Spring naar bijdragen

jowetrex

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over jowetrex

  • Verjaardag 20-11-1957

jowetrex's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik wil even reageren op het niet naleven van het rijtijden besluit. Wat een domme praat van sommige chauffeurs, nu kan je uren maken dus moet je het maar doen, ze weten niet waar ze mee bezig zijn, bekeuring voor overtreden rijtijden wet is niet voor werkgever als hij volhoudt geen opdracht te hebben gegeven om de rijtijden wet te moeten overtreden( bv. groente, bloementransporten) chauffeur betaald hem zelf!!!!! Ook met een zgn opdracht. Aangehouden in nl, overschrijding rijtijdenwet, werkgever betaald niet, lang touw trekken, uitspraak rechter, chauffeur moet betalen, hij heeft wet overtreden, niet de werkgever, we leven hier in een recht staat en niet in een bananen republiek, dan heb ik het nog niet over als er een ongeval gebeurd met gewonden of erger. Chauffeur wordt voor alles aansprakelijk gesteld en niet de werkgever, als hij niet was doorgereden, was het ongeval niet gebeurd, dus pech voor de chauffeur. Zo werkt het nu in europa en niet anders!!!!!!!!!! De transport wereld is ziek!!!!!!! Alle chauffeurs die maar zitten te schreeuwen van wat kan mij het schelen, ik rij maar door, zijn echt dom en hebben nooit wat bijgeleerd.
  2. HH chauffeurs, het profiel in ned. mag rijden tot het staal of canvas door het band komt, heb schriftelijk bewijs van het min. van verkeer en waterstaat op gevraagd te den haag, en gekregen zijn al jaren bezig om deze wet te veranderen, wees een keer niet eigenwijs met grootpraat van dit en dat, dit is echt zo, tot de nederlandse buitengrens en dan is het over met je gladde banden, jij als chauffeur ten alle tijden verantwoordelijk voor het rijden met gladde banden in het buitenland,EN NIET JE WERKGEVER, de rechter vertelde mij dat je in principe mag rijden tot aan de nederlandse buitengrens tot daar geld het APK keuringsbewijs en niet verder, andere landen andere regels, ook mijn advocaat stond helemaal verbaasd te kijken, hier geld het nederlandse recht in deze kwestie, in hoger beroep verlies je het ook,dit hoort voor het europese gerecht te komen daar de nederlandse staat in gebreken is gebleven,en volgens de ned. wetgeving niet de werkgever, dus met slechte banden ben je beschermd voor de wet tot de nederlandse grens EN NIET DAARBUITEN, en geen domme praat van ik rij met gladde banden van de mont blanc af naar beneden, want beste man als daar wat gebeurd door jou gladde banden, dan zal de verzekering betalen maar dan wordt er een civiele prcedure tegen jou gestart, die heb je bij voorbaat al verloren daar jij schuldig was en nemen ze alles wat jij bezit in beslag, ook loonbeslag, net zolang en zoveel tot jij deze schade hebt betaald, zijn er door dat ongeluk mensen invalide geworden dan betaal je jij je levenlang!!!!!!!!!!!!!!!!, DIT GELD IN ALLE LAND van de EU, alleen niet in nederland, heb ik net uitgelegd hoe en waarom!!! door onze APK keuring die geldt tot aan de ned. buitengrenzen!!!!! Ik rij ook al 25 met convooi exceptioneel door geheel europa, weet wel waar de klepel hangt, geloof me. Ook niet in ned. naar een bandenboer, deze rekening betaal jezelf, geen opdracht voor gekregen, van je werkgever.!!!! Lang leve de ned. wetgeving.
  3. in nederland gelden heel andere regels voor minimale profiel banden dan in de rest van de eu voor vrachtwagens,pas op voor je baan,krijg bekeuring in duitsland voor een versleten band, 1 gladde plek, terug in ned. moet ik naar spanje met totaal gladde banden op een andere trailer, ik weiger dit en vraag om andere banden of een andere trailer, ik krijg ontslag op staande voet, wegens werkweigering,is een rechtzaak geweest, de collega,s hebben schriftelijk bevestigd dat er slechte banden onder zaten, uitspraak van de rechter was dat de trailer voor ned. was goedgekeurd, dus tot de nederlandse buitengrenzen met belgie en duitsland,dit is te gek voor woorden, heb ook bewijs gevraagd aan het ministerie van verkeer in den haag, die hebben mij schriftelijk bevestigd dat er in ned. geen regels voor staan, tot het staal erdoor komt dan moet hij verwisselt worden,met andere woorden je bent vogelvrij, als er wat gebeurd in het buitenland door toedoen van slechte banden ben jij als chauffeur echt ten alle tijden verantwoordelijk, er staan hoge geldstraffen of gevangenis straf voor in alle landen van europa als er gewonden of doden vallen door toedoen van slechte banden, dus nu al een half jaar geen werk en inkomsten,ook bij het uwv niet, mogen mij niet helpen door dat ontslag op staande voet, de nederlandse rechtspraak is niet rieeel in deze dingen, volgens hun leven er in het buitenland geen mensen, hebben we het over veiligheid voor overige weggebruikers en voor mijzelf. Is echt te gek voor woorden in ned., dit is echt gebeurd hier in ned., dus chauffeurs opgepast met slechte banden rijden in het buitenland, volgens de werkgever moet je er de grens mee over, de nederlandse wetgeving zegt tot de grens met slechte banden, maar over de grens word het een economisch delict met hele grote gevolgen voor de chauffeur als er zich een ongeluk voordoet, ten alle tijden ook alle bekeuringen zelf betalen voor de banden als de werkgever dit niet doet, daar hij met slechte banden de grens is over gegaan, had je maar banden moeten wisselen zeggen ze dan,als je dat zegt krijg je ontslag op staande voet, met alle gevolgen van dien omdat je aan de veiligheid denkt... SCHANDALIG..... dit is nederland. Dit is geen cowboyverhaal, dit is echt gebeurd, dit is de waarheid.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden