Spring naar bijdragen

T.rucker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over T.rucker

  • Verjaardag 08-11-1980

T.rucker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Heren, zat er al een tijdje aan te denken om een koffiezetapp. in de cabine te hebben, altijd lekker bakkie onderweg. Zag van de week eentje voorbij rijden die had een hele Douwe Egbert bar gemonteerd:(. Dat vind ik dan iets TE. Zijn er mensen die ook zoiets in de cabine hebben en wat info kunnen geven. Ben wel wat tegen gekomen maar dan zit je tegen de E150-, Deze vond ik zelf wel grappig: http://www.palletprijzen.nl/tka6024v.html Hoe zit het met het morsen en wat als er kortsluiting optreed, dat ik niet mn vrachtwagen langs de kant kan zetten omdat mn accu een hoopje lood is geworden. Steve
  2. Bij het zoeken naar werk word er vaak gezegt dat het hebben van een digitale chauffeurs pas een pre is. Nou heb ik 2 maanden geleden mijn C gehaald maar me niet echt verdiept in die pas. Hoe kan ik deze aanvragen en kan ik hem wel aanvragen ondanks ik nog niet voor een werkgever heb gereden sinds ik mijn C heb. Graag info. Merci, stefan
  3. Hallo mensen, bij deze wil ik mijn C verhaal kwijt. Ik heb ALLES afgelopen maand in een keer gehaald:cool: Maar het word het je niet echt makkelijk gemaakt en de oude rotten onder ons;) kunnen daar wel over mee praten. Ik wou mijn ervaring vertellen en hoop dat andere chauffeurs daar wat aan hebben dan wel niet voor discussie. Het hoe en wat voor je C: Als eerste de theorie, bestaande uit: - verkeer en techniek - administratie - administratie Casefiles Korte uitleg: Verkeer, wat voor bord is dat en wie heeft er voorrang op dat kruisppunt? Techniek, ja techniek van de wagen. (50 vragen max. 10 fout.) Administratie gaat over de documenten, rij- en rusttijd en de regels voor binnen- en buitenland. (50 vragen max. 10 fout.) Administratie Casefiles is nieuw( nog geen half jaar oud)Dit is een examen waarbij je vragen moet beantwoorden aan de hand van een verhaaltje: Kees gaat zolaat weg met deze lading, hij neemt dan en dan rust en gaat door deze landen, enz., enz. Het zijn drie verhaaltjes met ieder 15 vragen waarvan je NU totaal 14 fout voor mag hebben. Ik zeg NU want het CBR is bezig om binnen een korte tijd het totaal terug te draaien naar 9 fout. Dan de praktijk:ja: kreeg eerst een intake uurtje en aan de hand daarvan gaan ze zeggen wat zij denken dat jij nodig hebt voor het slagen. Ik kreeg 28 uur. Zes blokken van 4 en een van 3 en dan 1u examen. uit laten rollen uit laten rollen uit laten rollen, vooruit kijken vooruit kijken vooruit kijken.... nou weet ik het wel.... Iets meer zweet dan bij mn B rijbewijs toch mn C gehaald. Geen ingrepen en geen commentaar:tu: En nu komt het, ik mag nu wel vrachtwagen rijden maar ik moet dan eigen rijder zijn of een vrachtwagen huren. Als ik voor een baas mag werken dan mag ik niet het eigen terrein af. Dus wat moet ik doen om voor een baas de grote weg op te mogen...??? CODE95:confused: Dit is een lullig stukje theorie en praktijk examen dat valt onder het behalen van je C. Kosten voor code 95 bij het halen van je C: (ongeveer)E675,- voor twee(of 1)dagen. Voor behouden van je code 95 of halen van je code 95 als je al je C hebt heet het ook wel VAKBEKWAAMHEIDs-toets. Heb je je C al en moet je nu je code95 halen of verlengen dan zijn dit een tig aantal cursussen waar uit gekozen kan worden door jezelf of natuurlijk door je baas. Dit betekend dat je binnen 7jaar je code moet halen en daarna binnen elke 5 jaar moet verlengen. Dit is 35uur bijscholing dus de eertse 7 jaar voor het halen van je code 95 en daarna 35uur bijscholing elke 5 jaar voor verlenging. Doe je dit niet dan heb je geen code 95 en mag je baas je niet de weg op sturen... Cursussen kunnen zijn EHBO of ADR. ADR is al een bijna 30uur cursus. Het praktijk stukje is het rijden van een parcour die je binnen 30min. moet rijden; pionnetjes rijden. Het mooiste van dit parcour is dat er DENKBEELDIGE muren worden geplaatst:confused: Bv het in rijden van een parkeer box voor vrachtwagens en dan niet der recht voor staan, nee met een draai er in kunnen rijden en flik het niet om met een van je spiegels deze DENKBEELDIGE muur te schrammen want je kan naar huis. Dit naar huis kunnen gaan geld ook voor het aan tikken van de pionnen of paaltjes en als je niet binnen een meter voor een pionnetje kan stil staan. Als ik tijdens mijn werk een DENKBEELDIGE muur kan vinden zal ik er een foto van maken en persoonlijk aan het CBR laten zien:ok: Theorie zijn 6 scenario's: - veiligheid chauffeur en wagen - criminaliteit en illegaliteit voorkoming - laden en lossen - wat de doen bij een ongeluk(niet waar jij bij betrokken bent) - invullen van schade formulier - sneeuw kettingen Het laden en lossen krijg je sowiezo, 20min. Dit is het laden en lossen van een palletje of rolcontainers en alles wat daarbij komt kijken(goede werkkleding, hoe zet je alles vast, hoe laat je de boel, hoe behandel je de laadklep, enz., enz.) Daarna krijg je nog 10min. 2 scenario's. De examinator legt je een aantal vragen en jij moet daar een mooi verhaaltje bij verzinnen. En nu ben je klaar !! Trouwens het mooie van die code 95 is(wat ik dan had) is als je met een groepje bent van 4 man moet je op elkaar wachten na elke rit en toets:( Die code 95 is echt verzonnen door iemand van het CBR die een keer een weekie ziek was en zondagmiddag niks te doen had om maandag toch met iets op het werk te komen. Nou en nu van de week maar naar de gemeente voor dat roze passie, en ik zal hem tot aan huis aan iedereen laten zien die ik tegen kom:cool: Zoals ik al zei word het er niet gemakkelijker op en wil wel is weten hoe het is om je C te halen over 5 jaar.... Het is misschien wat lang en zeikerig maar hoop dat dit verhaaltje voor wat mensen kan betekenen. Hoop ook dat het verhaaltje van Code95 ook te begrijpen is:D En anders voor wat ervaring van andere te vergelijken. Laat me wat weten, gr. Stefan PS: tip: als je je CE haalt valt BE en DE daar ook onder;)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden