Spring naar bijdragen

AngeliqueBS

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    5200
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Biografie
    At it net kin sa 't moat, moat it sa 't kin!

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

AngeliqueBS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

238

Waardering in de gemeenschap

  1. Dat is achteraf. Ik denk - weet zeker - dat je compleet stijf staat van de adrenaline ... Inderdaad afstand houden ... en dan had je achter die bus langs kunnen gaan .... maar ja, dan was het probleem ook nog niet opgelost geweest vrees ik. Wat ik zou doen? Geen idee. 3 tegen 1 .... niet aan beginnen tenzij je goed in vechtsporten bent en zeker weet dat je ze snel kunt uitschakelen. En dan nog ... dan speel je eigen rechter en JUSTITIE komt dan zeker wel achter jouw aan. Wat zeker is Er zijn mensen met hele korte lontjes. Vrachtwagen staat een beetje breed ... persoon in de vito vind het nodig om zijn middelvinger op te steken .... ik bedoel waar hebben we het over? Die oudere man? Is dat de vader van die twee gasten? Of is in ieder geval één zijn zoon? Die heeft wat opvoeding betreft echt wel gefaald wat mij betreft. En nu staan ze er met zijn 3en MOOI op ..... dat filmpje zwerft nog jaren over internet.
  2. Hoi allemaal OKT 2014 CBS cijfers 430.000 WWB (bijstand) 417.000 WW ---------------- + 847.000 mensen op zoek naar betaalde arbeid als je het mij vraagt Cijfers dus geplukt van CBS. Hoe men komt op 630.000 werkelozen dat zou ik graag eens willen weten. * overigens heb ik weer werk gevonden waar ik heel erg blij mee ben. http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80794NED&D1=1,3-4,7&D2=a&D3=l&HD=110412-1447&HDR=T&STB=G2,G1
  3. AngeliqueBS

    Cyprusroute

    Net gevonden http://ec.europa.eu/employment_social/empl_portal/SSRinEU/Your%20social%20security%20rights%20in%20Cyprus_nl.pdf
  4. AngeliqueBS

    Cyprusroute

    De overige reacties heb ik nog niet gelezen. Maar de Cyprusroute lijkt mij zeer risico vol want als je weer werkeloos zou worden mag je je uitkering dus in Cyprus gaan aanvragen. Lijkt niet niet erg gemakkelijk. Nee, dat zou ik dus niet doen. Aan de andere kant zou je wel moeten kunnen terugvallen op de Bijstand mits je zelf niet teveel vermogen hebt (auto / eigen huis (deel) etc tellen hierin mee) En mits je kunt aantonen dat je geen recht had op die Cypriotische uitkering hm ... bewijs dat dan maar eens tegenover de NL Sociale dienst die steeds moeilijker worden en hogere eisen stellen. Ontbreekt ook maar één klein dingetje in je aanvraag dan kun je dus fluiten naar je Bijstandsuitkering en val je dus tussen de wal en het schip. Maar recht op WW na je zoveel maanden Cyprus-contract heb je dus niet in NL (voor zover ik weet). Lijkt mij te risicovol. AOW opbouw doe je ook door gewoon in NL woonachtig te blijven lees ik net. https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/hoeveel_aow_later/ Maar als er meer en meer mensen op dit soort contracten zouden gaan werken is het vast de NL Regering die hiervoor een stokje zou gaan steken.
  5. Eigen activiteiten Chauffeurs Vereniging Friesland 13 en 14 juni een groots (jubileum-)evenement in de buurt en rondom de ScanTri Hal Orionweg 10 (ind. terrein Hemrik) en op het terrein van vrachtautorijschool Berend Knol. Deze dag zijn er behendigheidswedstrijden voor vrachtwagens, bus, personenwagen. We rijden met een konvooi een route door Leeuwarden. In de ScanTri Hal zijn miniatuur vrachtwagens bezig. Als CVF krijgen wij een internationale prijs uitgereikt van de UICR. Er treden diverse artiesten op.
  6. AngeliqueBS

    Ongeval A-15, Deil

    Ook aan de binnenkant van de band? (ja, dat zeg ik even overdreven naar aanleiding van een ander klapbandongeluk waarbij de binnenkant van de band (wang) slecht bleek te zijn)
  7. met zo'n 20.000 werkzoekende vrachtwagenchauffeurs zullen er altijd zijn die geen werk kunnen vinden in deze tijd. Het is gewoon onzin om te zeggen als je maar genoeg je best doet dan vind je altijd wel wat. Dat is gewoon weg niet waar. Je moet ook mazzel hebben en hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is om aan een baan te komen. Zeker voor mensen boven de 50jaar. Dat blijkt ook uit statistieken van het UWV. Ja, die sollicitatieplicht die zul je houden ook als je afzakt naar de Bijstand. Gewoon je best doen en blijven doorademen. Snijden in de kosten waar je kunt, nu al. Wacht daar niet te lang mee. Probeer geld opzij te zetten voor slechtere tijden. Niet alles zichtbaar op de bank laten staan dus.
  8. Helaas het gratis omwisselen van papier naar plastic pasje is alleen voor de passen vanaf 01-01-2013 Hartelijk dank voor uw e-mail. Het is niet nodig om uw papieren certificaat om te wisselen voor een pasje. Alleen certificaten met ingangsdatum 01-01-2013 (uw certificaat is afgegeven op 03-02-2012) moeten volgens de wetgeving nu ook al een pasje hebben. Vandaar dat al deze chauffeurs een brief hebben gehad. ADR pas Wilt u toch een pasje hebben? Dan kunt u via de aanvraagformulieren op de volgende websites een pasje aanvragen http://www.cbr.nl/download/CCV023.pdf en http://www.cbr.nl/download/ccv059.pdf. Er zitten dan wel kosten aan verbonden, deze kosten zijn € 19,15. Met vriendelijke groet, Afdeling CCV Klantenservice Beroepschauffeur T 0900 0210
  9. Maar tot aan die tijd zal hij het kennelijk moeten doen met een uitkering .... en daar zit Jd zo te zien niet over in. Oke zijn probleem. Voordat er mogelijk een chauffeurstekort gaat komen zijn we al 5 jaren verder, zoals ik het inschat. Veel mensen zullen ervoor kiezen (of noodgedwongen) om tot hun 67ste door te werken. En dan schijnen er op dit moment maar liefst meer dan 20.000 werkeloze vrachtwagenchauffeurs te zijn. Die zullen die jobs voor een gedeelte gaan invullen, zeer waarschijnlijk mensen die willen aanpakken en die het ook weinig uitmaakt dat ze per week zo'n 60 uren zullen werken. Mensen die 40 uur of minder willen werken, ik denk niet dat daar veel banen voor beschikbaar zullen komen. Als het al kan dan is het verdeeld over 3 a 4 werkdagen per week.
  10. &&&& hoewel die trein vast in het spoor loopt ... zit daar ook altijd nog een machinist op. En dan willen ze vrachtwagens zonder chauffeur gaan laten rijden? Net zoals het idee van 30 (?) jaar geleden dat je gewoon in je auto kon gaan zitten en dat ding je dan van A naar B zou vervoeren. Nee, zoiets zal zeer zeker niet binnen 5 jaren gaan gebeuren.
  11. Na alles zo'n beetje gelezen te hebben kom ik tot de slotsom dat jdinverbazing liever een beroepswerkeloze is. Hij stelt zijn eisen zo op dat hij nergens zal worden aangenomen of op zijn minst de kans gering daar op is. Goed; dan is hij dus ook geen concurrent voor echte werkwillenden. Als je 8 uren op een dag wilt gaan werken moet je ook zo'n baan zoeken en dat zal zeker voor 99,0 zich buiten het beroepsgoederenvervoer bevinden! Als je 8 uren wilt werken probeer het eens bij de Gamma. Wat een oeverloos gelul in de ruimte zeg; hypotheken erbij halen en alles.
  12. Zo werd 'fijnmazige distributie' tot voor een aantal jaren geleden gewoon gedaan door jongens op 'bestelbusjes'. Die 'koerierden' dan op topsnelheid 20 tot 30 adressen (en misschien wel meer) per dag af. Die 'fijnmazige distributie' is vervolgens uitgebreid (gegroeid zeggen ze liever) naar de Bakwagen en zelfs de trailer want immers, daar kun je meer en grotere vrachten mee afleveren. Allemaal leuk en aardig maar de snelheid van laatstgenoemden is maar 85 km. per uur dus 'topsnelheid' ho maar en toch.... vind men (de transp.ondernemer/planner) , het dan ook hoogst normaal dat hetzelfde aantal adressen met die snelheid ook afgewerkt kunnen worden. Noem mij gek maar ehhh.... (nee , doe gerust.. ) Nooit van firma's gehoord zoals WEGTRANSPORT dus? Heel veel van dat fijnmazige distributie zoals jij dat noemt wordt al decennia lang gedaan met bakwagens en ook GROTE BAKWAGENS of met city-hoppers (opleggers). Die bussies zijn met name in de laatste 10 jaren in opkomst gekomen zou ik durven stellen. In 1995 ging ik al op pad met een kleine of grotere bakwagen en een jaar later met twee-assige opleggers om per dag tot zo'n 60 adressen af te leveren! Met de opleggers had je minder adressen maar toch nog zo'n 10 tot 20 stops.
  13. <Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar hier wil ik toch wel even op inhaken> En ik geef hier nu mijn persoonlijke mening weer dat je dat maar even begrijpt. Jij wilt kennelijk een 'normale' 40 urige werkweek? Is dat zo? En jij vind kennelijk ook dat wij - die al langer chauffeur in hart & nieren zijn - daar ook maar zo over moeten gaan denken???? Ja, in dit vak is het van oudsher normaal om lange werkweken te maken. En daar klagen de meeste vrachtwagenchauffeurs dan ook niet over. Voor ons zeg oude rotten in het vak is dat dus normaal. Als jij minder uren wilt maken, dan zul je daar een baan bij moeten zoeken waarin dat kan. Daar ben je geheel vrij in. Maar laat ons ook in onze eigen waarde. Ik vind dit vak toevallig een topvak. Uren maken maakt mij dus niet uit. Dat hoort er dus daadwelkelijk bij. Waarbij ik meteen dan weer zeg dat er best banen zijn in het beroepsgoederenvervoer waarbij minder lange dagen worden gemaakt van zeg tussen de 8 en de 10 uren. Je kunt bijvoorbeeld bij de Gemeente op de Vuilniswagen gaan rijden, of in ploegendienst zeg op een brandstoffenwagen gaan rijden waarbij de dagelijkse diensten ook zo tussen de 8 - 10 a hooguit 12 uren liggen. Jouw keuze. Mijn keuze is het nu om gewoon lekker op de baan te zitten en ja daar hoort dus het in de gaten houden van de rij&rust-tijden bij. Helaas zijn er meer en meer van die ****vul zelf maar in**** mensen die denken dat als ze vrachtwagenchauffeur van beroep worden dit binnen kantoor tijden te kunnen doen, en ja nu druk ik mij zwart-wit uit. Dat soort gasten vind dan (net zoals mensen die nieuw onder de rook gaan wonen van zeg schiphol of een varkensboerderij) dat de situatie maar aan hun wensen moet worden aangepast. Nee, zeggen ze er breken geheel nieuwe tijden aan en je vaste wagen is verleden tijd en we gaan het allemaal normaal binnen 40 uren verdienen. Daarbij voorbijgaand aan al die chauffeurs waarvoor het vak dus meer is dan enkel en alleen een baan waarmee je je inkomsten verdient. Zo. En dat is mijn bescheiden mening. Doe er mee wat je wilt.
  14. Nee, maar je zou verwachten dat wanneer je maandag belt ... de post er misschien op dinsdag uit is gegaan. Aangezien we hier zowat iedere dag wel een andere postbezorger hebben (geen echte postbode meer) worden er hier in de buurt met de post nogal wat fouten gemaakt. Zo kwam de brief van de Belasting op een straat hier achter terecht. En dat vind ik van de post nogal een grote fout zie je.
  15. Een van mijn collega's heeft een brief gehad van het CBR/CCV dat hij zijn papieren ADR certificaat kan omruilen voor een plastic pasje (rijbewijsformaat). Ik heb zo'n brief nog niet gehad. Ook niet nadat ik begin vorige week contact heb opgenomen met het CBR/CCV. WIE O wie? Hebben jullie ook zo'n brief gehad ... of nog niet? (gewoon uit nieuwsgierigheid) Waarom zou de ene wel gratis een andere pasje kunnen krijgen en de andere chauffeur niet?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden