Spring naar bijdragen

nick64

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

nick64's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. SDI heerlen heet tegenwoordig refresco maar het zijn niet alleen die 2 refresco en nedcar die het hem moeilijk maken er zijn diverse andere opdrachtgevers die wat er ook bij horen. Hoop dat het goed afloopt voor V Loo want er zijn al genoeg bedrijven hier in het zuiden en de rest in het land de fles op gegaan.
  2. Van Loo trekt inderdaad voor Ewals wat tot een jaar of 2 met ong 20 autos was is nu nog maar een stuk of 5. Helaas gaan er bij V. Loo geen 18 chauffeurs uit maar 31 dit zijn vaste en tijdelijke contracten en dan al chauffeurs waar van te voren de contracten al niet meer van verlengt werden.Dit gebeurd allemaal met het Uwv de zogenaamde afvloeiings regeling waar na leeftijdscategorieen en aantal dienst jaren word gekeken, de overige 23 zijn loods en kantoor personeel dat zou ook in gekrompen worden. Het heeft allemaal te maken met opdrachtgevers die wegvallen waar inderdaad Nedcar en Refresco ook bij horen. Het materiaal waar mee gereden word/werd (trekkers en trailers) word allemaal verkocht waar ze al hard mee op weg zijn zou dus niet weten waar die roemenen mee moeten gaan rijden maar ja helaas kun je een werkgever alleen maar voor zn hoofd kijken en niet in je weet nooit wat er allemaal te gebeuren staat en gaat.
  3. nick64

    duits contract

    hee die woollie ik zou je vragen dan maar ff beantwoorden nee ik heb niet bij spronk gewerkt zit nog steeds bij die grote met rooien autos in kerkrade waar door bedrijfseconomische redenen flink ingekrompen word en dus ontslag is aangevraagd bij uwv. Ook hier werken inderdaad duitsers waar ik ook mee gesproken heb en ook zeggen dat je het loon wel kunt vergelijken maar de sociaal lasten anders zijn en je goed moet laten informeren. Ik neem jullie niet in de zeik zoals jij het hier beschrijft dus je hoef het ook niet flauw te vinden (anders doe je er maar wat zout op;)) Ik ben er zeker serieus mee bezig omdat ik hier in het zuiden zit en er hier niks te krijgen is ben tot venlo toe geweest waar ik bij eene resultaat had maar beginnen in d3 en iedere avond thuis en de auto in venlo moet laten staan. dat zie ik dus ook niet zitten om iedere dag om ong 04.00 te beginnen en om 18.00/19.00 binnen tekomen en dan nog eens na huis te rijden wat me ook 1 uur kost dan. heb een aanbod gekregen het is gewoon een nl die in duitsland zijn bedrijf heeft. Met het loon is niks mis je krijgt een bedrag wat ind. all-in is met een bepaalt aantal uren wat te vergelijken is met D5 vandaar dus de vraag hier over een duits contract maar heb morgen een afspraak met een instantie die zulle het me wel kunnen zeggen of ik het moet doen of niet en zo ja waar ik dan rekening mee moet houden. En de uitspraak wat er gezegd word: beter gewoon thuis zitten dan voor één of ander slap Duits all-in loon gaan werken denk ik dat iets is voor bepaalde mensen die liever lui dan moe zijn. gr nick
  4. nick64

    duits contract

    juist freddie dat zijn allemaal van die dingen waar ik ook aan zit te denken volgens hem zit dat wel goed alleen het pensioen opbouw zou lager zijn dan in nl de uren die je maakt zijn normale uren alleen als ik eraan zou beginnen is de zaterdagen die ik dan zou werken dat zou volgens hem 2 a 3 keer in de 2 maanden voorkomen. Dat is dan wat ik bij mijn huidige werkgever niet heb, daar ben ik altijd vrijdags of op zn laats zaterdags rond 3.00 uur binnen. maar dit heb ik het laatste half jaar al niet meer mee gemaakt daar en zou het meerdere malen voor komen. wil ik het me op contract laten zetten dat ik het extra betaald wil hebben kijken wat er voor antwoord van hem zn kant dan uit komt. en wat ik al zeg hier in het zuiden is het zwaar kl**te om aan de bak te komen hier kiept de een na de ander om het is triest maar wat kun je er aan doen als normale hardwerkende burger? niks je word van alle kanten gepakt af en toe zie ik het chauffeurs vak gewoon niet meer zitten denk weleens ik ga gewoon de fabriek in mn 3 diensten draaien dan zit ik ook redelijk met het loon alleen zou het wennen? ik weet het niet
  5. nick64

    duits contract

    Ja ik weet het murphy, snelwegwezen daar. Is vlug gezegd, maar zoals je al zegt de banen liggen niet voor het oprapen. Vooral hier in het zuiden van limburg niet. Zelfs in de buurt van venlo is het al moeilijk voor wat te krijgen. Ben al bij enkele bedrijven langs geweest, want aanschrijven of mailen heeft meestal ook geen zin omdat er toch bijna of meestal niet op gereageert wordt. Het is inderdaad een NL bedrijf met Duits contract. Ik vond het ook al raar: het loon zou vast zijn kompleet met overnachtingen en onkosten. En dat zat wel redelijk, kon je ongeveer vergelijken met D5 hier in NL met ong 4 overnachtigen. Het verschil is hier alleen dat het weleens voor kon komen, zoals hij zij, dat je 2 a 3 keer in de 2 maanden pas op zaterdags ochtend thuis kon komen maar dat zie ik niet als probleem. Vooral in deze tijd zou inderdaad eens naar kunnen gaan vragen bij een van die instanties. Die zullen het wel weten, maar of het dan ook zo in de praktijk gaat weet je nog niet. Maar eens afwachten of er nog meer reacties hier op komen. Bedankt alvast
  6. Hallo mijn naam is nick woon in limburg kort bij kerkrade Heb vorige week te horen gekregen dat er bij ons diverse personen uit moeten in verband met bedrijfs economische reden en dit zou ook al aan gevraagd zijn bij uwv die zo te horen de mensen in leeftijds categorieen hebben uit gekozen wat er uit moeten waar ik dus ook tussen zit wat intussen al de derde werkgever is waar me dit overkomt ( 2 werkgevers hier voor zijn failliet gegaan dat is deze werkgever waar ik nu intussen bijna 4 jaar ben NOG niet) Het ligt wel of ik ze me uitzoek:mad: Dit was ons al op gevallen door dat er al diverse autos en trailers verkocht werden en zijn maar er werd nog niks over gezegd. Er is nog geen datum vastgelegd wanneer dit zou gaan gebeuren ze weten niet wat er nog kan gebeuren er gaan in de loop van 2 a 3 maanden 3 groten opdrachtgevers wegvallen Het is nou wachten wanneer de brief van uwv in de bus valt (waar ik natuurlijk niet op sta te wachten:mad:) Nu blijf ik natuurlijk niet wachten tot het zo ver is en ben bezig met een werkgever die op duits contract rijdt hij heeft me al het een en ander uit gelegd maar mischien zijn er wel dingen die hij me niet heeft gezegd en ik mischien ben vergeten te vragen. Zijn er hier mischien mensen die er ervaring mee hebben en me kunen vertellen wat de voor en nadelen er van zijn. Hoor het graag van jullie Gr Nick.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden