Spring naar bijdragen

nico43

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2484
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

3 Neutral

Over nico43

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 17-02-1943

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Negeren rode kruizen harder aangepakt Educatie 11/12/2014 Er zal door de politie intensiever worden gecontroleerd op het negeren van rode kruizen boven de weg. Bovendien krijgen weginspecteurs in de regio Rotterdam op proef extra bevoegdheden om te kunnen hanhaven. Rijkswaterstaat heeft in overleg met de nationale politie de afspraak gemaakt dat de handhaving op het negeren van rode kruizen geïntensiveerd wordt. Tevens zijn beide partijen overeengekomen dat de handhaving van de maximumsnelheid bij wegwerkzaamheden wordt geïntensiveerd. Rijkswaterstaat zal langs trajecten waarvan bekend is dat er regelmatige rode kruizen worden genegeerd bebording plaatsen met een boodschap die gericht is op het tegengaan van dit onwenselijk gedrag van weggebruikers. Dit is aanvullend op de maatregelen, zoals rijbaanscheidingen, botsabsorbers en pijlwagens, die Rijkwaterstaat al neemt om wegwerkers te beschermen tegen ongevallen. Verder start op 1 januari 2015 de aanpak van de veelplegers in het verkeer. Vanaf die datum worden bestuurders in het verkeer die zogenoemde “hufterfeiten” plegen geconfronteerd met afdoening in het strafrecht en met het strafvorderingsbeleid ten aanzien van veelplegers in het verkeer van het Openbaar Ministerie. Het negeren van een rood kruis is zo’n feit dat vanaf 1 januari via het strafrecht zal worden afgedaan. Daarnaast start er begin 2015 een experiment om in de regio Rotterdam weginspecteurs een buitengewone opsporingsbevoegdheid toe te kennen (BOA status) ten aanzien van het negeren van een roodkruis en verkeerd vluchtstrook gebruik. Hiermee zal roodkruisnegatie in deze periode ook daar gehandhaafd kunnen worden door de weginspecteurs van Rijkswaterstaat. verkeersnet
  2. Dino-Trans chauffeurs onmenselijk achtergelaten op Raststätten. Redactie 04-09-2014 14:11- in Binnenkomst pagina Beste mensen, Lees en huiver............. Graag jullie aandacht en medewerking. Vandaag hebben wij uit betrouwbare bron het volgende bericht ontvangen. Een aantal Filipijnse chauffeurs van Dino-Trans zijn einde Juni van de vrachtwagen gehaald. Dit gebeurde niet op de thuisbasis, maar op verschillende Raststätten. Onze bron was vandaag in Rheinland-Pfalz, Raststätte Eifel-West. Daar heeft hij met onze tolk met een Dino-Trans chauffeur gesproken, welke door de firma daar was afgezet. Op deze Raststätte stond een vrachtwagencombinatie van Dino-Trans met dubbele bemanning waar hij er 1 van was. Even later vertrok de combinatie en hebben zij deze chauffeur achtergelaten met enkele levensmiddelen, een waterkan en een tent. Daarnaast kreeg hij 25 Euro in contanten. De bedoeling van dit alles is dat hier een chauffeurswissel plaats gaat vinden, maar kan wel enkele dagen duren. De chauffeur moet hier gewoon op wachten. Op een Raststätte even verderop stonden drie Dino-Trans chauffeurs te wachten toen onze bron daar aankwam en was de politie al reeds aanwezig. Deze 3 chauffeurs hadden niet eens een tent meegekregen......... het enige wat zij hadden was een slaapzak en vuilniszakken om zich onder te verschuilen. Ook deelde zij mede dat zij zelfs 5 Euro! contant hadden ontvangen. In beide gevallen bekommert zich op dit moment de politie om deze collega's. Nu is het uiteraard twijfelachtig hoeveel chauffeurs van Dino-Trans op deze wijze binnen Europa, zonder de juiste middelen, worden afgezet en blootgesteld aan........ Dus, collega's, ogen open! In de afgelopen weken waren genoeg collega's bij deze mannen om hen te steunen. Mochten jullie dit soort praktijken waarnemen ontvangen wij graag een bericht om dit aan de Duitse politie door te geven, zodat zij actie kunnen ondernemen. Dit moet stoppen!!!! Samen met jullie medewerking kunnen wij het Letse bedrijf Dino-Trans hierop aanpakken. Dit bericht zal verder onder onze contacten in Europa worden verspreid. Ook u mag dit bericht delen om ruchtbaarheid te maken aan deze mensonwaardige behandeling van beroepschauffeurs........ inShare
  3. Zeven aanhoudingen in onderzoek naar bende ladingdieven Eindhoven - De politie heeft woensdag in de regio Eindhoven zeven verdachten aangehouden in een onderzoek naar ladingdiefstal. Het gaat om zes mannen uit Eindhoven en Geldrop die ervan worden verdacht dat ze op grote schaal ladingen uit vrachtwagens hebben gestolen. Daarnaast werd in Leende een man aangehouden op verdenking van heling. De ladingdieven gingen, in wisselende samenstelling, diverse nachten per week op pad om vrachtwagens leeg te halen, zo blijkt uit strafrechtelijk onderzoek. Daarbij trok de bende door het zuiden en oosten van Nederland. Vermoedelijk bedwelmden de ladingdieven vrachtwagenchauffeurs om te voorkomen dat ze betrapt werden. Hoe dat precies gebeurde, is nog onduidelijk. Televisies De bende wordt verdacht van de diefstal van onder meer tientallen televisies en tientallen dozen Lego. De ladingdiefstallen werden de afgelopen twee maanden gepleegd op diverse parkeerplaatsen. Vier van de verdachten zijn tijdens het onderzoek al eens aangehouden voor poging tot ladingdiefstal. Deze verdachten bleken hun criminele activiteiten direct na hun vrijlating weer op te pakken, soms al dezelfde nacht. Dure horloges De politie heeft woensdag acht woningen in Eindhoven, Geldrop, Leende en Maasbracht doorzocht. Ook werden in Eindhoven een garagebox, een winkelpand en een loods doorzocht. Bij de doorzoekingen is beslag gelegd op gestolen televisies, enkele duizenden euro's contant geld, dure horloges, drie auto's en verschillende stanleymessen. Bij de vermoedelijke heler uit Leende zijn een partij Adidas-schoenen en een partij parfum in beslag genomen. De zeven verdachten, in leeftijd variërend van 20 tot 49 jaar, worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank Den Bosch. Landelijk nieuws politie
  4. Vrachtwagen veel te zwaar beladen Laatste update: 27-06-2014 | 08:29 Zurich N31 - De politie heeft donderdagochtend een vrachtwagencombinatie van de weg gehaald omdat het veel te zwaar beladen was. Tegen de 24-jarige chauffeur Menaldum werd proces-verbaal opgemaakt. Op de N31 tussen Harlingen en Zurich reed een vrachtwagencombinatie beladen met compost. Een agent had het sterke vermoeden dat het voertuig te zwaar beladen was. De chauffeur kreeg dan ook de opdracht om met de politie mee te gaan naar een weegbrug in Bolsward. Na de weging werd duidelijk dat de combinatie 73.220 kilo woog in plaats van de maximale 50 k0 ton. Een overschrijding van maar liefst 46%. De chauffeur mocht niet verder rijden en moest een deel van de lading lossen. Daarnaast werd tegen hem proces-verbaal opgemaakt. landelijk politie nieuws.
  5. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1884044/2014/05/12/Dashcam-filmt-spectaculaire-crash-met-vrachtwagen.dhtml Deze beelden van een vrachtwagen die al rijdend een lading balken verliest, lijken recht uit een Hollywoodfilm te komen. Toch zijn ze realiteit. Een bestuurder met een dashcam filmde het spectacalaire ongeluk vrijdag in Rusland. Kort voor beide voertuigen elkaar kruisten, verloor de truck de lading zware balken. De vracht donderde de snelweg op en schoof nog een aantal meters verder. De aankomdende wagen kon een aanrijding maar nipt vermijden. In Rusland worden wel meer ongevallen vereeuwigd met dashcams. Bijna een week geleden verscheen onderstaande video online. Dat de bestuurder van de scooter een goede engelbewaarder heeft, staat buiten kijf. Ontdek zelf waarom...
  6. 8 is wettelijk 2 teveel
  7. Slingerremmers als redelijke alternatief slingerremmer3Een overrijdbare slingerremmer lijkt redelijk effectief, mits goed ontworpen. En op routes met veel fietsers is het misschien niet zo’n goed idee. Dat is de conclusie van een onderzoek naar het effect van de slingerremmers in het beheersgebied van Waterschap Rivierenland. Een slingerremmer is een iets verhoogd plateau over een gedeelte van de rijbaan, voorzien van markering, die automobilist aanzet tot een snelheidsremmende slingerbeweging. Bij tegenliggers kan de automobilist er ook overheen rijden. Het Waterschap heeft... Bron voor meer info: http://www.verkeersnet.nl/11501/slingerremmers-als-redelijke-alternatief/
  8. EP keurt regels voor veiliger vrachtwagen ontwerpen in EUA De BBC Richard Westcott werpt een blik op de Concept S in München hoofdkwartier van MAN's - beelden gefilmd met een mobiele telefoon Lees verder het hoofdverhaal Verwante verhalen Vrachtwagens moet veiliger, zegt Johnson Fietser dood 'moet leiden tot verandering' Een grote meerderheid in het Europees Parlement heeft nieuwe regels goedgekeurd voor grote vrachtauto's veiliger te maken voor andere weggebruikers en zuiniger te maken. http://www.bbc.com/news/world-europe-27032476
  9. Je heeft wel gelijk! maar legen km kost ook veel geld. Tegen die moelanders kun je nog zeggen je wacht maar tot ik terugvracht heb. Moet je eens tegen NL chauffeur zeggen word het is geen tijd dat we eens zelf te raden gaan
  10. Weg met de cabotage, goed voor milieu en het NL internationale wegvervoer.
  11. in België kranten staat 1op4 Franse 1op3
  12. DOETINCHEM - Doetinchemmer Frank Bruger wil 12 ambtenaren van het ministerie van Financiën en de Belastingdienst onder ede horen. Daartoe heeft hij een verzoekschrift ingediend bij de rechtbank in Den Haag. Aanleiding is het faillissement van zijn toenmalige transportbedrijf Brutra op 30 juni 2008. Door het faillissement kwamen, volgens hem, 350 mensen op straat te staan, waarvan 169 bij Brutra in Doetinchem. Inmiddels heeft hij een nieuwe start gemaakt met Brutra Logistiek. Onjuiste gegevens 1 van de ambtenaren die Bruger wil horen, is de toenmalige ontvanger van de Belastingdienst Oost in Doetinchem. Hij verwijt de ontvanger met opzet het bedrijf failliet te hebben laten gaan. Zo zou deze ambtenaar aan de hand van onjuiste – volgens Bruger door de ontvanger gemanipuleerde – gegevens op 20 juni 2008 het startsein hebben gegeven tot het beslag leggen op trucks en het pand van de ondernemer. Eerder dat jaar had de ontvanger hiervoor toestemming gevraagd bij het ministerie. Dat moet bij een bedrijf met meer dan 50 werknemers. Schuld De schuld van Brutra aan de Belastingdienst is 1,1 miljoen euro (waar volgens Bruger voldoende zekerheid tegenover stond), zo schrijft zijn advocaat Huisman in het verzoekschrift. De aanslag volgt op 23 juni 2008. De advocaat wijst erop dat de afgesproken betalingstermijn van 14 dagen niet werd afgewacht, maar dat de invordering direct begon. 10 dagen eerder diende Bruger een beroepschrift in bij de directeur van de Belastingdienst. Volgens de advocaat is dat ten onrechte genegeerd. Integriteit Bruger wil de integriteit en het beleid van de Belastingdienst aan de kaak stellen en genoegdoening. Het ministerie van Financiën gaat desgevraagd niet in op deze specifieke situatie vanwege de 'wettelijke geheimhoudingsplicht'. © De Gelderlander 2014, op dit artikel rust copyright.
  13. Wegvervoer vooral over korte afstand Nederlandse wegtransporteurs vervoeren goederen over relatief korte afstanden. Bijna 85 procent van de geladen goederen wordt binnen 300 kilometer weer gelost. Het vervoer over lange afstanden is tussen 2005 en 2012 meer dan gehalveerd. Aandeel vervoerd gewicht naar afstandsklasse, 2012 Wegvervoer vooral in binnenland Het Nederlands wegvervoer kenmerkt zich door de korte afstanden waarover goederen worden vervoerd. In 2012 is in totaal 538 miljoen ton vervoerd. Twee derde van de lading is weer gelost binnen een afstand van 150 kilometer. Deze goederen zijn voor 90 procent bestemd voor de binnenlandse markt. Het grensoverschrijdende wegvervoer vindt vooral plaats van en naar Duitsland en België. Van alle lading in het grensoverschrijdende wegvervoer heeft 60 procent een bestemming binnen 300 kilometer. Binnen een afstand van duizend kilometer is dit 96 procent. Grote krimp in lange afstandvervoerHet wegvervoer over lange afstanden door de Nederlandse wegtransporteurs is de laatste jaren fors afgenomen. Tussen 2005 en 2012 is het vervoerde gewicht over een afstand van 1000 of meer kilometer meer dan gehalveerd. Dit vervoer is overgenomen door buitenlandse wegtransporteurs. Het wegvervoer over lange afstanden heeft slechts een bescheiden aandeel in het totale wegvervoer. In 2012 bedroeg dit slechts 1 procent van het totaal vervoerde gewicht. Vervoerd gewicht over een afstand van 1000 km of meer ( x 1000 ton) Paul Ras Bron: StatLine
  14. nico43

    Chauffeur doodgestoken

    Portugese chauffeur doodgestoken bij ruzie in transportbedrijf op Hazeldonk Laatst gewijzigd: maandag 7 april 2014 - 09:21 | Auteur: Mathijs Pennings De politie heeft de omgeving afgezet (Foto: Alexander Vingerhoeds/Obscura Foto) BREDA - Bij een ruzie in het transportbedrijf Mooy Logistics op industrieterrein Hazeldonk in Breda, heeft een 36-jarige Portugese chauffeur zijn 40-jarige Portugese collega neergestoken. De man overleed ter plekke aan zijn verwondingen. De dader is te voet gevlucht. De politie heeft de omgeving afgezet en is een grootse zoektocht gestart. Er wordt met een politiehelikopter, speurhonden en wagens gezocht. Ook helpt de Koninklijke Marechaussee mee en rijden er Belgische politieauto's rond. Portugezen werken voor Spaans bedrijf De Portugese vrachtwagenchauffeurs werken niet voor Mooy Logistics, maar voor een Spaans transportbedrijf. De vrachtwagens van de Portugezen staan nog steeds geparkeerd voor het bedrijf op het industrieterrein. Daarom denkt de politie dat de dader te voet is gevlucht. "Vroeg of laat krijgen we hem te pakken. Zijn identiteit is bekend. We hebben een foto van zijn paspoort. Daar sturen we onze mensen mee op pad. Ook hebben we een Burgernetbericht uitgedaan en daar hebben we al vijf serieuze tips op binnen gekregen", zo zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer. Signalement dader De Portugese dader is 36 jaar oud, heeft kort haar, draagt een rode jas en een blauwe sportbroek. Hij is mager, ongeveer 1.75 meter lang en draagt een bril. De man vluchtte weg richting Galder, maar inmiddels is de zoektocht uitgebreid en vliegt de politiehelikopter ook al boven het centrum van Breda.
  15. Kosten verkeersonveiligheid meer dan 12 miljard Verkeersongevallen kosten de Nederlandse samenleving 12,5 miljard euro. Omdat niet alle financiële gevolgen van ongevallen worden meegerekend, ligt het werkelijke bedrag waarschijnlijk hoger. Dit staat in het SWOV-rapport Kosten van verkeersongevallen in internationaal perspectief. In het rapport heeft de SWOV de Nederlandse kosten van verkeersongevallen vergeleken met... De rest van het verhaal staat hier http://www.verkeersnet.nl/11334/kosten-verkeersonveiligheid-meer-dan-12-miljard/ te lezen. www.verkeersnet.nl
×
×
  • Nieuwe aanmaken...