Spring naar bijdragen

Pjotrg

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    113
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over Pjotrg

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  1. Ik slaap door mijn werk heel erg vaak in hotels (vaak meer nachten in een hotel dan in mijn eigen bed). Geen 5 sterren, maar na een tijdje heb je dat ook wel gezien. Als ik enigszins kan neem ik ook lekker mijn eigen bedje mee (camper;-) ).
  2. Inderdaad, iedereen beleeft het anders. Weken achtereen onderweg is voor de één het einde terwijl een ander graag af en toe thuis wil zijn. De kunst wordt dan om een job te hebben die zorgt dat je werk overeenkomt met je voorkeuren ;-) Met de huidige economie is dat niet altijd makkelijk. Als ik om me heen kijk op de weg hebben de europese wetten (o.a. afschaffing/versoepeling cabotage) een heleboel zaken mogelijk gemaakt, maar profiteren de voormalige oostbloklanden er op dit moment fors meer van dan wij hier in het westen.... Wat betreft de onkostenvergoeding.... was die niet bedoeld om de noodzakelijke onkosten die je onderweg maakt van te betalen in plaats van het te zien als een extra onderdeel van je salaris?
  3. De Franse regering probeert aan alle kanten om hun eigen chauffeurs te beschermen, onder andere met dit soort aanpassingen/verscherpingen van de europese regels. Ook de europese regels voor vakbekwaamheid zijn aangepast: ik mag in Nederland voor een transporteur werken en heel europa doorcrossen (CDE rijbewijs uit 2007, dus code 95 geldig tot 2017), maar in Frankrijk wordt mijn initiele vakbekwaamheid niet erkend omdat ik geen "beroepsmatige uitoefening" kan aantonen vooor de ingangs datum van het europese decreet (10 september 2008 of 2009) Er gaan steeds meer bedrijven falliet omdat ze concurrentie niet meer aan kunnen door de lagere lonen uit de oosteuropese landen. Ik weet, dat gebeurt overal (en in verschillende branches), maar in Frankrijk zijn ze ook erg bang voor de chauffeurs, want die kunnen gaan staken en dat wordt het een puinhoop op de wegen. Dus... is er weer een minister die een wetje uitpoept die het chauffeurs die van ver komen (lees oost europa) moeilijker/onaantrekkelijker maakt om weken achtereen in west europa rond te rijden. Het luek in f=Frankrijk is dat ook iedere wet wordt genomend naar de minister die 'm uitgepeot heeft, dus volgens mij is het daar ook een sport om als minister zo productief mogelijk te zijn ;-)
  4. Pjotrg

    Reiziger in Canada

    Dan kunnen we hem ook wel Dagobert Duck noemen haha
  5. Pjotrg

    Reiziger in Canada

    Ergens in de buurt van Drumheller, Alberta. Daar is een gigantisch stuk helemaal vol met Teletubbie heuvels
  6. Pjotrg

    Reiziger in Canada

    Leuke discussie om te volgen, temeer daar ik een paar weken geleden nog in Alberta was...... Dus eeeh foto's van de Rockies...... Iemand een kapstok nodig ? Columbia Icefields bij slecht weer Overstromingen vanuit de lucht. Mijn zoon van 16 vliegt....
  7. Pjotrg

    Reiziger in Canada

    Gaaf verhaal Jadran ! Ook dat verhaal over china ! Als leeftijdgenoot heb ik respect voor je stap. Ik ben net terug van 3 1/2 vakantie in Canada (Alberta). Ik heb als toerist erg genoten van de Rocky's vanuit ons kleine campertje (10 meter, dus klein vooor Canada). Inderdaad alles in Canada is groot, vooral de vrachtwagens. Het is ook wel effe opkijken als je rustig op de highway rijdt met 100 km/u en je wordt dan voorbijgereden door een trekker met oplegger en daar nog eens een oplegger achter ! Ik vind alleen de wegen (ik heb alleen Alberta maar gezien) wel erg saai. 50 km kaarsrecht vooruit lijkt me slaapverwekkend. Gelukkig mag je met je vrachtwagen (en dus ook camper boven 3,5 ton) daar harder rijden dan in Nederland anders zou ik vast in slaap gevallen zijn. Mijn neef die daar woont heeft nog geprobeerd om via een vrien te regelene dat ik een stukje in zo'n "neus" kon rijden. Helaas is dat niet gelukt. Andere keer beter, er moet wat te dromen over blijven..... Ik wens je veel veilige kilometers!
  8. Ik denk dat een opfriscursus voor elke rijbewijshouder (auto, motor) wel een goed idee is. Ik moet zeggen dat toen ik 6 jaar geleden mijn vrachtwagen en bus rijbewijs haalde dat ook zeker een gunstige invloed op mijn gewone autorijden gehad. Er veranderen nogal wat regels. Er werd hierboven gesproken over de bordjes 100 (met 06.00-19.00) er onder. Als je effe niet oplet (ik woon in het buitenland en volg dus niet iedere dag het Nederlandse nieuws op de voet) is er weer wat veranderd. Vooral bij het aantreden van een nieuwe minister van verkeer....... Ik stond in het begin ook een beetje verbaasd toen ik die bordjes zag, maar goed ik ben effe op Internet gaan kijken en had het toen snel begrepen. Zo'n opfriscursus kun je via Internet aanbieden en koppelen aan de verlenging (ééns per 10 jaar) van je rijbewijs. Eventueel samen met één opfris les onder leiding van een instructeur.
  9. Ik rijd zo af en toe in Frankrijk (ik woon daar...) voor een circus met van alles varierend van bakwagen tot en met trekker met oplegger. Ik heb eigenlijk nog nooit een vrachtwagen op een route Nationaal ment minder dan 80 (of eigenlijk moet ik zeggen 90 ! ) zien rijden.Volgens mij lapt iedreen die 60 kilometer hier aan zijn alpinopetje. Gelukkig voor ons (jullie zullen misscien zeggen helaas...) zijn circus en kermis vervoer van veel verplichtingen uitgezonderd. Dat geeft af en toe ook wel waggelende combinaties op de weg. Bakwagen, aanhanger (géén wipkar en op zich al wat slingerend) en dan nog een caravan er achter. Wat betreft de opmerking mbt CCV-B eerder in het topic... Dat wordt op den duur wel gelijkgetrokken via de code 95, hoewel...... landen in europa deze europese besluiten kunnen modificeren. Zo geeft het europees besluit over de beroepsvaardigheid aan dat chauffeurs die vóór 10 september 2009 (en 10 september 2008 voor bus) hun rijbewijs hebben gehaald automatisch vakbekwaam geacht worden (en uiteindelijk in het reguliere verplichte nacholings circuit terecht komen). Frankrijk heeft aan deze regel doodleuk de extra eis tegevoegd dat de betrokken chauffeur moet kunne aantonen dat hij voor die tijd beroepsmatig op de weg heeft gezeten........ lekker dan! Ik mag in Nederland aangenomen worden door een transport bedrijf en zonder problemen door heel europa rijden. Ik kan in Frankrijk niet aangenomen worden omdat ik niet aan de initiele beroepsvaardigheids eisen zou voldoen........ Gelukkig hoef ik er niet van te leven.....
  10. Volgens NU.NL zegt TLN dat er een groot tekort aan chauffeurs aankomt Tekort aan vrachtwagenchauffeurs dreigt | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Dus.... effe anderhalf jaar op een houtje bijten? Ik denk dat je gewoon moeten blijven zoeken en inderdaad in persoon aankloppen bij bedrijven ne heeeeel duidelijk laten merken dat je heel erg gemotiveerd bent. Daarbij...als je al veel ervaring hebt, laat dan eens bij een geode rijschool inschatten hoeveeel lessen je nodig hebt. Misschien valt het heel erg mee.
  11. Hoi Herman, Frankrijk loopt enorm achter met goedkope GSM aanbieders en onbeperkt Internet is al helemaal lastig. Provider SOSH (onderdeel van Orange maar dan in de geodkopere uitvoering) heeft wel wat. Kijk maar op SOSH.fr. Voor 9euro90 heb je 2 uur bellen en onbeperkt SMS (in Franrkijk uiteraard !!) en via een applicatie onbeperkt facebooken en twitteren. Voor 14 euro kun je ook de rest doen,.
  12. Volgens mij is het simpeler: Iedere houder van een rijbewijs C dat afgegeven is vóór 10 september 2009 wordt geacht aan de initiele opleiding te hebben voldaan. Voor D (bus) is deze datum 10 september 2008. Als je dus je C of D vóór die data hebt gehaald, krijg je bij vernieuwen van je rijbewijs automatisch code 95 op je rijbewijs. Daar staat dan de datum bij dat je voor het eerst je nascholing moet doen.
  13. Nee hoor dat hoeft helemaal niet! De codes zijn per Europese Directieve gelijk in heel Europa, Europa publiceert dit in alle talen van de lidstaten. Ik heb effe voor je gezocht... Hier vind je links naar PDF documenten in alle talen...... http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=300L0056&lg=ga De meest zinnige code vind ik: 05.08 No alcohol. Die zou toch eigenlijk op ieders rijbewijs moeten staan :D:D
  14. Gelukkig! Ze bestaan nog......jonge mensen die weten wat ze willen, doorzetten en het dan ook bereiken! Ik zie d'r helaas teveel die gewoon niet weten wat ze willen en dus ook maar eigenlijk niks doen. Gefeliciteerd! Een beetje slimme baas bij jou in de buurt (en aanwezig hier op het forum) zou je ongezien een baan moeten geven!
  15. De Franse overheid heeft weer eens fors geinvesteerd.....in het aanleggen van een mooie controleplaats voor de douane ongeveer in mijn achtertuin....grrrrrr De plek was al bekend voor controles, maar nu is het een echte parking geworden met 3 lantarenpalen en al. Ze schijnen er ook trucks te gaan wegen naar verluidt.... De locatie: La Malachère precies tussen Vesoul en Besançon (in de richting Besançon), vlak voor Rioz. Da's een paar kilometer na het chauffeursrestaurant in Maison Neuve (bij afslag Quenoche/Hyet). Dat restaurant is overigens inmiddels aangesloten bij Les Routiers en nee..... ik heb er geen aandelen in
×
×
  • Nieuwe aanmaken...