Spring naar bijdragen

Tobmaran

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    371
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    9

Waardering in de gemeenschap

1041 Excellent

Over Tobmaran

  • Rang
    Chauffeursforum Lid
  • Verjaardag 14-11-1960

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Locatie
    Calgary, Ab

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Tobmaran

    27 MHz repeaters

    Leuk initiatief! Bestaan dergelijke 27mc doosjes met shift wel?
  2. Begint de spuigaten uit te lopen met die Canucks! Kom maar door, Marco πŸ˜„
  3. Heb jaren lang bananen terug gereden vanuit de haven bij Los Angeles. Altijd 20 palletten. Altijd wegen; noodgedwongen buiten het haventerrein, hoewel ik op na enige tijd op 300 pond nauwkeurig het gewicht kon voorspellen. In al die tijd 1 keer een uitschieter gehad dat ik 400 pond te zwaar was, zeg maar 1000 pond meer dan gebruikelijk was. Ik vond dat verdacht, zaak gebeld en overlegd. Eind van het verhaal: Draven met dat kadaver! (wel laten bevestigen op de boordcomputer, cover your ass!) Tsja...het geeft toch stof tot nadenken tijdens de 1500 miles naar huis πŸ™‚
  4. Ik vermoed dat dat kwam omdat je nog nat achter de oren was πŸ˜‚ Jaren later moet dat kwartje alsnog zijn gevallen. Heel vertederend!
  5. Kan me voorstellen dat de verleiding soms moeilijk te weerstaan is. Je zal maar net in de hoek zitten waar de klappen vallen....grote reparatie, bandje aan vellen en een klant die net falliet is. Ik noem maar een dwarsstraat. Het loopt even dun door de darmen en dan is daar iemand die je een kluif voor houdt. Het verraderlijke is dat je in die business niemand kan vertrouwen. Ze stoppen bij jouw je deurtjes vol, verlinken je vervolgens en terwijl jij de armbandjes omkrijgt en in het busje stapt zie je nog net een poederstofbulk vol snuifplezier lachend langs rijden. Ik vermoed dat de meeste drugsvangsten plaats vinden door tips van de boefjes zelf. Gewoon the cost of doing business and iedereen kan weer tevreden terug zien op een lekkere werkweek, uiteraard m.u.v. de degene die onder de bus wordt gegooid.
  6. 10 maanden is wat overdreven, maar toch wel een maand of 4-5. Da's overigens ook geen pretje, aangezien het terrein dan alles behalve vlak op vriest. πŸ™‚
  7. Kost geld en levert niks op, return on investment is nul en die trailers worden toch wel aan- en afgekoppeld. Dit soort "dirt lots" is eigenlijk de standaard in Canada, verharde terreinen de uitzondering.
  8. De biologisch geteelde komkommer schijnt erg in zwang te zijn in in Groen-Links kringen. En ja...."kringen" heeft in dit verband met opzet een dubbele betekenis!
  9. Blijft toch een leuk topic, Noud! Leermomentje.....trek een donker shirtje aan als je niet van plan een gordel te gebruiken!
  10. Dit is Roaddog radio, 24/7 transport radio over sateliet, Noord-Amerika wide te ontvangen dus. Het programma wat je hoort is van presentator KC Philips. Dat gaat dus echt helemaal nergens over. Meeste programma's stellen niet zo veel voor trouwens op die van Kevin Rutherford na. Da's een voormalige kleine transport ondernemer met echt goede programma's voor Owner Operators, maar waar je ook als eenvoudig chauffeurtje heel veel van kan opsteken. Een intelligente man die zich de laatste jaren gespecialieerd heeft in het zog. 'Keto dieet" en chauffeurs daar d.m.v. programma's ernorm mee informeert, stimuleert en ondersteund. Baalde er echt van als ik zijn programma's moest missen.
  11. Als chauffeur heb je daar meestal geen weet en geen last van. Doorgaans lege trailer droppen en volle aanpikken, tenzij er na weging blijkt dat de trailer verkeerd is geladen en je de as gewichten met geen mogelijkheid kunt compenseren. Gebeurd trouwens vaker dan je lief is en zet je zo een dag achter uit. Ik ging dan lekker met de losse trekker naar huis en ging de volgende dag wel weer kijken πŸ™‚
  12. Klopt, maar het zegt wel iets. Jarenlang rond gelopen bij bandenfabrieken in Europa en dan valt op een gegeven moment op dat de teringzooi buiten de muren van de fabricage een voorspellende waarde heeft m.b.t hoe het er binnen de fabricage aan toe gaat en dat er tevens een relatie is met de kwaliteit van het eindproduct. Goodyear/Dunlop leek vaak wel een oorlogs gebied. Michelin was het voorbeeld hoe het ook kon, schoon en georganiseerd. Zelfs de douches en kantines volgden het algemene beeld op het terrein. Zo ook de vleesfabrieken in Canada. Zijn legio gevallen geweest van besmettingen, bijv. salmonella, waardoor de fabriek maanden dicht moest. Lees net in de krant dat China 3 dagen geleden de grenzen heeft gesloten voor Olymel varkensvlees. i.v.m. onrechtmatigheden. Het zou in dit geval gaan om een labeling probleem, maar toch.....het past in het beeld van het modderbad waar je als chauffeur je trailer moet afkoppelen. Een kraakheldere keuken tref je zelden aan in het huishouden van Jan Steen πŸ™‚
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...