Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10319
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    24

Waardering in de gemeenschap

10498 Excellent

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

21068 profielweergaven
  1. Je moet zowiezo de bebouwde kom vermijden,ook zijn bepaalde producten routeplichtig. Je mag dus niet "zomaar "overal rijden
  2. Er zijn geen specifieke ADR documenten. Iedere zending,ADR of niet,moet vergezeld gaan van een vervoers document :CMR,Vervoersadres, of ander document ( voor eigen vervoer is een pakbon voldoende) En de ADR gegevens van de lading dienen op dit document vermeld te staan
  3. Je moet een document hebben waaruit blijk wat je geladen hebt,dat kun je ook gebruik,en voor terug naar je firma te rijden:je vult dan zowel als afzender en geadresseerde je eigen bedrijf in Je LOST immers geen product op dat testcentrum.
  4. europeaan

    Wat wordt het

    Ha Ha,nee hoor dat is n liefhebster,alleen moet zij wel zelf de regie hebben en wil ze beslist bovenop liggen.
  5. europeaan

    Wat wordt het

    Femke Fataal : "met ons naar de ondergang".
  6. Wij hebben op onze Volvo een standaard dHollandia laadklep van 2 ton Als ik die schuin naar beneden zet,en er een paar oprijplaten er aan bevestigd ,kan ik zo de golfkar van mijn baas erin rijden. Zonder er extra oprijplaten aante bevestigen gaat t niet. Je bent wel gebonden aan het maximale gewicht van wat de klep mag hebben.
  7. Daar was de Rotterdamse afval vervoerder Wijnstekers de grote boosdoener.
  8. europeaan

    Raad Waar

    Je beschrijving van het ongeval klopt evenals de conclusie dat er snelheids begrenzers aanwezig moeten zijn. Vóór dit ongeval was de controle op het wegverkeer niet erg streng,Frankrijk stond ,op Europees niveau ,onderdruk om het ongevallen cijfer terug te dringen,na dit ongeval al helemaal. Na dit ongeval vond er buiten de controle op bussen een ware heksenjacht op vracht verkeer plaats,kan ik je vertellen,ondank er geen enkele vrachtwagen bij dit ongeval betrokken was.( Ik spreek uit ervaring) Dat de bussen onderweg waren naar Aussois klopt helemaal,maar in het verhaal word niet gesproken over het feit dat de chauffeurs "smorgens vanuit Aussois ( of omgeving) ( bij Lanslebourg) vertrokken waren met een lege bus om de kinderen in Crepy op te halen. Aussois -Crepy zijn 750 km,en Crepy -Beaune zijn er ook dik 400,zodat de chauffeurs al dik 1150 km weg hadden toen het ongeval plaats vond. De chauffeurs zijn dus niet "vers"vertrokken uit Crepy. Iedere chauffeur die in die dagen op Frankrijk reed weet je dat te vertellen Verder was t zo dat de remmen van een van de bussen niet deugden.
  9. europeaan

    Raad Waar

    Het gedenkteken staat i.d.d. op het Aire de Curney. Enige kilometer daarvoor( als je in zuidelijke richting rijdt) zie je een heuveltje met inde midden een bescheiden gedenksteen,omgeven met wat groen en bloemen Dat is de exacte plaats waar de catastrofe plaatsvond.
  10. europeaan

    Raad Waar

    Hiermee is t allemaal,begonnen: het invoeren van de snelheids begrenzer,de zeer scherpe controle op de rij en rusttijden,de controle op de algehele technische staat van bussen en vrachtwagens. De beide chauffeurs van de bussen waren 'smorgens in de Savoie vertrokken om de ( overwegend uit kansarme gezinnen komende ) kinderen in Crepy op te gaan halen. Ze hadden dus al een boodschap gedaan die dag( Savoie-Crepy is best een uurtje of wat sturen. Na het instappen van de passagiers zijn ze gelijk,zonder onderbreking ,weer aan de terugreis begonnen. Het verhaal gaat dat een van de kinderen het overleeft heeft te danken is dat men hem ,na een sanitaire stop"vergeten "was en dat hij rondliep op de aire waar men gestopt was. ER waren in dat dorp grootouders die in één klap ál hun kleinkinderen kwijt waren.
  11. In Nederland worden meestal alleen de initialen genoemd,in tegenstelling tot ander landen om ons heen,geen wet maar een soort regel in medialand. DE facebook gebruikers zijn niet aan deze regel gebonden;ik zit bij een FB groep waar zondagochtend zijn naam,de naam van zijn vriendin ,en met bepaalde personen met wie hij bevriend was al voluit gepubliceerd werden,evenals foto's van zijn auto,en zijn woning.
  12. In Almeria precies t zelfde,maar dan met schoenen. soms kwam er zelfs een met een ezeltje met daarop een doos of 20. Hoofdzakelijk bergbewoners uit de omgeving die op die manier de kost bij elkaar schrapen,door met de hele familie schoenen in elkaar te zitten lijmen en inpakken.
  13. Deze wist t wel hoor; is een eigen rijder ,wiens naam ook levensgroot op de oplegger staat.
  14. Als hij weer thuis is kan hij een Engelse krant op zn kop lezen.
  15. Ja, de aanhangert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...