Spring naar bijdragen

freektukker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    85
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over freektukker

  • Rang
    Senior Forumlid
  1. freektukker

    Ritje Tsjechië.

    Hahaha, stelletje grappenmakers! Ik heb het allemaal doorstaan hoor. Ben op de heenweg over Schirnding gegaan en meteen bij de grens een tolkastje gekocht. Daarna nog een km of 50 binnendoor tot Ostrov. Snel gelost en toch maar via Chemnitz (174) terug gegaan. Leuke klim omhoog waar menigeen moeite had maar ik leeg volgas omhoog vloog. Alleen met het tolkastje inleveren een probleempje. Wilde hem inleveren bij een tankstation maar hij vertelde dat dat alleen in Chomutov kon. Dus ik weer 20km terug. Rij ik even later de grens over...... Staat daar ook een inleverpunt.... :S Maar goed, het was weer een boeiend ritje!
  2. freektukker

    Ritje Tsjechië.

    Dus jij zegt dat via chemnitz en de 174 prima kan? Of begrijp ik het gewoon verkeerd? Zit nu thv Erfurt.....
  3. freektukker

    Ritje Tsjechië.

    Allemaal iig bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik maar over Schirnding. Het is wel iets om, maar ik denk dat via Dresden nog verder is. Ik twijfel niet aan Jan Putter hoor. Maar neem toch liever het zekere voor het onzekere. Zal morgen lekker doorstampen worden, en dan dinsdagochtend het laatste stukje. We zullen zien. Ik laat nog wel wat horen als ik het overleeft heb....
  4. freektukker

    Ritje Tsjechië.

    Hahaha, dat vrouwelijk schoon heb ik de laatste keer ook gezien inderdaad. Ik had een vriend mee toen, en zijn relatie was net uit...... Ben niet gestopt, ondanks herhaaldelijk zeuren. (hij moest wat kwijt denk ik, en nee, niet z'n geld) Het zal dan wel Chemnitz en dan via de 174 naar beneden worden. Lijkt mij de makkelijkste weg. Dan hoef ik volgens mij ook geen tol te betalen. (en daar zal het baasie blij van worden) Wat zou ik toch zonder dit TOPforum moeten....!?
  5. freektukker

    Ritje Tsjechië.

    Maandag vertrek ik naar Ostrov nad Ohri. Enkel met de bakwagen, 17ton ongeveer. Nu zit ik te twijfelen over waar ik de grens over ga. Ik kan bij Chemnitz naar beneden duiken en dan via Oberwiesenthal Tsjechië binnen rijden. Als het goed is kom ik dan geen Tsjechische tolwegen tegen. En rij ik makkelijk Ostrov binnen. Nu ben ik 6 jaar geleden voor het laatst in Tsjechië geweest en toen, door een wegafsluiting op de snelweg naar Dresden, via een vage omleiding richting een grensovergang gestuurd. Maarrrr.... toen ik daar aankwam was het een 3,5tons overgang. Dus kon ik weer een heel eind terug. Vraag van vandaag!?: Is de overgang bij Oberwiesenthal ook zo'n 'laag' gewicht overgang, of mag je daar wel gewoon overheen? Zitten wel wat steile klimmetjes (10-15%). Alvast bedankt!
  6. Wij rijden normaal 'vast' voor Ahrend. Deze rit had ik zelf samengesteld vanwege de rit naar San Lorenzo. En hoe maak je een rit nog rendabeler? Door terugvracht te regelen. M'n baas heeft het al druk genoeg....
  7. Haha, ik ben niet anders gewent.... (helaas) Normaal gesproken tijdens nationaal werk moet ik elke dag tussen 08.00 en 08.30 bij de eerste klant staan, en als je dan naar Delfzijl of Maastricht moet, gaat de wekker ook voor 4en. Maar dan is het wel lekker rustig op de weg.....
  8. Hierbij de foto's! Ging iets mis bij het uploaden. Ze staan in willekeurige volgorde. Foto 1: Boodschapjes doen bij de Intermarche. Foto 2: Op het hoogste punt van San Lorenzo in Campo. Foto 3: Om het pad vrij te maken moest er een boom sneuvelen. Foto 4: Job done! (arme boom) Foto 5: Laden in Carraia, het past net! Foto 6: Lossen in San Lorenzo In Campo. Foto 7: foto vanaf het balkon genomen. Foto 8: Het pad was net breed genoeg voor de auto. Foto 9: Het huis in San Lorenzo. Foto 10: BONNETJES! (en dit zijn ze niet eens allemaal) Foto 11: De motorwagen zat helemaal vol! Foto 12: Mooie uitzichten genoeg! Foto 13: Op de afgesproken plek in San Lorenzo
  9. Oh ja, die rit neemt een collega van me over. Ik heb komende week een afspraak waar ik niet onder uit kan. Wel jammer! Moet wel naar Praag ergens rond 12 April.
  10. Ritverslag staat bij "verhalen"....
  11. Hieronder mijn afgelopen week. Bijna 4000km. Vrijdag 18-03-2011. Omdat ik maandag vroeg vertrek laad ik vrijdag alvast de spullen voor Italië. Om 12.00u ben ik op de zaak om de auto op te halen. Net op het moment dat ik wil vertrekken om te gaan laden komt m'n baas naar me toe. "rij maar ff langs de ABO, kan je 2 nieuwe voorbanden laten monteren". Kijk, das mooi! In iedergeval met nieuwe bandjes naar Italië. Na het bezoekje aan de bandenboer in Aalsmeer rij ik naar Rijsenhout waar ik in een oude vervallen loods midden tussen de kassen een aantal meubels moet ophalen. Dit is voor m'n buren die een appartementencomplex in San Lorenzo in Campo hebben. Het blijken nog aardig wat spullen te zijn en het is nog lang niet alles! In Hoofddorp trekken we nog twee garageboxen leeg en dan zit de auto echt proppie vol. Het loopt inmiddels tegen 21.00u aan en ik moet nog ad-blue en diesel tanken. Om 22.00u koppel ik de aanhanger aan die geladen is voor Villeneuve Le Roi. Hierin zitten 100 Ahrend bureaustoelen. Bestemd voor een verhuisbedrijf. Zo, nu eerst weekend! Maandag 21-03-2011. Om 02.15u gaat de wekker en kleed ik me aan om te vertrekken. Nog even een laatste check, vrouw en kind gedag zeggen en daarna rij ik de straat uit op weg naar de zaak. Om 03.15u vertrek ik vanuit Zwanenburg richting Frankrijk. Het is heerlijk rustig op de weg en ik maak dan ook snel de nodige km's. Bij Antwerpen is een auto midden op een wegsplitsing geklapt en het ziet er ernstig uit. Gelukkig zijn ambulance en politie al ter plaatse. Geen oponthoud hierdoor. Net voorbij de eerste Peáge komt er een politiebusje naast me rijden met zwaailicht aan. Ohoh, denk ik, wat nou weer. Gelukkig blijkt hij een Belgisch busje aan te houden en niet mij.... Diep in Frankrijk pak ik m'n eerste 3 kwartier rust. Heb ik mooi ff de tijd om de auto een beetje aan kant te maken. Het schiet lekker op en na 2 1/2u sta ik bij de klant op het terrein. Het is ff pielen met de aanhanger, maar het lukt. Binnen een half uur zijn alle stoelen gelost en duik ik nog ff de InterMarche die naast de klant zit in. Met een lekker vers stokBROOD (bijna 1.20m! voor € 0,75.) en boursin stap ik een kwartiertje later weer in de auto. Zo, tijd voor het laatste stukkie van vandaag! Na totaal 710,9km en nog 3 minuten op de klok (gemiddel 79km/u!!) draai ik om 14.00u de parkeerplaats Venoy Grosse-Pierre op. Ik twijfel nog even of ik nog een uurtje door zal kachelen, maar besluit toch maar te blijven staan. Hier heb ik alles wat ik nodig heb en je weet nooit of je dat binnen een uurtje wéér kan vinden. Ik trek de wielmoeren nog ff na en maak daarna een heerlijke franse lunch. (maar dan zonder wijn, want dat lust ik niet) Ik bel nog even met De Waard Transport uit Noord- Scharwoude of ze misschien een terugvrachtje hebben vanuit Italië. Hij gaat erachteraan en denkt een groupage ritje vanuit Verona te hebben. We zullen zien, maar ik wil uiterlijk zaterdag thuis zijn... Eerst maar even een tukkie doen.... Nog 1116km te gaan.... Dinsdag 22-03-2011. Ik had de wekker om 2.30u gezet, maar pas om 4.00u kom ik eruit. Hotel Daf lag gewoon even te lekker. Ik heb gelukkig geen haast, zolang ik woensdag maar voor de middag in San Lorenzo In Campo ben. Stipt half 5 rij ik van de parkeerplaats af een donkere ochtend in. In de verte begint het al licht te worden. Door een lekker glooiend landschap vliegen de km's erdoor heen. Na 4.15u is het wel even mooi geweest. Ik heb er dik 370km opzitten. (87km/u gemiddeld!) Op de parkeerplaats stikt het van de 'Police Nationale" maar het lijkt erop dat ze ook even pauze houden. Nadat ik even wat gegeten en mezelf opgefrist heb rij ik 45min later weer de snelweg op. Zo, nu snel de komende 4,5u volrijden. Al snel komen de Alpen in zicht en zie ik besneeuwde toppen. Prachtig mooi rijden hier, maar de 360 paardjes onder de kap moeten er flink aan sleuren. Ondanks de 360pk zakt de snelheid op de meeste klimmen niet onder 70 km/u. Nou weeg ik totaal ongeveer 23 ton dus echt zwaar ben ik ook niet. Via de Frejustunnel, waar ik een klein beetje oponthoud heb door controles van de Italiaanse douane, rij ik Italië in. Gelukkig pikken ze mij er niet uit en na € 286 afgetikt te hebben mag ik de tunnel in. Met keurig 70 km/u rij ik onder de Alpen door. In de tunnel is het flink warm, bijna 26gr! De weg vanaf de Frejustunnel naar Turijn is grotendeels 1-baans vanwege wegwerkzaamheden. Schiet niet echt op, maar ik sta niet stil. Bij Turijn is het wat drukker dan gedacht, maar dat zal met de middagpauzes te maken hebben. Met nog 2,5u tot de volgende stop knal ik lekker door. Om 14.05u stop ik maar weer voor de verplichte rust. Ik pak nog een keer 45 min en rij dan nog 65km door tot aan Piacenza ongeveer. Nu staat er 778km op de dagteller. Daar aangekomen even wat andere transporteurs gebeld, want van De Waard heb ik niks meer vernomen. Uiteindelijk kom ik bij Van Dongen in Hillegom uit. Die heeft wel wat voor me. In Carraia (vlakbij Pisa) kan ik 32 pallets papier/karton laden voor Maassluis. Kijk, dat is mooi meegenomen. Ik kan vrijdag tot 12.00u lossen, maar dat ga ik nooit halen dus het zal na het weekend worden. Nu eerst even eten en dan vroeg de lappenmand in. Woensdag 23-03-2011. Vanmorgen om 03.00u start ik de auto en rij een donker Italië door. Vanwege het tijdstip is het heel erg rustig en ook nu weer knallen de km's er doorheen. Vanaf Bolonga tot aan afslag Marotta is het één grote bouwput. Ze zijn tunnels aan het graven. Hierdoor gaat de snelheid er wel een beetje uit, maar alsnog rij ik om 07.20u San Lorenzo In Campo binnen. Aangezien deze klant m'n buren in Nederland zijn spreken we via een sms af bij een tankstation net buiten het dorp. Omdat ik de heer des huizes wakker heb gesms't, duurt het even voordat hij ook bij het tankstation is. Ernaast zit een restaurant (La Palma) en daar drinken we even een bakkie. Ik koppel de aanhanger hier maar af, want om nou een bergdorp in te duiken met 18m.... Met Klaas (m'n buurman) rijden we eerst even de route met z'n gehuurde Peugeot 107. Via een kronkelende bergweg en heel wat steile klimmen en dalen bereiken we na 10 min het landgoed waar ik moet lossen. Moet allemaal kunnen, maar over het pad naar het landgoed hangen wat laaghangende takken. Die moeten eerst even plaats maken voor mij. We halen de auto weer op en via een telefoontje regelt m'n buurvrouw een mannetje met kettingzaag. Na een klein half uurtje is het pad vrij. Het blijft krap met links en rechts slechts 20cm ruimte. (rechts een afgrond en links een drainagegoot) Inmiddels is het tegen 09.00u als we beginnen met lossen. De gemiddelde leeftijd van de opgetrommelde hulp is, gok ik, zo'n 65jr. Maar zonder morren lossen we de auto. Het gaat niet heel vlot, maar het komt eruit. Om 11.45u is de bak leeg en pleeg ik een telefoontje naar Van Dongen. Ik kan tot 17.00u terecht in Carraia. Dat zal krap worden, maar ik gok het erop en vertrek direct na het lossen. Helaas haal ik het net niet. 36km voor Carraia moet ik aan de kant en bel ik Van Dongen om te zeggen dat het morgenochtend zal worden. 07.30 kan ik laden. Onderweg belt m'n baas nog of ik volgende week woensdag in Florence kan lossen.... Wel ja, gaan we gewoon nog een keer.... De parkeerplaats waar ik overnacht heeft geen enkele voorziening en ligt heel dicht tegen de snelweg aan. Verder loopt het een beetje schuin naar beneden af waardoor ik vannacht waarschijnlijk uit m'n bed lazer.... Ohja, er lopen hier ook verdacht veel mannen naar het parkje beneden. En heus niet voor een borrel... Gelukkig komt de politie af en toe een kijkje nemen dus ik sta wel veilig. Ik vouw nog even de dekens in de aanhanger, eet een hapje, fris me even op en duik na een filmpje het bed in. Morgen weer een dag! Donderdag 24-03-2011. Om 07.00u sta ik in Carraia bij de fabriek voor de deur. De poort is open dus rij ik het terrein op, om daarna meteen een boze Italiaan aan m'n deur te hebben. Blijkt de fabriek pas om 08.00u open te gaan. Nou, ja dan tijd voor een bakkie buiten de poort. Om 08.00u sta ik op de weegbrug, maar pas om 10.00u beginnen ze met laden. Alle pallets zijn te hoog opgestapeld (of m'n auto is te laag) dus moeten ze de bovenste laag eraf halen. Om 12.00 is de auto propvol en na weer gewogen te zijn, en er 11700kg poetspapier in de auto zit is het tijd om te vertrekken. Ik heb nog 2 uur op de klok tot de eerste rust dus ik kan nog ff vooruit. Ik rij langs de westkust via Genova omhoog richting Turijn. Wat een schitterende weg, maar met 30ton is het niet de snelste denk ik. Ik ga weer via de Frejustunnel en zet de auto om 20.15u aan de kant. Nu even tijd om een hapje te eten en te douchen. Daarna is het tijd voor de vaste prik: een filmpje kijken, en naar bed. Vrijdag 25-03-2010. Na een heerlijke nachtrust (wat was het stil!!!) rij ik om 07.15u de parkeerplaats af. De volle 360pk mag nu aan de bak, want er zitten op dit stuk aardig wat heuveltjes in de weg. Alles loopt vlot en zelfs bij Lyon kan de cruisecontrol gewoon z'n werk blijven doen. Na m'n eerste 45min rust zakt de brandstofmeter toch wel heel snel. Ik ben bang dat ik Luxemburg niet ga halen. Het is nog 178km, en de tank staat bijna in het rode. Ik neem geen risico en tank toch even wat sap bij. Zoals gebruikelijk in Frankrijk moet je, als je cash wilt betalen, je eerst melden bij de kassa. Alleen begreep de mevrouw achter de balie niet dat ik voor € 200 wilde tanken, maar dacht ze dat ik 200 liter wilde hebben..... Ik heb de pomp gewoon vastgezet en daardoor niet in de gaten gehad dat hij niet afsloeg terwijl ik m'n ramen schoonmaakte. Nou ja, nu heb ik in iedergeval wel weer genoeg peut om thuis te komen, zij het voor de hoofdprijs.... Bij de Luxemburgse grens zit ik even niet op te letten (cd'tje wisselen) waardoor ik de afslag voorbij rij en richting Longwy ga. Die route heb ik nog nooit gereden dus was ik eigenlijk wel benieuwd. Nou, het is leuk met een personenauto of een lichte vrachtwagen met veel vermogen, met 32 ton is het wat minder.... Maar wel een mooie route, dwars door Arlon. Nu heb ik dus heel Luxemburg overgeslagen. Ik trap nog even flink door om binnen de 4,5u op de parkeerplaats bij ' L'open dir Namur' te stoppen. Bij dit restaurant heb ik ooit wel eens gelunched met een collega, maar vanavond heb ik de biefstuk maar eens geprobeerd. Het kost wat (€ 16,95) maar met een Luxemburgs Bofferding erbij smaakte het PRIMA! Man, wat lekker! Ik blijf hier maar staan voor de nacht en vertrek morgenochtend vroeg voor de laatste 327km. Eindelijk thuis morgen! Zaterdag 26-03-2011. Tijd voor het laatste stukje! Om 05.00u zet ik koers richting Zwanenburg. Via de ring van Brussel (die erg rustig is) en Antwerpen rij ik naar Nederland. Bij Nieuwegein haal ik nog even een hollands broodje kaas om daarna met de cruisecontrol op 83km/u naar de zaak te rollen. Om 09.00u ben ik binnen en na afgetankt te hebben gooi ik m'n spullen in de luxe wagen om eindelijk naar huis te gaan. Het was een schitterende rit, maar nu is het tijd voor WEEKEND! Maandag weer lossen in Maassluis..... Zal de foto's vanavond even plaatsen....
  12. Ik ben inderdaad via Cesena, Bologna, en Firenze gegaan. Via Perugia is ook een optie, maar dat is erg heuvel-bergachtig en schiet niet echt op. Het is inderdaad een rare hoek, en je moet een eind omrijden, maar wat is het een prachtige route zeg! WAUW!
  13. Ben toch door de frejus gegaan. Echt heel zwaar ben ik niet. Ongeveer 30ton. Het viel mij allezins mee met de heuveltjes. Dacht dat 360pk weinig was... Zit nu net voor lyon aan een en duik zo m'n bed in.
  14. Zo, ff vanuit Italië. Sta nu Carraia (55012) op een vracht papier te wachten. Ga terug weer door de frejus. Heb geen zin in grensformaliteiten/files. Misschien is de Mont Blanc nog een optie?
  15. freektukker

    Uitlaat systeem storing

    Om hier ff op in te haken. (beetje laat, maar toch) Bij mijn CF85.360 was het een pakking van het Ad-Blue systeem. Heb het 2x gehad en de eerste keer hebben ze de pakking van de ad-bluesproeier eruit gehaald en schoongemaakt. (verstopping) De 2e keer hebben ze er een nieuwe pakking van 'beter' materiaal (lees: bezuiniging Paccar) ingezet en heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Alleen heb ik nu weer elke keer een koelvloeistof niveau melding..... Maar dat heeft te maken met de plaatsing van de sensor, die zit te hoog en er zit dus nog genoeg sap in....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...