Spring naar bijdragen

lientje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1876
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    3

Over lientje

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Recente profielbezoeken

11816 profielweergaven
  1. lientje

    zij instromen

    En er komen al meer chauffeurs bij die dit niet snappen met het gevolg dat bij veel bedrijven het werk niet meer is zoals het vroeger was. In de tijd tijd dat men sprak over een chauffeurs leven. Iets wat het vak met alle regeltjes in het cao compleet anders maakt. Men wil wel het leven van de chauffeur van 20 / 30 jaar terug hebben maar niet de lasten er van dragen. Er wordt vergeten dat daar wel wat tegenover stond. Voor mij persoonlijk komt het beroep zoals het er nu uit ziet wel uit hoor, maar dat komt omdat ik niet meer fulltime (of meer) wil en kan werken. Bij Simon Loos werd 25 jaar geleden de eerste vrouwlijke chauffeur moeder en wilde 2 dagen in de week blijven werken. Dan liefst wel 2 lange dagen... nou het was mogelijk .... maar ook best moeilijk en vooral nieuw in die tijd. Nu wordt er zoveel met opvul chauffeurs gewerkt zodat de planning. Chauffeurs zo veel mogelijk te gemoet te komen. Maar wat niet gaat, dat gaat niet. Dan ken je wel gaan eisen maar dan kan je beter op kantooor gaan werken of nog beter vanaf huis. Als dan de boel niet af komt dan is dat jou eigen probleem.
  2. lientje

    wist je dat

    Dacht jij dat de boeren bepalen wat ze voor hun waar krijgen? De winst moet ergens vandaan komen... In het voorjaar neem ik vaak even afslag Vierlingsbeek langs de A73 om voor mijzelf buren en schoonouders... soms nog een paar mensen... Asperges te kopen. Wat een prijsverschil vergeleken in de winkel. En lekker vers wat zoveel lekkerder is Ook fruit langs de weg is vele malen beter omdat er nog niet door een ander doorheen gerommeld is.
  3. lientje

    wist je dat

    Mijn idee, geef mij dan maar een neus
  4. lientje

    wist je dat

    Doet hij goed. Als hij het ergens anders beter denkt te hebben dan moet je die kans pakken.
  5. lientje

    wist je dat

    Tegen 200% ?
  6. lientje

    wist je dat

    Dan hadden we het over kinderen mee op de vrachtwagen. Ik denk dat ook veel werkgevers het met jou eens zijn, iedereen is jong geweest en dit zijn de leuke dingen van jong zijn. Maar wat als er wel wat bebeurd. Net als dat ons door de werkgever op het hart wordt gedruk serieus met de rtw om te gaan en geen troep voor het raam te hebben wat het zicht belemmert. Het klinkt zo on-barregaander- achtig maarrrrr Wat áls er wat gebeurd..... Wie is er verantwoordelijk want daar gaat het om? Als de tegenpartij een goede advocaat heeft ben je gewoon zwaar de klos.
  7. lientje

    wist je dat

    Toevalling gisteren nog een gesprek gehad over vader en zoon die elkaar niet helemaal begrepen. Vader.... dat is toch simpel, dat wéét je toch? Zoon.... ja hoe moet ík dat nou weten Dat is dus het probleem met de nieuwe generatie. Die zijn niet opgegroeit met brommers waar je zelf aan kon sleutelen om ze harder te laten rijden om op die manier te kijken wie het hardste kon en niet meteen wie het hardste durfde. Vaak was het sleutelen en testen nog leuker dan het rijden zelf. Van zuinig rijden had nieman nog gehoort. Auto's gaan bij de garage aan de computer om te kijken wat de storing is en valt weinig meer te sleutelen. Vrachtwagens zijn tegenwoordig voor een groot deel automaat en straks hoef je zelfs niet meer te sturen als ik de berichten soms zo lees. Dus ja, er is nu een hele nieuwe generatie die toch heel anders tegen het vak chauffeur aan kijkt.
  8. lientje

    wist je dat

    Maar de gene die onverantwoord bezig zijn verpesten het voor de rest en dat is jammer. Want het is toch prachtig om zo nu en dan iemand mee te nemen zeker als je je eigen kind wil laten beleven wat papa doet als hij van huis is. Zo krijg je inderdaad mensen met liefde voor het vak. Maar helaas leven we nu in een tijd dat wanneer het fout gaat, iemand de verantwoording voor de fout moet krijgen en werkgevers schuiven dat op die manier mooi van zich af door heel simpel niet toe te staan om passagies mee te nemen. Dit zal anders zijn voor een zzp-er die zijn zoon de hendels laad bedienen neem ik aan.
  9. lientje

    wist je dat

    Er zijn ook mensen die met drank op een auto kunnen besturen, maar als er iets fout gaat dan heb je niets aan had ik maar....
  10. lientje

    wist je dat

    Als ik soms foto’s voorbij zie komen op fb waarbij kinderen aan de knoppen van de laadklep zitten terwijl en vracht op staat dan kan ik mij voorstellen dat werkgevers dit niet willen. Wanneer het 1 keer fout gaat is dat 1 keer te veel. Net als dat jezelf verplicht ben goede schoenen te dragen en je ziet een kind met slippers aan een kar trekken. Gelukkig mag het bij ons (nog) wel maar we kregen laatst wel een mail dat we ons aan de regels moeten houden. Er stond zelfs bij dat een passagier geen wagen mag besturen omdat men daar niet voor verzekert is Het gebeurd.... Ik vind het ook diep triest dat ik mijn vader van 83 bij AH in het portiershok achter moet laten. Regels zijnregels.... het zal nodig zijn door nare ervaringen
  11. lientje

    Waar gaat de reis heen...???

    Hefig Danny, zomaar uit het niets? Zolang het stempeltje epileptische aanval achter jou naam staat mag je zeker niet op de vrachtwagen? Als er maar enige twijfel is zou ik als ik jou was dat stempeltje zo snel mogelijk weg laten halen uit je dossier. Beterschap in ieder geval.
  12. lientje

    Fnv in zwaar weer.

    Ach, ze kunnen altijd nog vrachtwagenchauffeur worden. Of zullen ze daar geen zin meer in hebben omdat het mooie vrije beroep niet meer is wat het ooit was door alle regeltjes van de laatste jaren
  13. lientje

    Waar gaat de reis heen...???

    Waar zegt u? Heb jij nooit op de borden gekeken toen je vroeger naar school fietste?
  14. lientje

    handtekening

    Een werkgever die met je meedenkt maar zo veel verschil. Onderstaande lees ik net op fb.Iets wat de getreffende chauffeur niet snel zal vergeten. Ik wilde hier toch heel eventjes een klein bedankje neerzetten gericht aan Peter Appel Transport en alle collega's die mij afgelopen periode hebben gesteund. Mijn vader is ernstig ziek geworden en ik heb hier nu Zorg-verlof voor gekregen....'jullie steun helpt mij enorm en neemt alweer veel kopzorgen weg Ik denk dat deze chauffeur door dit gebaar meer hart voor de zaak hebben/krijgen dan wanneer een werkgever moeilijk gaat doen en alleen in het belang van het bedrijf handelt. Je ken wel altijd op je strepen gaan staan en opeisen waar je recht op hebt, maar dat kan dan ook tegen je gaan werken. Voor wat hoort wat en dat werkt het beste als dit van twee kanten komt.
  15. Net of elk gewerkt uurtje ook wordt vergoed, zoals wachturen enzo.
×