Spring naar bijdragen

jeffreyslieker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over jeffreyslieker

  • Verjaardag 21-10-1983

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

jeffreyslieker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. jeffreyslieker

    Turbo Kapot

    zal niet de eerste zijn het is de 5e auto binnen het bedrijf met een kappotte turbo allemaal rond de 2 ton ( rondjes om de kerk met die auto's, zand grind transporten ). Dus bij 400,000km en 600,000km moet ik oppassen..... alleen had ik de pech er nog bij dat ie op hol sloeg
  2. jeffreyslieker

    Turbo Kapot

    De rook was inderedaad wit/grijs (we zagen bijna niets meer) heeft op olie gelopen is daardoor op hol geslagen, in de garage hebben ze een gaatje in de intercooler geboord daar kwam ook nog een halve liter olie uit:( volgens daf komt er een nieuwe motor in die auto omdat de motor zo danig afgekoeld was ( door montage turbo ± 3 uurtjes werk ) dat de krukas is gaan lassen in z'n lagers.... Daf loopt geen risico op dit vlak
  3. jeffreyslieker

    Turbo Kapot

    We hebben de auto meteen naar de garage gesleept zodra er een andere chauffeur bechikbaar was, die mijn volgeladen oplegger meenam, de auto is in de garage onderzocht door een Daf inspecteur met uitlees apparatuur daar is het exacte toerental aan het licht gekomen ( de toerenteller ging over het rooie heen ) onder aan de bak zit een rubber dopje dat hebben we er uit gehaald en bleek dat er stukken van de koppeling af geslagen waren door het hoge toerental. Over de Turbo zelf: de as lag gebroken in het huis van de turbo... de uitlaat kant heeft nog gedraaid maakte een behoorlijk fluitend gluid toen de motor nog liep. via de afgebroken kant en een weg geslagen olie-kering in de turbo is de motor olie aan gaan zuigen ( vandaar de vele rook ) op advies van collega chauffeur kon ik mischien nog op het lager komen. dit advies heb ik geprobeerd op te volgen wat ik beter niet had kunnen doen i.v.m het olie aanzuig proces ( steeds meer en meer olie richting cilinders ) meteen na 500 meter stop gezet. toen de turbo vervangen.
  4. jeffreyslieker

    Turbo Kapot

    Ik ben beginnend chauffeur binnenlands transport op een kipper. Rijdt sinds 2 dagen alleen op een daf xf 410 PK van 2007 (nog geen 2 ton gelopen), 1e dag ging alles goed, 2e dag 23-4-2010 ging de turbo kapot veel rook ontwikkeling meteen de monteurs gebeld die zijn gekomen met een nieuwe turbo. Meegeholpen met inbouwen en het probleem leek verholpen, dus ik dacht ik kan m'n ritten gaan voort zetten, ik ben reeds op aan het trekken vanaf de vluchtstrook (nog steeds wat rook) en terwijl ik van de 4e naar de 5e versnelling wilde schakelen gebeurde het volgende: de motor sloeg op hol..... toerental 3970 tpm. meteen in z'n vrij gegooid en de contact sleutel omgedraaid dat leek mij de meest logische oplossing. Helaas de motor bleef door jagen in toeren dat heeft ongeveer 40 seconden geduurd daarna sloeg hij af met heeeel veeeeel rook ontwikkeling. meteen uit de auto gerend de monteur was er nog die heeft tevens de vele rook wolken gezien, na even verder gekeken te hebben bleek het koppelingshuis gescheurd en de PTO afgebroken ( DAF HAD DIT NOG NOOIT MEEGEMAAKT ) auto gaat naar loven voor onderzoek...... wie heeft een soort gelijke situatie meegemaakt??? wacht op reacties
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden