Spring naar bijdragen

Boetmans

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ergens

Converted

  • Locatie
    Eindhoven

Boetmans's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Kwam vanmorgen zo'n span tegen op de A270 bij Eindhoven, ziet er inderdaad netjes uit [ik denk dat daar verder ook niets aan toegevoegd hoeft te worden, na alles in dit topic gelezen te hebben].
  2. Je zou zeggen dat de beste man zijn rem nooit heeft aangeraakt, wat een horror. Dit zal ongetwijfeld gebeurd zijn in de file die achter de wegwerkzaamheden op de A67 stond. Ik heb daar zelf ook een uur lang stilgestaan nadat de weg was afgesloten na een ander ongeval met een Duits speciaal-transport.
  3. Onvoorstelbaar hoe hard dit bedrijf is gegroeid de afgelopen jaren.
  4. Boetmans

    Belgen zijn wegpiraten

    Aangezien ik dagelijks ±400km op het wegennetwerk van onze Zuiderburen afleg, overweeg ik om een dashboardcamera aan te schaffen. Er zijn namelijk weinig dagen voorbijgegaan zonder dat er wel iets opmerkelijks gebeurde [meestal de dagen waarin ik niet in België hoefde te zijn ].
  5. Boetmans

    Nieuwe Mercedes Actros

    Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Actros stiekem toch wel een hele mooie wagen vind nu ze steeds vaker "in het wild" verschijnen.
  6. Bij twee ongevallen op de snelweg A67 tussen de Belgische grens en Eersel zijn vijf vrachtwagens op elkaar gebotst. Vanwege het dodelijke ongeval bij Eersel eerder op de middag was op de A67 een file van enkele kilometers ontstaan. Kort voor vier uur botsten in de staart daarvan twee vrachtwagens op elkaar, de chauffeur van de achterste truck raakte daarbij gewond. Ongeveer drie kwartier later botsten in een nieuwe staart van de file opnieuw drie trucks achterop elkaar, daarbij raakte de chauffeur van de achterste vrachtwagen vermoedelijk ernstig gewond. De man moest door de brandweer uit zijn cabine bevrijd worden. De politie is begonnen met een onderzoek naar de toedracht van alle aanrijdingen. Bron: 112 Brabant.nl - De hulpverleningssite van Brabant
  7. En wanneer exact zijn de "linksen" volledig aan de macht geweest? Was het toevallig geen VVD'er [Gerrit Zalm] die de Gulden tegen een veel te lage koers voor Euro's ruilde in 2002? En een politieke puinhoop ruim je niet op door simpelweg alles wat geen geld oplevert weg te bezuinigen. Aan veel dingen valt simpelweg geen prijskaartje te hangen, daar krijg je on-ethische Amerikaanse taferelen van.
  8. Dat komt voornamelijk omdat de PVV een groot deel van het programma van de SP heeft gekopieerd. Daarom leek het in de ogen van veel mensen een partij met de beste intenties voor de "hard werkende Nederlander". Nu wordt diezelfde "hard werkende Nederlander" gelukkig langzaam maar zeker wakker. En dan hebben we ook nog de VVD, Mark Rutte met zijn "beleid om je vingers bij af te likken". Ik kan me inmiddels genoeg situaties inbeelden met mensen die inderdaad hun vingers tot het bot af moeten likken om rond te kunnen komen. Om maar een aantal simpele punten te noemen: -Bezuinigingen op onderwijs [waardoor straks alleen de kinderen van welvarende ouders kunnen gaan studeren]. -Bezuinigingen op verschillende sectoren in de zorg [ouderenzorg/speciaal onderwijs]. -JSF [Amerikaanse troep die miljarden Euro's kost waar nog geen hond op zit te wachten]. -Ongemoeid laten van de HRA [Hypotheekrente-aftrek]. Mensen met geld zat krijgen met deze regeling "subsidie" toegelegd? Onze problemen zijn niet de criminelen, allochtonen die hoofddoekjes dragen, vervelende bejaarden en slecht opgevoede kinderen. De kern van onze problemen is onze eigen overheid die niet daadkrachtig genoeg is. Daarbij is de behoorlijk bekrompen gedachtegang van de gemiddelde Nederlander [die ooit bekend stond als zeer tolerant en open-minded] evengoed de oorzaak van de ellende die we nu over ons heen krijgen. En speciaal voor de mensen die denken dat de SP Nederland wil omtoveren tot een nieuw communistisch bolwerk: Kijk eens op sp.nl/standpunten en verbreedt uw horizon.
  9. Boetmans

    foto's vergane glorie

    Die Daf was de eerste auto waarmee mijn vader voor zichzelf is begonnen [zal ergens rond 1986 geweest zijn]. Het bedrijf heette AA-trans, wie de vorige eigenaar was weet ik niet.
  10. Boetmans

    foto's vergane glorie

    Hier nog wat vergane glorie: LTT bestaat nog steeds, maar deze DAF zal hoogstwaarschijnlijk niet meer rondrijden: VF-30-DZ: VN-59-RF: Geen idee waar beide Scania's [AA-Trans] zijn gebleven door de jaren heen.
  11. Beste mede-forumgebruikers, Na een aantal maanden te hebben rondgekeken op het CF zal ik me toch maar eens even voorstellen. Mijn naam is Boet, ik ben 23 jaar oud en woonachtig in Eindhoven. Doordat mijn vader jarenlang chauffeur is geweest heb ik altijd enorm veel interesse gehad in transport en logistiek. Ook heb ik als vervoerder van mobiliteitsproducten [b, BE] veel ervaring opgedaan in Nederland, België en Duitsland. Ondanks dat de transportsector de laatste jaren niet de meest aantrekkelijke sector is, heb ik allerlei andere dingen ondernomen zoals studies [niet afgemaakt] en diverse banen. Uiteindelijk heb ik toch besloten om mijn jongensdroom na te streven. De kans is dus zeer groot dat we binnenkort collega's zijn Tot slot nog een plaatje van de wagen die mij heeft aangestoken met het chauffeursvirus: Goede reis en tot ziens, Boet
  12. Het verbaast mij niets dat de transportsector nog hardere klappen krijgt met de VVD aan het roer. Men riep tijdens de verkiezingscampagne dat ze pleiten voor een "sterke economische groei". In de realiteit betekend dat niet zozeer dat Jan Modaal meer centen in zijn portemonnee terugvindt, maar pure winstmaximalisatie waar alleen de grote jongens op vooruitgaan. Mooie cijfers die zogenaamde "gezonde bedrijven" vertegenwoordigen. Helaas kunnen wij Nederlanders er steeds minder tegen doen, het is een [politieke] kwestie die op Europees vlak aangepakt dient te worden. In mijn ogen hebben ze veel te snel gehandeld met het toevoegen van een aantal [Oost Europese] landen bij de EU. Ze hadden beter de tijd kunnen nemen om de levensstandaard, infrastructuur en onderwijs [indien nodig] gelijk te kunnen trekken aan ons niveau. Echter ligt men in Brussel al zo lang met elkaar in de clinch dat de vooruitzichten er niet beter op worden. We gaan het meemaken.
  13. Om een lang verhaal kort te houden: Dit bedrijf hield in 2006 na een aantal grote tegenslagen op te bestaan. Mijn vader heeft hier voor langere tijd een goede werkgever aan gehad. Gelukkig heeft hij door de jaren heen de tijd en moeite genomen om foto's te maken.
  14. Hallo beste mede-forumgebruikers, Bij deze zal ik mij meteen even voorstellen. Ik ben Boet, 23 jaar oud en woonachtig in de regio Eindhoven. Vanaf jonge leeftijd fascineerde ik me al voor het reilen en zeilen van de logistieke wereld. Mijn vader heeft een groot deel van zijn leven achter het stuur gesleten, en ik ben dan ook regelmatig mee “op reis” geweest door een groot deel van Europa. Na het behalen van mijn VMBO-diploma [2004] heb ik [door niet bepaald vanzelfsprekende omstandigheden] werkervaring opgedaan bij diverse bedrijven. Toen ik 18 werd heb ik mijn B en B/E rijbewijzen behaald en ben ik o.a werkzaam geweest als bezorger van mobiliteitsproducten in de Benelux en Duitsland. In deze periode heb ik ongeveer 350000 schadevrije kilometers bij elkaar gereden. Op een gegeven moment in je leven moeten er moeilijke keuzes gemaakt worden, bijvoorbeeld over wat je zou willen doen om de kost te verdienen in een groot deel van je leven. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik op het punt sta om een HBO-studie te gaan volgen. Mocht het deze keer niet lukken dan wil ik nog altijd terug kunnen vallen op een back-up plan [vandaar dit topic]. Ik vrees er wel voor dat het bloed uiteindelijk zal kruipen waar het niet gaan kan. Reizen en het maken van kilometers zijn [naast muziek] mijn grootste passie. Daarom heb ik in al die jaren van leren en proberen het chauffeursvak nooit uitgesloten, maar het is ook niet de meest voor de hand liggende keuze in tijden van recessie en opkomende concurrentie vanuit landen waar scholing en lonen niet zo hoogstaand zijn als in Nederland. Ook al ben ik er wel van overtuigd dat kwaliteit en duurzaamheid op de lange termijn altijd ten goede zullen komen. Zoals de topictitel al doet vermoeden zoek ik dus informatie over het behalen van de benodigde rijbewijzen, het chauffeursdiploma en overige certificaten/diploma’s die nodig zijn voor het opstarten van een eigen transportbedrijf. Tips over goede rijscholen/instellingen in de regio Eindhoven zijn dus welkom! Via allerlei media kom ik verschillende aanbiedingen tegen over het behalen van rijbewijzen en papieren, maar ik hoor liever persoonlijke ervaringen dan mooie reclamepraatjes. Ik heb negatieve dingen gehoord over VTL, daarom zou ik liever mijn papieren willen behalen zonder een dergelijke instantie die als [in mijn ogen onnodig] “tussenpersoon” fungeert. Uiteindelijk kom ik dan aan bij de volgende vraag: Is het verstandiger om alles zelf te financieren [wat een aardige som geld kost]. Of met een bedrijf in zee te gaan dat alles financiert, en vervolgens zelf voor een aantal jaren aan een contract vast te zitten? Wat zijn de voor- en nadelen van dergelijke contracten? Het op willen richten van een eigen transportbedrijf klinkt misschien alsof ik teveel hooi op de vork wil nemen. Daarom denk ik dat het verstandig is om bij een baas te beginnen, en een aantal jaren ervaring op te doen [en te sparen] voordat een eigen bedrijf aan bod komt. En gezien het dreigende chauffeurstekort over een aantal jaren, lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze altijd mensen kunnen gebruiken die hun vak goed verstaan. Als de tijd rijp is [en het er financieel goed voor staat] zal ik misschien de stap kunnen zetten om met personeel te gaan werken. Daarbij ben ik iemand die graag efficiënt wil blijven presteren, maar wel op een gezonde en sociaalverantwoorde manier. Mijn ervaring is dat de transportsector enorm hard kan zijn, maar dat het niet onmogelijk is om iets moois neer te zetten. Maar voordat ik aan dit grote avontuur begin wil ik natuurlijk wel goed geïnformeerd zijn. Tips voor beginners en persoonlijke ervaringen zijn altijd welkom! Alvast hartelijk bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, Boet
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden