Spring naar bijdragen

TrickyTrucker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

TrickyTrucker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Zozo wat een reacties, nee op zich is 1,20 geen probleem, mijn punt was alleen dat een prijsverhoging ineens van 20% wel veel is en mijn vraag was of dit nu landelijk bij alle Texaco stations was. En als je dat dan zeuren noemt om 20 cent :-( tja.... Enne ja er zijn goedkopere alternatieven, betere of lekkere, makkelijke of lastiger of.....
  2. Dames, Heren Vanmorgen haalde ik mijn vaste bakje koffie bij de Texaco aan de A15 tussen Gorinchem en Hardinxveld/Sliedrecht, bleek vandaag de koffie van 1 euro naar 1,20 euro te zijn gegaan. Dat is een prijsverhoging van 20% ...... Is dit bij alle Texaco stations, wie heeft dit vandaag ook ondervonden??? Nou, ik haal mijn koffie voortaan wel bij een ander adres :-)
  3. Mensen, Nog een vraagje, aangezien ik altijd binnenland heb gereden en in het eigen bedje thuis heb geslapen heb ik weinig inzicht in de inkomsten , toeslagen etc van een internationaal chauffeur. De CAO staat zovol met toeslagen etc dat het me enigzins duizelt.... Maar simpelweg, een internationaal chauffeur met D5 loonschaal en van maandag t/t vrijdag weg is, wat brengt dat nu grofweg bruto op? D5 2187 euro bruto bij 40 uur pw zonder toeslagen, maar hoeveel echte uren maak je gemiddeld? overige vergoedingen??? Wie...????
  4. Er is al veel over geschreven, maar ik heb door mijn (tijdelijke?) huidige chauffeurswerk weinig last van gemiddeld 48 uur werk :-( . Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of er inmiddels chauffeurs zijn die me kunnen vertellen hoe er met die 48 uur wordt omgegaan. Simpel voorbeeld, wordt er nog gewoon 50-60 uur per week gewerkt en na de 3e week dit gecompenseerd door vrije tijd of wordt er echt elke week minder gewerkt. Ik kan me voorstellen dat bij internationaal transport elke week minder werken geen echte optie is. Dus, mensen wie heeft er voorbeelden hoe er in de praktijk mee wordt omgegaan.
  5. Hey, harstikke bedanks voor deze link naar de rdw, dit is een duidelijk antwoord, met dit verhaal kan ik iemand uit de droom helpen dat hij voor altijd vrijstelling zou houden. Ik kon het al niet begrijpen. Ik ben trouwens ook niet blij met dat nascholings verhaal, maar gelukkig is het nu in EU verband en niet alleen weer in Nederland ............... Prettig weekend! Eric
  6. Hey Tobyjug, Heeft iemand jou aangegeven dat je die nascholing moet doen, bijvoorbeeld omdat je misschien je rijbewijs (binnenkort?) moet verlengen???? Ik krijg inmiddels allemaal verschillende meningen bij mijn navragen!
  7. Hallo Allemaal, Ik ben tegen het volgende aangelopen en moet het even kwijt..... Iemand die in het buitenland zijn rijbewijs haalt,bijvoorbeeld de Antillen en het hier omruilt voor een nederlandse krijgt een code 70 op zijn rijbewijs. Dat betekent vrijstelling voor het chauffeursdiploma. Alleen wat heel erg vreemd is dat die vrijstelling ook geldt voor de verplichte nascholing, terwijl wij nu elke 5 jaar 35 uur nascholing moeten doen om code 95 te behouden..... te gek toch! Het ccv examenhuis gaf het volgende antwoord: De vrijstelling blijft behouden voor het chauffeursdiploma en zo ook voor het volgen van de nascholingscursussen. Gaarne jullie mening...... Eric
  8. Misschien een wat late reactie, maar ik zie dat hier meer mensen bang zijn dat er chauffeurs tussen wal en schip dreigen te vallen en wellicht voor voor eigen kosten moeten opdraaien, hoewel dat SOOB verhaal theoretisch leuk klinkt. Weet uit ervaring dat een parttime chauffeur die 1 a 2 dagen per week (dus meer als 12 uur pw) voor een werkgever rijdt en deze scholing aankaart eigenlijk het bos in wordt gestuurd, waarom nu niet al wat uren gaan invullen..... Wat ik bedoel is dat deze werkgever sterk de indruk wekt geen scholing voor deze chauffeur te willen regelen, het wordt afgedaan als "het is nog ver weg". Het lijkt er echter sterk op als de maximale tijd straks verstreken is de chauffeur een probleem heeft, hoopt de werkgever dat hij dan al vertrokken is of weg moet??? Kan hij alsnog er zelf voor opdraaien. Misschien zie ik spoken, maar volgens mij speelt dit bij meer mensen!
  9. Tja, dat klinkt nu achteraf heellllll logisch......thanks
  10. Hoi allemaal, Ik heb misschien een stomme vraag, maar ik kreeg van de week een scania V8 420 mee, op deze handgeschakelde bak met splitter en stapelaar, versnellingen 1-6 zat behalve de R (jaja reverse) ook een optie "C". Weet iemand wat dat is, kruipversnelling of PTO of zoiets???? Groeten Eric
  11. Wie kan mij meer vertellen over RIE, dat staat voor Risico-inventarisatie en -evaluatie. Bedrijven, behalve zelfstandigen (ZZP) dienen een dergelijk document blijkbaar verplicht te hebben. Zodra je als eigenrijder iemand parttime in dienst neemt zou je al een dergelijk document moeten laten maken door een Arbo dienst???????? Heeft iemand daar ervaring mee, wat zet moet je daar als charter nu inzetten??? eric
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden