Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9599
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    20

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

15020 profielweergaven
  1. europeaan

    Leeg Zwitserland in

    LIgt er maar net aan waar S&S naar toe gaat ,over welke grens. Gaat ie via Vallorbe hebben ze niet eens een busspoor.
  2. europeaan

    Leeg Zwitserland in

    Als je nog geen LSVA pasje hebt vergeet dan niet je kentekenbewijs mee te nemen naar de douane. En natuurlijk een creditkaart of tankpas. Deze LSVA pas is de eerste keer gratis en staat op kenteken,als je m kwijt helpt moet je een volgende keer wel iets van CHF 20 betalen. Als je de LSVA pas hebt ga je naar een van de betaalzuilen die je overal ziet staan,steekt de LSVA erin en voer je totaalgewicht in( wat je maximaal mag wegen) . Vervolgens vul je je kilometerstand in ,en de wijze waarop je wilt betalen( creditkaart tankpas) . Dan bevestig je dit hele verhaal,waarop de LSVA pas uit de gleuf komt en je verzocht word je creditkaart of tankpas in te voeren. Bevestig weer je gegevens en de tankpas komt er weer uit en tevens het recu dat je zult gaan betalen.( je betaald pas achteraf) Bewaar dit recu goed,als je Zwitserland weer uitgaat moet je je kilometerstand met pen invullen en aan de douane beambte afgeven. Aan de hand hiervan,je uiteindelijk effectief gereden kilometers word je tankpas of creditcard belast .
  3. europeaan

    Leeg Zwitserland in

    Zoals je al zegt: LSVA maken,betalen en rijden.( vergeet je kilometerstand niet te noteren) Hou er wel rekening mee dat er in Zwitserland een rijverbod is van 22.00 uur tot 05.00 uur de volgende morgen. De meeste grensposten zijn open tot 22.00 uur,en mocht je een grens treffen die dat niet is kun je ,leeg,gewoon over het luxe wagen spoor.
  4. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    ( Dat dachten "wij"ook toen de massaal met "ons "werk er vandoor gingen)
  5. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    IK beschuldig je nergens van Ger,ik vroeg alleen wiens idee t was,lees de vraag maar na.
  6. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Dus iemand die jouw standpunt niet deelt is "zielig" Heel bizar .
  7. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Jouw standpunt Ger? of dat van het CNV??wat je als" goed bondslid" moet verdedigen?? Je weet overigens ook mijn standpunt,en dat is wél van mezelf.
  8. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Niemand hoeft bij zijn auto te blijven Ger,in de tijd dat je stilstaat kon je gewoon een bus of trein nemen en cultuur gaan snuiven.( of naar de hoeren gaan) Je mag echter wel 45 uur bij die auto blijven,maar dat is dan je eigen keuze,en eenieder die een voertuig bestuurt dat onder EU 561/2006 valt is minimaal 18 jaar oud en zal dat dus voor zichzelf kunnen beslissen,daar hebben we de politiek niet voor nodig.
  9. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Daar hadden we t wel over Ger,t gaat over "ons" Ik denk dat bij die stemming in het E.P.de grootste tegenstanders van zo n artikel 8.8. te vinden zijn in de landen die juist nu de meest mensen maanden onderweg hebben. Deze mensen( die maanden onderweg zijn) interesseert t geen ene moer volgens mij,in welke omstandigheden zij bij ons verblijven: in een hotel,op een parking met de juiste faciliteiten of ergens op een verlaten industrieterrein met wat bosjes om zich even "af te zonderen",als hun geld maar blijft stromen
  10. europeaan

    Waar gaat de reis heen...???

    Opletten Pierre,je zit een serieus topic te vervuilen.
  11. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Maak je maar geen illusies hoor Ger,als je op een verjaardag verteld dat je wel eens enkele nachten weg bent van huis ,zit men je al medelijdend aan te kijken en denkt men dat er in je huwelijk iets mis is. Dus wat is de volgende stap? overnachten ook helemaal maar afschaffen??. Om nu te stellen dat een ieder, die wel eens een weekend weg is ,een slecht huwelijk heeft vind ik wel erg kort door de bocht. Als ik naar mezelf kijk;ik ben nu 70 en heb vanaf van 20 ste met de regelmaat van de klok weekenden gemaakt( meestal werkenden gelukkig),altijd in overleg en met goedvinden van mijn vrouw,en wij zijn al 47 jaar bij elkaar. En ik ben echt niet de enigste hoor. Het feit dat je veel het weekend onderweg bent wil niet automatisch zeggen dat je ook wekenlang niet aan de hut komt,regelmatig door de week n dag thuis,ligt er maar net aan wat voor soort baas en wat voor werk je hebt.
  12. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Al die Polensprinters zijn - 3,5 ton,anders vallen ze onder EU 561/2006 en zijn ze al hun voordelen kwijt. Dus maut vallen ze dan ook niet onder.
  13. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Dat is natuurlijk positief nieuws,mits men deze auto's ook voorziet van de cabine met de juiste vereisten,zo niet: het hotel in. Het einde van de Polensprinters zal t niet helemaal zijn ,maar er zullen wel opmerkelijk minder paupers langs de weg te vinden zijn.
  14. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Herstel: Hier zijn maar een paar man die nog weg mogen in t weekend, omdat weekend uren voort bedrijf dure uren zijn. Jij weet net zo goed als ik dat t transport waar aan jij en ik geholpen hebben met opbouwen afgebroken is met de komst van de "nieuwe Europese landen" Dat heeft niks te maken met"niet willen" Zodra er veel vraag naar Nederlandse internationale chauffeurs zou komen( wat ijdele hoop is vrees ik) denk ik dat bedrijven weinig moeite zullen hebben om personeel te vinden die weekenden willen maken,mits onder de juiste condities.
  15. europeaan

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Agnes heeft zich blijkbaar slecht ingelezen in de problematiek;Dat chauffeurs wekenlang van huis zijn is al zo lang als dat er goederen vervoerd worden door Europa. Hoe de rij en rusttijden in het gedrang zouden komen begrijp ik niet;daar veranderd toch niets aan?Of is Agnes bang dat er doordat er meer gewerkt word,meer geld verdient word? Men spreekt wel over "gecertificeerde parkings"( wat dat ook moge betekenen) maar ik lees nog nergens dat er ook eisen aan de cabines ( zoals stand airco ,standkachel en nachtslot)gesteld zullen gaan worden. Ook een gewone routier zou al genoeg zijn ,als hij de faciliteiten biedt om er te staan gedurende 45 uur, daar hoeft niet ünbedingt een power fence met 10 000 volt er omheen te staan,gewoon een plekkie waar je,afhankelijk van de lading,rustig kunt staan. Het gezond verstand schijnt dus te gaan zegevieren. Ik ben dus "gematigd optimistisch"de vlag hoeft ,wat mij betreft,nog niet half stok.
×