Spring naar bijdragen

lientje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1741
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Over lientje

Recente profielbezoeken

8820 profielweergaven
  1. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Kom op zeg Als jij minder uren wil maken moet je naar een bedrijf gaan waar dit mogelijk is!!!! Die vrijheid heb je. Als je geen 60 uur in de week wil maken moet je ook geen minister president willen worden. Bovenstaande regels hebben te maken me veiligheid. Prima Maar er worden al meer regels verzonnen die niets met veiligheid te maken hebben.
  2. Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Kijk zo hoort het. Tijd vrij maken voor je privé leven. Dat doe je goed als ZZP-er Het leven draait niet alleen om geld verdienen
  3. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Ik doel op distributie (in de Benelux) met de nodige laad en los uren en niet alleen maar rij uren. Verder ben ik het helemaal met jou verhaal eens en is dit de praktijk. 56 rij uren in 1 week, dan blijven er nog maar 34 uren over voor die week er op Een een chauffeur op lange afstand die weinig of een tijd bezig is met laden en lossen is dan uitgewerkt en mag van Brussel weekend gaan houden in een Hotel
  4. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    O jawel hoor, dat zou kunnen als je perse E6 wilt. Maar dan worden je wachturen waarschijnlijk niet of gedeeltelijk betaald. Het is net hoe je het wilt. Maar bij ons gaan ze liever voor eerlijk loon en krijg je wat normaal is voor dit werk naar leeftijd en ervaring.
  5. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Ook als die wagen twee er twee ploegen op een wagen rijden? De wagens die overdag winkeldistributie rijden, kunnen 's avonds mooi worden ingezet voor pendels om die DC's weer vol te krijgen. Mooi werk dus voor chauffeurs die niet al te veel uren willen maken en van te voren aardig in kunnen schatten wanneer ze weer thuis zijn. En voor dit soort werk is dus een groot chauffeurs tekort om maar weer bij de topic te blijven.
  6. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    even tussendoor..... Ik begrijp dat jij de regels niet hebt verzonnen Ger. Ik stel het zeer op prijs dat jij hier een beetje een inkijk geeft hoe de bonden er over denken. En ook over jou standpunten ben ik het niet altijd eens .
  7. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Ik heb geen idee wat jij met zieke geesten bedoelt Ger , maar het komt bij mij over of je internationaal chauffeurs de schuld dat ze veel van huis weg zijn/waren. Juist in deze tijd met veel tweeverdieners en kinderen van gescheiden ouders klinkt mij dat vreemd in de oren. Als het mooie leven als internationaal chauffeur niet meer in iemands leven past, is er toch een mogelijkheid om een baan te zoeken die beter bij de thuissituatie past in plaats van dat het hele chauffeurs vak maar te voorzien van regeltjes ten goede van het sociale leven? Er zijn genoeg chauffeurs die het vak kiezen omdat ze eenmaal niet zo heel sociaal ingesteld zijn, of geen zin hebben om na hun 20ste elke avond bij pa en ma op de bank te zitten. Pas je leven en je beroep aan in plaats van een mooi chauffeurs vak te verpesten voor de jongeren die ver van huis willen. Het van van een internationaal chauffeur is de laatste jaren heel erg aan banden gelegd omdat ze gewurgd worden door de RTW. Ook dat is waar een groot deel van de nieuwe generatie geen zin meer in heeft. En dan de burger maar denken (wijs maken) dat die buitenlanders de parkeerplaatsen maar in beslag nemen omdat ze staan te wachten op vracht... zo zielig . Terwijl deze chauffeurs soms op donderdagmiddag al aan hun maximale 90 uur in de twee weken zitten en dus tot maandag 0.00 uur aan de kant moeten blijven. Dus eigenlijk worden ze gedwongen om stil te staan....voor de veiligheid?
  8. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Ik neem aan dat daar zeer duidelijke afspraken voor zijn. Bij wachttijden worden wij geacht om de planning te bellen in ieder geval. Vaak kan ik dan vrij snel daarna opeens wel lossen, en anders zal daar wel iets over zijn afgesproken. Maar ik weet niet waar jij heen wil met jou reacties
  9. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Het is nu eenmaal niet altijd zo van morgen is er weer een dag. Natuurlijk zijn er banen waar dit wel mogelijk is. Daarom moet het werk bij jou passen en jij bij het werk wat je doet. Als je niet tevreden bent moet je wat anders zoeken wat beter bij je wensen past. Bij veel bedrijven moet het transport door. De schakeltjes moeten blijven draaien voor de hele machine vast loopt. Als het meel niet op tijd wordt aangeleverd dan staat er 30 man/vrouw niets te doen en heeft de winkel de volgende dag geen brood of te laat. Lopen die chauffeurs ook weer op achter op hun rit, komen te laat terug voor hun vervolg rit en dus ook weer te laat thuis om het kind van de opvang te halen, als ze al met de rtw uit komen omdat ze opeens in de spits rijden en overal in de file komen te staan en dus meer rij tijd nodig hebben. .....
  10. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Dat proberen ze toch zeker wel voor elkaar te krijgen om je op tijd terug te laten zijn hoor Vrachtrijder. Ritten kunnen worden doorgeschoven, er kan worden afgekoppeld eventueel. Maar wanneer dit niet mogelijk is wordt wel flexibiliteit van je verwacht. Maar iemand die elke dag om 18.00 achter zijn bord met eten wil zitten, en niet voor 7.00 wil beginnen omdat het kinderdagverblijf niet eerder open is, heeft naar mijn idee het verkeerde beroep gekozen, of moet heel goed zoeken naar werk wat bij hem/haar past. Ook als je kind ziek is of vrij van school wordt het niet op prijs gesteld dat je je iedere keer af meldt Daar valt voor een planner niet mee te werken lijkt mij. En in dat laatste zit het hem juist.... zeker wanneer de volgende crisis weer aan dient. We hadden het toch over zijinstromers die zich nog wel eens kunnen verkijken op het chauffeurs vak? Dit is wat ik bedoel. De laatste 10 jaar is er al zo veel veranderd in het transport waar je toch vrij goede afspraken kan maken. In mijn trouwrevue stond niet voor niets geschreven.... en weer was meneer Lientje boos op die verdomde Simon Loos. Ja toen was het niet anders. Had nog niet eens een mobiel om te zeggen hoe laat ik ongeveer thuis zo zijn
  11. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Dan moet je niet lang van huis weg willen en is het inderdaad tijd om eens rond te kijken of er een beter passende baan is waarbij je meer thuis kan zijn Keuze genoeg op het moment. Misschien niet in het internationale werk maar bij Appel, Loos, Cornelissen, Bakker en dit soort bedrijven is er veel in overleg mogelijk. Misschien niet tegen E6, maar dat is dan maar even zo. Je doet het voor het goede doel moet je maar denken. En als jij vaker thuis bent, kan de vrouw ook wat uurtjes maken. Dan is zij er ook even tussen uit. Misschien wel als zijinstromer als chauffeur
  12. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Cornelissen rijdt toch voor de Action? Volgens mij zijn dat vaak 2 daagse ritten naar Frankrijk, daar zou je er een of twee van kunnen doen. Misschien lange en een kortere? Gewoon vragen wat mogelijk is voor jou dus. Goede chauffeurs willen ze niet kwijt!!
  13. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Het is misschien net wat voor werk je doet en waar je woont Een ongeluk of een storing in de fabriek kan je planning al in het honderd gooien. Maar ook in wat voor werk je doet heb je keuzes genoeg tegenwoordig.
  14. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Hier twee berichtjes uit een fb groep. Ik denk dat chauffeurs zich hier nog wel eens in vergissen. In het begin is alles leuk maar later komt de ergernis. Nu heeft deze dame haar moeder achter de hand, daar is niets over te zeggen. Maar haar zal ook niet aldoor vrij kunnen nemen neem ik aan dus je zult een betrouwbaar netwerk achter de hand moeten hebben voor het geval dat. Transport is in veel gevallen niet te plannen. Het is geen 9/5 baan !!! Dat zullen velen die er niet mee opgegroeid zijn wel tegen vallen ben ik bang
  15. Tekort aan chauffeurs groeit verder

    Daar heb je zeker een punt. Ik denk dat het bij de nieuwe generatie chauffeurs best wel vaak voor komt dat de vrouw meer of evenveel verdiend dan de man. Ook moet iedereen langer naar school en dat doe je niet voor niets. Genoeg chauffeurs die 3 of 4 dagen volle werken en de helft van de huishouding/opvoeding op zich nemen. Dat is een hele verschuiving die er op het moment plaats vind in alle beroepen. Voor veel zij-instromers dus ideaal. Er worden niet eens altijd fulltime chauffeurs gevraagd. Veel collega's doen dit werk naast hun eigen werk of alleen in het weekend. Zo ben ik later ook begonnen met werken bij Appel nadat de kinderen ouder werden. Als de vaste chauffeur om 14.00 terug was, stapte ik op de wagen en zorgde er voor dat de wagen om 2.15 weer op standplaats was. Dat is de nieuwe manier van veel bedrijven die 24 uur per dag op de weg te vinden zijn.
×