Spring naar bijdragen

monterey95

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    30
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

monterey95's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ik kreeg idd vandaag bevestigt dat ,, voor de transport afdeling,, ,het faillissement is aan gevraagd. als ik het heb begrepen worden de lopende zaken af gewerkt . sterkte voor de betrokkenen
  2. laat eerst een bevestiging komen,,,,, niet een gerucht,,,,, ik ben er net nog langs gekomen ,, alle wagens waren van het erf . daarnaast de de Rooij die in dit bericht bedoeld word ,schrijf je de ROOIJ en niet de Rooy ,,,daar zit een wereld van verschil in ik ken veel werknemers die daar werken ,van niemand heb ik tot op heden de bevestiging gekregen ... indien dit idd waar is ,,,,sterkte voor alle betrokkenen
  3. per 1 januari 2014 word het eigen vervoer van Agrifirm is o.a voormalig CHV ] door onder andere Nijhof -Wassink[ en anderen] verzorgd. de Eigen chauffeurs van CHV gaan per die datum mee naar deze vervoerders . voor de vestiging Oss gaat Nijhof Wassink het vervoer verzorgen .bij voorkeur door Nederlandse chauffeurs [iov de boeren] [bron 1e hand]
  4. ik ben ook van plan om naar de druiventros te gaan ,,,,zitten we met zn 4en
  5. en als ik die foto zo zie ,,,is lading goed vastzetten ook een kunstje,,, dat deze bestuurder niet beheerst . moet ie eens in Dld of B doen ..gaat ie geboeid mee ,,,,en terecht,
  6. ik geef je groot gelijk ..melden dat soort gevallen . drank en rijden gaan echt niet samen . zelf zou ik gelijk de Politie bellen . heb ik al eens gedaan ook ..werd op de A 16 ingehaald door een bouwvakkers busje de bestuurder had de fles bier tussen zn knieén ,gelijk 09008844 gebeld ,stond 10 km verder in een pijpje te blazen . overdenk dit maar eens .............je bent op vrijdag onderweg naar je thuisbassis ,word je onderweg gebeld door je baas,,,waar ben je nu ,,,,ik ,,,daar en daar ,,,nou dan zit je vlakbij ,,,rijd gelijk naar het ZKH ,in .... je zoon heeft een ongeval gehad ,,,kom je in het ZKH ,,blijkt je zoon van zijn motor te zijn gereden door een bouwvakker in zn busje met een flinke slok op ....die lag 3 dagen op het IC ,,,,heeft het er uiteindelijk goed afgebracht ..heeft wel een handicap voor heel zijn leven ,,,,, zou je er dan nog moeite mee hebben ,,,om dat te melden ??????? enkele jaren geleden was ik planner ,rijd er een jonge chauffeur in een sloot,langs de A 27 .ik word gebeld door de Politie ...er was drank in het spel [dinsdag ochtend na carnaval] .heb deze chauffeur op staande voet ontslag gegeven ,krijg ik later comentaar van de directie ,,,,dat is toch een goede chauffeur ,,,maw ...dat zou moeten kunnen ,,,heb wel mijn zin gekregen ,,,is nooit meer bij dat bedrijf aan het werk geweest als ik een collega tegen kom die gedronken heeft en nog wil/moet rijden ....ik bel zijn baas geeneens ik bel gelijk de Politie grt
  7. @ cortrans het is een constructie die niks anders dan geld besparing inhoud voor de werkgever er is niemand in fuctie terug gezet , om deze D5 chauffeur tegemoet te komen tenop zichte van een E 6 ,is deze constructie gemaakt [zogenaamd ] de pensioen opbouw ,zieken geld, werkloosheid uitkering is hier allemaal op gebasseerd ,daar gaat men uit van het laatstverdiende loon + structureel gemaakt overuren ,met een max van 7 overuren per week ;[die 7 uur klopt dat ??] aan gezien je D5 hebt ,kost het de werkgever,minder pensioen bijdrage ,minder ww en ziektekosten bijdrage ,,,het zijn maar enkele euro,s per werknemer ,,,,als je er genoeg hebt rijden is het de moeite uiteindelijk gaat het wel ten koste van de eventuele uitkering van de werknemer ,,,de chauffeur dus ,die bouwt minder pensioen op ,heeft een lagere ww ,of zieken geld uitkering deze gehele constuctie is nog legaal ook ,,,de bedrijven waarvan ik weet dat die deze constructie toepassen ,zijn nog bedrijven die de CAO in hun ogen correct toepassen ,,,en daar prat op gaan zolang hun werknemers accoord zijn met deze toepassing ,of niet in de gaten hebben dat ze gepakt worden ,zal dit zo blijven de chauffeur is uitendelijk toch de dupe
  8. @ spieker je heb volkomen gelijk ,,,via een rechter had dit gekund. ik had echter helemaal geen zin om ,,zolang het niet voor de rechter zou komen [kan gewoon enkele maanden duren .voor dat bedrijf te blijven werken . de laatste weken dat ik er werkte werden er al plaagstootjes???? geplaatst ik kon deze nieuwe baan krijgen ,,,zou ik gaan rechten ,,moest ik die laten gaan . ik besef heel goed dat mijn vorige werkgever ,,goed koop van me af is gekomen .
  9. dank je @cortrans dat gaat helemaal goed komen het heeft me wel verbaast dat ik zo snel een andere werkgever heb gevonden ,ik ben uiteindelijk niet meer een van de jongste wat ik gemerkt heb is dat veel transporteurs ,liever oudere ervaren mensen hebben ,die goed gemotiveerd zijn, dan een goedkopere jonge chauffeur met weinig of geen ervaring.
  10. @ Pierre en S&S een chauffeur is een onkosten post voor werkgevers iedere cent welke ze in hun zak kunnen houden door gebruik te maken van deze constructies pikken ze in ,,de chauffeur krijgt bij bv ziekte .minder dan waar hij recht op zou hebben ,daarnaast :angel:houden ze zich toch aan de CAO ??? wat mijn begin vraag aan gaat[verplicht meerdere malen per week overnachten ] voor mij is dat niet meer van toepassing voor mij is mijn gezin en sociale leven ,veel belangrijker dan het werk .ik heb afscheid genomen van mijn vorige werkgever ,en begin per 1 mei bij een andere baas .
  11. ik hoop dat de betrokken chauffeurs ,er goed uit zijn gekomen ,dat voorop . Je weet ,als je regelmatig op die E19 zit ,dat het na ca 6.30 druk word ,bij st Job is het altijd uitkijken ,ook voor en na die tijd, door het invoegend verkeer vanaf de oprit ,en de drukte. invoegers rijden vaak zolang mogelijk door over de invoegstrook en knallen hun auto dan net voor een vrachtwagen ertussen [ook vrachtwagens] je zou toch achter zo,n logge truck moeten zitten zeg . als ik zie dat de onderlinge afstand,tussen de trucks vaak maar enkele meters is,verbaast het me dat er niet veel meer zulke ongevalen gebeuren ,ook hier in nederland mijn wagen is begrenst op 85 kmh ,,,je moet eens weten welke capriolen er worden uit gehaald om in te halen ,,,eerst zitten ze op je bumper ,halen je in [ook tijdens het inhaal verbod ]en knallen hem zo vlak voor je neus er weer tussen ,het gevolg is dat ze jou in moeilijkheden brengen ,je houd netje afstand ,en zo,n inhaler ,heft die op ,,,aan de ring hebben ze dan net 1 wagenlengte gewonnen ook zie ik regelmatig van die cowboys met hun poten op het dashboard ,,die zijn altijd te laat als er geremd moet worden mij is het Bijna overkomen ,ook bij St Jop,linker baan beginnen te remmen ,de vrachtwagen voor me ,loop ik op in ...laat mijn gas los en zie de afstand sneller kleiner worden ,,,blijkt de wagen voor me geen remlichten te hebben , ik had wel 25 ton staal in mijn kopschot ,en één meter ruimte over op mn voorganger ,,dan ben je blij dat je er oa rubbermatjes onder hebt gedaan houd afstand ,,daar kom je veilig mee thuis.
  12. @matthieu stuur me een pb , ik leg je het dan uit .
  13. Hallo zoals in de openingspost van mij aan gegeven vroeg ik of dat een werkgever ,,na overname van een bedrijf ,alle in het verleden gemaakte afspraken.kan en mag negeren nu na enkele weken ,, een hele hoop mail en bijstand van een advocaat blijkt dat de werkgever ;;Niet ;; zomaar alle gemaakte afspraken naast zich neer kan en mag leggen. ook al zijn deze afspaken mondeling gemaakt [zoals in mijn geval ]in dit geval lag bij mij de uitdaging ,om via diverse daar voor verantwoordelijke mensen ,die in het verleden deze afspraken met mij hebben gemaakt of voortgezet ,de mondeling gemaakte afspraken alsnog op papier gezet te krijgen . dat is mij ook gelukt . een rechter zal in dit geval kunnen of moeten bepalen of een werkgever zich daar ook aan moet houden wanneer iemand een arbeidsovereenkomst aangaat met een willekeurige werkgever .waarin staat , bv maandag van huis en vrijdag terug ,of 1 overnachting per week ,of meerdere overnachtingen,, gaat men accoord met de voorwaarden. extra voorwaarden zullen dan in de arbeidsovereenkomst vermeld moeten worden . wel kan een werkgever op grond van economische belangen, een rechter verzoeken deze voor waarden nietig te verklaren . een werkgever kan dit dus niet ,,,zomaar verlangen ,, wanneer men via een rechter dit verschil van meening uitvecht ,heb ja 50% kans om te winnen ,,verliezen doe je toch de sfeer is dan zodanig verziekt ...je word toch wel weg gepest . in mijn geval is door mij aan mezelf gedacht . je weet nooit wie er mee leest:zegtniets: @corne mijn persoonlijke mening is dat de indeling wat betreft de fuctie,herzien zou moeten worden . D5 is een algemene veel gebruikte loonschaal ,soms word de fuctie waardering door werkgevers omzeild door een buitenland vergoeding te geven,zodra je dan ook maar 1 meter over de grens gaat krijg je een bepaald bedrag per dag extra ,zo kan het gebeuren dat een ,,,binnenland,,,chauffeur voor D 5 de hele wereld rond rijdt gegroet
  14. ik vind dit zeker een goed idéé volgens mij is het de nachtmerrie van elke chauffeur .stel je voor een moeder met kind ,,,die jij niet hebt gezien
  15. mijn vorige werkgever is overgenomen met alle activiteiten ,materieel en personeel,met behoud van alle opgebouwde rechten en contracten zo staat het ook letterlijk omschreven in de brief ,waarin de overname werd bevestigt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden