Spring naar bijdragen

heidip70

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    29
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over heidip70

  • Verjaardag 07-12-1970

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

heidip70's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. hallo, hier nog een vrouwelijke chauffeur die het liefst internationaal rijdt. Heb wel al veel delen van Europa gezien, maar laaste tijd vnl. Frankrijk gereden. De keus wat en waar je wil rijden is sowieso heel persoonlijk en hangt heel erg af van je eigen situatie. Ik heb geen kinderen en mijn vriend rijdt ook. Wij hebben dus de vrijheid om zelf te kiezen wat we willen doen. We rijden nu allebei via uitzendbureaus (als er al werk te vinden is...) Mijn keus om internationaal te rijden is eigenlijk erop gebaseerd dat ik ervaar veel meer aan mijn rust toe te komen, weinig in de file sta, meestal maar 1 of 2 adressen heb om te lossen en daarna ergens terug ga laden, ook weer meestal volle bak. ( maar ondertussen hoop ik nog steeds die oude, rijke man tegen te komen die voor me gaat zorgen zodat ik thuis kan blijven...:hamer:tuurrrrrrrlijk.
  2. Ik al vaker hier op het forum geschreven hoe moeilijk het was om een baan te vinden en hoe hoe frustrerend het was.WAS inderdaad want ben alweer een maand aan het werk. via een uitzendbureau, of eigenlijk heb ik er twee waar ik iedere dag kan werken momenteel.Dus inderdaad de aanhouder wint!! Ik wil voorlopig ook niet anders. Ik rij al drie weken voor 1 bedrijf internationaal en bevalt prima. Deze week zit ik even een weekje thuis omdat ik een antibioticakuur moet slikken en niet ermee kan rijden, maar ook dit is geen probleem. Ik zie voor mij en mijn vriend de voordelen van een uitzendbureau en we zeggen allebei dat we voorlopig zo wel blijven rijden.( geen gezeik over uren, alles netjes betaald, zelf kunnen aangeven waar je WEL en NIET wil werken,geen problemen met vrije dagen..best wel prettig) Ook een goede manier om ervaring op te doen, ik heb nu al met zoveel verschillende soorten trailers gereden dat ik ongelooflijk veel geleerd heb in korte tijd.(ook soms hoe het niet moet en hoe ik dat moest oplossen) Heb zelfs met containers gereden, dat had ik ook nog nooit gedaan.Als een uitzendbureau eenmaal ziet dat je een goede chauffeur bent zetten ze je ook zo vaak mogelijk in omdat de bedrijven ook naar jou zullen vragen.Hoewel ik mezelf niet als beginnend chauffeur zag werd ik wel zo gezien, ze weten nu wel beter... OOk wij rijden af en toe 1 uur of mijn vriend zelfs 2 of 3 uur om bij de werkgever te komen, maar ach, als je wil werken maakt dat echt niet uit. We zijn dan wel de hele week van huis inderdaad en rijden dan ook graag een paar uur om te gaan werken. hoop dat je toch snel wat zal vinden of anders misschien via een uitzendbureau ergens aan de slag kunt. groetjes Heidi
  3. Iets verkeerds gegeten rimero??:D
  4. Hoi Delights je hebt PB! Groetjes ...
  5. Ja ik ben me ook een muts af en toe, maar als het goed is heb ik nu alles ingeschakeld en jou een berichtje gestuurd. In ieder geval heel erg fijn dat er mensen zoals jou bestaan :tu: En Cortrans ook bedankt voor je reactie, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die begrijpen waar ik over praat. Ik had vorig jaar ook E5 voor internationaal rijden en ga me dus niet als een of andere gek laten gebruiken omdat de crisis zo hard om zich heen slaat, dit was ook wat die werkgever zei "ja de slechte tijd he? " Dan moeten ze maar eens goed de CAO gaan bekijken, daar staat toch echt niet in dat een chauffeur zijn salaris moet inleveren als de tijden slecht zijn. Vond het wel heel vreemd dat de vacature van de site was verwijderd bij werk.nl (misschien heeft het geholpen dat ik een e-mail had gestuurd met de vermelding dat dit bedrijf zich niet aan de CAO hield en mijn contactpersoon ook nog eens heeft gebeld met deze man ?) Hoe graag ik ook ga werken, maar deze bedrijven mogen van mij allemaal omvallen, veel chauffeurs voelen zich vooral nu toch gedwongen om voor veel minder salaris te gaan werken en zulke werkgevers houden dit in stand.
  6. parttime of niet, je bent toch chauffeur en ik kan begrijpen dat als je kinderen hebt , dit helemaal ideaal is om gewoon een paar dagen te werken. Ik heb geen kinderen dus hoef nergens rekening mee te houden en mijn vriend is ook chauffeur.We kunnen dus samen gaan rijden of apart, wat zich het eerste aanbied. O en Blondiedfu, heb geen Pb gezien, je zou dan ook de eerste zijn, haha. (heb wel net gekeken maar de teller stond op een grote NUL) Mijn ervaring is verder dat als je als vrouw ook nog eens op je strepen gaat staan en gewoon je mond opentrekt als er iets niet klopt of als iets helemaal dreigt mis te gaan, je gezien wordt als lastig en "vrouwenperikelen", terwijl ik zelf blij ben dat ik voor mijn rechten opkom en niet in de wandelgangen ga "zeuren" en dan bij de werkgever mijn mond dicht hou.De meeste werkgevers weten het dan wel te waarderen dat je meteen een gesprek aangaat en naar een oplossing zoekt.Degenen die dit niet waarderen kunnen vaak niet omgaan met kritiek en al helemaal niet van een vrouw, jammer dan. Ik denk dat vrouwen die chauffeur zijn, mondige, zelfstandige bikkels zijn, die ik met plezier gade sla :tu: ik heb ondertussen alweer twee sollicitaties lopen, I will survive.
  7. Hier dan nog een vro(uwe)lijke chauffeur, helaas alleen de laatste maanden kan ik geen werk vinden; is er al een baan dan willen ze toch liever geen vrouw.(hoezo vooroordelen). Ik heb ondertussen heel wat van Europa gezien, lang met een motorwagen gereden en ook veel zwaar werk gedaan.(antiek laden/lossen, machines voor beurzen leveren etc.)Daarna toch ook maar nog mijn E gehaald en Frankrijk gereden. Maar toch vinden veel werkgevers dat ik "te weinig" ervaring heb. Van de week ergens een sollicitatiegesprek gehad en de werkgever wilde "het wel proberen". Ik moest dan wel ook in de weekenden werken en hele week van huis richting Bretagne rijden. Ik vond het allemaal prima totdat hij met het salaris kwam. D2, ja je leest het goed. Ik heb hem gezegd wat ie met dit aanbod kon doen.... (gelukkig heb ik bij het CWI een contactpersoon die begrijpt dat ik me niet laat uitbuiten en me ook niet verplicht om hierop in te gaan. Officieel is alle werk waar je 1 euro meer dan je uitkering verdient, passend.!!???) Toch blijf ik chauffeur en laat ik me niet door de hele situatie gek maken. Als ik op een vacature reageer dan krijg ik vaak te horen "mevrouw belt u voor uzelf ? " en kort daarna "ja dan bent u wel een paar dagen van huis, want het is internationaal werk". Veel mensen kunnen blijkbaar niet geloven dat er ook vrouwen bestaan die dit werk met veel plezier doen en graag lange dagen maken en "kilometers vreten". Ik hoop dan ook dat ik snel weer kan gaan rijden, want als ik een vrachtwagen zie dan bekruipt me een gevoel van heimwee, dan baal ik dat ik thuis zit. Helaas zijn er hier in het zuiden weinig vacatures te vinden en heeft een werkgever nu keuze uit een groot aanbod chauffeurs.Dat maakt het voor mij als vrouw toch wel erg bitter als ik elke keer weer afgewezen wordt omdat ik een vrouw ben; natuurlijk mogen ze dit niet op deze manier zeggen vanwege discriminatie, maar het is wel erg duidelijk. Maar goed, ik blijf erin geloven dat ik binnenkort weer werk vind en met een big smile achter het stuur zit.
  8. Hoi Kimmetje, ook van mij gefeliciteerd en heel veel plezier en veilige kilometers. Nu gaat het echt beginnen. Groetjes Heidi
  9. heidip70

    Werk in Limburg?

    Hoi lucky trucker, allereerst gefeliciteerd met het behalen van je papieren! Ik woon zelf ook in het zuiden en het is inderdaad op dit moment heel dun gezaaid met vacatures. Ik ben zelf al sinds november thuis en nog steeds geen baan gevonden. Ik zou je dus ook geen enkel bedrijf kunnen opnoemen waar je terecht zou kunnen, want ik vind er zelf ook maar een paar. Hou in ieder geval ook de site bij www.limburgvac.nl in de gaten; daar staan ook wel eens vacatures op. Laat je niet ontmoedigen door mijn bedompte bericht want zoals je zelf al schreef weet je ook dat het nu een erg moeilijke tijd is om werk te vinden. Ik weet wel dat limpers in Elsloo af en toe werft en ze graag beginnende chauffeurs aannemen omdat ze je een interne opleiding geven. (weet alleen niet of dat in deze tijd ook gedaan wordt) Verder kan ik nu niks verzinnen. in ieder geval succes !
  10. tja, het knipperen. Ik doe het inderdaad ook , als teken dat degene die mij inhaalt weer een baantje terug kan komen. Ik let dan wel op dat er genoeg afstand voor mezelf is. inderdaad zijn er veel chauffeurs die de wagen meteen naar rechts trekken en je niet eens de kans krijgt om een seintje te geven. Als ik zelf inhaal en terug naar recht ga dan gebruik ik mijn knipperlicht naar rechts een paar maal als bedankje.Eerst deed ik dit ook naar rechts-links-rechts.... MAAR... ik heb begin vorig jaar mijn E gehaald en een hele discussie hierover gehad met de rij-instructeur.Tijdens het rijlessen werd mij verteld dat ik dit absoluut niet mocht doen omdat ik dan de automobilisten in verwarring bracht, (knipperlicht naar links betekend immers dat je wil inhalen en nee ,niet iedere automobilist weet wat dit een "bedankje" is. OOk het seintje geven(ff groot licht) mocht niet omdat dan degene die jou inhaalt meestal te vroeg naar rechts zou komen en jij niet meer ziet wat er voor je gebeurd. Aan de ene kant begrijp ik dit punt wel, maar ik ben van mening dat een chauffeur toch echt wel genoeg inzicht heeft en geen seintje geeft wanneer dit gevaar voor hem/haarzelf oplevert! Verder zijn er inderdaad ook genoeg chauffeurs die geen seintje geven als je inhaalt of de wagen meteen voor je bumper gooien en je af moet remmen om niet een stuk bumper kwijt te raken....of erger. Ik zelf rij liever nog een stuk op de linkerbaan om zo wat meer afstand te krijgen voordat ik terugga naar links, en zal toch een seintje terug geven, vind het wel zo collegiaal.Chauffeurs met oogkleppen bestaan er in alle soorten en maten, daar kan iedereen veel verhalen over vertellen, maar ik zal zelf ook wel eens een inschattingsfout hebben gemaakt ,ik ga niet zeggen dat ik nooit iets verkeerd doe, alleen ben ik me er dan meteen bewust van en zal er daarna veel beter op letten dat het niet meer zo snel gebeurd.
  11. nou Patty, ik zou ook balen als ik moest wachten. Ga je nu zelf studeren of op zoek naar een rijschool waar je wel meteen kunt beginnen met CCV-b ? Ik vond de lessen techniek heel goed bij de opleiding;maar als je goed bent in samenvattingen maken en gedreven bent dan kun je CCV-b zeker thuis bestuderen . Ik heb al gelezen dat je de tijd wil nemen, maar het liefst alles voor september wil hebben vanwege de veranderingen die er WEER gaan komen. Ik heb in totaal vier maanden nodig gehad om alle examens te doen. (CCV-b + C)Alles de eerste keer gehaald, dus duurde nog relatief lang; maar omdat ik ook gewoon werkte en tussendoor nog eens op vakantie ging ,vond ik het op deze manier al pittig genoeg.Komt nog bij dat het niet mogelijk was om eerder de examens te plannen omdat deze al vol waren. Je hebt dus volkomen gelijk als je meteen wil beginnen hiermee.
  12. [Woensdag heb ik de medische keuring, en 6 april beginnen met ccvb:D Groetjes patty Hoi Patty, hou je ons op de hoogte van je ervaringen? Ben benieuwd hoe jij alles ervaart en wat je meemaakt. Ik vond het tijdens mijn ccv-b techniek vooral leuk als ik dingen wist te vertellen die de mannen niet eens wisten.(had dan ook wel een vader die monteur was en waar ik vroeger vol interesse heen stond te kijken; als er weer eens een motor uit elkaar gehaald werd). O, vergeet niet om alle bonnetjes bij elkaar te houden voor de belasting volgend jaar; elke euro die je terug krijgt is er 1. Veel plezier, "voorpret" gewenst.
  13. Ik wil ook de rest nog wel even aanvullen, natuurlijk zijn er ook mindere kanten aan het vak, is het niet allemaal even leuk, zit je er weleens doorheen en zou je de planner naar de andere kant van de wereld willen afschieten.....Maar ik blijf erbij...ik heb er nog steeds in... Ja, je hebt veel meer controle door alle satelieten, blackbox, etc., maar dit is totaal afhankelijk van het bedrijf waar je werkt, wat doen ze ermee, bellen ze om de haverklap of kijken ze alleen maar hierop om te kijken waar je bent zodat ze meteen een terugrit kunnen inplannen? Ik zou er niet aan moeten denken om weer tussen vier muren te zitten , kantoorwerk, no thanks. Dat er vooroordelen bestaan bij veel bedrijven, ook dat klopt, ik hoor het ook aan de stem van degene aan de andere kant van de lijn, als ik een sollicitatie doe.(jammer dan, ik weet wat ik te bieden heb). Ik ben zelf trouwens samen met mijn vriend gaan rijden, heb zo heel veel geleerd en de tijd gehad om alles rustig op te bouwen. (hoewel ik soms dacht dat ik nog steeds op rijles zat, hahaha) Maar nu ga ik lekker alleen rijden, kom maar op met die baan! Bedenk inderdaad wel dat je sociale leven minimaal wordt als je internationaal wil gaan rijden; je hebt vaak geen zin om wat af te spreken als je net thuis bent en over twee dagen weer weg moet. Ik hoor trouwens veel mensen brommen over de vele veranderingen, tuurlijk niet ten goede, maar die zijn er overal, niet alleen in de transport. Vooral als het slecht gaat met een bedrijf worden ze minder soepel, wordt overal op gelet, proberen ze overal op te besparen en wordt de werkdruk steeds groter. Nog als laatste, ik merk nog steeds dat je je als vrouw eerst moet bewijzen, maar laat je eenmaal zien dat je voor niemand onder doet, dan zijn de vooroordelen omgebogen naar voordelen. ( je wordt sneller geholpen, klanten worden minder snel boos als er eens iets mis gaat, soms komen ze vanzelf helpen terwijl ze mannelijke collega's alles zelf laten doen; sorry heren... en zo verder) nogmaals veel succes met alles.
  14. hoi Patty, hier nog een vrouw op de vrachtwagen.Zoals je kon lezen zijn er wel meerdere hier aanwezig. Ik ben ook net als jij klein begonnen en wilde steeds groter rijden. Ik heb jaren met bakwagen gereden door heel Europa, daarna vrachtwagen, motorwagen en vorig jaar ben ik met trekker-oplegger gaan rijden. ( frankrijk vnl.) Je hebt gelijk, het is super!! Ben nu op zoek naar ander werk, slechte periode; maar weet zeker dat het allemaal wel weer goed komt. Verder denk ik dat het een persoonlijke keus is waarmee je wil rijden, ook wat je wil rijden.(ik ga het liefst zo ver mogelijk; maar ik heb dan ook geen kinderen , dat zou meewegen in die beslissing) Ik wens je heel veel succes. Groetjes Heidi
  15. hoi lucky trucker, misschien heb je ondertussen je E al gehaald? Maar dat je denkt dat er nu veel werk is zal erg tegenvallen. Er staan dan wel veel vacatures, maar als je gaat bellen naar; meestal de uitzendbureaus, dan krijg je te horen dat het erg rustig is momenteel. Ze zetten wel de vacatures op internet maar er is niks. Meestal is dit elk jaar het geval in het eerste kwartaal. Ook wij zijn op zoek naar werk en reageren wel; maar ook met tien jaar ervaring is er niks te vinden.( maar denk dat het in Maart wel weer zal aantrekken). Je kunt je natuurlijk al inschrijven bij de uitzendbureaus en informeren bij bedrijven, maar laat de moed niet zakken als je de eerste tijd niks kan vinden.( mijn zwager had dit vorig jaar ook na behalen van alle rijbewijzen) Kijk ook vooral verder dan Limburg ,want vaak zijn er bedrijven waar je de hele week van huis bent en dan is de standplaats niet zo belangrijk.(als je dit al wil) Ik zou je adviseren om eerst nationaal te gaan rijden, hoewel ook dit behoorlijk stressvol kan zijn hoor. Ik wens je veel succes met het vinden van een baan; je zit helaas in een hele slechte periode om werk te zoeken, maar wie weet vind je toch ergens iets. De bedrijven die distributiewerk doen zoeken wel vaker chauffeurs. (rooswinkel maastricht b.v. , uitzendbureau consolid v. helmond distributie) nogmaals succes, gr heidi
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden