Spring naar bijdragen

rodeo

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over rodeo

  • Verjaardag 21-02-1962

rodeo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo allemaal, Allereerst bedankt voor jullie moeite en de uitgebreide antwoorden. Ik zal uitleggen wat ik wil, wel zo leuk voor jullie om te weten waarom deze vraag. Op dit moment rij ik door heel europa met een bakwagen met daarin een soort van mobiele werkplaats. (goed geraden dus) :ok:Het gaat om een wagen waarmee o.a. satelliet verbindingen kunnen worden gedaan. Dat betekend dat er een grote antenne buitenop gemonteerd is. Binnenin de bak heb ik, ondanks dat er achterop een inzinking van 70cm is gemaakt, een stahoogte van 2.10. Wel zo handig want ben zelf 2.05 meter. Stoot ik niet steeds mijn kop. Goed om te weten is dat het een op maat gemaakte container betreft, met gladde wanden en goed geisoleerd, ingebouwde brandstoftank, generator, apparatuur en airco en nog veel meer. Heel belangrijk is dat de nieuwe container de juiste hoogtemaat heeft zodat deze zo universeel mogelijk te vervoeren is. En dan het liefst niet op een zwanehals trailer want daardoor beperk ik me weer. En om het gewicht gaat het niet echt, alles bij elkaar weegt de hele container met alles er in misschien rond de 8 ton. Waar ik de laatste jaren tegenaan ben gelopen dat zijn een paar dingen. - Ik mag alleen nog maar een stad als Londen, Parijs of Amsterdam in als ik de hoogste euronorm heb.(en dat gaat steeds erger worden) En wil niet steeds onheffingen, bekeuringen of extra belasting betalen + al dat gezeur. De vrachtwagen is een Volvo uit '95, omzetten van de carroserie is heel erg kostbaar. Daarom nu nieuwbouw. Was het een bakje geweest, dan stond er nu al een dikke jongen voor, met slaapcabine, en met de laatste euronorm. - Onderweg naar Spanje, dat er iets mis was met de inspuitpomp, was niet snel op te lossen. Wanneer het een bakje was geweest was er binnen 2 uur een ander voor me op pad gegaan of had ik wat kunnen huren. Nu zwaar verlies gemaakt omdat een dieplader vrachtwagen naar bestemming moest brengen. En dat is nog een paar keer gebeurd. Dat zijn hele vervelende dingen. - En als laatste, ja, dat bakje moet ook in de hold van een liner vervoerd kunnen worden, zodat wanneer er bijvoorbeeld een klusje is in Zuid Africa, de boel opgeladen kan worden in de haven en locaal vervoerd kan worden. Sterker nog, de container kan ook vervoerd worden in een vliegtuig, als de hoogte niet meer dan 2,88 is. Dat had ik al uitgezocht. Ik rij vanaf mijn 19de (nu 47) op trailers en bakwagens, dagelijks, door heel europa, in dienst of als eigen rijder, ik ben ook techneut maar vind de combinatie van het rijden en dat andere vak samen heel leuk werk. In ieder geval, bedankt voor jullie hulp, Ik hoor het liever van de jongens en meiden die op de weg zitten dan van een verkoper van bijvoorbeeld Ebag trucks. Aanvullingen zijn welkom. Groet, Johan
  2. Beste mede truckers, Ik wil een container laten maken met daarin vaste apparatuur. De hoogte van deze container wordt gelijk aan de max maat 9ft6 of iets lager. De lengte wordt 20 voet. Als wat ik wil een succes wordt, dan moet er achter mijn truckje een trailer komen om een gelijke container te vervoeren op een aanhanger met triangel of als euro trailer. Nou vraag ik me af, als ik een truck koop of zoek, moet ik dan een speciale truck hebben om de max doorrij hoogte van 4.00 mtr te halen of past deze maat, ongeveer 2,88 meter ook op een "normale" trailer? De hoogte is belangrijk, want als ik een container heb van deze hoogte, dan mag het chassis waar de twistlocks op zitten dus niet hoger zijn dan 1.12 mtr. Is dat een afwijkende maat in vergelijking met de reguliere trailers? Of is het misschien verstandig om de container niet hoger te maken dan bijvoorbeeld 2,60? Jullie weten veel heb ik zo de afgelopen tijd gelezen. Graag jullie antwoord want ik loop er al een hele tijd mee en kom er niet uit. Eerlijk is eerlijk, die container maten, dat snap ik best, alleen de hoogte van de chassis, daar snap ik werkelijk geen reet van. Het liefst wil ik gewoon een standaard truck, want dan kan een ander het van me overnemen als de boel stuk is en het spul toch op pad moet. Groet, johan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden