrachtwagens worden getrokken waarbij het volle gewicht van een container op de achteras drukt. Lees hier verder Bron: Transport-online.nl
  11. Foto bron: Truckblog.nl Hoeveel spiegels en camera`s moeten er nog op ? Zolang er geen goed alternatief komt zoals bijvoorbeeld een verandering in de Wet door Voorrang te geven aan afbuigende vrachtwagens of een ingebouwd Camera systeem door de Truck fabrikanten, blijven de fietsers en voetgangers verongelukken !
  12. Foto bron: Trailertotaal content Joosen / Large De Vlaamse Mobiliteitsraad (Mora) heeft zijn definitieve goedkeuring gegeven aan de voorgenomen proef met langere en zwaardere vrachtwagens (LZV). De Mora heeft ingestemd met het uitvoeringsbesluit dat aan de raad werd voorgelegd. De raad stelt wel een aantal eisen. Zo moet het proefproject met de .... lees hier verder Bron: Nieuwsblad Transport
  13. Na het lezen van dit Nieuwsbericht rijst nu wel de vraag of dit een serieuze aankondiging is tot staking of een Facebook fake-one. Tis afwachten dan maar !!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...