Spring naar bijdragen

JP eastway

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    802
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

37 Excellent

Over JP eastway

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Converted

  • Locatie
    Spaceship Earth
  • Beroep
    eierleider

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Zet dan meteen ff de bron erbij SPL, gelul dat is toch een duur woord voor gespeculeer?
  2. Het inhaalverbod voor vrachtwagens is inderdaad aangepast. Hier kun je er alles over lezen en er is ook een kaart te zien:http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/inhaalverbod_vrachtverkeer/. Vind het zelf trouwens belachelijk dat je nu tussen Hoevelaken en Hattemerbroek bijna het hele stuk inhaalverbod hebt ook midden op de dag .
  3. Klopt wat JeBe zegt, een Tomtom met Live-functie is helemaal goud! En ik durf te zeggen dat het levensreddend kan zijn. Als je weet dat er over 500 meter een file kan staan, ben je net even wat alerter.
  4. Hoe doe jij dat als ik vragen mag? Zit je de hele tijd met je laptop opengeklapt met een half oog op Teleroute of Timocom te koekeloeren? Of rijd je vaak voor dezelfde opdrachtgevers die voor je meekijken, of regelt het thuisfront veel? Zomaar een vraagje hoor. Ik rijd meestal voor dezelfde klanten en heb vaak aan een belletje of sms-je genoeg. Vind ik persoonlijk wel relaxed zo. Scheelt een hoop stress, gebel en geregel onder het rijden, wel zo veilig ook. Want in de praktijk ga je niet voor elk telefoontje een parking opzoeken, kost anders ook weer veel tijd. En onder 't rijden continu op de laptop gluren, daar worden de mensen op de linkerbaan niet blij van.
  5. Hé Pierre! Ik volg je topic met belangstelling, petje af voor je! Toevallig heb ik zelf ook onlangs besloten om iets te gaan doen, wat ik al lang wilde, en wat er nooit van gekomen is, namelijk de Vierdaagse van Nijmegen lopen. Dit jaar gaat het beure! En over toeval gesproken: Dat stukkie wat jij geroeid hebt naar Breukelen, heb ik toevallig afgelopen donderdag gelopen, grotendeels hetzelfde dan en in omgekeerde volgorde. Van mijn woonplaats naar Maarssen, dan langs de Vecht, langs Nyenrode (de overkant) en dan naar Weesp. Ook 45 km. Een mooi stukkie Nederland. En toen met de trein weer terug naar huis. En dat was ook zo'n mooie wind- en regendag maar wel met de wind mee. Net voor Weesp zelfs nog ff aan je gedacht, toen er ook zo'n sloep met een stel van die gekken langsvoer in de schemer in de stromende regen . Niet wetende dat jij er twee dagen later zou roeien! (anders had ik ff gewacht ). Trouwens wel een beetje kapsonesvolk hé, daar op Nyenrode, vind je niet? Ok, Pierre, ook al heb ik je volgens mij nooit ontmoet, ik leef met je mee! Zet hem op!
  6. Je kan ook succesvol zijn met één auto, Rob. Wat bekrompen om te denken dat er een verband is tussen groot en succesvol . Vind trouwens dat als je de hersens en de discipline hebt, je niet onnodig de opleidingsinstituten hoeft te spekken. Die naaien ons al genoeg een oor aan met het code-95 circus.
  7. Zou je dat nog eens nader uit willen leggen? Je levert dan toch maar 1x in?? (ik ben niet zo slim van mezelf). Ben het wel met TS eens. Het probleem van verdringing door oostblokkers is groter dan het feit dat je nu op 0% blijft. Wat heb je liever, een CAO met 3% erbij, maar werkloos thuiszitten omdat je werkgever zich uit de markt heeft geprijsd of nu op 0% blijven en rustig doorhobbelen? Over solidariteit gesproken, wil je echt solidair zijn, dan ga je dus niet actievoeren voor 3% erbij want dan naai je niet alleen je werkgever maar ook je werkloze collega's die dan nog moeilijker aan de bak komen.
  8. Ja dat is lang geleden, het stoomtijdperk. Vond het wel een mooie tijd. Geintje... Als je een compressorkoelkast hebt, schakelt die vaak op tijd uit, zodat je nog kunt starten. Het ligt heel erg aan de toestand van de accu's. Die hebben maar een beperkte levensduur. En ook de buitentemperatuur speelt een rol en of je vaak kortere stukken rijdt, dus of de accu wel tijd genoeg heeft om weer op te laden.
  9. JP eastway

    Chauffeur doodgestoken

    'Vroeger' was het ook niet allemaal rozegeur en maneschijn hoor. Net wat Europeaan zegt. Maar toen waren de daders vaak hollanders dus dat kwam blijkbaar niet zo bedreigend over . Blijkbaar had hij er toch spijt van dan. Precies. Ja bijna zo raar als Portugese chauffeurs die een collega doodsteken, echt heel errug hé. Heb een tip voor je, zet de interne klok van je PC op een andere dag, dan kun je op zondag ook het gristelijke nieuws lezen, zal je van kalmeren . Dat deed die Portugees nu net.
  10. JP eastway

    Wordt dit voertuig vermist???

    Er staat in de advertentie in het russisch: 'v oekraine nje rabotal'. Dat betekent letterlijk 'hij werkte niet in de Oekraine'. Dat geldt voor kopers als een soort van aanbeveling dat deze auto niet in de Oekraine gereden heeft (behalve naar Odessa toe misschien). Een geheel onschuldige aanbeveling: - heeft niet over die slechte oekraiense wegen gereden. - is niet bij een oekraiener in onderhoud geweest. - is niet door een oekraiense chauffeur bereden. Dat vinden de mensen die daar wonen en ook de meeste leden hier allemaal aanbevelingen. Niks mis dus met die advertentie. Die auto is gewoon door een handelaar in Nederland gekocht en daarheen gebracht voor de verkoop. PS smiley's invoegen lukt me niet. Iemand enig idee?
  11. JP eastway

    Ritje Sotsji

    Krijg nou wat, zit ik net foto's te kijken op nu.nl van het bezoek van Obama aan Nederland, zie ik daar links een oude bekende van me staan: nou, ik zei het wel, die mannen hebben echt mooi werk .
  12. JP eastway

    Ritje Sotsji

    Precies Corydon! Dat is geen 'misschien' maar 100% zeker. Ze stelen van hoog tot laag, alleen in verschillende gradaties. De simpele arbeiders stelen een bezem of een schep voor thuis. De kiepwagenchauffeurs stelen diesel. De monteurs stelen reserve-onderdelen. De uitvoerder steelt komplete vrachten zand en grind en asfalt. De project-manager en de grotere bazen frauderen met de rekeningen en het ontwerp. Zo is het mij uitgelegd door mensen die 't weten kunnen:mad:. Meestal is de weg dus na een of twee jaar weer aan gort gereden, of in ieder geval staan er weer diepe sporen in. Dat het aan de russische winter zou liggen, is maar een smoes. Waarom kunnen ze het in Zweden en Finland dan wel!?
  13. JP eastway

    Ritje Sotsji

    Van St. Petersburg naar Viborg rechts een kerkje. Wees blij dat je het van een afstand ziet en dat de foto niet scherp is. Want de afwerking laat vaak te wensen over:zegtniets:. En toen waren we alweer in Helsinki bij de haven, alwaar ondergetekende eruit geflikkert werd en de taxi naar het vliegveld nam. De collega's konden mooi aansluitend de boot op naar Duitsland en dan nog maar 7 uurtjes tot huis. Zelf keek ik weer terug op een bijzonder gezellige rit. En oooohhh.... wat hebben die mannen mooi en apart werk. Heb genoten van hun verhalen over de Olympische Spelen in Peking en het WK in Zuid-Afrika. En a.s. zomer gaan ze gewoon met twee auto's naar het WK voetbal in Brazilië. Beetje heen en weer rijden tussen de speelsteden daar. Tuusendoor moeten ze nog wel even opdraven voor een eucharastieviering van de Katholieke Omroep of een uitzending van Nederland Zingt van de EO:banaan:. O ja, en mocht je je afvragen waarom allebei de auto's nummer 12 hebben: ze vormen samen een setje. De drie-asser is de studio-auto en de twee-asser de materiaalwagen. Weet u dat ook weer:bey:.
  14. JP eastway

    Ritje Sotsji

    Zomaar een fotootje uit het zijraam van een riviertje: Verderop in een file, anderhalf uur verloren vanwege een kruising in een dorpje met slecht afgestelde verkeerslichten:stom:. Ja, ook dat is Rusland. Die situatie is al maanden, zo geen jaren, maar geen hond die er wat aan doet. Misschien leest Poetin dit: KLOOTZAK DOE EENS WAT AAN DIE STOPLICHTEN IN VISNHY VOLOCHEK!!!!!! Het plaatselijk verkeer rijdt rechts langs de file, dus opletten als je wilt pissen. Meestal rijden ze niet zachtjes. En de vrachtwagenchauffeurs staan braaf in de rij. Wie weet trouwens uit z'n blote hoofd welk merk die SUV is, achter ons? Dat was de auto van onze bewaker. Ziet er uit van een afstand als een dikke Mercedes maar was het niet. Typisch plattelandshuisje in Rusland. En zulk soort hebben de Russen tegenwoordig veel liever dan een Kamaz:
  15. JP eastway

    Ritje Sotsji

    Hier was het dus goed fout gegaan. Het was net gebeurd, de appeltjes rolden bij wijze van spreken nog over de straat. En de chauffeur zat er nog in. Hopelijk kon hij het navertellen. Je moet ook wel voldoende afstand houden. Want ze parkeren nogal eens krap langs de straat:zegtniets:. Dat je het maar op tijd ziet! Vervolgens in de file voor de Mac Drive. Wederom wegwerkzaamheden, wat een getob. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, het was maar een stukje van 15 km wat echt slecht was. Wel op de belangrijkste weg van het land, tussen Moskou en St. Petersburg:bey:. Dat blauwe vrachtwagentje is de postbode bytheway.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...