Spring naar bijdragen

Hendrik86

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    39
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Hendrik86's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. De taal of talen die de NL chauffeur spreekt kunnen natuurlijk ook in zijn voordeel worden benut. Vraag je baas of je op zijn kosten een verkoop cursus mag doen, neem een stapel folders mee, en geef ze af op ieder adres waar je komt met een leuk praatje erbij. Als je dit 100x hebt gedaan, moet er wellicht een keer een nieuwe klant uit tevoorschijn komen. Dit is iets wat niet veel Oostblokkers kunnen omdat ze de taal simpelweg niet machtig zijn. Op deze manier creeer je een meerwaarde en ben je anders bezig dan die 100 andere.
  2. Ik ben nog niet zo zeker of de verzekering hiervoor op wil draaien. Verzekering zal vragen naar procedures die gehanteerd zijn. KVK gecontroleerd, verzekering, transport vergunning etc. Eigen verstand wil ook nog wel eens helpen. Is het een raar 'hotmail' adres die de contract persoon heeft opgegeven, of ziet de website er toch wel betrouwbaar uit? In de praktijk gaat het zo. Er zit heel de dag een expediteur te bellen om van z'n troep af te komen. Dan is hij blij dat er op vrijdag middag eindelijk iemand belt en interesse heeft in z'n lading voor een prijs waar hij mee weg kan komen.. Dus hup, snel de opdracht eruit, zijn we daar ook weer vanaf. Iedereen blij. Degene die de opdracht heeft aangenomen besteed hem nog een keer uit. Tegen welke prijs maakt niet uit, want hij zal de rekening toch nooit betalen. Vervolgens laat hij zijn charter naar een één of andere overslag loods rijden. Vracht wordt omgeladen en gaat naar.... who knows. Pas nadat de opdrachtgever wakker wordt, en vraagt naar de status van z'n lading, gaan er bellen rinkelen...
  3. Pietje is misschien een beetje extreem, maar de temperatuur van het product is wel degelijk van belang tijdens het laden. Stel voor dat je bloemen laadt, en dat deze er veel te warm in gaan. Door het terugkoelen onstaat er condensvorming en bevriezen de bloemen. Het zelfde geldt bijvoorbeeld voor chemicalien die op +25 moeten worden vervoerd. Stel voor dat de werkelijke temperatuur van het product +15 is tijdens het laden. Dan is de koeler een halve dag aan het draaien om het product op de juiste temperatuur te krijgen. En al helemaal wanneer het buiten behoorlijk koud is. Een koeler heeft de primaire functie om iets op temperatuur te houden. Wanneer het product een significant afwijkende temperatuur heeft tijdens het laden, dan zal dit terug te zien zijn op de temperatuur protocollen. Zelfs als de koeler prima heeft gewerkt kan de schijn nog worden gewekt dat dat niet zo was. Het zou dus ideaal zijn als de product temperatuur tijden het laden kan worden gecontroleerd, en gelijk kan worden aangetekend op de CMR indien deze onjuist is.
  4. Bijna iedereen in UK heeft een blackberry, of I-phone.
  5. Hendrik86

    Lucht-koppeling

    Kan iedereen een duo-matic koppeling aanbevelen, scheelt op jaarbasis toch een hele hoop tijd, ellende en irritatie.
  6. www.faillissementen.com Die weet er vast wel een antwoord op
  7. Hendrik86

    Duitsland

    Of het nou een grote of kleine boete is.. er moet gewoon betaald worden.. als je niet gelijk met geld over de brug komt, wordt als onderpand heel de papierwinkel meegenomen.. CMR's, kentekenbewijzen etc..
  8. In Duitsland wordt hier weinig op gecontroleerd. Gewoon doen wat je nu doet, en zorgen dat je dagelijkse- en weekendrust normaal is. Als je alles precies volgens de regeltjes wil doen maak je het jezelf erg moeilijk.
  9. Wat mij betreft mogen ze 3x zoveel verdienen;het gaat gewoon om de vrije markt? Die vrije markt bepaald waar iets het goedkoopst is. And Money talks: pot... cattle.....black..
  10. Fiscale steun is niet gezond voor een markt... het gaat toch nergens over dat de belastingbetaler ervoor moet opdraaien omdat de transportmarkt ziek is? En lonen over gelijk stellen........... we leven toch niet in de voormarlige Sovjet Unie. De vrije markt is -vanaf een hoger niveau gezien- in het voordeel van iedereen. We willen toch zelf dat alles goedkoop is?
  11. Haha ja rozumiem.. Pozdrawiam wszystkich kierowcow! P.S. Vanaf nu alleen nog maar in het pools communiceren hier, dat maakt de boel een stuk duidelijker voor iedereen
  12. Dan maar kijken hoe lang dat nog goed gaat. De bereidheid onder verladers om extra te betalen voor een uitstekende kwaliteit wordt steeds minder. In steeds meer gevallen is het de prijs die telt; kwaliteit moet er namelijk gewoon bij inbegrepen zijn. Dus, om qua prijs toch uit te kunnen komen is er maar één uitweg, en dat is het verlagen van de kosten. Eén van de aspecten daarvan is een goedkopere chauffeur. Dat is nu iemand uit midden of Oost-Europa, maar over een halve eeuw iemand uit China, India of de Filipijnen. Net of je een Chinees niet zo kunnen leren om een stuur in zijn handen te houden, en te schakelen. Jammer, maar ik denk dat het gewoon een onomkeerbaar proces is waaraan iedereen schuld heeft. Hoeveel bemanningsleden op een Nederlands zeeschip zijn tegenwoordig nog Nederlands? (afgezien van de stuurlui die aan wal staan, want die zijn allemaal Nederlands... )
  13. Vroeg of laat pakken ze je toch wel ben ik bang... En het is trouwens ook een vorm van concurrentievervalsing.
  14. Een pond is 1,10€, dus tussen de €7,70 en €13,20 op dit moment. Maar het is weleens duurder geweest. Voor dat geld moet je goed kunnen eten in de pub.
  15. Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik. Je hebt geen idee hoeveel chauffeurs er in Oost-Europa zijn die tussen 35 en 45 euro onbelaste onkostenvergoeding per dag krijgen. Net of ze dat alleen gebruiken om hun onkosten van te kunnen bekostigen?!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden