Ik ben beginnend chauffeur binnenlands transport op een kipper. Rijdt sinds 2 dagen alleen op een daf xf 410 PK van 2007 (nog geen 2 ton gelopen), 1e dag ging alles goed, 2e dag 23-4-2010 ging de turbo kapot veel rook ontwikkeling meteen de monteurs gebeld die zijn gekomen met een nieuwe turbo. Meegeholpen met inbouwen en het probleem leek verholpen, dus ik dacht ik kan m'n ritten gaan voort zetten, ik ben reeds op aan het trekken vanaf de vluchtstrook (nog steeds wat rook) en terwijl ik van de 4e naar de 5e versnelling wilde schakelen gebeurde het volgende: de motor sloeg op hol..... toerental 3970 tpm. meteen in z'n vrij gegooid en de contact sleutel omgedraaid dat leek mij de meest logische oplossing. Helaas de motor bleef door jagen in toeren dat heeft ongeveer 40 seconden geduurd daarna sloeg hij af met heeeel veeeeel rook ontwikkeling. meteen uit de auto gerend de monteur was er nog die heeft tevens de vele rook wolken gezien, na even verder gekeken te hebben bleek het koppelingshuis gescheurd en de PTO afgebroken ( DAF HAD DIT NOG NOOIT MEEGEMAAKT ) auto gaat naar loven voor onderzoek...... wie heeft een soort gelijke situatie meegemaakt??? wacht op reacties