Spring naar bijdragen

Actros-Fan

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Actros-Fan

  • Verjaardag 19-05-1971

Actros-Fan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Karel, ik denk je niet weet waar je over praat. Maar ik nodig je ten alle tijde uit om een Mercedes te bekijken.
  2. Part-time chauffeur? Misschien ook beter als je Scania rijd om thuis te slapen. Voor je dat bed in elkaar hebt gezet komt de zon alweer op.
  3. Karel, Mercedes heeft tenminste geleerd van haar fouten en zal deze blunder niet meer maken. Maar kan jij je nog herinneren dat de Scania in de 4 serie vanaf 1996 zoveel problemen had met ingebouwde koppelbekrachtiger, ventielen die bij -/- 5 graden bevroren? Volvo heeft nu met de automaat (bijna standaard) bij 500.000 km problemen. Vraag het maar eens aan een wagenpark met Volvo's. Even terugkomen op de trekkracht van de Actros. De nieuwe heeft meer koppel dan zijn concurrent en daarop ook nog eens 200 Nm meer in de 12e versnelling. Wie doet dat na? Een klant van mij zei eens dat een Volvo voor homo's is i.v.m. de compactheid van zijn cabine.
  4. Paul Scania had met de introductie van de 4 serie een schijtbak op de markt gezet, DAF heeft nog steeds geen goede automaat voor wat betreft rangeren. Mercedes is in 1996 duidelijk met een auto op de markt gekomen die niet voldeed. Veel storingen had. Maar er is niemand ooit die 1 miljard ontwikkelingskosten heeft gestoken in een nieuwe truck. Niemand heeft ooit in het voortraject 20 miljoen kilometers gereden met 150 auto's gedurende 4 jaar. Dan mag jij Paultje rustig in een DAF gaan rijden met zijn polyester dak. DAF met zijn hard plastic dasboard is een cabine die al sinds 1985 bestaat. Hoe makkelijk. Dat Amerikaanse Paccard vind Europa blijkbaar niet belangrijk. Maar Paul je kan altijd eens verdiepen in een Mercedes. Mocht je baas jou dan als kwaliteitschauffeur zien dan kan je altijd nog eens een keertje een Mercedes poetsen.
  5. Altijd verstandig om je mening te vormen achter het stuur. Het stuur is nu inderdaad enorm ver vertselbaar in vergelijking met de huidige Actros. JWZ ik zou je rustig willen uitnodigen om na de auto te hebben gevoelt je eerlijke mening te geven.
  6. Dat klopt inderdaad, volgend jaar komen de 10 liter motoren op de markt. En die zijn dan voor o.a. de opvolger van de Atego bedoelt.
  7. Mensen, wij hebben als verkoper anderhalve week geleden in Duitsland gereden met zowel de huidige truck als de nieuwe truck. Neem van mij aan dat de huidige nog steeds "de" standaard is in truck wereld en dat de nieuwe de concurrent gewoon 5 jaar op achterstand zet. Materiaal keuze is te vergelijken met de MB personenauto's uit de E en S klasse. Logica voor de chauffeur, alles zit er op de plek waar je het verwacht. Ik denk dat onze werkplaats geen chauffeurs meer aan de telefoon krijgen (wat al bijna niet voor kwam) maar straks bellen boze chauffeursvrouwen dat hun man niet meer thuis komt. http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/trucks_/home/long_distance/new_actros/brochure.html
  8. Mensen allemaal niet waar! De smalle cabine komt niet tussen Axor en Actros. Axor is vervallen, en als alternatief op de MAN TGS, DAF CF, Renault Premium, Volvo FM13 en Scania P-cab komt er de mogelijkheid dat je voor binnenlands en grensoverschrijdend distributieverkeer een smallere cabine kunt kiezen. Qua prijs zal het meevallen, daar er tussen de huidige Actros L cabine (normale slaapcabine) en de megaspace ook maar ca. 1.750,00 euro verschil zit.
  9. Ik denk dat we hier over of een smalle Actros praten of over een Axor. Let maar op, de onderbouw is breder dan de bovenbouw.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden