Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    8979
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    14

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-48

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

11619 profielweergaven
  1. vervolgverhaal

    doordat truckers geen
  2. Weer aan de slag als chauffeur

    Nu is t zo dat deze cursuusen code 95 geen vast stramien hebben;iedere opleider kan een cursus schrijven en deze laten be-oordelen door het CBR Schrijft jouw"opleider"morgen een cursus : magnetronkoken in de cabine en hoe te overleven op parkings zonder voorzieningen.en legt deze voor aan het CBR. Word deze goedgekeurt( waarschijnlijk wel,als men "het nut"aan kan tonen) ga je de klas in en na voltooiing ben je weer goed voor 7 uur "vakbekwaamheid" ( hoezo zegt men dat Oost Europeanen hun vakbekwaamheid kopen en wij niet?)
  3. vervolgverhaal

    Die altijd zonder
  4. Weer aan de slag als chauffeur

    Lientje,ik doe al meer als 5 jaar mijn cursus reanimatie met AED opfrissen. Dat is een zaterdag ochtend enige uren praktijk met een tiental personen,daar gaat t puur en alleen over reanimatie en gebruik van AED. Ik weet hoe ik t moet doen,maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ik t langs de weg moet doen,daar is t fenomeem AED al zowiezo niet aan de orde,deze dingen vind je niet langs de weg,misschien bij een pompstation. Daarom dat ik stel dat een cursus reanimatie geen "core bussines "is om dit als cursus in een code 95 te doen. Je zit erbij en kijkt er naar,en op t einde van de dag heb je 7 uur nascholing ,maar hoe men iemand moet reanimeren weet men niet. Vandaar mijn opmerking : bullshit. Als je werkelijk wilt reanimeren of als je denkt dat dit een pluspunt voor je is,neem dan contact op met de hartstichting en informeer waar je zo een gratis cursus kunt volgen,gratis ja, kost bij de hartstichting helemaal niks. En bij een "opleidings instituut"betaal je voor één dag van 7 uur minimaal € 160,00 Ironisch is dan weer wel dat deze cursussen,die gegeven worden door verpleegkundigen die op de intensive care of hartverpleegafdelingen van ziekenhuizen werken niet meetellen voor de nascholings uren. Word hij daarintegen gegeven door een 'instructeur"van een "opleidings instituut"die toevallig een EHBO diploma heeft( maar voor de rest geen bal verstand heeft van hartritme storingen) ,telt hij wél mee voor de uren nascholing.
  5. Borghuis Transport

    Kijk effe wie dit bericht gelikt heeft. Hij is dus nog steeds in leven, maar reageren doet ie niet meer.
  6. Weer aan de slag als chauffeur

    Wat wil je dan als chauffeur reanimeren? bij een klant? daar zijn meestal BHV ers genoeg. Onderweg? iemand die wat krijgt rijdendeweg heeft in veel gevallen geen reanimatie meer nodig. En hoe kom je onderweg aan een AED? want die heb je voor succesvol reanimeren wel nodig. Met alleen hartmassage en mond op mond beademing redt je t meestal niet. Kijk,een cursusreanimatie is nooit verkeerd,maar niet alleen voor een bepaalde doelgroep als chauffeurs,dan zou je speciale taken aan ons beroep gaan verbinden.
  7. Borghuis Transport

    Zoals ik enige postings terug al aangaf ben ik een behoorlijke digibeet,ik begin dus geen zoektocht naar hem. IK zou niet eens weten waar ik moet beginnen,ja ,in de ledenlijst hier,maar daar kom je ook niet verder dan zijn postings. Maar als jij iets verdachts vind mag je t wel delen hoor.
  8. Borghuis Transport

    Dat is me ontgaan,wel heeft hij nog enige postings gelikt. Dus hij leeft nog wel.
  9. Borghuis Transport

    IK ben de enige denk ik.
  10. Borghuis Transport

    Misschien dat deze twee grootste spelers al lang in de gaten hebben dat een 'afbetaling"nooit voltooid word en het te vorderen bedrag alleen maar groter word. Verstandig dat men dan de stekker eruit trekt en t op een failiesement aan laat komen. Verstandige werknemers doen dit ook hoor;zodra t bedrijf in gebreke blijft bij loonbetaling een failliesement aanvragen,voor je nog verder t schip ingaat.
  11. Borghuis Transport

    Ik ook hoor,voor het beschuldigende vingertje voor het account van Piet Tukker mijn kant op gaat wijzen.
  12. Borghuis Transport

    UIteraard,maar omdat degene die er niet werken hier lessen uit kunnen trekken kunnen ook zij vragen stellen. van zo een failliesement komt een verslag,dus is t een openbare zaak,dan misstaat t toch nietdat mensen er vragen over stellen? Jammer dat die Piet niet meer reageert,indien hij er daadwerkelijk gewerkt heeft zou hij er iets over kunnen zeggen.
  13. Borghuis Transport

    Je kunt t leuk brengen Ron: laatst trof ik iemand die heel zijn leven bij dezelfde baas gewerkt heeft,op bijna het eind van zijn arbeidzame leven ging dit bedrijf( een middelgroot transportbedrijf) failliet. Dat heeft hij geweten toen hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikte,en dan wil jij beweren dat zo n man zich niet druk met maken omdat het bij nog grotere bedrijven nog erger kan? IK weet niet hoe t bij Borghuis geregeld is,maar als zo een failliesement voordoet is t toch normaal dat er vragen gesteld worden hoe e.e.a. geregeld is,ook over pensioen. dat heeft toch et realiteit te maken en ook met emotie( als je later minder pensioen vangt brengt dat een bepaalde emotie te weeg) En door vragen te stellen vergaar je weer kennis,toch?of nie dan?
  14. wachtrij Gotthardtunnel

    Nee,die hebben een speciaal tolkastje voor de voorruit.
  15. wachtrij Gotthardtunnel

    Een kilometer of wat voorbij de afrit Biasca(44) is een "regulatie parking"ook wel"de kartbaan "genoemd. Net vóór je aan de klim begint ,alleen Zwitserse auto's ,die regionaal rijden mogen hier op de linkerrijbaan rijden,al het andere vrachtverkeer moet over deze parking waar het verkeer gedoseerd door word gelaten.( deze regionbale Zwitsers moeten dikwijls naar een bestemming die voor de tunnel ligt) Eenmaal voor de tunnel staat word weer de linker en rechterbaan met een stoplicht geregeld,hier moet vrachtverkeer verplicht rechts houden,ook Zwitsers,het overige verkeer mag zowel op de rechter ,als op de linkerbaan rijden,maar beide rijbanen krijgen evenveel groen licht.
×