Spring naar bijdragen

Murphy

Reclamevrij
  • Aantal bijdragen

    7128
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    47

Over Murphy

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 15-01-66

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Eidsland, Noorwegen
  • Interests
    Op zee met eigen boot.
    Of in de zee, met een duikpak aan...
    Of in mijn hobbykamer als radio zendamateur.

Converted

  • Biografie
    Hei, mijn naam is Eddy.
    Heb in 2008 mijn eigen wagen verkocht en vertrokken naar Noorwegen. Hier weer gewoon in loondienst.
  • Locatie
    Eidsland, Noorwegen
  • Interests
    Op zee met eigen boot
  • Beroep
    Dat ligt een beetje ingewikkeld....

Recente profielbezoeken

11780 profielweergaven
  1. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Dat zal iedereen wel zien als een kostenpost, dus een lastenverzwaring. Over het hoe de transporteur dit gaat verrekenen laat ik voor iedereen zelf te raden. Enkelen zullen het 1:1 verrekenen, terwijl andere dit niet voor elkaar gaan krijgen.... ( was het niet een Lidl die een paar jaar terug zijn huisvervoerders aanschreef met dat het 10% minder moest?)
  2. wist je dat

    Dan eerst maar eens afwachten in wat voor een "hok" de mannen de verplichte weekend rust gaan doorbrengen..... Denk niet dat het een hotelstandaard gaat worden....
  3. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Dat bedoel ik dus, leeuw. Je betaald een "Belasting over de Toegevoegde Waarde" van accijns??? Hier wordt de wegenbelasting al "Årsavgift" genoemd, een jaarlijks terugkomende acceptgiro. Door deze "avgift" te betalen, betaal je in feite een recht om over de tolwegen te mogen rijden.... (die schieten als paddestoelen uit de grond hier...) En ook over deze tolwegen mag je BTW betalen..... Leuker kunnen we het niet maken....
  4. Dat wordt ook niet Ger. Zolang er nog steeds bedrijven voor die DC's rijden en die wachttijden voor lief nemen....
  5. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Uh, dat doen jullie toch al? NL mag je eurovignet aftikken over de wegenwaarover je al wegenbelasting betaald. Je betaalt BTW over accijnzen (je betaald namelijk BTW over de brandstof, waar ook al accijnzen bij zitten.....)
  6. Petitie "Anne Faber dood door schuld rechtssysteem"

    Anne kon zich anders niet genoeg verdedigen....
  7. Nieuws in plaatjes

    Tsja, dan deze.... Staat geparkeerd in het depot, achter ons bedrijf. 1x per jaar komt ie naar ons voor de APK Fargo, model 1964, benzine slurper, maar start werkelijk altijd!
  8. wist je dat

    Kom maar op Ron.... Vertel, slinger het in de groep.... Heb de nootjes klaar staan!
  9. Nieuws in plaatjes

    Denk dat die "bakkies" meer edel waren dan die mobilofoons uit de jaren 50......
  10. Petitie "Anne Faber dood door schuld rechtssysteem"

    En dan krijgt ie gewoon het recht op zwemles.......
  11. DC aanleverings hel!

    Is niet zo moeilijk hoor. Maar wanneer de opdrachtgever de chauffeur belt en vraagt wat ie in godsnaam heeft uitgevreten is dat voldoende om ff niet die kant op te komen.....
  12. DC aanleverings hel!

    Ik denk dat er wel verschil zit in aan welke kant je binnenkomt. Kom je als "vreemde" aanleveren, of rij je alle dagen vanaf dat dc naar klanten (van hun). Maar in mijn korte leven als vrachtwagenchauffeur was ik over 1 ding al heel gauw klaar. Naar een DC? Liever niet en als ik er onder uit kon komen....... Overigens, een huisverbod bij de Aldi in Heereveen (of zat die in Joure?)... hoe lang blijf je op de zwarte lijst staan? Mijn opdrachtgever belde mij om te vertellen dat ik er niet meer mocht komen...... Ik vertelde hem dat hij mij er nooit meer heen hoefde te sturen, een win-win situatie lijkt mij
  13. DC aanleverings hel!

    Tsja, maar als ik wil gaan eten doe ik dat liever op een door mij gekozen locatie en niet bij een klant omdat deze klant geen tijd heeft voor mij....
  14. Tol noorwegen

    Overigens, vegvesen.no staat vol met leuke wetenswaardige dingetjes....... Obtain a tag at the border You may also obtain an AutoPASS tag at customs stations along the border and at international ferry ports. The tag is not valid until you have entered into an agreement, and you must enter into an agreement before driving in Norway (but after you have obtained the tag). http://www.autopass.no/en/compulsory-tag/about-compulsory-tag?lang=en
  15. DC aanleverings hel!

    Leuk stukje dat ik van facebook geleend heb.... Lied-Hell Geachte Lied-Hell, Aldi, John Lewis, Tesco, Amazone, Jumbo, Ikea, en andere grootheidswaanzinnigen. Zo'n genot om bij jullie te komen lossen. Buiten aan een luik, zonder afdakje want dat kost €35, als een zwakzinnige Corkey aan een bel staan hangen. Na de 34e keer gaat het luikje vier centimeter open en je krijgt een geen welgemeend goedemorgen. Papieren worden uit je handen gegrist en de mantra: wachten/warten/waiting gaat van start de in de navolgbare uren. Vervolgens kan je als chauffeur een bord met LED cijfers de eerstvolgende drie uur gaan magnetiseren tot er jouw losnummer opkomt want ik begrijp heel goed dat er van de 275 docks geen een direct vrij is om drie pallets te lossen. Losafspraak? Als je tien minuten te laat bent dan laten ze je drie uur staan, als je een uur te vroeg bent ook. Na een uurtje voorzichtig info vragen hoe lang het nog gaat duren wordt je nog net niet volledig stijf gescholden en afgesnauwd in een mengeling van Engels/Pools/Turks en Nederlands. Op een wereldvreemd moment in hetzelfde lichtjaar mag je zomaar ineens tegen het dock en op het moment dat je de deur van de loods open trekt behoor je het volledige 174 pagina's bedrijfsreglement uit je hoofd te kennen, wat vanzelfsprekend bij ieder bedrijf volledig anders is. Niemand maar dan ook helemaal niemand verteld hoe de gang van zaken is op de werkvloer en als je een nanometer teveel naar links of rechts loopt dan is dat het startschot voor het interne personeel om volledig los op je te gaan. Nauwelijks gehinderd door enige vorm van fatsoen of ethiek ben jij op dat moment als chauffeur de pispaal. Dat er thuis niet meer geragd mag worden tot de frustratie van het hongerloontje wat er bij elkaar geschraapt wordt: jij als chauffeur bent de Sjaak. Na de drie pallets gelost te hebben moeten die eerst twee schrikkeljaren wortel schieten, er moeten drie Poolse heftruckchauffeurs dwars door heen gereden hebben, er moet een kwaliteitscontroleur, een assistent warehouse manager moet er aan te pas komen, een inscanner en een uitstraler en als laatste een chef van inkomende goederen met een helder ogenblik. Terug bij het regen/sneeuw/hagel en windhoos luik begrijp ik heel goed dat het vervolgens 87 minuten duurt om drie pallets uien te checken en de daarbij behorende papieren te ondertekenen. Al deze uien moeten immers op maat gezogen, geproefd en drie maal ingbracht worden. Uiteindelijk krijg je vrachtbrief terug waar een volledig kleurboek van de kleuterschool aan 'onder-voorbehoud' stempels op staan. Met andere woorden, in hetzelfde pand zit nog een Tjappie die er vervolgens mee aan de slag gaat om korting te krijgen op de rekening of beter nog: er hoeft helemaal niet betaald te worden. Dat de transporteur/chauffeur daar op alle onredelijke manieren schaamteloos telkens de Zwarte Sylvana krijgt toegeschoven blijkt eerder regel dan uitzondering. Als je het terrein afrijdt is het meteen weekend, grote vakantie en Pasen tegelijk want het heeft alles bij elkaar een lichtjaar geduurd. Vijf kwartier later land je bij het volgende Konzentration-Lager en de eerste snauw die je daar krijgt is dat je een halve dag te laat bent...ga daar maar zitten in de 'chaufferskooi' zonder toilet, koffie én informatie. En nu is de volgende stap dat als je door heel de ellende uiteindelijk in slaap bent gevallen en zo'n StürmbahnFührer mij wakker moet komen maken in de auto na drie uur wachten, hij dan daarvoor € 50 voor mag gaan rekenen? Hoe ver kan je eigenlijk van de realiteit afstaan? Overal moet je tegenwoordig voor 12:00 geweest zijn in deze 24 uurs economie en als je niet strikt volgens desbetreffend bedrijf haar reglement handelt, wat elke week verandert, dan mag naar hartenlust 'gestraft' en boetes uit worden gedeeld, alles naar volledig eigen inzicht vanzelfsprekend. Nooit iets van begrepen en ik zal er nooit iets van begrijpen, een bedrijf besteld spullen bij een leverancier. Vervolgens komt er op een afgesproken dag/tijd een vrachtwagen het terrein opgereden om desbetreffende goederen te komen lossen. Vanaf dat moment lijkt er wel een volledig scala aan regels in werking te treden die het voor alles en iedereen onmogelijk maakt om nog op een normale manier haar/zijn werk te doen. Van uien-inbreng-op-maat-zuigert tot vrachtbrief-afteken-Sjef…iedereen zucht, kreunt, piept en klaagt. Niets maar dan werkelijk niets gaat vanzelf en in heel deze stroeve, gortdroge machine moet jij als chauffeur maar je weg in zien te vinden. De Lied-Hell op aarde. (Bron: https://www.facebook.com/pollekelife/ )
×