Spring naar bijdragen

chauffeurinopstand

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    108
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over chauffeurinopstand

  • Rang
    Ter eigen bescherming verwijderd
  • Verjaardag 05-11-1964
  1. Dat niet willen helpen licht genuanceerder, ze willen zich vaak niet laten helpen door de bond als ze hun annonimiteit moeten opgeven. Er zijn nog teveel werknemers die niet willen dat "de baas"weet dat ze lid zijn van de bond. Dit kan worden opgeheven als de bestuurder namens "de werknemers" kan spreken. Dus niet geholpen worden is ook vaak niet geholpen willen worden omdat het niet anoniem kan en dat is logisch want wie eist bewijst.
  2. Ja je zit er totaal naast. Als je je een beetje verdiept in de Transportwereld, weet je dat er de laatste jaren flink uitgevlacht is! Steeds meer internationale chauffeurs werden vervangen door Oost Europeesche chauffeurs bij Oost Europeesche bedrijven. Als wij de lonen over de klink hadden gejaagd, hedden er meer banen onder Nederlandse internationale Chauffeurs verloren gegaan. Dat is en blijft een dilema waar de vakbond rekening mee moet houden. Dit is niet het enige dilemma waar we mee zitten. Europa heeft ook de cabotage regels verruimd waardoor Oost-Europeesshe transportbedrijven ook nationaal vervoer in Nederland kunnen doen, in het belang van de vrije markt. In mijn persoonlijke optiek moeten we onze Oost Europeesche vrienden meer gaan voorlichten. Hoe hoger het slaris daar is, hoe meer wij kunnen eisen zonder dat er arbeid wegvloeid
  3. Je kan ook een alternatieve bond oprichten die wel aan de eisen voldoet in plaats van tegen de huidige bonden aan te trappen. Daarnaast leeft er binnen het CDA een plan om in een cao-loos tijdperk niet leden het minimumloon te mogen betalen, al ben je jaren in dienst. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze dit technisch gaan doen.
  4. Die wet staat op het punt aangepast te worden om meer ruimte te creeeren om de lonen te matigen in een CAO-loos tijdperk.
  5. Pardon??? Hoe vaak is er niet richting de vakbondsjongens hier in dezelfde bewoordingen gebruld? Toen hoorde ik je niet maar schijnbaar voel je je nu aangesproken! Ik ben het helemaal met GJ eens. Veel chauffeurs hebben hier of in het chauffeurscafe een gigantisch grote mond, terwijl ze bij hun baas zo mak als een lammetje zijn en zich gigantisch laten bestelen! En wat dan het ergste is dan hebben die bonden het nog gedaan ook in de ogen van zo'n ongeorganiseerde profiteur. Ik hoop dan ook dat CNV en CDA tot een overeenkost gaan komen dat CAO partijen voor deze groep profiteurs in het CAO-loze tijdperk het minimumloon nog maar hoeven te betalen. Dan hebben ze recht een grote bek te hebben!
  6. Ik vind het prima dat je schrijft wat je denkt, doe ikzelf ook! Blokkeren van wegen is in Nederland niet toegestaan. Daar liggen meerdere gerechtelijke uitspraken van. Auto's laten staan zie ik ook niet gebeuren, dus het zal wel niet veel worden de komende onderhandelingen. Ik denk dat we de Oost-Eurpeesche chauffeurs wakker moeten maken en onze loonschalen naar ze communiceren. Kijken of ze dan nog voor een fooi blijven rijden, wat ons dan weer helpt met het omhoog krijgen van de salarissen!
  7. waarom worden die redenen dan niet op een vergadering opgevoerd? Gelukkig krijgen de bonden als het aan een aantal partijen in de tweede kamer ligt, vanaf 2012 een bepaalde ruimte om zaken alleen voor leden te regelen! Komt er eindelijk verschil tussen wel lid en geen lid!
  8. Lees dit topic terug en je zal je verbazen wie
  9. Wie vond het een interessante ontwikkeling en overwoog deze club hier een platform te geven?
  10. Lijkt me geweldig om deze jongens hier binnen te halen, eindelijk een ruk naar links met deze SP/NCPN mannen op het chauffeursforum. Deze havenjongens weten wat aktievoeren is, kunnen wij chauffeurs nog veel van leren, oa dat je je moet verzetten tegen je werkgever. Ik zal ze een mailtje sturen
  11. Mag ik je oprecht vragen wat in het verleden je bijdrage is geweest om de arbeidsvoorwaarden in het beroepsgoederenvervoer te verbeteren?
  12. Ook hier verdraai je weer de feiten........
×
×
  • Nieuwe aanmaken...