Spring naar bijdragen

nawm

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    140
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over nawm

  • Rang
    Senior Forumlid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. nawm

    Je auto op een mooie lokatie

    Jullie staan daar nu? Wij willen misschien in januari daarheen. Houden jullie een blog bij?
  2. nawm

    Tolplichtig ?

    om met zo'n Europa tol box rond te rijden moet ik een bedrijf zijn én ingeschreven bij de kamer van koophandel. Moet dat? Mijn zoon heeft een bedrijf, misschien kan het via hem. Dat ga ik uitzoeken 🙂
  3. nawm

    Tolplichtig ?

    Wij rijden met een camper/vrachtwagen door Europa. Dus één kastje zou reuze handig zijn voor ons. Weet iemand wat het gebruik van zo'n kastje extra kost. Dus boven op de tol die ik dan al betaal?
  4. Dank voor de uitleg, leerzaam.
  5. Een interessant verschil Ik blijf benieuwd hoe je de druk op de zijkant van de vrachtwagen kunt uitrekenen.
  6. Hallo Localton, Jij schreef: De winddruk bij een windsnelheid van circa 100 km/h is circa 660 N/m2. Dat betekent dat bij een normale trailer van 13,60 en 2,70 hoog er een druk van 2,5 ton tegen de trailer drukt. Dat is een interessant rekensommetje. Maar ik snap hem niet. Als ik jou getallen vermenigvuldig: 660 km/h x 13,60m x 2,70m = 24,2 Jij komt een factor 10 kleiner uit = 2,5 Waarom?
  7. We reizen samen, mijn vrouw en ik. Ik speel de optimist,:" Daar kunnen we best heen, makkelijk," en dat soort teksten. Mijn vrouw is meer van de beren op de weg. Zo houden we elkaar mooi in evenwicht :-)
  8. Er zijn er vandaag nogal wat omgewaaid. Veel bakwagens met aanhanger. Ook trekkers met oplegger. Ik heb geen enkele vrachtwagens (zoals wij hebben) op hun kant zien liggen. Ik ben geen vrachtwagen chauffeur, ik rij er alleen op, daarom de vragen: -kunnen wij ook omwaaien?(we wegen 12ton) - het is beter met deze wind stil te gaan staan. Maar met de kop of de kont in de wind? Bert.
  9. nawm

    chassis schilder

    In 2016 zijn we voor het eerst een maand in Marokko geweest, dat is prima bevallen. En van dat spuiten en werken aan de vrachtwagen had ik ook gehoord. Het is een goed idee. Ik zou er dan wel graag iemand bij hebben die me kan adviseren en met wie ik dan kan overleggen. Want het is me daar wel opgevallen, in de handel zijn ze onovertroffen. Vrienden hadden een kleed gekocht, afgeprijsd van heel veel naar minder dan een kwart van de prijs. In het volgende dorp lag hetzelfde kleed voor dié prijs in de winkel. Daar hebben we wel om gehad. Het wordt dan eind 2018 begin 2019 voor we er heen gaan. Maar inderdaad we hebben alle tijd. En wat die Rare Dikker cabine betreft (je bent een kenner!) dan ben ik ook van de vraag af: "Is dat een oude brandweerauto?" Ik heb het voorstel: spuiten in Marokko in de groep gegooid, we gaan het afwachten.
  10. nawm

    chassis schilder

    Dat is mijn onderbroek, katoen, lekker luchtig.
  11. nawm

    chassis schilder

    Onze vrachtwagen is van 1997. Op het chassis zijn wat roestplekken. Ik zoek een schilder die daar wat aan kan doen, liefst in Rotterdam. Wie weet er een? Bert.
  12. nawm

    wachtrij Gotthardtunnel

    leuk om te lezen, dank.
  13. nawm

    wachtrij Gotthardtunnel

    Dus de Zwitser mag wat ik niet mag. Ik kachel wel door de kartbaan. Lijkt me goedkoper :-)
  14. nawm

    wachtrij Gotthardtunnel

    Van de week reden we door de Gotthardtunnel terug naar Nederland. Voor je erin mag moet je opstellen in een rij en het stoplicht doseert je door die tunnel heen. Een tiental vrachtwagen deden dat niet, maar gingen zo de tunnel in. Hebben die een ontheffing? Of durven die meer dan ik?
  15. nawm

    Truck parkeerplaats Brussel

    Van een chauffeur kreeg ik als tip de Vilvoordselaan, tussen het kanaal en het station, als parkeerplaats. Daar gaan we eens kijken.
×