Spring naar bijdragen

RobNiat

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    4453
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    23

Over RobNiat

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 04-02-1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Locatie
    home is where I park it

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Ik dacht ook niet dat jij je daar druk om zou maken. Songkran en het daarbij behorende hete seizoen, en een groot deel van het regenseizoen, sla ik over dit jaar. Ben alweer enkele weken in Australie. In eerste instantie om de Formule 1 van Melbourne live mee te maken. En vanaf komende week weer een tijdje van achter het stuur. Wel elke dag kontakt met Hua Hin en alles lijkt daar zijn gangetje te gaan... (sorry Martijnn, dat we 'jouw' topic nu tot een soort van chatbox laten verworden...)
  2. Fout is fout. Kost je in Frankrijk, als ik het goed heb, twee keer 130 Euro. Da's 260. Zonde geld, maar het is niet anders. En meest word je niet aangehouden he. Zeker niet op die rare tijden die jij werkt...
  3. RobNiat

    Waar bracht jij je diensttijd door?

    90-6. De eerste lichting die maar twaalf maanden moest. Een maatje van me was van lichting 90-5 en die moest nog veertien maanden. Eerst naar je Frederik Hendrik kazerne (?) in Venlo naar de rij-opleiding. Landrover chauffeur... En daarop (vrijwillig voor gekozen) naar Seedorf om daar de rest van mijn diensttijd uit te zitten als prive-chauffeur van de Compagnie commandant. Het 41e Geniebataljon, C-compagnie. Mooie tijd gehad. Mijnen ruimen. Bruggen bouwen. En zuipen. Vooral heel veel bier zuipen. En blowen. Had me nog aangemeld om naar Turkije te gaan toen ze daar chauffeurs nodig hadden ivm met de (eerste) Golf oorlog. Maar ze verkozen een 'iets meer gemotiveerd persoon' boven mij. Raarrr...
  4. Nee hoor. Met 17 gewerkte uren blijven er maar zeven over die tellen als rust. En dat is te weinig. Al maak je erop dertig uur rust.
  5. Heeft Hoyer niet alleen de vloeistoffen-afdeling overgenomen van De Rijke?
  6. RobNiat

    Verduyn group Nederland

    Ja? Dus dan ligt het zwaartepunt (het middelpunt van de lading) toch lager bij zo'n klein tankje dan bij en volwaardige tank?
  7. RobNiat

    Verduyn group Nederland

    Akkoord. Ik probeer me er een voorstelling bij te maken. Een klein 'golfje' Broom weegt heel wat. Dus 'voel' je zo'n golfje veel meer dan een 'lichte' golf. Tot zover kan ik er in meegaan. Maar! Als je een grote tank hebt, gevuld met water, of wijn of zo. En je maakt een slingertje. Dan heb je toch gelijk een grotere golf? Die weegt misschien net zo veel als een klein golfje Broom? En bij een grote tank ligt het zwaartepunt echt veel hoger. Dan heb je daar toch meer last van? Ik weet er helemaal niets vanaf he. Probeer me er alleen wat bij voor te stellen. Dat "de container zwaarder is dan de oplegger" dat is met elke geladen tankcontainer zo. Dat kan de reden niet zijn.
  8. RobNiat

    Nieuwe rij- en rusttijden vanaf 29-9-1986

    Dat doe je ook maar twee keer per week. Voor die andere vier dagen ben je toch beperkt in je mogelijkheden wat dat betreft. En ik ging eigenlijk meer uit van vertrekken van de zaak op zondag met een voorgeladen auto. Verder heb je niet zo vaak dat je een dag begint zoals ik dat voorstelde. Als ik er op de vroege maandagmorgen (bijna) negen rijuren op heb zitten dan ben ik er wel een keertje klaar mee. Dan ga ik mezelf niet zitten treiteren en wakker zien te blijven om dat tiende rijuur ook te benutten.
  9. RobNiat

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Dat autootje? Hoorde die bij de werkers? Of is er nu iemand die er niet uit kan tot jullie klaar zijn?
  10. RobNiat

    Nieuwe rij- en rusttijden vanaf 29-9-1986

    Daar gaat het helemaal niet om. En ik schreef ook "twee blokken van (bijna) vier-en-half uur rijden. Maar ga jij nog een tweede keer pauze maken op zo'n rijdag? Als je bijvoorbeeld 8,42u hebt. Ga je dan drie kwartier op rust om die laatste 18 minuten vol te maken? (Dan heb je echt stress of jeuk...)
  11. RobNiat

    Verduyn group Nederland

    Ehhh... Leg dat eens uit Bituum trapper. Als je wilt? Ik zie namelijk een heel klein, heel laag tankje achterop die trailer. Dan kan het zwaartepunt toch nooit heel hoog liggen? Wat mis ik?
  12. RobNiat

    Nieuwe rij- en rusttijden vanaf 29-9-1986

    Uiteraard telt dat mee. je tacho gaat er mee akkoord, dus het wordt gewoon geteld als pauze. Maar als je nu op de zaak komt, je auto uit het hek rijdt en vervolgens in je eerste half uur 'pauze' je tassen en kratten met proviand overlaadt in je cabine en je papieren haalt van kantoor, dan is een kwartiertje best magertjes als pauze tussen twee blokken van (bijna) vier-en-half uur rijden.
  13. RobNiat

    Zelf bestuurderskaartdata inzien

    Die had ik gemist Doornekamp.
  14. RobNiat

    Nieuwe rij- en rusttijden vanaf 29-9-1986

    Allereerst het grote voordeel van deze verandering: 'Vroeger' moest je in elk tijdvak van vijf uur en een kwartier minimaal 45 minuten rust hebben. (en verder rijtijd dus he. We hebben het nu niet over laden/lossen en zulks) Nu mag je na een kwartier rijden (wat zeg ik, zelfs nadat je je pas in de tacho hebt gestoken) een kwartier rust pakken. Om vervolgens die 4 1/2 uur rijtijd vol te rijden. Vervolgens hoef je dus maar een half uurtje te pakken voordat je weer 4 1/2 uur mag rijden. Kun je dus effectief negen uur rijden in negen-en-een-half uur. Oke. draaien we het nu om, eerst een half uur en later nog eens een kwartier. Dan zou je dus negen uur kunnen rijden met slechts een kwartier pauze tussendoor. Da's best weinig... Waarschijnlijk is dat de diepere gedachte achter eerst 15 en vervolgens 30.
  15. RobNiat

    Tacho juist gebruiken ritje Spanje

    In dat deel van Spanje geldt geen rijverbod op zondag. En van Turnhout rijdt je op je sloffen binnen twintig rij-uren naar de Frans-Spaanse grens. Zaterdagmiddag rijden jullie Spanje in. Geen probleem dus.
×