Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9451
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    19

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

14195 profielweergaven
  1. Een Chinese Truck kopen

    Beter goed gejat dan slecht bedacht.
  2. Nachtrust

    IK peins t ook zunne,
  3. Nachtrust

    IK vrees dat je een paar dingen door elkaar haalt: A- je moet ,na het beeindigen van een(verkorte) wekelijkse rust na uiterlijk 6 periodes van 24 uur( 144 uur) weer aan een volgende wekelijkse rust beginnen. B - Je moet binnen de 24 uur na t be eindigen van een dagelijkse rust,een volgende dagelijkse rust voltooid hebben. Als je precies je uren iedere dag vol werkt,6 dagen lang zit je iedere dag aan de 24 uur incl rust; 15+9 uur = 24 u x 2 dagen = 48 uur en 13 + 11= 24 x 4 dagen = 96 uur. Totaal precies 144 uur Heb je een dag ( of meerdere dagen) eens geen 15 of 13 dagen gewerkt heb je "uren over"op de zesde dag en kun je gewoon weer een nieuwe ,zevende "diensttijd,(zoals genoemd in de volksmond),beginnen,echter niet langer dan dat je aan je totaal van 144 uur zit.
  4. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Beide citaten van mij komen uit t artikel uit de Stromingscourant
  5. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Voor ons niet veel, dat ze ook in Brussel gezeten heeft wist ik niet,in welke hoedanigheid??? Volgens mij heeft zij nooit in Brussel"gezeten" https://nl.wikipedia.org/wiki/Melanie_Schultz_van_Haegen
  6. Nachtrust

    Natuurlijk zijn rusturen minimaal voorgeschreven,maar je mag altijd méér rusten,dat word echt niet bestraft hoor. En compensatie uren mag je altijd aan een dagelijkse of wekelijkse rust aan laten sluiten,je moet ze alleen"en bloc"nemen. Én binnen het einde van de derde week na de week dat je de verkorte rust gemaakt hebt dus als je 8 uur moet compenseren dan gelijk 8 uur aan de dagelijkse of wekelijkse rust,en niet vandaag 4 uur en morgen ook nog eens 4 uur.
  7. Nachtrust

    Die begrijp ik effe niet,als je na je wettelijke rust( dagelijkse ,verkorte dagelijkse of wekelijkse rust niet begint met werken,dus je rust niet be eindigd,loopt die rust toch gewoon door? of ben ik nu gek. Als je n week vrij hebt na je wekelijkse rust heb je toch gewoon een wekelijkse rust van 7 dagen,er word toch alleen beschreven wat je minimaal moet rusten,je mag altijd zoveel rust nemen als je wilt. DE wetgever praat over het be eindigen van een rust,en dat doe je door met werken te beginnen.
  8. Nachtrust

    Het gaat er niet om hoe jij,ik ,of je baas t noemt,de uitdrukking"dienst uren komt in de RTW (561/2006 of ATB-V niet voor,kijk maar in artikel 3 a t/m q daar staan alle tremen die in deze regel gebruikt worden en wat men er mee bedoelt. En de term diensturen staat daar niet bij. Het ATB-V : https://www.tln.nl/onderwerp/rij-en-rusttijden/Paginas/Arbeidstijdenbesluit-voor-vervoer.aspx Zegt er t volgende over: Nachtarbeid Maximaal 43 nachtdiensten per 16 weken, of maximaal 20 nachtelijke algemene regeling uren per 2 weken (nachtdienst = minimaal 1 uur arbeid tussen 0.00 en 06.00). Maximaal 10 uur nachtarbeid per dienst indien er gewerkt wordt tussen 1.00 en 5.00, 12 uur in collectief overleg mogelijk Maximaal aantal arbeidsuren per nachtdienst Per nachtdienst mag er binnen 24 uur maximaal 10 uur arbeid worden verricht. Voor deze bepaling geldt dat er sprake is van een nachtdienst indien er geheel of gedeeltelijk tussen 1.00 en 5.00 uur arbeid wordt verricht. In overleg met de PVT of OR mag de 10 uur arbeid worden verlengd tot 12 uur. Deze bepaling geldt overigens niet voor zelfstandig bestuurders. Arbeidstijd Chauffeurs mogen maximaal 60 uur per week arbeid verrichten, en over een periode van 26 weken gemiddeld maximaal 48 uur. Deze norm geldt inmiddels ook voor zelfstandigen. Het is van belang in de gaten te houden welke activiteiten wel en welke niet onder het begrip arbeidstijd vallen. Wel arbeidstijd zijn de rijtijd, laden/lossen, overige werkzaamheden en de onvoorziene wachttijd. Ook vakanties en ziekteperioden dienen als arbeidstijd te worden meegeteld. Geen arbeidstijd zijn in ieder geval de pauzes en de rust, maar ook de tijd als bijrijder bij dubbele bemanning, de beschikbaarheidstijd en de voorziene wachttijd, de ATV- en feestdagen en de opgenomen tijd-voor-tijd-uren.
  9. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    IK ben niet zo ver in die kringen ingevoerd dat ik hun namen ken. Edit: dit stukje stond daarover in "De Stromingscourant" https://issuu.com/destromingmedia/docs/binder2 IK haal één zinsnede aan: Er word nog zoveel bedacht door beleidsmakers die nog nooit aan boord geweest zijn. Een uitspraak die je m.i lijnrecht door kunt trekken aar het wegvervoer. Toch? of niet dan??
  10. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Of ze moeten een stuk of wat mensen uit de praktijk( zoals wij) daar een woordje over mee laten spreken. DE binnenvaartsector heeft ook mensen in Brussel zitten,puur om te voorkomen dat er door onzinnige regels een onwerkbare situatie ontstaat.
  11. Nachtrust

    Het gaat ook niet over "blokken van 24 uur" Het gaat erom dat je 11 uur rust(of 3 x per week 9 uur) binnen de 24 uur na aanvang van je werkzaamheden voltooid hebt( de wet spreekt over be-eindegen van je rust,maardat is t zelfde als beginnen met werken) Werk je 15 uur en gaat daarna een rust nemen van 12 uur,heb je toch maar 9 uur rust gehad .
  12. Nachtrust

    Hoe kom je daar nu weer bij???? In de RTW( 561/2006) word hier niet over gesproken,en in het ATB-V Arbeids Tijden Besluit-Vervoer word gesproken over 10 ARBEIDS uren. In dat ATB-V word ook precies verteld wat wel en geen arbeidsuren zijn ,Alle rusttijden bijvoorbeeld,en voorziene wachttijden zijn géén arbeids uren. En "diensturen"bestaan niet,in geen van de regelgevingen waar wij als chauffeur mee te maken hebben komt de term"diensturen voor.
  13. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Wat mankeert er,op een paar details na dan,aan de huidige RTW????
  14. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Knap,wij,mijn vrouw en ik,2 persoons huis houden, scheiden ook alles;plastic,sappakken,papier,en glas gaan apart. De rest gaat in de grijze bak,toch zit na n maand ( bij ons word grijs om de week opgehaald,we slaan dus één keer over) behoorlijk vol. Mijn overbuurman doet ook 2 a 3 maanden met zn grijsbak,nu weet ik waarom;hij heeft zo n alles brander en stookt daar de boel grotendeels in op. Ik heb m er al op aangesproken dat,als er weinig wind staat en die ook vanuit tb zuiden of zuid westen komt,wij er last van hebben. Hij is ook zo n groen type,en wilt ook nog geld besparen ,maar anderzijds vervuilt hij heelde planeet natuurlijk.
  15. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Dat schijnt part of the deal te zijn met de vergunningverlener. De grote ketens zoals McDonald ruimen in een bepaalde straal rond hun bedrijf zelf het zwerfvuil op dat duidelijk van hen afkomstig is. Er word dus bij voorbaat al van uit gegaan dat men veel zomaar"uit het raam pleurt" dat zit blijkbaar al in de prijs van de Big Mac inbegrepen
×