Spring naar bijdragen

dieselsnuivertje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    802
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

31 Excellent

Over dieselsnuivertje

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Converted

  • Biografie
    teveel om op te noemen, te weinig om te vertellen
  • Locatie
    de achterhoek
  • Interests
    mijn vrouw, kinderen,kleinkinderen en 2 bouviers
  • Beroep
    ex internationaal chauffeur nu wao

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Ik had vroeger een collega, die had altijd kranten bij zich. Niet om zijn reet mee af te vegen, maar om op de tunnelbak in de cabine te leggen om zijn drol op te produceren. Gelukkig reed ik nooit dubbelbemand.
  2. Ook maar ff n foto van onze dames
  3. Volgens mijn bescheiden mening; Invoegend verkeer, ruimte houden/geven ,om ze de kans te geven om in te voegen.
  4. Ik heb al een tijd geleden voor mijzelf besloten dat het verstandig was om meer afstand te nemen van het forum. Dat kwam voor een gedeelte door mijzelf en een gedeelte door het forum zelf. Maar dat betekend niet dat ik het forum niet volg, ik reageer alleen nog maar zelden. Om te verwijzen naar de zeer wijze uitspraak van Murphy, van het met de ruggen naar elkaar liggen in bed: In een goed huwelijk weet je op een gegeven moment wanneer het tijd is om je mond te houden en indien nodig tot 100 te tellen. Wat ik mijzelf al tijden afvraag (in het algemeen, zonder te vingerwijzen naar wie dan ook) waar halen sommige forumleden in godsnaam de tijd vandaan als aktief werkzame chauffeurs om zo veel en zo snel te reageren? Toen ik nog werkte als chauffeur was ik al blij dat ik eens een keer de tijd kreeg om te douchen/eten en slapen. Verder vind ik het bijzonder jammer dat er in de loop van de jaren forumleden een ban hebben gekregen of zelf gestopt zijn, diversiteit in meningen is belangrijk. Alleen, als men elkaar niet meer in zijn waarde laat, wordt het moeilijk om op een fatsoenlijke manier door te gaan. Toen ik als chauffeur begon, meer dan 40 jaar geleden, kwam ik er al snel achter dat een chauffeur (meestal) een eenling is, die mede door zijn werk uitstekend alleen kan functioneren, maar zet ze niet bij elkaar, want dan zijn de rapen gaar. En wat ikzelf ervaren heb: Goed lezen wat er geschreven en bedoeld wordt is zeer moeilijk, daar heb ik zelf ook zeker last van. Van de ene kant is het moeilijk om op te schrijven wat je precies bedoeld, zonder dat het op verschillende manieren door iemand anders opgevat kan worden, van de andere kant zie ik hier vaak dat mede forumleden vaak niet dat willen lezen wat er geschreven wordt. Ik wil met mijn bijdrage niemand negatief benaderen, het is in het algemeen bedoeld, ik probeer een positieve bijdrage te leveren, geen discussiepunten aan te scherpen.
  5. Die beste man had zijn ss nummer getatoeeerd op zijn armen staan (zelf gezien). Is een keer door een Nederlandse chauffeur met een hamer bewerkt in het donker tijdens een controle, daarna was hij een stuk voorzichtiger. Ook was er daar een douanier die Thoma heette, beste kerel (alcoholverslaafd) uit Beieren, die zag veel door de vingers als er Marken bij de papieren zaten.
  6. Die meneer Zock heeft al eerder minstens 1 transportbedrijf gehad, die gedwongen gestopt is/zijn. Dus hij zal zijn ervaringen uit het verleden wel op zijn eigen manier inzetten om inkomsten te genereren. Als ik me goed herinner, was er ook een akkefietje met genoemde meneer en een geval van aanranding/verkrachting van een chauffeuse van hem en daardoor heeft hij op kosten van de gemeenschap volledige kost en inwoning gehad in een soort van hotel, maar dan met tralies voor de ramen. Groeten, Hans
  7. Bron: De Gelderlander Zie de volgende link ; https://www.gelderlander.nl/achterhoek/eerste-truckershotel-van-nederland-in-ulft~a9cb82641/ Misschien schept dit wat meer duidelijkheid ivm het hotel voor o.a. chauffeurs. Groeten Hans
  8. Ongeveer hetzelfde als de laatste laten we zeggen 30 kilometers weg in Zweden, dus met verstand rijden dan kom je er wel, hou wel rekening met gladde wegen, daar in de buurt worden volgende week de zweedse rally/wrc rally gereden dus dan kun je verwachten dat er barre winterse toestanden zijn. De route die je wil rijden is niet de kortste maar in de winter wel de meest verstandige. Groeten Hans
  9. Ja hoor je mag leeg van Zweden naar Noorwegen iedere grensovergang nemen, bij de grens bij Charlottenberg is er toevalligerwijze wel douane aanwezig. Ik zou geen kleinere grensovergang nemen (die er ook genoeg zijn in die buurt), dit ivm de grote hoeveelheden sneeuw die er in die regio gevallen is de laatste tijd. De weg naar de grens charlottenberg is normaal gesproken redelijk te rijden in de winter en je hebt geen al te gek smalle wegen. Groeten Hans
  10. Voor de personenauto of vrachtwagen? Kijk eens op Brobizz, misschien geeft dat wat opheldering?
  11. Hebben die noorse vrachtwagens hun stuurhut op de rechterzijkant? sorry het is een flauwe opmerking, ik weet het
  12. Mike, dat is toch geen drama, hooguit een uitdaging????
  13. Resto Aalbers in Babberich is een goeie, niet te duur en goed eten. De trekker kun je vlakbij bij de kerk op het pleintje parkeren en dan ff een klein stukje lopen naar Aalbers. Je staat iig vlakbij de oude grens naar Elten/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...