Spring naar bijdragen

ErikB

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    450
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Converted

  • Locatie
    De Rijp
  • Beroep
    Eigenrijder/Veiligheidsadviseur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

ErikB's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

130

Waardering in de gemeenschap

  1. Uitspraak van ILT: Een ZZP'er die zichzelf verhuurt doet per definitie niet aan collegiale inleen zonder winstoogmerk, omdat alles wat hij doet mét winstoogmerk is. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  2. Dat werk, om iedere chauffeur 8 uur aan de gang te houden, moet er dan wel zijn he. En hoe zie je 8 uur werken per dag voor je? Alleen maar rondjes binnen je eigen provincie maken om niet te lang te werken? Waarna de auto (=duur productiemiddel) 16 uur stilstaat? Veel werk ontkomt er niet aan werkdagen van 12-15 uur te maken. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  3. Officieel horen ze onderaan, in de praktijk maakt het niet uit, zolang ze maar op de rechterdeur zitten [emoji4]. Wel even van onder naar boven insteken, dus het dikke gedeelte boven! Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  4. Een contract waarin je jezelf inhuurt van... jezelf. Want jij bent zowel opdrachtgever als werknemer. Daarnaast is jouw nettowinst 0, want kosten zijn gelijk aan de opbrengsten, maar je krijgt wel ondernemersaftrek. En geen belastinginspecteur die reageert op deze constructie? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  5. ErikB

    Maasvlakte 2

    Einde van de A15 stoplicht rechtdoor, eerste links Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  6. Dat is inderdaad de code 95, geldig tot 1-4-2021. De 01 erachter is code brildragend. Je hebt geprofiteerd door je rijbewijs te laten verlengen in 2011, toen dat nog 10 jaar kon. Nu nog maar 5 jaar. Veel rijplezier de komende 6 jaar! [emoji4] Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  7. Voor dit vervoer ben je inderdaad niet code-95 plichtig. Het betreft vervoer ondergeschikt aan de hoofdactiviteit (namelijk 'markt'verkoop) Eurovignet heb je in Nederland en België nodig maar kun je ook per dag kopen bij een aangesloten tankstation en kost dan 8 euro per dag. Je inschatting voor verzekering vind ik erg laag, ik hoop dat je dit goed nagevraagd hebt. Ik vind het raar dat je een vrachtwagen maar voor een halfjaar wil gebruiken. Verwacht je dat je dit jaar zoveel verdiend dat je in oktober kunt verhuizen naar de Bahama's en daar op het strand liggen? Zo niet, waarom bouw je de vrachtwagen dan niet één keer goed op en blijf je die gebruiken. Overigens, vrijwel alle verkopers van vrachtwagenaccessoires verkopen op markten zonder vrachtwagen. Want de kwaliteit van spullen kun je soms beter in een schap beoordelen dan hangend aan een vrachtwagen. Wil je het wel, zou ik inderdaad kijken naar een tweedehands trekker van 10 jaar oud. Scania 4-serie, DAF 95XF oid. Dat zijn best nog representatieve auto's. Eventuele spullen en stand kun je dan in een bestelbus meenemen. Dan kun je ook weer snel van je vrachtwagen af. Een handelaar zal niet snel een oude auto verhuren, want als er wat mee is draait hij er voor op. Reparaties aan een vrachtwagen zijn niet goedkoop en garanties geeft niemand. Bovendien, als deze heel anders terugkomt als hij hem weggegeven heeft (in het slechtste geval onverkoopbaar, niet iedereen heeft dezelfde smaak), wie betaalt die schade dan? Succes ermee!
  8. Wordt je niet ingewerkt dan? Pauze maakt niet uit, beide is goed. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  9. Stuur mij het nummer van jouw accountant eens? Die man moet ik ook hebben voor dat tarief! Mijn eerste aanvraag kostte 900 bij de accountant. Na bezwaar ging er wat af maar het bleef veel geld. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  10. Maar pas beginnen daarmee na 10-9-2016, anders tellen ze niet! Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  11. Oke, dus je wil gaan handelen. Producten in- en verkopen. Dan zul je toch iets moeten vinden waar iedereen op zit te wachten. Wat er nog niet is. En waar ook nog ruime marge op zit. Stel dat je dat gevonden hebt. Denk je dan niet dat je al 80 uur per week bezig bent om je klanten te bezoeken, nieuwe te werven, administratie te voeren, websites bij te houden, netwerkbijeenkomsten bezoeken enz enz enz? Dan die auto. Een auto is alleen rendabel bij tenminste 50 uur per week werk, want voor staand reclamebord kun je beter een vlag aan de gevel ophangen, is puur goedkoper. Heb je dat werk er dan ook voor? Want anders kost die auto alleen maar geld, en kan een grote vervoerder jouw handel véél goedkoper vervoeren dan jij het met eigen auto kan wegrijden. Zeker met wat jij in het hoofd hebt als auto. Want wat als je een halve auto Groningen en een halve auto Maastricht te vervoeren hebt? Kortom, als jouw handel goed loopt ben je blij dat je je transport kunt uitbesteden. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  12. Met 'superdik' verdien je nog steeds de kost niet... Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  13. Maar wil je nou een transportbedrijf of wil je wat anders, handelen ofzo? En waarin dan? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  14. Nadat je je opdrachtgevers hebt gezocht, vakbekwaam, kredietwaardig en betrouwbaar bent, je onderneming bent gestart, je NIWO-vergunning hebt aangevraagd, verzekeringen, brandstofpasjes en tolkastjes hebt geregeld én dan nog zo'n 20.000 euro overhebt om de eerste acht weken rijden te bekostigen voor je opdrachtgever jou betaalt, ga je op zoek naar een auto. Niet andersom. Koop even de Truckstar van deze maand. Eigenrijdersspecial. Staat veel informatie in. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  15. ErikB

    Duits minimumloon

    Ik heb je lang niet begrepen Routier, en ook niet waarom jij en Shompie altijd zo botsen. Maar met deze post heb je het voor mij duidelijk gemaakt. En ieder punt dat je zegt heb je ook gelijk in hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen kom ik op een andere uitkomst. 'Men zit er totaal niet mee dat jij en ik thuis komen te zitten, en gaat maar wat graag op ons stoeltje zitten.' Dan denk ik meteen: En geef ze eens ongelijk. Als je jezelf kunt verbeteren ten koste van een verre Nederland, so be it, je kunt niet de hele wereld op je schouders nemen. Ik geloof in de vrije markt. Als je betere kwaliteit levert of bij gevraagde kwaliteit goedkoper bent dan je concurrent krijg je de klus. Ben je beide niet ga je niet overleven. Jij met anderen geloven in markt-regulatie. Misstanden moeten met regels worden aangepakt, iedereen gelijke kansen en beloning. Ik lees je mening maar jouw oplossing zal nooit de mijne worden. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden