Spring naar bijdragen

Marotrans

Administrators
  • Aantal bijdragen

    5216
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    13

Over Marotrans

  • Rang
    Admin
  • Verjaardag 03-02-1965

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Biografie
    Ik ben Maarten, van 1965, getrouwd en vader van twee jongens (bouwjaar 1997 en 2000). Chauffeur vanaf 1991; sinds 25 augustus 2014 op de auto bij Simon Loos. Van augustus tot februari 2015 standplaats Raalte, waar ik mij bezig hield met C1000-winkels volrijden. Dat DC werd gesloten, maar ik mocht over naar standplaats Ede voor Simon Loos Benelux B.V. Full loads van producent naar DC's en groothandel voornamenlijk, af en toe winkelwerk maar ook dranken rijden met 'n kettingbaantrailer komt wel eens voor. Afwisseling genoeg!
  • Locatie
    Warnsveld
  • Interests
    Transport, trucks, en het hele circus er om heen! Soms druk met een bepaald forum...
  • Beroep
    Vrachtwagenchauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. Marotrans

    Waarin rij je nu eigenlijk?

    Gefeliciteerd Veronica, veel (werk)plezier in ieder geval! En er zit vast garantie op om de maandagkwaaltjes op te lossen denk ik
  2. Marotrans

    Trucks trucks trucks.

    Positieve instelling
  3. Marotrans

    Trucks trucks trucks.

    Bah, dat soort nieuws wil je eigenlijk niet horen...
  4. Marotrans

    forumgebruikers gespot

    Ho ho! Druk geweest zaterdag
  5. Marotrans

    forumgebruikers gespot

    Denk het niet, ik had nog weekend vandaag
  6. Marotrans

    forumgebruikers gespot

    Ja, dan ben je snel uitgel*ld
  7. Marotrans

    forumgebruikers gespot

    Lekker adresje dan
  8. Marotrans

    Simon Loos

    Ach, overal is wel eens wat dus ook bij Loos. Ook hier zul je eens iets moeten doen wat je normaal niet doet of wat je niet leuk vindt, de aanvangstijden zijn soms knap vroeg maar dat is een beetje inherent aan het werk en bij een sollicitatiegesprek word je ook verteld dat je komt om te werken en niet om betaald vakantie te houden. Dat is 'n beetje de Noordhollandse vertaling van "Mooier kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker" Verder is er van alles te doen: winkeldistributie al dan niet in ploegendienst, drankenvervoer in ploegendienst, bulk internationaal en wat ik doe: Benelux (eigenlijk de vliegende keeps van de firma) die van alles wat doet met meerdere overnachtingen per week. De zaterdag zit wel in veel roosters ingebakken, laat dat duidelijk zijn. Je hebt meestal wel een vaste auto maar zeker geen 'eigen', er zijn dagen dat je vijf verschillende trailers aan je kont hebt hangen en opleuken met toeters en bellen is niet toegestaan. Als je je daar overheen kunt zetten heb je 'n goede werkgever, net materiaal en altijd je centjes op tijd en volledig uitbetaald. In overleg is er veel mogelijk, maar ook bij een grote jongen moet je niet in de middag nog aankomen met het verzoek om 's avonds vroeg thuis te zijn; noodgevallen uitgezonderd natuurlijk. Bedrijfskleding krijg je een jaarlijks budget voor, reiskosten worden deels vergoed, sta je te overnachten op 'n eigen vestiging is er geen discussie over de vergoeding, ieder jaar is er een doordeweekse dag bijscholing voor de code 95 etc. Werken moet je overal, de randvoorwaarden maken het verschil.
  9. Marotrans

    leef en laat leven

    Om op het begrip 'hobby' terug te komen: dat is er bij mij wel een beetje vanaf. In die zin: op zaterdagen altijd maar weer met die auto bezig zijn, voor behoorlijke bedragen accesoires monteren etc. doe ik al even niet meer. Dat stopt vanzelf naarmate je interesses zich verleggen en er bijvoorbeeld gezinsuitbreiding komt. Het werk op zich wordt toch ook langzamerhand een beetje sleur. Of je nou bij de Gamma in Groningen of Vlissingen lost, bij Jumbo DC Beilen of DC Breda: procedures en regels zijn overal gelijk alleen de achtergrond is iets anders. Maar weer terug de supermarkt in, of het magazijn? Nee, dank u. In die zin heb ik nog steeds een betaalde hobby Wel heb ik over het algemeen nog plezier in m'n werk, op die manier zou je het 'n beetje als hobby kunnen zien. Wat al vaker gezegd is: je hebt een baan en geen huwelijk en kunt dus ook makkelijk een andere keuze maken. Nou is dat sneller gezegd dan gedaan: op één baantje van 9 maand na heb ik er drie gehad die elk tussen de tien en vijftien jaar duurden dus echt snel opstappen doe ik net zo min. Maar de mogelijkheid is er wel; net zolang als de opzegtermijn duurt en adieu!! Een echte hobby in de zin van vrijetijdsbesteding zoals Dokus aanhaalt staat op de sluimerstand sinds de middelbare school eigenlijk, ook door avond- nacht- en weekendwerk. Maar als ooit de tijd komt om ten eerste ruimte te maken komt er ook tijd om e.e.a. weer op te pakken: gaan we weer auto- en treinmodellen maken en verzamelen waar het nu bij lezen en plaatjes kijken blijft. Staat hier net een man aan de deur, komt 'n nieuwe chauffeurspas brengen... Nog even vijf jaar vooruitschuiven dus
  10. Marotrans

    leef en laat leven

    Als je 40 uur per week in een winkel staat, dan 38 uur per week in een magazijn staat en na zeg 10 jaar het licht ziet en op de auto stapt denk je: wat een leven, beetje betaald rondtoeren Nu doe ik dat rondtoeren inmiddels bijna 30 jaar, de laatste 3 jaar lichamelijk aanmerkelijk minder belastend dan ooit tevoren, vind het nog steeds leuk maar er komen toch wel wat barstjes in de glanslaag. En dat is dan te wijten aan de verkeersdrukte en -mentaliteit, de onverdraagzaamheid onderweg, het steeds meer aanpassen richting Oost Europese standaarden (om het eens netjes te zeggen) en niet in de laatste plaats door het etiket 'misdadiger' dat Jan Publiek je opplakt. Voorlopig blijf ik nog gewoon meedoen, misschien als de jongste klaar is met z'n opleiding 'n dag minder in de week om toch net iets beter bij te trekken (ben ook boven de 50 ) en eigenlijk draai ik zo in een kringetje rond. Vanwege mijn werk nooit echt een intensieve hobby of sport gehad, al helemaal niet in teamverband, dus wat moet je thuis doen? Aan de andere kant is er meer dan werk alleen: ik geniet van vrije weekenden en vakanties, en kan ook rustig 'n week op de bank zitten niksen. Geen moeite mee!
  11. Marotrans

    !OPROEP!

    Tja... ik zat ook even raar te kijken vanochtend maar heb het toch maar weer zichtbaar gezet voor de nieuwsgierigen onder ons. En voor je het weet komt er weer commentaar uit de stille hoek over censuur en doodmodereren etc.
  12. Marotrans

    !OPROEP!

    Bij het verhaal waar het over gaat is 't puur technisch mis gegaan Henk: er is één geheel gemaakt van de reacties van verschillende leden waarbij hun namen zijn verdwenen.
  13. Marotrans

    !OPROEP!

    Inmiddels staat het daar, open en bloot weer te lezen. Alleen: door goede communicatie van verschillende softwareleveranciers is het één lang verhaal geworden: so be it. Iets met een goede verstaander en 'n paar woorden... Maarten.
  14. Marotrans

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Mooie hobby! En nog betaald ook
  15. Marotrans

    Simon Loos

    Valt mee, er zijn meerdere vestigingen (al dan niet inpandig bij klanten) die hun 'eigen' club auto's en chauffeurs aansturen. Je hebt wel 'n nummer maar bent dat niet. Doen ze meer ja, en mensen die weggaan maar spijt krijgen kunnen meestal weer terug komen ook. Maandag start in Tiel ook weer een herintreder na 2 of 3 maand.
×