Spring naar bijdragen

Daffieduck007

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    94
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Daffieduck007's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

3

Waardering in de gemeenschap

  1. Oh.. Dat was inderdaad niet de bedoeling. Excuus.
  2. SUAMEER - Combex, gevestigd in het Friese Eastermar neemt per 1 juli Van der Veen Transport Garijp over. Formeel gezien is het een fusie maar volgens Freerk Lautenbag "mogen we wel spreken van een overname". Al het personeel zal mee overgenomen worden, meldt Freerk Lautenbag zondagochtend aan Transport Online. "Ons bedrijf zal dan uit 150 man personeel bestaan en 140 trekkende eenheden." Lees >>hier<< het volledige artikel. Bron: www.transport-online.nl
  3. Zelf heb ik ook dit bedrijf gebruikt als opstap om mijn papieren te halen. Niks mis mee. Het probleem is denk ik, dat veel chauffeurs het als "te mooi om waar te zijn" zien en gaan voor een langere periode toch voor dit soort bedrijven rijden. Het risico wordt per maand hoger. In de praktijk zijn veel chauffeurs die wel dromen als eigenrijder maar dit totaal niet zijn. Administratie en al de rompslomp is helaas geen bijzaak maar keiharde realiteit om het hoofd boven water te houden. Extra lampen, pk's en leren interieur zijn bijzaak! Veel chauffeurs die nu ontslagen zijn bij Van der Aart kunnen beter in loondienst blijven. Of gebruik deze ww-periode om nu eens aan de studie te gaan. Reken dan eens alles na en ga dan lekker toch bij een baas werken.
  4. Ze hebben Van der Aart er niet mee te pakken. Vreemd dat bedrijven met witte kentekens nog steeds goed verdienen en maar doorgaan, terwijl deze bedrijven als o.a. Van der Aart kapot moeten van de vakbonden. Niet dat ik het volledig eens ben met de constructie maar op zich zou het wettelijk vastgelegd moeten worden dat je binnen 1 of 2 jaar je vakdiploma op zak moet hebben terwijl je bij bv. Van der Aart werkzaam bent. De transportsector is nu eenmaal toe aan vernieuwing.
  5. DRACHTEN - Op donderdag 7 mei zijn voor de rechtbank van Noord-Nederland vijf BV's van Van der Aart uit Drachten failliet verklaard. Het gaat om Van der Aart Personeel en Organisatie BV, Van der Aart International BV, Roorda International Transport Services BV, Van der Aart Vastgoed BV en Van der Aart Expeditie en Transport BV. Alle BV's waren gevestigd aan de Bolder 70 in Drachten. Curator mr. Crossen was vrijdagochtend niet in de gelegenheid verdere toelichting op het faillissement te geven. Dinsdag 21 april meldde Transport Online al dat werknemers van het bedrijf faillissement aangevraagd hadden. Volgens de bedrijfsadvocaat van Van der Aart, Peter de Wilde, ging het om drie werknemers. "Ze menen geld tegoed van de onderneming te hebben", wilde de raadsman kwijt. Verder is hij niet gul met details. "Ze zijn bij het bedrijf in dienst", meldt hij. Maar op de vraag of de chauffeurs nog achter het stuur zitten wilde hij toen geen commentaar geven. Of er een doorstart komt is in dit stadium nog niet bekend. Van der Aart uit Drachten is al langere tijd negatief in het nieuws. Onder het motto ‘Van der Aart helpt iedereen in de stront’ overhandigden maandag 22 december een aantal gedupeerde vrachtwagenchauffeurs met hun families het transportbedrijf uit Drachten kerstpakketjes met ‘dezelfde toepasselijke inhoud’. Van der Aart Transport uit Drachten werkte jarenlang met een illegale constructie, waarbij vrachtwagenchauffeurs opdraaiden voor de ondernemersrisico’s van het bedrijf. Zodra chauffeurs stopten met hun werk voor van der Aart, kregen zij te maken met torenhoge rekeningen. Eerder lag het bedrijf al onder vuur van de inspectie die de constructie verbood. Het bedrijf moest haar werkwijze om die reden aanpassen. Bron: Transport-online.nl
  6. Waar staat dat? Ik heb het niet over langdurig zieke werknemers. Maar wat is het verschil? Kort of langdurig. Ziekteverzuim is een grote kostenpost. Er zal toch vervanging gevonden moeten worden.
  7. Als je het bedrijf goed kent dan weet je precies wat ik bedoel. Chauffeurs die inderdaad niet ziek zijn maar toch thuis zitten. De kostprijs bepaald ook de vrachtprijs dus indirect heeft de chauffeur hier wel degelijk invloed op.
  8. Je verhaal klopt niet helemaal. Van der Veen was al jaren (begin jaren 80) huisvervoerder van IJB. Van der Veen Garijp was de partij die onder de prijs ging maar het werk niet (volledig) kreeg. De marges binnen de transport zijn zo laag dat er maar één chauffeur langdurig ziek thuis zit dat die persoon de kleine "winst" doet verdwijnen. Pim heeft inderdaad geen goed beleid gegeven aan het bedrijf maar vergeet niet dat veel chauffeurs niet achter de keuze stonden dat Kees werd uitgekocht en daar ook naar gehandeld hebben. Door zich spontaan ziek te melden en de kantjes er vanaf te lopen. Ik praat Pim niet schoon want ik had zelf ook liever gezien dat Kees aan het roer was blijven staan. De zonen hebben ook een aandeel in hun beleid. Wel directeur spelen maar meewerken ho maar. Al met al erg jammer dat dit bedrijf naar de knoppen is gegaan. Maar als ze met de juiste chauffeurs en directeur doorgaan komt het goed!
  9. Hey Barry, is Raalte niets voor jou?? Peter Appel zoekt daar een chauffeur voor de diepvries.. Ik heb het 2 weken geleden gedaan met jawel! 2 vingers in de neus.. Geen zwaar werk. Geen fust terug. Geen weekenden (zaterdags wel). Het is wel winkeldistributie maar het is echt goed te doen.. En Olst-Raalte is te doen volgens mij..
  10. Jij hebt wel verstand van rechtsvormen. Iedereen met een BV heeft een holding met werk-BV 's. Daar is niks mee. Dat heet risico spreiden. Vraag je werkgever eens hoe hij zijn BV's heeft ingedeeld. Dat wij in de risicogroep (BV) zitten is de makkelijkste manier om van ons af te komen. Het materiaal en vastgoed zit meestal in een andere BV. Logisch..
  11. Bestaat helaas ook niet meer.
  12. Op de site zie ik een afbeelding met een man die een glas wijn drinkt. Als dat Bert is dan moet ie eens nadenken waar die wijn vandaan komt. Vast niet uit zijn tuin.
  13. Je hebt gelijk. Ik ben geen kostwinner. Ik werk wel 4 dagen (meerdaagse ritten) en heb zat uren. En nog lacht mijn vrouw mij uit. Laatst de hypotheekadviseur op visite gehad. Hij vertelde dat de banken hun eisen erg verscherpt hadden. Overuren worden niet meer meegerekend. Ze gaan nu uit van de basis. Dus je basissalaris. Hij moet nu veel (chauffeurs)gezinnen teleurstellen omdat ze niet geholpen kunnen worden terwijl ze genoeg inkomsten hebben uit overuren. Te triest voor woorden. Je bent nu meer afhankelijk van de waarde van de woning. Daarom is het belangrijk dat ons basissalaris enorm verhoogd word. 2,5% is voor mij niet genoeg. Begin eens in te zetten met 12% dan compenseer je tenminste de verloren jaren. Ik weet dat het niet haalbaar is want het economische komt ook weer om de hoek kijken. Maar wat ze nu willen is al helemaal niet realistisch. 2,5%!! Stel dat we na de onderhandelingen 1,8 of 2,0% krijgen. Dat ben je al weer kwijt aan de extra zorgpremie die er aan zit komen. En dan kom je nog tekort. En die 300 compensatie is een lachertje. Werkgevers betalen dat wel want het is eenmalig. Ik ben blij dat mijn vrouw werkt. Want dan kan ik tenminste nog een beetje genieten van het leven op de weg. Anders had ik het stuur allang verbrand en iets anders gedaan.
  14. Ja het FNV heeft mij ook goed geholpen. Ik heb mijn loonstrookje eens ingeleverd en toen kwamen er een aantal zaken naar boven waar ik recht op had. Niet alleen bij de werkgever maar ook bij de belasting. Afgerond was het rond de 1300 euro (over het hele jaar) wat ik nog even met terugwerkende kracht kon vangen. De medewerker vertelde mij destijds dat hij het abnormaal vond dat er zo weinig chauffeurs gebruik maakte van de bond. En ook al krijg je niks terug het is de moeite altijd waard dan je baas alleen op z'n ogen te vertrouwen. Hoe mooi en goed het bedrijf ook kan zijn. Het blijft geld. En oh ja... als je lid bent en je hebt een rechtsbijstand verzekering, kijk eens even goed naar de voorwaarden. Bespaarde mij mooi 271,80 euro per jaar. Bij het FNV was het namelijk gratis (wel 3 maanden lid zijn). En ja, ik werd goed geholpen. Zo gek is het FNV nog niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden