Spring naar bijdragen

gerardwb

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    43
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over gerardwb

  • Verjaardag 23-02-1968

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

gerardwb's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Als het cees was was het een profi hij heeft in het verleden ook veel successen behaald met truckracing, en heeft in het verleden heel wat scania s vervoerd , zijn transport bedrijf deed destijds alle vervoer voor scania nederland
  2. Ik weet het niet zeker maar is volgens mij een van de wagens van cees zandbergen die dat scania museum heeft Oldtimers nemen duik (FOTO UPDATE) : maandag 2 april 2012 : regiomeppel.nl zie fotos het is de 20-17-fb
  3. pas eerst even de titel aan litowers? litouwers
  4. Milieuzone werkt toch niet zo goed 23-11-10 11:27 uur AMSTERDAM - De milieuzone tegen vuile vrachtwagens werkt veel minder goed dan verwacht, blijkt uit een landelijke effectenstudie. Toch is de milieuzone de meest effectieve manier om de luchtkwaliteit te verbeteren. De belangrijkste oorzaak van de teleurstellende resultaten zijn de tegenvallende milieuprestaties van nieuwe vrachtauto's met de strengste emissienorm (Euro 5), zo blijkt uit onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Uit onderzoek van TNO blijkt dat die vrachtauto's veel viezer zijn dan werd verwacht: de uitstoot van stikstof is in de stad drie keer zo hoog als werd aangenomen. Het effect van de milieuzone op de stikstofuitstoot in de stad is daardoor nihil: er rijden meer 'schone' vrachtwagens rond, maar de stikstofconcentraties zijn nauwelijks lager. De uitstoot van fijnstof is wel fors gedaald: met ruim 20 procent in 2010. Als de fijnstof die vrijkomt bij remmen en door slijtage van banden buiten beschouwing wordt gelaten, is dat zelfs 35 procent. In Amsterdam is het ruimhartige ontheffingsbeleid een andere oorzaak voor het tegenvallende milieueffect: 17 procent van de vrachtwagens zou volgens de geldende normen de milieuzone niet in mogen, maar heeft een ontheffing. Nog eens 6 procent is in overtreding. Uit metingen blijkt dat de fijnstofuitstoot vooral plaatselijk lager is: op Overtoom, Amsteldijk en Stadhouderskade zijn grote verschillen gemeten. Op de meeste andere routes, vooral in de binnenstad, zijn de verbeteringen marginaal. Sinds september 2009 worden alle auto's die de milieuzone inrijden, gecontroleerd door 53 camera's met kentekenscanners. Overtreders krijgen de bekeuring automatisch thuisgestuurd. Amsterdam is de enige stad die dit systeem gebruikt. Daardoor wordt nog maar zelden een vrachtwagen zonder ontheffing betrapt: volgens het ministerie is het nalevingspercentage bijna 100 procent. In steden waar opsporingsambtenaren toezicht houden, is dat maar 75 procent. Omdat tegenover de strenge controle een soepel ontheffingenbeleid staat, is het vrachtautopark hier echter nauwelijks schoner, schrijven de rapporteurs. Van alle vrachtauto's met een ontheffing heeft ruim de helft een lokale ontheffing, vijf tot tien keer meer dan in andere steden met een milieuzone. Ondanks de tegenvallende resultaten vindt staatssecretaris Atsma van Milieu milieuzones een goed middel om luchtkwaliteit te verbeteren. Hij wijst erop dat in steden zonder milieuzone de helft van de vrachtauto's niet aan de normen voldoet; in steden met een milieuzone is dat een kwart. Plannen om milieuzones na 1 juli 2013 ook voor bestelauto's te laten gelden, wijst hij daarom niet op voorhand af. Wethouder Eric Wiebes (Verkeer) is blij met de daling van de fijnstofuitstoot, maar bezorgd over de geringe afname van de stikstofconcentratie. Hij verwacht geen wonderen van nieuwe vrachtwagens met Euro 6-klassering. ''We hadden van Euro 5 ook hogere verwachtingen.'' Wiebes zei bij zijn aantreden dat hij voor iedere geïnvesteerde euro maximaal rendement wil. Of dat betekent dat hij een streep haalt door de milieuzone, weet hij nog niet. ''We rekenen nu alles door en gaan in gesprek met de raad en de stadsdelen, maar ook met Den Haag. We kunnen het niet alleen, en als we in 2015 aan de normen willen voldoen moet er nog veel gebeuren.'' Milieuzones zijn de afgelopen jaren ingevoerd zodat verschillende steden tijdig aan de Europese grenswaarden voor luchtkwaliteit voldoen. Worden die normen niet gehaald, dan zou de Europese Unie Nederlandse steden kunnen dwingen om te stoppen met bouwen, tot de luchtkwaliteit aan de eisen voldoet. Naast Amsterdam hebben nog tien Nederlandse steden een milieuzone voor vrachtwagens ingesteld: Utrecht en Eindhoven waren op 1 juli 2007 de eerste twee steden die de stap namen. Later volgden Tilburg, Den Bosch, Rotterdam, Breda, Den Haag, Delft, Leiden en Maastricht. Amsterdam heeft sinds 9 oktober 2008 een milieuzone, en pakte het voorvarend aan. De milieuzone is de grootste van Nederland: het hele gebied binnen de ring A10 is verboden gebied voor vieze vrachtauto's, met uitzondering van Noord en een aantal industrieterreinen langs de A10. Vrachtwagens die het gebied in willen, moeten een Euro 4- of een Euro 5-klassering hebben, Euro 3-voertuigen jonger dan acht jaar krijgen toegang als ze een goedgekeurd roetfilter hebben. De komende jaren worden de normen verder aangescherpt, waardoor de luchtkwaliteit voor 2015 aanzienlijk moet verbeteren. (JASPER KARMAN) bron http://www.parool.nl/parool/nl/5/2010/article/print/detail/1061386/Milieuzone-werkt-toch-niet-zo-goed.dhtml
  5. Ik weet dat bepaalde modellen een zgn zuheizer hebben , dwz als de buiten temperatuur onder de 7 graden komt en de motor is nog niet op temperatuur deze in werking gaat,electrisch of dieselgestookt en verwarmt dan het koelwater zodat de motor snel op bedrijfstemperatuur komt , het lijkt op een standheizung standkachel , maar is niet dmv een timer /afstandbediening in te stellen
  6. in polen e36 en daarna de autoweg a 4 ,heb je geluk veel autoweg, even bij de grens een vignet kopen winety op zijn pools , overdag lampen voeren , radar controles zijn aangegeven kontrola radarowe, blauwe borden , alleen net zoals een voorganger vertelde kenteken van oplegger meenemen en eventueel ook groene kaart oplegger , want in polen is het zo dat een aanhangwagen een speciale verzekering nodig heeft , en niet zoals in nederland alles wat er achterhangt is verzekerd. bij de grens kun je wisselen daar staan gebouwtjes of zitten in een benzine pompgenaamd kantor , je kunt onderhandelen , maar bij deze wissel kantoren aan de grens krijg je meestal een slechte koers. diesel wordt aangegeven met on bij de pompen en prijs is ongeveer nu 4.30 zl ongeveer gelijk aan nederland. je mag 2 sloffen sigaretten meenemen een slof kost ongeveer 25 tot 27 euro
  7. waar moet je wezen in polen, ik ben er zelf redelijk goed bekend
  8. litouwer gepakt in polen wegen inhaalverbod en gevaarlijk inhalen boete 1000 zl 250 euro
  9. Gisteren reed ik via emmen naar cloppenburg en ter hoogte van lastrup lag er een groene van vliet op zijn kant . later hoorde ik op de duitse radio dat de weg s avonds werd afgezet ,plus een omleiding wegens takelwerkzaamheden
  10. Wat velen niet weten , dat dit voorheen ook veel in polen gebeurde , daarom mag de politie s nachts in polen alleen iemand in de bebouwde kom aanhouden .
  11. Dan mis je er twee er staan er 5 de eerste voor hasselune 5km voor de esso, en na 3km de esso ergens een bij een ford dealer ,en in dat dorp met die scherpe bocht herzlake en vlak voor loningen , en vlakbij de stoplichten bij cloppenburg waar de 4 baans begint
  12. dat is een klote weg vooral die duitsers die daar 70 rijden , maar bij molbergen is het al een stuk beter niet meer door het centrum
  13. gerardwb

    Polen

    parkeren doen ze meestal bij de grote benzine stations , het eten is goed en goedkoop bij de grotere benzine pompen zit een restaurant bij in , alleen de weg naar gdansk is redelijk goed laatste jaren veel vernieuwd , alleen vanaf wejerhowo, rumia , gdynia staan elke 100 meter verkeerslichten . Het weer vandaag regen rest van de week mooi strandweer. Ik zit nu ongeveer 100 km vanaf gdansk , aan het strand ps in polen het hele jaar de lichten aan
  14. gerardwb

    Polen

    een vignet kun je kopen , bij de grens kolbaskowo pommelen eerste afslag , staat een kantoortje met winety oprschrift , wissel nooit aan de grens daar krijg je de meest slechte koers. en gewoon de e6 volgen, let op nu veel radar controle ,en rijtijden controle , vooral ongeveer 10 km na de grens die groene busjes inspekcja drowego . De vaste radar palen staan aangegeven met een blauw bordje kontrole radarowa, waar moet je wezen in gdansk? Op dit moment zit ik ook in polen , wat voor platen wil je regelen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden