Spring naar bijdragen

Gerhard

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Gerhard

  • Verjaardag 27-01-1963

Gerhard's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Bedankt voor de antwoorden. Er is veel deskundigheid aan boord van dit forum. Thanks guys 'n' gals! Ach, het zijn beide niet van die héle grote problemen alleen snap ik bijvoorbeeld niet dat een ontwerper van zo'n digitale tachograaf er voor kiest om uitgerekend iets wat je ook al op andere apparaten in je auto kunt aflezen als standaardweergave kiest en niet datgene wat je wilt weten van zo'n apparaat. Moet je in de supermarkt doen wanneer je je groente afweegt. Zie je op het display staan hoe laat 't is en wat de AEX-index is terwijl je wilt weten hoeveel fuckin' spruitjes je nou in die weegschaal hebt liggen en hoeveel dat die zooi dan kost, maar nee, moet je eerst even op een knopje drukken. Get my drift? Dat van het automatisch op 'rust' springen is meestal ook wel handig en wanneer ik dat niet wens kan ik 'm natuurlijk altijd handmatig omzetten. Ik weet alleen nog van vroeger dat met name de controlerende heren in België nog al streng waren wanneer je je analoge tacho op 'auto' had staan. Dan werd het wachten voor een rood verkeerslicht door de tacho ook als 'rust' geregistreerd net als al je laad- en loswerkzaamheden. Nogmaals, bedankt! Gerhard
  2. In mijn vorige trekker had een digitale tachograaf van Stonebridge. Tijdens het rijden toonde die keurig de gereden tijd en de genoten rust. Mijn huidige trekker heeft een Siemens VDO DTCO 1381 tachograaf. Tijdens het rijden laat deze de kilometerstand, de actuele snelheid en de tijd zien. Totaal overbodig! Dit kan ik allemaal gewoon op mijn dashboard aflezen! Ik wil gewoon weten hoe lang ik nog kan rijden voor dat ik moet gaan pauzeren. Dat kun je wel laten tonen door effe op het pijltje naar beneden te drukken maar dat verdwijnt weer na 5 seconden. Ik wil graag dat dit permanent getoond wordt. Ik heb de handleiding al nageplozen maar niets kunnen vinden over een aanpassing van de standaardweergave. Weet iemand hier een oplossing voor? Nog iets. Sinds een tijdje gaat de tacho automatisch op 'rust' staan wanneer ik de motor stop terwijl deze voorheen keurig op 'werken' ging staan. Nu sta ik dus - als ik 'm niet handmatig op 'werken' zet - zogenaamd 'rust' te maken als ik dik een uur aan het ploeteren ben om een bakkie hout uit een huiftrailer te lossen. Hoe kan dit? Nou, wijze mannen (én vrouwen). Als je het antwoord weet, let me know! Gerhard
  3. Hoi Lex, Ook ik werk bij die bekende Oldenzaalse transporteur en kan melden dat gaandeweg de oude monochrome (blauw/wit) CarrierWeb schermpjes worden vervangen door grotere 'breedbeeld' kleurenschermpjes. Deze hebben - naast alle normale CW-functionaliteit - ook een navigatie module aan boord. Deze hebben wél 'verse' kaarten aan boord. De verlenging van de A35 bij Almelo en ook de A73 bij Roermond/Swalmen worden correct weergegeven en dat kun je van die portable VDO-Daytons niet zeggen. Die raken daar volledig het spoor bijster... Ik heb zelf 't idee dat de kaarten automatisch 'door de lucht' geüpdated kunnen worden - dit omdat ik nergens een geheugenkaartje o.i.d. heb kunnen ontdekken. Dus met een beetje geluk hebben we zo altijd recent kaartmateriaal aan boord.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden