Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10028
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    22

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

17866 profielweergaven
  1. europeaan

    Hoefijzertransport

    Dan zet je alleen die controlerend ambtenaar op het verkeerde been ,en misschioen neemt hij je dat niet in dank af. Een AVC kent men in het buitenland niet,dat is iets typisch Nederlands,daar heeft men weer andere soorten vervoersdocumenten
  2. europeaan

    Hoefijzertransport

    Dat wist ik niet ( ik ben geen vergunninghouder) dan is t gemakkelijk ,en hoeft iemand met een verlengde binnenland vergunning niks te doen.
  3. europeaan

    Hoefijzertransport

    Hoe bedoel je? Als jij bij Rennes rijdt heb je met een AVC helamaal niks te maken,je moet dan zowiezo een CMR hebben. Als jij bij de klant gelost heb kun je geruist die CMR achterhouden en alleen die AVC af laten tekenen,zodra je de poort binnenrijdt eindigt t transport,en heb je niks meer nodig in principe.
  4. europeaan

    Hoefijzertransport

    Dan heb je t niet meer over hoefijzer vervoer. Dan heb je n andere ge adresseerde op de CMR dan waar je geladen hebt,daar is niks mis mee. Daar heeft die flic die je staande houd niks mee te maken.
  5. europeaan

    Hoefijzertransport

    Ja,baat t niet dan schaadt t niet, Maar de vraag was wat men moet doen.
  6. europeaan

    Hoefijzertransport

    Je moet m ook niet in je bak laten kijken,de vrachtbrief is voldoende.
  7. europeaan

    Wekelijkse rust bij zelfstandig (geen vervoerbedrijf)

    Klopt, Als je de ILenT benadert via hun vragenformulier,heb je meestal binnen 5 werkdagen antwoord van ze: https://www.ilent.nl/contact/vragenformulier Je kunt ze ook bellen : 088-4889 00 00
  8. europeaan

    Hoefijzertransport

    Dat kan de controlerende ambtenaar in één opslag zien als hij afzender en ge adresseerde bekijkt. Je hoeft zelfs geen eurovergunning te hebben voor dit soort vervoer( dus ook geen CMR) ,vergunning binnenlands vervoer is genoeg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzervervoer
  9. europeaan

    heierhoeve

    `Barcelona of Madrid zitten hier nog boven schat ik,daar heb je ook nette toiletten en douches ter beschikking,maar voor eten moet je de poort uit. Waar op wandelafstand overigens meerdere restaurants te vinden zijn.
  10. europeaan

    heierhoeve

    Ooit in Europa wel meer afgerekend voor een nachtje parkeren,€ 25,00 zijn gangbare prijzen in Frankrijk ,Italië of Spanje. En daar zit dan geen mogelijkheid om eten te verrekenen bij he. Echter altijd bij de baas gedeclareerd en teruggekregen,die gaat ervan uit dat een scheur in het zeil repareren duurder is dan parkeren. Als je t ,als chauffeur,zelf moet betalen heb je gelijk dat je t niet doet,maar bij een goede werkgever moet dat geen probleem zijn.
  11. europeaan

    vervolgverhaal

    Met gele hesjes
  12. europeaan

    Petitie tegen het pact van Marrakech

    Het initiatief is inderdaad van een huisvrouw en een vrachtwagen chauffeur gekomen. Maar wat zich nu afspeelt is al jaren aan de gang in Frankrijk : fabrieken verdwijnen,dorpswinkeltjes sluiten de deur omdat de klanten liever één keer per week met de luxe wagen naar de hypermarché rijden . DE enige werkgelegenheid die er in veel dorpen nog was: het restaurant routier,sluit ook zijn deuren omdat ze alleen van Pierre en jou ( en mij in de vakantietijd) niet kunnen leven,alle toe leveranciers;de bakker,de slager,de visboer,de brouwer hebben ook geen werk meer ,evenals de kok ,de man in de spoelkeuken en het hittepetitje in de bediening. Resultaat is natuurlijkdat degen die nog wel werk hebben hun dieseltje moeten pakken en afstanden af moeten gaan leggen om op hun werk te komen. Evenals de huis vrouw die boodschappen moet gaan doen,en niet even om de hoek naar de winkel kan lopen Op het gevaar af dat je me gaat beschuldigen dat ik de bonden overal de schuld van geef ,zeg ik t toch: in Frankrijk is al jaren een machtsstrijd aan de gang tussen de bonden enerzijds en werkgevers en regering anderzijds. Als je regelmatig in Frankrijk komt weet je net zo goed als ik dat er voor"niets"de boel plat gaat. Het resultaat is daar van dat producten duurder worden,niet door te staken ,maar wel door looneisen of door eisen voor hetzelfde loon bij minder werken bijvoorbeeld. Resultaat is dat een eindproduct duurder word ,dus moeilijker word af te zetten op de markt. Buitenlandse investeerders houden de boot af of investeren helemaal niks meer in Frankrijk,en dan kun je wel zeggen: rot maar op met je dollars ( of Yen's,of wat dan ook) maar ook de werkgelegenheid verdwijnt. IK begrijp de emotie van die mensen wel hoor,en ik leef met ze mee. Maar of t wat oplost is de vraag. De bouwondernemingen wel i.i.g. ,die hebben weer maanden werk om de ravage te herstellen( maar als ze dan daar weer Polen aanzetten schiet t ook niet op)
  13. europeaan

    Petitie tegen het pact van Marrakech

    Beste Jan. Om te beginnen keur ik niet alles af wat een vakbond organiseert,ik ben niet voor niks meer dan 55 jaar lid van zo een club,maar als je stelt dat ik niet alles klakkeloos goedkeur van wat een vakbond doet ,ziet je aardig in de goede richting. Wat ik bedoel met "georganiseerd verzet"is dat ,als er een manifestatie plaatsvind deze een organisatie heeft die erachter staat,waarmee de "tegenstander"de regering in dit geval, mee kan onderhandelen. En dat is hier dus niet,ja ,ze hebben blijkbaar een soort van comite opgericht,hopelijk komen ze tot een vergelijk,anders zijn er straks alleen maar verliezers. OF ,erger nog. dat een bepaald comite,met andere bedoelingen dan deze goedwillende burgers ,de protesten "kaapt"dan zijn ze helemaal in de aap gelogeerd.
  14. europeaan

    Gestopt als chauffeur

    Dat is een broodje aap verhaal. Als jij niet meer beroepsmatig goederen vervoert met een voertuig van + 3,5 ton heb je geen code 95 nodig. En als je met een voertuig rijdt waar geen C rijbewijs voor vereist is,hoef je helemaal geen code 95 of bestuurderskaart te overleggen,ook niet in Frankrijk. Zelfs al zou jij een oude( of nieuwe) vrachtwagen kopen en deze terug laten keuren(naar camper o.i.d ) heb je geen code 95 nodig en ben je zelfs vrijgesteld van tachograafplicht. Laat je niet bang maken,dit verhaal gaat al langer rond,maar er klopt niks van. IK had t verhaal ook gehoord en heb n.a.v. deze fabel vragen gesteld aan de ILenT, en zij bevestigden mijn vermoeden dat t een broodje aap verhaal is.
  15. europeaan

    Petitie tegen het pact van Marrakech

    Wat er in Engeland dreigt te gebeuren hebben we laatstal een heeltopic over volgeschreven,en mijn mening is nog steeds dat de Engelsen met een Brexit een zeer onverstandig besluit genomen hebben. Maar de Brexit is niet te vergelijken met wat er nu in Frankrijk gebeurt,degenen die voor de Brexit gestemd hebben zij veelal rechtse oudere conservatieven die nog in de mening zijn dat het VK nog steeds een wereldmacht is,Britain rules the waves. Ouderen en werkloze Britten zijn helemaal niet gaanstemen,die waren slechts bezig met te overleven.
×