Spring naar bijdragen

Rangco

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Rangco's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Bron? Volgens mij is Iep om een hele andere reden weggegaan, en was dat niet geheel vrijwillig.
  2. Rangco

    Europese motoren...

    Ja bij mijn werkgever zijn de ritten altijd hetzelfde. De ritten staan voor het komende half jaar al vast, en de gewichten zijn ook altijd vergelijkbaar. De auto's zijn afgezien van de cabine's/merk ook gelijk; Dezelfde opbouw van bakken, koelmotoren en dezelfde aanhangwagens. Dus als ik op maandag met auto A met 65 km/u de tunnel uit kom, en dinsdag met auto B 72 km/u de tunnel uit kom, beide met een automaat, en deze ook zelf het werk laten doen kun je redelijk vergelijken. Overigens werk ik bij Havi Logistics, wellicht handig voor jou beeldvorming. Dus ik vergelijk met niet met andere, maar puur met eigen ervaringen.
  3. Rangco

    Europese motoren...

    De motoren met EGR zijn idd niet heel succesvol wat ik ervaar bij mijn werkgever. Het verbruik ligt een stuk hoger, en dit wordt niet gecompenseerd door het niet gebruiken van Ad-blue. Enige voordeel is dat je meer ruimte hebt voor dieseltanks, mocht je een kort chassis hebben.
  4. Rangco

    Europese motoren...

    Ik heb het idee dat Actrossen nog steeds niet goed trekken hoor. Hoewel ik er niet internationaal mee rijdt, probeer ik ze altijd te vergelijken door te kijken met welke snelheid de vrachtauto uit de westerschelde tunnel komt. Mijn ervaring is dat de snelheid bij diverse Actrossen nog steeds een stuk lager ligt dan bij vergelijkbare Volvo's of Scania's. Het gaat daarbij om Actrossen type III met 410 EEV of 440 Euro 5 motoren automaat.
  5. Rangco

    Europese motoren...

    De 13 liter motoren maken gebruik van EGR. Scania biedt ook nog 12 liter motoren aan die gebruik maken van Ad-Blue techniek. 12 liter: 380 pk - 1900 nm (E5) 420 pk - 2100 nm (E5 en EEV)
  6. Ja dikke combi hoor. Afgelopen vrijdagmiddag haalde je me in, dacht het op de A12 bij Woerden (richting Utrecht) was, al ben ik dat al weer een klein beetje vergeten.
  7. Volgens mij is het *** uit Ermelo/Harderwijk. Dikke Volvo's (fh, vn en nh) en rijden tankcontainers. Zelfde kleur groen lak als op de foto van transport online te zien is, ook 7 auto's en leeftijd chauffeur klopt ook. En de verhalen over dergelijke tachograven kende ik al, maar blijken dus wel te kloppen. P.s. als iemand bezwaar maakt tegen het noemen van de naam, dan graag dit bericht verwijderen.
  8. Toch vraag ik me af of ze je werkelijk wat kunnen maken, als je de foto's wel post. Facebook lijkt me een openbaar medium, en als de foto's daar op staan, kun je je als fabrikant moeilijk achter een embargo verschuilen. De foto's zijn op dat moment openbaar geworden, en ik als leek krijg de voorwaarden niet te zien die achter dat embargo schuilen. Als iedere individu zich aan het embargo moet houden, begint het meer op communisme te lijken, dan een vrije wereld.
  9. Overigens rijdt is die auto van Groeneboom en alleen in de kleuren van J&S. Maar hij rijdt wel voor J&S. Verder sterkte ja!
  10. Rangco

    TMC op navigatie

    Oke, ja het gaat voornamelijk om binnenland. Dacht dat de Tom-tom service wel duurder was dan 50 euro? Iets van een tientje per maand heb ik wel eens gehoord.
  11. Rangco

    TMC op navigatie

    Wij willen een nieuwe navigatie aanschaffen voor in de vrachtauto. Het hoeft niet perse een vrachtauto systeem te zijn, omdat er weinig stadswerk is, laad/los locaties zijn voornamelijk op industrieterreinen. De Snooper leek ons wel wat, en op deze site staat dat de Snooper een zeer uitgebreid (gratis) TMC systeem heeft. Wie heeft hier ervaring mee? Tom-tom heeft natuurlijk het Live systeem, maar dit is nog best prijzig, en dus liever niet. Op dit moment hebben we een VDO en die heeft wel TMC, maar geeft lang niet alle files weer. Mocht de Snooper hier niet beter in zijn, dan kunnen we net zo goed een simpele (Medion bijv.?) aanschaffen. Graag jullie ervaring
  12. Interessant om de verschillen tussen schamel en oplegger te lezen. Als ik bij ons kijk (HAVI of voorheen MLS) dan kunnen de combi's (wipkarren) ondanks hun lengte korter draaien dan onze oplegger (13.60, 2 assers met eentje gestuurd). De combi's beschikken over een naloopas en juist dat is ideaal. Wel wat uitzwaai op de motorwagen, maar als die er qua uitzwaai doorheen kan, kan de aanhanger het ook. En waar je mee rekening moet leren houden, maar daarna rijdt het ideaal. En zoals ik eerder las, wij hebben op de motorwagen en aanhanger een ondervouw klap, en kunnen ook doorladen. Daardoor kun je de aanhanger ook gebruiken voor het lossen bij de restaurants, want overladen vanuit de aanhangwagen naar de motorwagen doen wij eigenlijk nooit. Maar ik zou graag nog een keer met een schamelaanhanger willen rijden. Ook benieuwd naar het verschil in comfort tussen een wipkar en schamel. Onze auto's rijden vol het lekkerst door het gewicht, hangt de combi mooi in balans. Ben benieuwd of je dat ook hebt met een schamel, of dat het qua veren net zo rijdt als met alleen de motorwagen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden