Spring naar bijdragen

jwdb740215

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    244
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

jwdb740215's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het is alweer 1,5 jaar geleden dat ik hier op het forum heb geschreven. In 2010 ben ik met mijn bedrijf failliet gegaan. Jammer dat het zo is gekomen. Om de ins en outs nu in dit topic te gaan beschrijven is denk ik niet nodig. Ik had een aantal eigen auto's, en een aantal mensen die voor me reden als charter. En die de laatste 5 weken voor me hebben gereden, zijn er flink bij ingeschoten. Vind dat jammer. Zou het graag goed willen maken, maar denk dat dat niet makkelijk gaat. Het kwaad is inmiddels al geschied. Waar ik me flink op verkeken heb is op dit soort bedrijven, die charters vragen (want volgens mij hebben ze geen chauffeur nodig, maar charters. Zo kwam ik hier ook weer op het forum terecht. Zag de advertentie staan op de VERN, en effe googlen, en ik kwam snel hier uit). Ik dacht dat ik ook een geweldige opdrachtgever had gevonden. Koelvrachten naar Griekenland rijden. Voor best mooie prijzen. Daar kon ik nog een paar euro aan verdienen, en de charters hadden ook een redelijke prijs daardoor. Maar ik kwam daar bedrogen mee uit. Ik denk zo'n 6-7-8 weken dat we ritten naar Griekenland gereden hebben. 2-3 ritten per week. En geen cent ervan ontvangen. En dan komt het moment dat je charters toch echt hun geld moeten hebben. Maar dat is lastig als je zelf niets hebt ontvangen. Tuurlijk waren er andere ritten die ik wel betaald heb gekregen, maar simpel gezegd is de opvracht naar Griekenland 2 tot 3 keer zoveel waard als de terugvracht. Simpel gezegd ik krijg voor de opvracht 4.000, voor de terugvracht 1.500. 5.500 samen. De charter betaal ik 5.000. Heb ik per auto mooi 500 verdiend. Maar de opvracht wordt niet betaald. Dus alleen die 1.500 heb ik ontvangen voor de terugvracht. Hoe moet ik dan een charter 5.000 betalen? Dat gaat niet goed. Met 1x kun je dat wel opvangen, maar niet op zo'n 15 ritten. En dan kun je zeggen: waarom rij je zoveel ritten: nou, het bedrijf bestond al sinds 1989. Ze gaven een hele goede prijs. En was bij betrouwbare klanten te laden. Daarna bleek dat het een overgenomen BV was. En dat ze dus nooit betaalden. Waarom schrijf ik dit hier? Omdat de beste meneer Verhage van dit bedrijf wat nu charters zoekt, mij ook vrachten heeft verkocht. Vrachten naar Griekenland, voor het bedrijfje wat ik hierboven omschreven heb. Alleen noemde hij zich toen geen Verhage. Weet niet meer precies hoe hij zich noemde. De Groot of De Wilde. Aldoende leert men. Ik heb van het verleden geleerd. Jammer dat je de klok / de tijd niet meer terug kan draaien. Sommige fouten zijn dure fouten. Het faillissement was trouwens door een ondervervoerder aangevraagd. Ik had eigenlijk het idee dat het voor de rechtbank nog wel te redden was. Er moest op dat moment nog meer dan 150.000 euro komen aan geld. Alleen wat die ondervervoerder wilde, daar was ik het niet mee eens. Maar het werd hard tegen hard gespeeld. En het had al teveel geld aan de advocaat gekost, dat het geen zin meer had om hiermee door te gaan. Deze ondervervoerder kreeg nog ruim 8.000 euro van me. Maar met incassokosten en bla-bla en gerechtskosten zat dat al over de 13.000 euro. Hij had het anders op kunnen lossen, dan was het misschien ook allemaal anders gelopen. Wat heeft het anders voor zin om de dag voor de faillissementsaanvraag nog naar Italie en Spanje te rijden? Dat was omdat ik er toch nog hoop in had. Op een goede afloop. Maar helaas was het anders. @Corydon: zo'n cowboybedrijf had ik eigenlijk niet. Gewoon verre ritten. En alleen met Nederlanders. 2 Poolse ondervervoerders. Maar tis toch jammer. Was er 6 jaar lang 24/7 mee bezig geweest. Zo'n bedrijf bouw je uit. 1 auto, 2 auto's, 3 auto's. Tot ik er 14 had. Werden er daarna trouwens ook weer rap minder. Maar het blijft jammer.
  2. Weet je hoe ik dat weet Cortrans? Omdat ik die foto heb gemaakt, en ik in de truck reed die erlangs stond, de BTPH67. Zijn magneet is er trouwens onderweg afgevallen... Die gast noemden we De Ballon. En dat was niet alleen omdat hij zo dik was
  3. Zoals deze: een huurauto van VSB, bij Vistaprint een automagneet met z'n eigen naam laten maken .
  4. Ben jij boekhouder, of ben je telepatisch? Dan weet ik hoe ik je bericht moet interpreteren...
  5. Ja inderdaad. En bijna altijd negatief. En da's jammer hè. Als dat je beroep is... Alleen van Privé, Weekend, Story en RTL Boulevard weten we de betrouwbaarheid in te schatten, maar TransportOnline pretendeert neutraal en onpartijdig te zijn... In tegenstelling tot de door mij ervoor genoemde "vakbladen" en programma...
  6. jwdb740215

    Europe Flyer

    Inderdaad. Ik ben één van die "onnozelen" die enkele maanden terug nog eens een ritje voor Bas Selman gedaan heeft. En heb keurig m'n centen gekregen, nog sneller dan afgesproken. Vind dat dat ook gezegd mag worden...
  7. Of het toeval is of niet, maar het viel me op dat de Poolse Dasko auto's vaak Volvo's zijn, en de Nederlandse Renault Premiums... Das ook een omgekeerde wereld...
  8. jwdb740215

    Europe Flyer

    Ik lees hier dat pas Boers De Lier failliet is gegaan en doorstart heeft gemaakt, Minnaard is failliet maar maakt doorstart... Dat kan allemaal wel. Maar als Vos, Europe Flyer of Heisterkamp een keer langs de pot pissen, kleine of grote plas, dan zijn de hekken van de dam... Heijmans Transport gaat failliet januari 2009, gaat verder als HTB Logstics Zwijndrecht, maar gaat december 2009 ook failliet, zit nu in de ZHZ Transportgroep, en gewoon weer verder. En da's een lekker groepje hoor, de ZHZ Transportgroep. Geen hond die er wat over zegt... Maar als Europe Flyer wat doet...
  9. jwdb740215

    Europe Flyer

    Sherlock Holmes was dacht ik een clevere detective. Wat deze Sherlock Holmes op dit forum loopt te zwetsen, heeft weinig met speurwerk te maken... Sowieso, wat boeit het eigenlijk wat voor kenteken er op een auto van Europe Flyer zit?
  10. Azijnzeiken en altijd maar negatief doen is inderdaad niet goed. Maar vind de trend van de verhalen van TransportOnline vaker negatief dan het gemiddelde topic op het chauffeursforum. Alleen de verkeerde berichtgeving die TransportOnline op hun website zet, kan het voor de gedupeerde behoorlijk lastig maken. Tis lullig als je daar uit ervaring over mee kan praten. Ik bedoel ermee: als je een klootzak bent, ben je dat. Heb je de belastingdienst voor een ton opgelicht, dan ben je inderdaad een klootzak. Maar als TransportOnline dan iets gaat schrijven dat je ontucht pleegt met kleine kinderen, zonder dit geverifieerd te hebben, dan wordt je daarna in de knast (als mensen daar TransportOnline lezen ), iets anders behandeld door je mede collega's dan als je de belastingvrienden hebt benadeeld... Voor mij heeft TransportOnline zeker afgedaan. En de reden waarom, die kan TransportOnline gaarne via een PB van me krijgen. Overigens vind ik alle anonieme tipgevers (= naam bij TransportOnline bekend), nog erger. Dan heeft het toch helemaal geen waarde? Da's een beetje net als de kliklijn... Zo van: ik wel wel iemand een oor aan naaien, maar wil niet teruggenaaid worden... Da's het zelfde als bellen zonder nummerweergave, ook al zoiets...
  11. Pieter Smit en Arjan van Houtum. Volgens mij doen die niks anders dan dat soort werk...
  12. Als ik trouwens het geld had om zelf een advocaat in te schakelen tegen TransportOnline, zou ik het doen. Maar helaas ligt het uurtarief van een advocaat boven mijn bereik...
  13. Helemaal mee eens. Niet alleen het reageren mogen ze uitsluiten, heel TransportOnline mogen ze van mijn part sluiten. En geloof me, ik kan het bewijzen dat ze onwaarheden schrijven! Als er een pro-deo advocaat interesse heeft om een zaak tegen ze te beginnen, gaarne een PB . Gewoon stemmingmakerij is het. Alleen dan op een hele vervelende manier, met de bedoeling dat die onpartijdig over moet komen.
  14. Die reacties bij TransportOnline zouden ze sowieso af moeten schaffen. Hier op dit forum moet je je netjes registreren, en als je iets "fouts" schrijft, wordt dat netjes verwijderd. Bij TransportOnline kunnen de grootste randdebielen schrijven wat ze willen, want iedereen heeft een mening. Denk maar als je het over Vos of Heisterkamp hebt, dan weet je 9 vd 10 keer wat gaat komen. Bijkomend snap ik sowieso niet zo goed wat de functie van de berichten van TransportOnline is. Bij EuroCargo hebben ze een wraakzuchtige ex-planner als informant die allemaal dingen doorgeeft, en zo zie je vaker dat ex-medewerkers dingen aan TransportOnline doorgeven (naam bij redactie bekend), maar dat is helemaal niet geverifieerd. Hoe serieus wil je dan genomen worden? Vind de berichtgeving meer à la niveau van Privé en Story, zo van: laten we roddels de wereld in helpen...
  15. Inderdaad. Ik ken niet veel mensen in het transport, maar ken toevallig wel de baas van Senteco. En het was een zeer fijne man, waar je goed mee kon samen werken. Vind het zeer jammer voor hem dat het zo is gelopen. Hij is zijn afspraken altijd keurig nagekomen. Jammer dat er dingen geschreven worden over iemand door mensen die betreffende persoon helemaal niet kennen...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden