Spring naar bijdragen

Pale

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Pale's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Wat een knap staaltje denkwerk . . . . . !!!!! Nu zou ik als 'Uitgerangeerd kaderlid' mijn "frustratie" kwijt willen . . . ?? Ik in de jaren 70 blijven hangen . . . ????? Het schijnt niet mogelijk te zijn, om de mensen hier op dit forum ervan te overtuigen, dat de vakbond uit leden bestaat en dat deze mensen de te volgen "leidraad van de vakbond" bepalen . . . !! De vakbond is voor mij niet het "Heilige Instituut", ook hier worden fouten gemaakt. Maar het is wel, samen met andere organisaties, de steun die ik persoonlijk nodig heb, om mij te kunnen verzetten tegen de "Malafide Werkgevers" hier in NL. Hoe jullie daarover denken, zal mij echt, een worst wezen . . . !! Of jullie mijn aanwezigheid en ondersteuning bij de Bulgaarse chauffeurs, nu wel of niet appreciëren, is mij echt "Scheiss Egal" . . . !! Persoonlijk heb ik diverse collega's in een hoop ellende terecht zien komen en niet kunnen helpen. Elkaar lekker afzeiken, over iemand die zich wel zorgen maakt over collega's is lekker gemakkelijk, helaas niet mijn stijl . . !! Sta trouwens versteld van de reactie van HWM K . . dat terzijde !!! Maar de negatievelingen onder jullie, ga lekker door met iedereen af te zeiken, die het goed bedoeld in de transportsector . . !! Daar creëer je echt saamhorigheid mee . . !! En met saamhorigheid kun je iets bereiken, niet door op de achtergrond en/of in forums, iedereen af te zeiken, die het goed voor heeft met zijn bedoelingen . . !!! Voor mij einde discussie . . Pale
  2. OK, daar gaan weer . . ?? Allereerst waarom zou ik mij moeten verdedigen, omdat ik het als FNV-lid mede opneem voor Bulgaarse chauffeurs, minderheden, mistoestanden in transport, enz. . . . ??? Waarom is/mag een werkgever (wel) lid zijn, van een werkgeversorganisatie . . ?? - Omdat hij daar geïnformeerd wordt, over zaken die een werkgever betreffen (zowel goed als slecht voor de werknemer) . . !! - Juridische advies werkgever betreffend . . !! Waarom neem je een abonnement op Truckstar, of neem je een verzekering voor je huis . . . ?? - Omdat Truckstar je informeert over zaken die jou aangaan . . . . !! - Omdat de met jou afgesloten verzekering (in de regel) jouw geleden schade vergoed . . !! Waarom ben je lid van een vakbond . . ?? - Omdat de vakbond je wekelijks/maandelijks informeert over jouw rechten . . . !! - Juridische ondersteuning (mits 1 jaar lid) bij problemen met je werkgever . . !! (1e jaar wel juridisch advies, 2e jaar (en daarna) gratis juridische ondersteuning . . !! - Onderhandelaar in cao-overleg - Gratis ondersteuning bij je belastingopgave - En ga zo nog maar even door . . . !! Graag zou ik willen weten van diegene, die in het verleden niet door de vakbond ondersteund, zijn in hun probleem met hun werkgever, hoe lang hun dan al lid waren van de vakbond . . ??? De stelregel, dat iemand 1 jaar lid moet zijn van de vakbond, alvorens juridische bijstand wordt verleent, is er niet voor niets . . . !! Juridisch advies wordt ten alle tijden verleent . . . !!! Er zijn/waren“teveel ‘populaire’ leden”, die ‘snel even’ lid van een vakbond werden, om hun probleem door de vakbond op te laten lossen, en zich daarna als lid afmelden . . .!! Ander voorbeeld: Een huis staat in brand, de brandweer komt . . . !! De eigenaar van het huis, vraagt de brandweer even met blussen te wachten, tot hij zijn verzekering gebeld heeft om zijn huis te 'verzekeren' . . . !!!!!! Toch een vreemde situatie, lijkt mij . . ????????? Op de vele reacties hier op het Forum lijkt het, dat men voor één dubbeltje op de voorste rij wil zitten. Geen lid worden van een vakbond, maar wel alle informatie en voordelen willen ontvangen van het lidmaatschap van een vakbond . . . ??????? Persoonlijk heb ik meer dan 30 jaar internationaal gereden, hoofdzakelijk Italië & geregeld Oost-Europa. En ja ik ben al heel lang (kader-)lid van FNV, mijn 2 laatste werkgevers hebben er mede toe bijgedragen dat ik nu ziek thuis zit en diverse therapieën heb doorlopen, zonder resultaat. En ja, de FNV heeft mij juridisch geholpen, mijn achterstallig loon te krijgen. En ja, ik heb altijd de veilige kant gezocht en liever, terwijl ik werkte mijn lidmaatschapsgeld (FNV) betaald, omdat als je werkt (verdient) het niet veel impact op je loon heeft, om lidmaatschapsgeld te betalen. Nu dat ik ziek thuis zit en van een uitkering MOET leven, omdat ik niet meer aan de BAK kom, omdat ik te duur en over de 60 ben, ben ik blij dat ik al lange tijd, lid van een vakbond was, en ja daarvan ook gebruik gemaakt heb, om mijn problemen met mijn laatste werkgever(s) & UWV geregeld te krijgen. Ik heb mij altijd, ook voor mijn collega’s volledig ingezet, kwam achter die dikke boom vandaan en vertelde waar het op stond. Heb daardoor 3x mijn baan verloren, omdat ik voor collega's opkwam. Indien ik iets bereikte bij mijn werkgever(s), stonden mijn collega’s triomfantelijk langs mij, van zo dat hebben “WIJ” toch maar even mooi geregeld. Werd ik door werkgever niet in gelijk gesteld, stonden ze ineens aan de andere kant van het terrein, en was het: Heb je gezien die klootzak, hij wordt door werkgever eens lekker op z’n nummer gezet, kan ‘zijn’ auto inleveren, krijgt de vettigste bak op het terrein en krijgt "K.T-werk . . . !! En ja, ik gaf/en geef niet op: Ik heb persoonlijk 5 jaar tegengehouden bij een werkgever, die de mensen van één vestiging probeerde te ontslaan, om ons door goedkope OEM-chauffeurs te vervangen, toen ik vanwege persoonlijke omstandigheden, de brui eraan gaf en zelf ontslag nam, waren binnen twee maanden alle 38 chauffeurs naar buiten gewerkt . . . !! Andere werkgever (had financiële problemen), met meer dan 100 mensen in dienst, vraagt toch aan mij, dat ‘vakbondslid’ of we niet samen tot een oplossing kunnen komen. Het heeft ertoe geleid, dat 100 gezinnen 1 jaar lang nog wel hebben kunnen werken, maar ook dat alle lonen correct betaald zijn. Waarom . . . ????, omdat ondergetekende met werkgever altijd eerlijk is omgegaan en opgekomen is voor ieders rechten. (Daarbij wil ik wel opmerken dat ik meer dan 12 jaar bij die werkgever in het verleden gewerkt heb). En waarom heb ik dat bereikt, omdat ik juist was geïnformeerd en de juiste ondersteuning kreeg van de vakbond. Helaas is het maar al te vaak waar, dat als werkgever failliet is en/of men ontslagen wordt, de hele waarheid van mistoestanden bij ex-werkgever pas boven water komen, helaas is er dan meestal niets meer tegen te doen . . . !!! En ja, ik blijf mij inzetten tegen het onrecht welk de NL-chauffeur heden ten dage ondervindt, of het nu een verzoek van een buitenlandse vakbond betreft en/of vechten tegen de illegale praktijken die vele werkgevers heden ten dage menen te moeten gebruiken . . !!!! En of dit nu wel of niet door de forumleden wordt gewaardeerd, mijn strijdlust is voorlopige nog niet ten einde . . !!! Ik blijf mij tegen deze illegale constructies en mistoestanden verzetten, zodat NL-werk, ook NL-loon blijft, en of jullie mij daarbij steunen of niet, maakt mij persoonlijk niets uit . . .!! Hierbij wil ik het laten . . !!! Pale
  3. Schijnbaar wordt men op dit forum pas echt gewaardeerd,als men anderen flink schoffeert. Wel dan bij deze !! Reactie op Valkje: Zonder de jarenlange vrijwilligersinzet van vakbonden waren er afgelopen jaar geen 35 nieuwe controleurs voor handhaving ingesteld !! Jij wilt resultaten zien waar de vakbonden voor verantwoordelijk zijn: Zonder vakbonden géén CAO . . . !! Dus slechts minimumloon, vlgs de wet maar 20 verlofdagen, dus geen bovenwettelijke dagen die per CAO geregeld worden, géén ontslagbescherming, géén toeslagen, enz. . !! Maar ik denk dat jij waarschijnlijk en met jou evt meerdere forumleden, het véél te druk hebben om onderweg en/of op forums te klagen en iedereen af te zeiken, dan op 2 ledenvergaderingen per jaar (2 uurtjes) te verschijnen, om over "hun salaris" te debatteren, nu beslissen diegene die WEL op de ledenvergaderingen komen, over jouw en hun CAO. Dit is Kort & bondig, maar helaas is het wel de waarheid. Daarbij wil ik Valkje best wel informeren, dat het bij SCANIA Roosendaal, wel héél véél uitmaakte, of deze mensen, nog in hun vrachtauto konden slapen. Als ook diverse bedrijven en omwonenden, passerende chauffeurs, die zich belangeloos ingezet hebben om deze mensen te ondersteunen, maar waarschijnlijk was Valkje & consorten 'op afstand aanwezig' en hebben alles"intern" (???) gevolgd, knap, maar vertel me dan eens hoe je dat klaar speelt. Ik persoonlijk heb je al die dagen dat ik aanwezig was,niet gezien !! En ja, de vaten met brandstof waren al langer gevonden, maar wil je elk detail in de media gooien, ben je de hele dag bezig, met journalisten !!, ipv een oplossing te zoeken voor de gestrande MENSEN, dus waar lul JIJ in godsnaam over. . ??? Reactie op EJD & Marcel69: Mochten jullie getrouwd zijn en/of een vrouwelijke partner hebben, vraag mij gerust, ik weet best nog wel een paar plekjes, waar men niet naar uiterlijk en/of afkomst kijkt, om zijn lusten bot te vieren . . . !! Reactie op EJD: Jij verlangt van de vakbonden dat zij alle regelgevingen/wetten/aanpassingen die de regering en/of Brusselbeslissen, aanvechten en/of ongedaan maken. Prima, maar dan kom eens achter die dikke boom uit, en kom op voor je mening, daar waar het belangrijk is, en niet onderweg op of een forum. Je kunt niet achter de boom blijven staan en dan eisen dat de vakbond het op moet lossen. Enig idee hoeveel een advocaat p/u in rekening brengt, ga dan er van uit, dat elke werkgever in het Transport, enkele uurtjes p/w “corrigeert”, en de gedupeerde chauffeur dit meld, zonder onderbouwing, met als resultaat, een verloren proces, hoe hoog denk je dan dat het lidmaatschapsgeld gaat worden. Persoonlijk heb ik met juridische ondersteuning van de vakbond, mijn achterstallig salaris van een werkgever wel gedeeltelijk mogen ontvangen, de rest werd door UWV nabetaald. Werkgever met noorderzon vertrokken,bij afwezigheid failliet verklaard. En ja, 3 van mijn collega’s waren zo “slim”, om werkgever op zijn woord te geloven, geen ondertekend arbeidscontract, loonstroken waren niet zo belangrijk, dat kwam naderhand wel, elke maand was er een ander smoesje rondom de betaling, niet bij pensioenfonds aangemeld en ga zo maar door, na de eerste loonbetaling was ik de gebeten hond en lastig. Ja, ik was elke avond 5-15 minuten bezig alles te noteren in mijn agenda, wat ik die dag gedaan had. Kopietjes van uren- & dagstaten, uitdraai Tacho op einde v/d week, enz. Lang verhaal kort te maken: Deze 3 collega’s konden schriftelijk geen enkel bewijs bij het UWV overleggen en hebben dus bijna 6 maanden voor niets gewerkt, werkgever de hort op, met achterlating van een hoop ellende. Zij hebben van UWV geen nabetaling gekregen en hadden MEGA-problemen, terwijl ik wel alles kon overleggen. Helaas werkt de juridische molen eenmaal op die manier, heb je geen zin, om dit alles bij te houden en te noteren, ja dan heb je wel een probleem. Werkgever verlangt toch ook van jou, dat je alles op dagstaat en/of boordcomputer invult. De tijd dat we elkaar op onze ‘BlauweOgen’ vertrouwden is al lang voorbij. Vertrouwen is goed, controle is beter !!! Reactie op TPR: Vakbonden geen ballen hebben als in andere landen ?? Wie is er al meer dan 5 jaar bezig met vd Bosch Erp/ NicoMooy Milsbeek/ Butter ?? Ja in Frankrijk/Italia, is er veel meer saamhorigheid onder de vakbondsleden, daardoor bereik je ook veel meer. Ik begrijp het, jullie hebben daar zelf geen tijd voor, willen geen lid van een vakbond zijn, maar wel de vruchten daarvan plukken, prima, maar wat zou je ervan denken, als in de toekomst de CAO alleen nog afgesloten wordt voor vakbondsleden. Veel leden zijn het namelijk langzaam moe, om op te moeten komen voor niet-leden, die alsmaar negatief reageren op alle geboekte resultaten. Reactie Maarten/Andre: Inderdaad sta ik al vanaf 2007 ingeschreven en heb pas 5 postings gedaan, maar eerlijk gezegd, heb ik weinig op met het chauffeursforum als zodanig, omdat er naar mijn mening enkele personen hier de dienst uitmaken en er door diverse personen op onderwerpen gereageerd wordt, waarvan elk normaal denkend persoon zelf na kan gaan, dat de reacties op geen enkele wijze onderbouwd zijn. Over het informeren van de vakbond, wil ik je laten weten, dat wij als FNV, (behoudends feestdagen en vakantie) de 3edonderdag vd maand, ´s avonds in Meer (B) en Hazeldonk (NL) bij beide Restaurants ´Joost´, alsook de 1ewoensdag v/d maand ´s avonds in Heierhoeve, Venlo aanwezig zijn om vragen te beantwoorden !! Heb je vragen, omtrent je werk/salaris, wij staan er die avonden om jullie te informeren !! Waarom de vakbonden, zowel FNV, als CNV, alsook de media,Politiek, Politie, FIOD, Arbeidsinspectie op deze mistoestand bijYETIM-Group inhaakten, was omdat er een ondersteuningsverzoek kwam van de Bulgaarse vakbond, om deze mensen bij te staan. En ja, deze mensen (we hebben het hier niet over dieren), werden door omwonenden, bedrijven in de regio, alsook passerende chauffeurs, van levensmiddelen voorzien, gedurende hun strijd om hun achterstallig salaris tekrijgen. Dat vakbonden internationaal samenwerken, schijnt voor veel mensen niet mogelijk te zijn, toch worden er internationaal veel zaken ondersteunt, nu waren het de Nederlandse vakbonden, die de Bulgaarse vakbond met hun aanwezigheid ondersteunde. Vreemd dat er toch zoveel mensen uit de regio hun steun kwamen betuigen en deze Bulgaren wel ondersteunden in hun strijd. De eieren met spek/ ham, de koffie, het eten, de brandstof, het werd allemaal verzorgd door mensen uit de directe omgeving,mensen die speciaal iets hartelijks kwamen brengen met tranen in hun ogen. Dat is de werkelijke Nederlandse mentaliteit. En daar ben ik als Nederlander trots op . . . !!!!
  4. Het valt mij op dat er heel veel gegist wordt op dit forum, zelfs forumleden die zich uitgeven dat ze ´vakbondsmensen´ zijn, terwijl ze allang `geroyeerd´ zijn. Ik denk dat iedereen dan wel weet, wie met zijn "duidelijke antwoorden" en "adviezen" ik daarbij bedoel . . !! Al diegene, die zo vaak onderweg en/of op deze forums, beweren dat een vakbond ze niet heeft kunnen helpen, zou ik willen vragen, wat zij eigenlijk van een vakbond verwachten . . . ?? Een vakbond bestaat uit leden die het voor het zeggen hebben, echter als deze leden hun klachten ten aanzien van hun werkgever en/of klacht niet kunnen onderbouwen en/of bewijzen, staat een vakbond zeker niet te springen om daar een juridische zaak voor te gaan voeren, die bij voorbaat als verloren mag worden beschouwd. Maar hier speelt zoals zo vaak, het verwijt, de vakbond moet het maar oplossen, zonder dat er harde bewijzen op tafel komen. En ja, daar heeft menige vakbond zich in het verleden flink aan verbrand en dat heeft veel lidmaatschapsgeld gekost, wat dan weer niet in verhouding staat, met het te verwachten resultaat. Maar het schijnt lekker op te luchten, als je anoniem en/of op forums lekker kan afgeven op wat er allemaal fout gaat in onze maatschappij . . !! Als er bijvoorbeeld een chauffeur bij een bedrijf zijn nek uitsteekt en in de kantine zou aankondigen, de volgende morgen om 06:00u zijn auto dwars voor de poort te gaan zetten, omdat er bijvoorbeeld gesjoemeld wordt met de uren, mag je van mij aannemen, dat het merendeel van zijn collega's ruim vóór 05:30u vertrokken is, bang voor zijn baan, bang voor zijn toeters en bellen op de vrachtauto, of bang voor slechter werk en/of bang om in een slecht blaadje bij de werkgever te geraken. Lijkt mij persoonlijk erg hypocriet . . . , maar helaas wel de normale gang van zaken !! Zolang ze binnen de poort van het bedrijf staan, hoor je ze bijna niet klagen, des te verder ze van hun standplaats zijn, des te luider hoort men deze "collega's" klagen, komt men weer terug richting standplaats, merkt men dat het onderwerp "klagen" steeds verder afzwakt, men zou er eens mee geconfronteerd kunnen worden, stel je eens voor dat de werkgever hoort dat je hebt zitten klagen, daar gaat het spelletje weer van voren af beginnen, bang voor slecht werk, bang voor "toeters & bellen op 'mijn' Truck", en ga zo maar verder . . !! Dan heb je nog de "collega's", die denken, zolang het mij maar niet treft, vind ik het wel best . . !! Pas als men bij de werkgever weggaat of ontslagen wordt, blijkt dat er veel dingen niet klopten, maar men accepteerde het omwille van de toeters & bellen, bang voor slecht werk (en/of af moeten geven van 'eigen voertuig'). Toch moet ik constateren, dat er ook forumleden positief denken waarom de FNV-Bondgenoten, speciaal in deze zaak, het voor deze Bulgaarse chauffeurs opneemt !! Voor de mensen die meestal negatief reageren, op de hulp voor een medemens, oordeel niet als je niet weet wat er speelt . . . !! Wel wil ik die mensen, diverse NL-chauffeurs en regionale bewoners, bedanken die deze Bulgaarse chauffeurs spontaan een hart onder de riem kwamen steken, levensmiddelen kwamen brengen, zelfs een directeur van een logistiek bedrijf uit West-Brabant, die anoniem wenst te blijven, die spontaan geld doneerde zodat ze naar een Secure Parking konden rijden en hun stand-kachels nog kunnen gebruiken. Chapeau . . !! Ook de Secure Parking in Roosendaal, dank voor hun medewerking en heel zeker niet te vergeten, Scania Breda, die er voor gezorgd heeft, dat deze Bulgaarse chauffeurs, gedurende hun strijd om achterstallig loon, nog in hun voertuigen mogen slapen. Ik zou iedereen willen verzoeken deze Bulgaarse chauffeurs te steunen, want zij durven het wel op te nemen tegen een werkgever, die de wet aan zijn laars meent te lappen en steeds maar loze beloftes doet en deze niet nakomt. Persoonlijk heb ik mij al diverse dagen ingezet voor deze Bulgaarse chauffeurs. en blijf dat ook doen . . . !! Hier speelt overduidelijk het over en weer schuiven van mensen in een schijnconstructie. En deze Bulgaarse chauffeurs zijn daar de dupe van geworden . . . !! En ja, als ze in Bulgarije waren gebleven, was hun dit niet overkomen, maar wees eerlijk, indien `JIJ`, meer dan het drievoudige in een ander land kan verdienen, overweeg je dan niet dat te proberen . . . !! Hiervoor zet FNV zich dan ook in, het in de openbaarheid brengen van de misstanden/schijnconstructies in het vervoer, wij streven naleving en handhaving van de afgesproken regels na. Wij hebben niet voor niets in de TLN/CAO bereikt dat Nederlands werk, Nederlands loon is . . !! Dit moest ik even kwijt . . . !!
  5. Dat HWM Klaassen op dit forum nog in enige mate ernst genomen wordt, is mij een raadsel, hij geeft soms aan het standpunt of mening van de vakbond te verkondigen, maar daar is hij al heel lang niet meer welkom, vanwege de klinkklare onzin die hij dagelijks uitkraamt . . . Waarschijnlijk lijdt hij aan enige vorm van dementie en eerlijk gezegd, die mensen kun je het eigenlijk niet kwalijk nemen, want die weten niet meer wat ze doen of zeggen, die leven in hun eigen wereldje . . . . !!
  6. Chauffeurs, sommige al meer dan 25 jaar in dienst bij H. Bakker Ittervoort, die woensdagmorgen 23 mei op een nette, fatsoenlijke manier verhaal wensten te halen, met betrekking tot hun achterstallig salaris van ruim 8 weken, daarnaast vele opgebouwde vakantiedagen over meerdere jaren, sommige chauffeurs met ruim meer dan 300 TVT-uren ook opgebouwd over meerdere jaren en een werkgever die gewoon niet het fatsoen heeft deze mensen te woord te staan. Al deze mensen verliezen nu hun baan, en mogen voor hun loyaliteit aan werkgever Bakker nu zelf de rekening betalen, voor hun jarenlange inzet en het vertrouwen dat ze in hun werkgever hebben gesteld en een werkgever die daar schaamteloos misbruik van maakt. Woensdag 16 mei werd het faillissement uitgesproken en op vrijdag 18 en zaterdag 19 mei werden de werknemers pas ingelicht. Als Bakker als werkgever een heel klein beetje fatsoen had gehad, had hij zijn personeel fatsoenlijk en op tijd ingelicht. Ter info: Bij een faillissement neemt het UWV alléén de achterstallige loonbetaling incl. vakantiegeld en niet opgenomen vakantiedagen van maximaal 12 maanden voor hun rekening, opgebouwde TVT-uren alléén over de laatste 3 maanden. Alle verdere, in jaren opgebouwde vorderingen, worden niet vergoed !! Als werkgever Bakker zijn facturen niet betaald krijgt, probeert hij toch ook verhaal bij zijn klant te halen . . !! Een werkgever is meestal georganiseerd bij TLN of KNV. Als een werkgemer georganiseerd is, is dat gek genoeg meestal tegen het zere been van de werkgever !! Dat een chauffeur in de Transportserctor, vaak niet zijn RECHT durft te halen, is gewoon te triest voor woorden, maar het zijn wel vaak die´stoere jongens´ met hun vette vrachtwagens en grote monden, die het steeds maar weer klaar spelen, om met die dikke vette vrachtwagen achter die hele dikke boom te blijven staan, bang dat ze die vette vrachtwagen misschien moeten inleveren of hun mooie ritten niet meer toebedeeld krijgen. Ze laten liever een collega de `Kastanjes uit het vuur halen`en proberen dan mee te drijven, op het behaalde succes, maar diezelfde collega´s laten hun collega als een baksteen vallen, als het resultaat tegenvalt en hebben dan achteraf nog de meest negatieve kritiek ook, want het zijn ja die grote stoere jongens die alleen hun mond durven open te doen als werkgever, maar heel ver weg is. Dat getuigt zoals altijd van echte collegiale wansmaak, zolang het mij persoonlijk maar niet treft, blijf ik wel achter die dikke boom staan . . . !!!! Jammer genoeg is dat een gegeven feit, welk hoofdzakelijk alleen in de Transportsector mogelijk is. Deze chauffeurs van Bakker hebben slechts hun onvrede over hele toestand willen uiten, maar werden gewoon genegeerd, alsof ze er nooit gewerkt hadden !!! FNV/Bondgenoten heeft geprobeerd, samen met de gedupeerde chauffeurs van H. Bakker, tot een gesprek te komen, maar de reactie van werkgever Bakker, geeft duidelijk weer, hoe je als werkgever niet met je personeel hoort om te gaan. Boze vrachtwagenchauffeurs - 23 mei 2012 | L1
  7. Ruim 25 jaar ervaring op Italië. Ben op zoek naar vast dienstverband, vast materiaal, vast werk, correcte beloning (E-6).
  8. Indien op je arbeidsovereenkomst staat vermeld, dat je een 40-uren (160u per 4 wkn) contract hebt, moet je werkgever de ontbrekende uren elke week aanvullen tot 40 uur, hij mag niet schuiven met de uren. Zie ook art 26 (TLN-CAO) lid 1a + 1b Zie ook art 33 (TLN-CAO) lid 1, waar duidelijk de zaterdagbeloning bescheven staat. Advies: Neem contact op met FNV-Bondgenoten, te weten Stichting VNB. Te bereiken via de "PRAATPAAL" voor chauffeurs (ook voor niet leden) (werkdagen van 08:30u - 17:00u, of via vnb@bg.fnv.nl Vanuit Nederland: 0800 - 022 5 022 Vanuit de meeste Europese landen: 0031 - 30 27 38 562 Vanuit Spanje: 00731 - 30 27 38 562 Vanuit Marokko: 0031 - 30 27 38 562 Vanuit Wit Rusland: 81031 - 30 2738562 Grtjs Pale
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden