Spring naar bijdragen

hoiman

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    112
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

9 Neutral

Over hoiman

  • Rang
    Senior Forumlid
  1. hoiman

    gps chauffeur van het zonnentje

    Doelde eigenlijk meer op de mannen die in deze discussie tegen het "zonlicht" gehouden worden, marotrans.
  2. hoiman

    gps chauffeur van het zonnentje

    Iedereen heeft het over de tomtom, maar hebben ze dan wel de goede? Tomtom truck bijvoorbeeld, heeft iemand daar dan ervaring mee?
  3. Is dit dezelfde? http://www.transport-online.nl/site/44015/henk-nijland-thermotransport-failliet-verklaard/
  4. Vroeger, toen de bond de pil nog met de bulkwagen rondbracht.
  5. Hij kan weer: http://www.transport-online.nl/site/50723/doorstart-voor-cosmo-trucks-nederland-bv/
  6. APELDOORN - Cosmo Trucks heeft dinsdag uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank in Zwolle. Dat meldt transportonline.nl. Cosmo Trucks heeft o.a. vestigingen in Apeldoorn, Harderwijk en Lochem. Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/mobiel/2066828/faillissement-dreigt-voor-cosmo-trucks.htm#.U_RP8Nkayc0
  7. hoiman

    Een beetje te breed

    Vind het wel knap dat ze zonder kleerscheuren achteruit (neem ik aan) daar weer weg zijn gekomen. Ik denk dat menigeen (waaronder ik zelf) zich eerst even stevig achter de oren of op andere plaatsen waar het normaal gesproken niet jeukt zou krabben.
  8. Samenwerking transportbedrijf Nijhof-Wassink uit Rijssen met bedrijf uit Schaijk Transporteur Nijhof-Wassink uit Rijssen gaat samenwerken met een transportbedrijf uit Schaijk, R. Vos Transporten. Het bedrijf uit Schaijk gaat een deel van haar wagenpark onderbrengen bij SilFit, een planningsbedrijf dat een dochteronderneming van Nijhof Wassink is. Bron: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsitem.aspx?nid=195036&cat=1&mcats=0
  9. Op de N348 bij Ommen heeft een vrachtwagenchauffeur van het transportbedrijf Snellen uit Renswoude vanochtend zulke gevaarlijke capriolen uitgehaald, dat hij nu een heel pittig gesprek mag voeren met z'n baas. Lees verder op: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsitem.aspx?nid=193718
  10. hoiman

    Oeps, iets te hoog

    Volgens onbevestigde berichten van reagluurders ter plekke op www.gld.nl stond deze container op een kiepchassis....
  11. Wat een stelletje ouwe wijven hier, om maar weer een klein beetje in de richting van de topic te komen......
  12. Waarschijnlijk heeft hij het echte wilde westen nog mee gemaakt...;-) Maar als hij nog kan en hij wil nog graag, dan is het toch mooi dat je op deze leeftijd nog aan het werk kunt zijn.
  13. Rijverbod en hoge geldboete voor bejaarde vrachtwagenchauffeur De politie haalde gisteren bij Zwolle een 74-jarige vrachtwagenchauffeur van de weg. Bij controle bleek dat hij zich niet had gehouden aan de rij- en rusttijden. De bejaarde man kreeg een rijverbod van twee dagen en kan een boete van een paar duizend euro tegemoet zien. De man was onderweg van Duitsland naar Engeland. Hij hield zich al twee weken niet aan de rij- en rusttijden. Zo had hij bijvoorbeeld vier keer langer dan 4,5 uur onafgebroken achter het stuur gezeten en hij had vijf keer de rijuren overschreden. Verder had hij de afgelopen twee weken niet voldoende gerust tussen de ritten door. De man zei dat hij zijn pensioen aanvulde met een deeltijdbaan als chauffeur. De lange dagen met korte pauzes deden hem niets. Hij was blij dat hij nog kon werken. Bron: RTV oost.
  14. Volgens het uittreksel uit de technisch adviseur van de bandenfabrikant Continental Hannover, kunnen deze banden 9100 kg per as te dragen met behulp van de gemeenschappelijke gebruikte banden bij Schmitz, Koegel en kroon met een belastingsindex van 160 J. Met een luchtdruk van 8 bar en een snelheid van 60 km / h, wordt berekend tegen 110% belastbaar banden, dat wil zeggen, zelfs als er een band is defect, een oplegger met een drie-assige unit heeft ca. 750 kg reserve en het kan daarom veilig te blijven rijden totdat de bandenservice. Band belastingsberekening capaciteit bij 160 J: 4500 kg / wiel = normale capaciteit Nodig is slechts 4.000 kg wanneer volledig geladen Reserve: 500 x 5 wielen = 2500 kg op 60 km / h 10% (110% levensvatbaarheid) tot aan 4500 kg zijn, dat wil zeggen in dit geval het nuttig laadvermogen 4950 kg / wiel 4950 kg x 5 wielen = 24.750 kg (met gebroken wiel) Resultaat: Echter, een drieassige unit met 8t-assen nodig volgens de fabrikant TUV aanwijzing 24.000 kg Hieruit blijkt dat een defect wiel kan worden verhoogd, niet hoeft te steunen en kan de dichtstbijzijnde bandencentrale worden aangedreven. De GREIFUS is een sleepdienst en volgens DEKRA / TUV Testen is niet verplicht Even vlot vertaald.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...