Spring naar bijdragen

jan45

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    564
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Over jan45

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 02-03-1945

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. jan45

    Dikken is het zat

    Iedereen die zin en tijd heeft om in het forum te spitten kan vast wel de items over Spaanse, Cypriotische en andere buitenlandse contracten terugvinden en de opmerkingen die toen geplaatst zijn door degenen die nu zo hoog van de toren blazen, ik zou zeggen lees en verbaas je. Alhoewel iedereen die al een tijdje meedraait weet zo langzaam wel hoe er gedacht wordt. Trouwens vooral tekeer gaan over de vakbonden, want stel dat chauffeurs zich echt gaan verenigen, dat is wel het laatste waar deze heren op zitten te wachten.
  2. jan45

    Dikken is het zat

    Hoeveel minachting tegenover een werknemer moet men in feite hebben om zich op een dergelijke manier te uiten.
  3. jan45

    Waar gaat de reis heen...???

    Vanavond laden voor Birmingham.
  4. jan45

    Trucks trucks trucks.

    Alvast een goede reis Ibo en laat ons hopen deze keer zonder ziekenhuis bezoek hier en met een hoop leuke dagen.
  5. jan45

    !OPROEP!

    De spreuk devida et impere ,verdeel en heers, dateert van ongeveer 300 voor Christus, SPL, dat is een paar dagen ouder dan je 20 jaar, maar blijkbaar nog steeds van toepassing. Rond 1850 schreef Goethe, verenigt U en leidt. Aan ieder de keus aan welke stelling ie het meeste waarde aan hecht , geleefd worden of aan blok beslissen hoe je wil leven. Het is je mogelijk ontgaan maar beroepsgroepen die mekaar de hand boven het hoofd houden en een blok vormen komen er altijd het beste vanaf, het is nu eenmaal eenvoudiger om de verdeelde enkeling aan te pakken. Maar succes met de volgende 20 jaar ik gun het je van harte.
  6. jan45

    leef en laat leven

    Natuurlijk heb je gelijk Pierre, hoe verder je naar het Zuiden komt hoe minder er het worden, daar tegenover kom je nog steeds genoeg Nederlandse trailers tegen er staat alleen geen Nederlandse trekker meer voor. Althans geen Nederlandse trekker met een Nederlands kenteken.De mensen die dit werk deden zijn massaal aan de kant gezet, deels met brug pensioen, deels gewoon de ww in, allemaal mensen die met veel plezier hun werk deden en er totaal geen probleem mee hadden om te overnachten of af en toe over te staan. Waarschijnlijk hebben veel van deze mensen ook ooit gedacht mij overkomt dit niet, maar helaas het liep anders voor ze af en dat was geen kwestie van keuze maken, althans niet voor de chauffeur. Daarom tracht ik de jubelstemming die nu heerst een beetje te relativeren. Ik hoop niet dat de Nederlandse Internationaal chauffeur een uitstervend ras wordt, maar houdt wel mijn hart vast wat dit betreft, trouwens dit geldt net zo goed voor de landen om ons heen. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht maar denk dat het de hoogste tijd wordt om alle voor oordelen over mekaar op zij de zetten en met de beroepsgroep een blok te vormen, zowel binnen als buitenland en als blok op de komen voor je beroep en je toekomst. Ik wens je een prettige reis in het door mij zo geliefde Zuiden.
  7. jan45

    leef en laat leven

    Tsja, ik heb het werk ook altijd met plezier gedaan en nog steeds al is dat niet meer full time. Doch om nu te beweren dat het mijn hobby was, gaat me toch wat te ver, want laat ons eerlijk wezen als je er geen geld meer mee verdient wordt het toch hoog tijd om een andere (hobby) te zoeken. Ik was ook meer onderweg als thuis, was dat nou zo bijzonder, nee het was gewoon mijn manier om geld te verdienen en voor mijn gezin te zorgen.Wat me wel opvalt is dat mensen die gewoon het werk doen wat een massa Nederlandse chauffeurs gedaan hebben, nu ineens vinden dat dit heel bijzonder is en een beetje neerkijken op mensen die een andere keuze maken. Ik heb ook nooit distributie willen doen of uitsluitend binnenland rijden maar dat is een persoonlijke keuze en maakt het ene werk of het andere niet meer of minder waardevol.
  8. jan45

    Waar gaat de reis heen...???

    Vanavond laden voor Birmingham, dus weer met het treintje, morgen lossen.
  9. jan45

    !OPROEP!

    Hoe komt het als de bonden iets dergelijks doen, dat je dan opeens moord en brand schreeuwt Shompie, een beetje raar toch die selectiviteit . Wat kunnen werknemers daar trouwens aan doen, zelf hier op het forum worden ze al afgekraakt door (collega's) en mensen die de wijsheid in pacht hebben. Dit is trouwens ook niets nieuws onder de zon en het zal wel niet veranderen ook.Nu is er werk genoeg en schreeuwt men om chauffeurs en bij de volgende crisis die ook met zekerheid zal komen staan ze weer massaal op straat.
  10. jan45

    !OPROEP!

    Wel heel erg typisch dat men het heeft over een Duits en een Engels transportbedrijf.Als ze de wachttijden bij de DC's halveren hebben ze een dubbele capaciteit aan vervoer, dus al bij al het zoveelste zwamverhaal met een dubbele bodem.
  11. jan45

    Martje-pierre-shompie

    Van harte gefeliciteerd mannen, maak er een fijne dag van.
  12. jan45

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Eenmanszaak wel degelijk BTW aangifte en volledig aansprakelijk.
  13. jan45

    Salaris vraagje

    Als je met een werkgever onderhandeld over salaris en je wil ongeveer weten wat je dan netto verdient, dan kan je gewoon de pi maal duim regel volgen en dat is dat je van je brutto ongeveer twee derde netto overhoud. Dat is ongeveer je basis, de rest mooi meegenomen, want overuren kunnen zo maar van de ene op de andere dag verdwijnen.
  14. jan45

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Veel succes met verder kijken Shompie.
  15. jan45

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Nee dat was hem niet Road Train, maar dat is inderdaad ook een bekende.
×