Spring naar bijdragen

Didier S

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Didier S

  • Verjaardag 13-02-1984

Converted

  • Locatie
    Oostnieuwkerke, Belgie
  • Interests
    muziek, m'n job
  • Beroep
    chauffeur

Didier S's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. bedankt voor de uitleg en de tips. Ik heb er veel uit geleerd en zal dat maandag es uittesten wat dat manueel schakelen betreft. (zal dat toerental es in het oog houden) Das wel interessant zo'n forum. Ben daar niet zo vertrouwd mee (internet en zo), maar zal het in de toekomst zeker nog gebruiken. Had al aan collegas dezelfde vraag gesteld, maar ik kreeg maar weinig zinnigs terug als antwoord. Voor iemand met veel ervaring is dat waarschijnlijk te gewoon om te begrijpen dat iemand zonder ervaring zich daar zorgen om maakt. Ben nu in ieder geval gerustgesteld in zekere zin, en ben zeer blij dat jullie me wel hebben willen helpen. Bedankt hé. Groeten Didier
  2. De asr kan ik afzetten geloof ik. Ik rijd met mercedes en heb idd ook het gevoel dat ik niets heb in te brengen in de schakelkeuze. Ook al staat hij op manual.
  3. ik kan hem idd in manual zetten maar, als ik wil terugschakelen en de computer vind dat het nog niet nodig is doet hij juist niets. Het gebeurd ook dat hij er twee tegelijk terugschakeld enzo... In gewone omstandigheden is dat niet erg, ivm verbruik en dergelijke... maar op glad wegdek is dat niet zo interessant neem ik aan. Heeft daar iemand ervaring mee of maak ik me zorgen om niets. Kan ik bijvoorbeeld ook gewoon op automaat blijven rijden in zo'n omstandigheden, zonder probleem. Soms schakeld een automaat ook op "het verkeerde moment"... Nog iets... als het getrek dan toch zou schuiven, gewoon stuur recht en hopen op het beste of mag ik tegensturen. Hehe... allemaal domme vragen waarschijnlijk maar als je daar geen ervaring mee hebt, kan dat wel kopzorgen geven hé.
  4. Hei bedankt voor de tips. Zal er voor zorgen dat ik het nodige meeheb? Is het niet anders of moeilijker rijden op glad wegdek met een automaat dan met een handgeschakelde truck. Heb al eens gehoord dat het veiliger is om af te remmen als je kunt terugschakelen... maar met mijn trekker gaat dat niet. Die beslist zelf wanneer ik kan terugschakelen. Heb daar nu wel niet zoveel ervaring in natuurlijk. Ben in ieder geval blij dat ik niet in Noorwegen woon. (haha) mss verhuis ik later wel naar daar als ik het gewoon ben. In ieder geval bedankt alvast voor de tips. Gr Didier
  5. Ik heb twee snoopers gehad en heb ze beiden weer mogen inleveren. Verkoper had hem me nogthans ten stelligste aangeraden. Te pas en ten onpas vielen ze uit, en de navigatie viel ook niet mee. Gelukkig waren ze in garantie en heb ik mijn geld teruggekregen. Daarmee heb ik mij een garmin voor trucks gekocht...en ik ben daar zeer tevreden van. Tomtom heb ik nog nooit gehad, dus ga ik me daar ook niet over uitspreken. Wat die snooper betreft.... ik heb daar al meer soortgelijke verhalen over gehoord van andere chauffeurs. Deze reactie is mss wat laat, maar het kan mss van pas komen voor wie nog een nieuwe gps moet aanschaffen. Gr Didier
  6. Hoi collega's. Ben beginnende chauffeur. Ik rij al zo'n klein jaar met de vrachtwagen, maar heb nog nooit op ijs of sneeuw gereden. Met de vorige winter in het achterhoofd, dacht ik wat tips te kunnen opdoen voor de komende winter. Ik heb het dan vooral over draaien en keren, op en neer, stoppen en vertrekken,... Remmen in het bijzonder. Is misschien een stomme vraag, maar ik dacht het toch maar es te proberen. Wie niet waagt niet wint. Met de auto heb ik daar niet zozeer een probleem mee, maar met een oplegger is dat waarschijnlijk wel wat anders neem ik aan. Daar komt bij dat m'n trekker een automaat is ... Graag wat rijtips of iets dergelijks? Dank je, Groeten Didier
  7. thanks voor de tips en uitleg allemaal. Ik zal er nu wel uitgeraken denk ik. Groeten,Didier
  8. Bedankt, heb dat bestand gelijk op de pc opgeslaan. Is idd een intressante handleiding, zal het es goed lezen.
  9. Thanks Ro, dat zullen dan waarschijnlijk die uren zijn die op het scherm verschijnen.
  10. Bedankt Marnix voor je reactie. Bij het begin staan er ook uren enzo... Mag ik hier ook gewoon op ok drukken of moet ik daar iets mee. Het gebeurd ook dat hij naar info vraagt van de 'tweede chauf.' denk ik. Wat moet ik daarmee? Of is dat niet belangrijk? Bedank hoor.
  11. dag collega's Heb tot heden hoofdzakelijk met schijven gereden. Nu moet ik met zo'n kaart rijden, zou iemand mij ongeveer kunnen uitleggen hoe zo'n ding werkt? De baas heeft geen flauw benul. Komt vanalles op dat scherm tevoorschijn: datums, tekens, vragen, ... Wat kan ik daar allemaal mee aanvangen? Dank je, groeten Didier
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden