Spring naar bijdragen

europeaan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    9930
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    22

Over europeaan

  • Rang
    super Poster..
  • Verjaardag 06-02-1948

Converted

  • Biografie
    In 1966 het rijbewijs gehaald en vanaf toen tot 1-4-2008 chauffeur geweest op ,voornamelijk West Europese landen.
  • Locatie
    Roosendaal
  • Interests
    Alles wat met ons mooie beroep te maken heeft en met de caravan naar de zon.
  • Beroep
    OUD CHAUFFEUR

Recente profielbezoeken

17133 profielweergaven
  1. europeaan

    Je auto op een mooie lokatie

    Vroegâhh...een jaar of 20/25 geleden voeren van daaruit een hele hoop van die kleine pontjes op en neer naar Rio,net boven Patras. Die brug was er toen nog niet en dat was de enige mogelijkheid om de golf van Korinte over te steken als je uit t noorden kwam,of je moest omrijden via Athene en de brug over het kanaal van Korinte nemen,maar dat was n stuk om. Wij losten regelmatig in Atalanti en namen dan ,als we leeg waren altijd de weg door de bergen terug naar Patras. https://www.google.nl/maps/dir/Atalanti,+352+00,+Griekenland/Rio,+Griekenland/@38.3602882,22.2475907,9z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x14a0c01cb77b99f5:0x400bd2ce2b98820!2m2!1d22.998361!2d38.6528663!1m5!1m1!1s0x135e4b4c829f5a29:0xe3706ec90c1f145b!2m2!1d21.8330106!2d38.2800079!3e0
  2. Nee,dat kon men alleen maar incidenteel controleren,en werd dus massaal met voeten getreden. Maar het feit dat er in die tijd weinig of geen chauffeurs afgekeurd thuis kwamen te zitten of massaal omvielen laat zien dat deze regel al meer dan 30 jaar overbodig is en de prullenbak in kan.
  3. Hebbie ook stickers van 2 x 56 uur ???
  4. Die hoeven ook niet mee te lezen hier,die kun je ook een mailtje sturen. Overigens denk ik dat een beetje Europarlementariër toch wel zijn licht opsteekt links en rechts ,over wat er zoal leeft in de samenleving.
  5. europeaan

    Do Meeus

    Nee,deze : http://www.meeusgroup.nl/meeus/
  6. Wel bij een bedrijfscontrole natuurlijk.
  7. DE reden van die 28 dagen is het controleren op de wekelijkse rust van 45 uur,en de verkorte wekelijkse rust van 24 uur. DE compensatie van de verkorte wekelijkse rust moet binnen 3 weken na deze rust genoten worden,vandaar : 28 dagen. En passant: alle overtredingen worden voor t gemak maar meegenomen,spekt i.i.g de staatskassen weer wat
  8. Edit; van 1985 tot 2006,21 jaar lang.
  9. europeaan

    Truckers NCRV 1998

    Dat Breda Transport failliet ging lag njet alleen aan die drugssmokkel hoor,het ging al langer slecht daar. Na het failliet ging is het overgenomen door Maes transport uit St Niklaas,ook een "Noord Afrika vervoerder" Die chauffeur,Ron,heb ik ooit nog een getroffen bij een klant waar wij laaiden,toen zat hij bij Maes op de planning en was "contactpersoon"tussen Belgie en Marokko.
  10. IK ga me ,denk ik,eens terugtrekken uit deze oeverloze discussie,want we komen er toch niet uit en een antwoord op een doodeenvoudige vraag heb ik nog niet gehad. Wat ik er nog over kwijt wil: De regel dat we maar 90 rijuren mogen maken is er al heel lang,deze bestond al in de voorganger van de huidige EU verordening,n.l EU 3820-85 (in art 6.2) Als je dit artikel echter nauwkeurig bekijkt zul je zien dat ,.met het ingaan van de huidige regeling EU 561-2006 nóg een regel verandert is,n.l.art 6.1;daar word gesteld dat men na 6 dagelijkse rijtijden aan een wekelijkse rust moet beginnen,dat is met de huidige regeling verruimt naar 6 periodes van 24 uur,een stuk flexibeler dus. Dus een regel,die niet werkt aanpassen kan dus wél blijkbaar. In de loop der jaren (van 1985 tot 2009 ) 24 jaar lang,heeft er niemand wakker van gelegen van die maximum 90 u/2 weken,er zijn blijkbaar niet noemenswaardig meer ongevallen gebeurt,of mensen langdurig ziek van geworden,zodat de overheid genoodzaakt was in te grijpen. Het enige wat gebeurt is dat een chauffeur niet meer be-oordeeld word door een controle in de figuur van een mens( Politie ,Gendarme of Polizei zijn óók mensen) maar door eenvoudig een digitale registratie kaart in een computer te steken en zo een "overtreding " te constateren. Het komt nu ,via de moderne techniek,eerder boven water en brengt geld op zâk ma zehhe. Verder geloof ik niet ( maar wie ben ik) dat men bezorgd is om het heil van de chauffeur als mens,dus om ons tegen onszelf of agressieve planners te beschermen. Was dat t geval zouden zo ook Henk en Ingrid ,die vrijdag avond,direct na hun werk bij hun baas, drie of vier jengelende kinderen in hun auto proppen,en met de sleurhut,die ze één keer per jaar uit de stalling halen,in één streep naar Spanje laten rijden,wel een halt toe roepen. Ook t.o.v Henk en Ingrid hebben ze een zorgplicht,dat die zichzelf,hun dierbaren en mede weggebruikers niet in gevaar brengen.
  11. europeaan

    Do Meeus

    Do Meeus,de oprichter van de Meeus groep in Bergen op Zoom Bron:https://www.mensenlinq.nl/mensenlinq/overlijdenzw/site/advertentie/detail?aid=8027515&pid=8027516
  12. Dit beeld zeker in ere houden,hoe minder er zijn die er heen willen,des te beter is t voor degen die er nog wél hun werk willen doen.
  13. Das t enige goeie wat er vandaan komt. ( En de mademoisellekes natuurlijk,die worden zonder "culotte"geboren daar.
  14. Zal ik beginnen???? Hoeveel pagina's wil je vol hebben?
×