Spring naar bijdragen

Manny

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Manny's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ze draaien momenteel geen kantoor vanuit Amersfoort en alle planners die in Amersfoort zaten zitten nu in Oosterhout en de overige personeel zit in Rogat.
  2. Omdat de planners van Brinkman daar nu op allemaal zitten, en de vestiging in Amersfoort dicht is? Dat heeft een andere reden
  3. Manny

    VVD in de bocht.

    Koos Spee kraakt inhaalverbod vrachtwagens MAASTRICHT - Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens heeft niets te maken met verkeersveiligheid. Niet de inhalende vrachtwagenchauffeurs, maar automobilisten die niet ver genoeg vooruitkijken zorgen voor gevaarlijke situaties op de weg. Dat schrijft voormalig landelijk verkeersofficier van justitie Koos Spee donderdag op zijn weblog. Veel kiezers zien dat inhaalverbod wel zitten. Ik begrijp dat best”, schrijft hij. VVD-Kamerlid Charlie Aptroot opperde het inhaalverbod onlangs en kreeg daarvoor brede steun. Spee legt het probleem dus bij automobilisten. ,,Ze komen met 120 of 130 kilometer per uur aanblazen en moeten ineens vol in de ankers omdat er een vrachtauto ‘plotseling’ gaat inhalen. Alles wat daar achter zit moet - omdat er vaak veel te weinig afstand wordt gehouden - ook vol in de remmen. Het geheel veroorzaakt een harmonica-effect naar achteren’’, schrijft Spee, die vindt dat vrachtwagenchauffeurs geen blaam treft. Automobilisten jakkeren liever door en vinden het uitermate storend om zich te moeten inhouden. ,,Ja en de meeste kiezers van meneer Aptroot rijden toch in een personenauto!’’ Bron: Telegraaf
  4. Dood eigenaar Janiko was 'noodweer' Vrachtwagenchauffeur Wim W. reed eerder uit noodweer over zijn baas Jan Koolmees van Janiko Transport heen dan dat er sprake was van moord. Dat betoogde W.'s advocaat gisteren tijdens de pro forma zitting op de Rotterdamse rechtbank over het drama dat zich vrijdagmiddag 8 april in Barendrecht voltrok. Dit meldt De Telegraaf van vandaag. Zoals bekend lag een ruzie over geld ten grondslag aan het tragedie. Volgens de raadsman had W. zijn arbeidscontract al opgezegd en ging hij vlak voor het weekend naar het kantoor van Janiko om papieren op te halen en de banden met Koolmees te beëindigen, die zijn verplichtingen niet zou zijn nagekomen. De twee kregen direct ruzie, waarbij het tot een vechtpartij kwam. W. zegt daarbij te zijn mishandeld, maar volgens medewerkers was het eerder andersom, zo meldt De Telegraaf. W. klom op een gegeven moment in zijn wagen, deed z'n ramen dicht en z'n deur op slot en wilde wegrijden, maar Koolmees probeerde dat te verhinderen door zich aan de voorkant van de vrachtwagen vast te klampen. W. gaf gas en reed met Koolmees en al weg, die echter moest loslaten toen W. remde. Dat schouwspel heeft zich over een lengte van een paar honderd meter tot aan een rotonde herhaald, waarbij Koolmees steeds weigerde uit de weg te gaan. Bij de rotonde gaf W. extra hard gas, waarop Koolmees achteruitsprong en op de grond viel. Na even te hebben gewacht, gaf W. opnieuw gas en reed hij over zijn werkgever heen, die ter plekke aan zijn verwondingen overleed. Volgens de advocaat realiseerde W. zich pas later dat hij mogelijk over z'n baas was gereden, waarop hij 112 belde. De officier van justitie hechtte geen geloof aan die verklaring en stelde dat hij zich er juist van had moeten overtuigen dat Koolmees niet in de weg lag. Het is nog niet duidelijk wanneer de zaak inhoudelijk wordt behandeld. Technisch onderzoek moet eerst uitwijzen of Koolmees in W.'s blikveld lag toen hij de fatale stoot gas gaf. Bron: nieuwsblad transport
  5. Terwijl er ook nog een regeling is voor "ouderen" in de w.w. dat de nieuwe baas er subsidie op kan krijgen. Veel bazen komen er trouwens wel op terug en hebben toch liever een wat oudere chauffeur met meer ervaring. Die maken over het algemeen ook veel minder schades.
  6. Als je in Duitsland woont of in een ander land in de EU en je werkt voor een bedrijf in een ander land dan word je betaald naar het loon wat er in dat land word verdient. Als je bij een Nederlands bedrijf werkt moet er ook Nederlands loon worden uitbetaald. ( gebeurd bij sommige bedrijven niet maar het hoort wel ) Je bent verplicht om een Nederlandse ziekte verzekering te hebben en alle afdrachten worden gedaan aan de Nederlandse belasting dienst. Als je in Duitsland belasting aangifte doet zit er als chauffeurs zijnde nog een verhaal aan vast. De dagen dat je niet in Nederland rijd moet je belasting betalen in Duitsland. ( officieel is het zo dat je belasting moet betalen in het land waar je bent maar Duitsland heeft het zo gemaakt dat als je niet in Nederland bent voor je werk dat je dan maar in Duitsland moet betalen en niet in andere EU landen, ze willen er zelf blijkbaar ook nog beter van worden ;-) ) Of je moet een complete boekhouding bij gaan houden waarin je bijhoud waar je elke dag bent geweest en voor hoe lang of zeggen dat je alleen in Nederland hebt gereden, dat scheelt je een heleboel werk en rompslomp. Ik hoop dat je snel een werkgever vind die er geen problemen mee heeft waar je woont.
  7. Heel veel sterkte voor zijn familie, vrienden en collega's toegewenst.
  8. Woesdag is geheel onverwacht in zijn eigen bedrijfspand Dick Schouten overleden. Hij was oprichter en eigenaar van Schouten Truck Supplies. Dick Schouten genoot de meeste bekendheid door zijn brandstoftanks. Hij is destijds begonnen met het ontwikkelen van kluisjes omdat hij zelf als chauffeur in het bloemen- en plantentransport naar Spanje zijn contante geld veilig wilde kunnen opbergen. Schouten liet de kluisjes ontwerpen en fabriceren en nam zelf de verkoop voor zijn rekening. De eerste kluisjes verkocht hij aan bekende Westlandse transportbedrijven als Dijco en Disselkoen. Daarna importeerde hij uit Zweden stoelhoezen en gordijnen. Maar de doorbraak maakte Dick Schouten met de extra grote brandstoftanks bij de Europese liberalisatie in 1992. Doordat er geen beperking meer was op de mee te nemen hoeveelheid diesel en de dieselprijzen in Europa fors verschilden, kwam er opeens vraag naar tanks van meerdere honderden liters. Truckfabrikanten konden die niet leveren. Schouten sprong in dat gat. Dick Schouten is 48 jaar geworden. Bron: TTM
  9. Ik las net het volgende, misschien dat een van jullie dit leuk vind en wil mee werken. RTV Oost gaat binnenkort van start met een nieuw Tv-programma waarin Overijsselse vrachtwagenchauffeurs centraal staan. Programmamaakster Jauke Boerdam is op dit moment op zoek naar truckchauffeurs met een verhaal. Chauffeurs met een verhaal gezocht Bent u een chauffeur met een bijzonder levensverhaal? Of maakt u geregeld ritten met een levende of speciale vracht die gefilmd kan worden? Rijdt u in de wagen met de mooiste speciale gadgets van Overijssel? Bent u verslingerd aan de schnitzels van uw favoriete truckersrestaurant? Heeft u wel eens een verstekeling aan boord gehad? Bent u van buitenlandse afkomst (Nederlands sprekend) en wilt u vertellen over uw ervaringen? Of rijdt u al veertig jaar op hetzelfde traject en vindt u het nog steeds het mooiste stukje van Overijssel? Rijdt uw partner ook en deelt u daardoor het truckersgevoel? Of heeft u een ander bijzonder verhaal? Dan mag u gerust contact opnemen met programmamaakster Jauke Boerdam! Hoe gaan de opnamen in hun werk? Jauke wil graag één tot twee uur meerijden tijdens de rit en uw verhaal filmen. Ze rijdt mee tot de provinciegrens van Overijssel. Daar mag u haar droppen en hopelijk kan ze dan weer met een andere vrachtwagenchauffeur meerijden door een ander deel van Overijssel. Zo wil Jauke op één dag met drie tot vier vrachtwagens van verschillende bedrijven kriskras door Overijssel meerijden. RTV Oost mag geen reclame maken, dus het gaat niet om het bedrijf waarvoor gereden wordt maar uitsluitend om de chauffeur. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het bedrijf haar medewerking verleent om de tv-opnamen mogelijk te maken. De afspraken hiervoor maakt Jauke graag in goed overleg met u en het bedrijf waar u voor rijdt. Wilt u meedoen? Neem contact met ons op! Wilt u meewerken aan dit nieuwe programma of kent u iemand anders die graag zijn verhaal wil doen voor TV Oost? Neemt u dan alstublieft contact op met Jauke Boerdam via het mailadres vrachtwagen@rtvoost.nl of telefoonnummer 074 - 2 456 422. Wij zouden het op prijs stellen als u deze oproep doorstuurt naar alle Overijsselse vrachtwagenchauffeurs die u kent! bron: rtvoost ( http://www.rtvoost.nl/acties/default.aspx?cat=596 )
  10. Heel erg bedankt voor het geven van deze informatie. Gaat de dag geld vergoeding trouwens ook nog omhoog?
  11. Volgens mij zijn de lonen / dag vergoedingen per 1 juni weer veranderd. Ik heb al op internet gezocht maar kan het niet vinden. Weet een van jullie waar in de loonschalen kan vinden? Kan ik het uitprinten. Alvast bedankt.
  12. Hallo, Ik heb een vraag over de verloning van een dubbel bemande vrachtwagen. Krijgen allebei de chauffeurs de uren betaald dat ze achter het stuur zitten of ook de tijd dat ze op de bijrijdersstoel zitten want dat zijn eigenlijk wel werkuren. Kan het dan ook zijn dat de ene meer verdient dan de andere. Ik kan op internet of in de CAO hier eigenlijk ook niks over vinden. Wie kan me hier antwoord opgeven en of weet waar ik het antwoord zou kunnen krijgen. Alvast vriendelijke bedankt voor het lezen en voor de eventuele reacties.
  13. ROTTERDAM / BARENDRECHT - Update 19.30 uur - Voor de rechtbank van Rotterdam is op dinsdag 12 april Janiko Transport BV uit Barendrecht failliet verklaard. Overigens haalde Janiko Transport afgelopen weekend al het nieuws doordat een 'eigen rijder' een betrokkene van het transportbedrijf in Barendrecht doodreed op een rotonde in Barendrecht. De reden van die actie zou een arbeidsgeschil zijn. Curator Mr. J.P.M. Borsboom: "Over de reden van het faillissement kan ik nog niets zeggen. Het is aangevraagd door een schuldeiser. Of dat degene is die bedoelde man heeft doodgereden is mij onbekend. Dat onderzoek ik." "De directeur van het failliete bedrijf is de echtgenote van de overleden man. Zover ik kan zien was de man procuratiehouder." "Dat er een doorstart komt lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb begrepen van een zegsman van de familie dat inmiddels alle activiteiten van het bedrijf zijn gestaakt." "Ik zal op een later tijdstip met mevrouw in gesprek gaan. Er werken drie personen. Die worden door mij ontslagen", gaat mr. Borsboom verder. Het transportbedrijf maakte gebruik van leasewagens. Die gaan terug naar de leasemaatschappij. ©Transport Online / Esther van der Wal & Marcel van der Voort Bron: transport online
  14. Meld je in ieder geval bij curator, misschien dat je toch nog iets kunt krijgen. Als er voor het faillissement al sprake was van brieven ed over dat bedrag heb je in ieder geval een poot om op te staan. Je kunt eventueel ook nog de recht zaak als nog door laten gaan en hem persoonlijk aansprakelijk stellen voor dat bedrag. Overleg met een advocaat wat je het beste kunt doen. Succes ermee
  15. Ook maar een eigen topic voor hun dan ;-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden