Spring naar bijdragen

groteboer

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    23
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over groteboer

  • Rang
    Chauffeursforum Lid
  1. Afgelopen maandag vanaf Maastricht naar Luxemburg. Eerst richting Namen bij Vliegveld de A604 op naar beneden voor het water linksaf en blijkt dat de complete ADR omleiding route staat aangegeven borden S1 volgen . Terug weg moet je borden volgens mij S20 volgen Oranje borden.
  2. Wanneer je niet door de tunnel mag en om moet rijden wanneer je ADR bv DE heb geladen. Blijkt het best lastig te zijn de juiste route te vinden. Afgelopen Vrijdag kwam ik vanaf Luxemburg in Luik mocht niet door de tunnel. Borden staan aangegeven maar wanneer van de weg (autobaan ) in Luik af bent moet je het zelf maar uit zoeken. Ben in Luik bij Angleur Richting Seraing de brug over weer de A604 op naar boven gereden. Er blijken wel meerdere routes mogelijk te zijn. Samen met iedereen wil ik dit eens in kaart brengen en meerdere suggesties zijn welkom om dit met zijn allen uit te zoeken en dit in kaart te brengen. Eventueel in de toekomst een complete aangegeven route maken. Wij zo dicht bij huis en blijkt dit nogal redelijk probleem te zijn. Sommige chauffeurs rijden om over Namur/Namen wat nogal een forse omweg is.
  3. Het is al een tijd geleden dat ik weer op chauffeursforum kon komen, maar nu weer ingelogd. Nu nog steeds blijf ik regelmatig wanneer het kan en nodig is gebruik maken van 3+9 uur rust. Mijn verhaal van afgelopen week Maandag normale werkdag + 13 uur diensttijd en 9 uur nachtrust. Dinsdag normale werkdag + 13 uur diensttijd en 9 uur nachtrust Woensdag normale werkdag - 13 uur diensttijd en meer dan 11 uur rust ( 1e nacht van meer dan 11 uur) ook ivm Hemelvaartsdag vrije dag. Donderdag avond moeten vertrekken na de middag om circa 13.00 uur op de fiets naar de truck pasje erin aangemeld 5 minuten rondrijden en weer naar huis ruim 3 uur later vertrokken naar mijn los adres voor vrijdag morgen ( wat circa 4 uur rijden was). rond 20.30 stond ik stil en weer 9 uur rust gemaakt. Mijn 2e nachtrust van 3+ 9 9 wat geld voor 11 uur rust. Vrijdag Een strakke dag van net binnen de 15 uur diensttijd weer bij de laatste klant buiten de poort. Zaterdag Normaal maar even uitslapen maar toch maar weer strak 9 uur rust gemaakt. Weer om 6 uur vertrokken 3 uur rijden naar huis om 9 uur thuis dit alleen voor mijn 45 uur weekend rust gezien ik maandagmorgen om 6 uur weer moet vertrekken( wat dan ook weer in orde is). Het is eigenlijk abnormaal dat je constant de hele week zit te rekenen om alles in rechte banen te lijden en voor dat je thuis komt alweer rekent wanneer je weer weg kunt. Jan Groteboer.
  4. groteboer

    Frankrijk 44 ton

    Vanaf 1 januari 2013 is het toegestaan om in Frankrijk 44 ton totaalgewicht te rijden. Alleen bij nationaal vervoer dit is geen nieuws maar al langer bekend. Om dit te omzeilen zou je met 44ton totaalgewicht naar de Franse grens kunnen rijden bijvoorbeeld Rekkem. Op de grens nieuwe CMR van een kantoor op de grens welke de goederen opslaat. En je rijd zonder problemen door naar Zuid Frankrijk. Dit is een idee om over na te denken. Jan Groteboer.
  5. groteboer

    Vakantiebrief

    Stoppen met het meegeven van Vrijbrieven. Bij het bedrijf waar ik werk kreeg ik na ieder weekend en vrije dagen een vrijbrief mee. Binnenkort gaan wij hier mee stoppen,en invoeren in de Digitale tacho op de volgende wijze. MANUEEL INVOEREN VAN VRIJE DAGEN,UREN EN LANDCODE IN DE TACHOGRAAF. Om fouten bij het gebruik van vrijbrieven te voorkomen zou het prettig zijn als de chauffeurs alle vrije uren manueel in de digitacho kunnen verantwoorden. Het apparaat bied deze mogelijkheid,maar bijna niemand maakt gebruik van deze mogelijkheid. Om deze mogelijkheid wat beter te begrijpen hieronder een uitleg. Als je dus een weekend thuis bent geweest of door de week s avonds of overdag dan dien je die uren manueel in te voeren als je de kaart weer invoert,zodat alle 365 dagen in je tachobestand staan. Als alle dagen er in staan is een VRIJBRIEF overbodig en dit is in heel EUROPA geaccepteerd. ALS IEDEREEN DIT GOED DOET STOPPEN WE MET HET MEEGEVEN VAN VRIJBRIEVEN> Werkwijze invoeren van vrije dagen en uren: Voer de kaart in en wacht tot het menu M invoer toevoegen komt> klik JA>OK Je ziet dan einde arbeid(+datum en tijd in UTC-tijd)van de vorige dienst Nee knippert >druk op OK. Dan knippert de tijd en datum van de vorige dienst( let op tijden zijn UTC-tijd). Met de pijl naar boven,de tijd doorklikken vasthouden tot het niet verder gaat(huidige tijd en datum in UTC -tijd). Selecteer dan het BEDJE en klik op OK. Dan zie je weer EINDE ARBEID,(huidige en tijd) JA> OK. MANUELE INVOER BEVESTIGEN > JA>OK. Om het helemaal af te maken gaan we ook bij aanvang dienst de LANDCODE invoeren,na het manueel invoeren van de afwezige tijd staat de kilometerstand weer in beeld,druk op de OK toets,4x op de pijl naar beneden, in de display staat nu INVOER>CHAUFFEUR 1 Druk op de OK toets en de display verschijnt CHAUFFEUR 1>BEGIN LAND. Klik op de OK en het land waar je bent. In de display verschijnt dat de invoer is opgeslagen,je kan het menu nu weer verlaten. LET OP Bij de ALLERNIEUWSTE TACHO S zie je na MANUEEL INVOER >JA>OK klikken,de tijd van de laatste dienst en de huidige tijd daaronder > > Je dient dan de OK knop vast te houden,de minuten knipperen en daarna de invoer te bevestigen. Dit zijn de instructies welke ik van mijn werkgever heb gekregen en het zal een groot voordeel dat deze Vrijbrief niet meer nodig is. Jan Groteboer.
  6. Ik wil iedereen bedanken die deze site heeft bekeken nu dit weekend is mijn site mag ik wel zeggen de 10000 bezoeker gepasseerd. Dit had ik nooit verwacht. Tip voor iedereen blijf zoeken en nadenken naar de mazen in de wet. Jan Groteboer.
  7. Deze week Dinsdag gelost in de buurt van Blois France aangekomen bij Klant om 10.15 uur aanmelden en naar losplaats 11.00 uur op losplaats analise maken van produkt 13.00 gereed en begonnen met lossen. Lossen tot 15.00 uur vier uur stilgestaan ruim mijn drie uur rust overdag en nacht rust negen uur en de 11.00 is weer gereed. Vandaag gelost in de buurt van Oldenburg van 07.00 uur tot 11.00 uur plus vannacht negen uur rust en op deze manier deze week twee keer de elf uur rust ingebouwd. Werkt fantastisch als je er de mogelijkheid voor kunt creeren wat niet voor iedereen mogelijk is. Jan Groteboer.
  8. De rijverboden voor de vakantie periode in Duitsland,zijn zwaar overdreven en moeten per direct worden opgeheven en afgeschaft worden. Het is over het algemeen veel rustiger op de Autobanen, en laat de enkele vrachtwagens maar doorrijden. De Duitse overheid gaat nu stukken afsluiten en Wegen vernieuwen bij Karlsruhe ,omdat er minder verkeer is in de vakanties. Laat er eens een onderzoek komen naar de ZIN en ONZIN van deze rijverboden en deze afschaffen. Ook zou het beter zijn alle rijverboden ook op zon en feestdagen opheffen. mvg Jan Groteboer
  9. Het is juist Jan ,de diensten van 24 uur maak ik niet bv vandaag van af 12.30 tot vannacht 24.00 uur,morgenochtend om 09.00 uur beginnen tweede dienst. Als ik maar zorg dat ik niet meer wat jij heb omschreven niet meer dan zes diensten maakt. Daarom is het ook zo wanneer je op zondagavond vertrekt dit ook zin moet hebben met een langere dienst of rijtijd bij mij vandaag van rond de zeven rijuren wel degelijk nut heeft. Jan Groteboer.
  10. Dat klopt inderdaad ik geef de planning tegen het eind van de week wel aan dat ik zondag ben vertrokken en wordt dan wel geregeld dat ik dan vrijdag weer thuis kom. Jan Groteboer.
  11. Vanmiddag is het weer zover,ik ga weer naar Frankrijk net boven Parijs. Afgelopen week van af dinsdag vrij geweest nu weekend rust genoeg geen problemen met negentig rijuren. Ga straks rond 12.30 uur naar mijn truck inpakken pasje erin even rondrijden en 3 uur rust maken (even naar huis) Rond 16.00 uur vertrekken tegen 21.30-21.45 uur Franse grens over om 21.30 rijd iedereen al. En voor 24.00 uur sta ik al op het losadres 9.00 rust maken. En morgenochtend om negen uur zit mijn eerste lange nachtrust er al op. Jan Groteboer.
  12. groteboer

    rouen door met ADR

    Morgen middag ga ik weer vertrekken ,maanag morgen de route S2 om te lossen achter Rouen. Vanaf de andere kant van Zuid naar Noord is er ook een route welke staat aangegeven dit staat aangegeven onder Route S1,is dezelfde weg omgekeerd,maar moet even uitzoeken welke afslag je moet nemen. Na lossen ga ik reinigen in Rouen en terug laden en maak gebruik van andere routes op de terugweg. mvg Jan Groteboer.
  13. groteboer

    rouen door met ADR

    European dank je voor je reactie. Maar afslag 13 Bois Guillame is de laatste afslag tot aan hier mag je rijden en niet verder. Vanaf hier staan de verbodsborden,door rijden kost in Frankrijk zeer veel geld en had hier toen ook aangedacht. Ik wilde eerst over Darnetal en dan naar de N31. Maar zag toen de route borden S2 ,ben al eens eerder deze route gereden toen de tunnel gestremt was, mvg Jan Groteboer.
  14. groteboer

    rouen door met ADR

    Afgelopen dinsdag ben ik met ADR door Rouen gereden,doorgereden tot afslag 13 enkele km voor de tunnel afslag Bois Gulliaume afslag driekwart rond D928 volgen enkele km verder in Bois Guillaume mag je niet verder 7,5 ton. Hier Linksaf weer richting autobaan voor autobaan op rotonde rechtaf staat BORD S2 dit is de omleidingsroute voor wanneer de tunnel is gesloten de D243A, maar borden S2 blijven volgen en je komt direct bij de uitgang van de tunnel weer op de snelweg. mvg Jan Groteboer.
  15. Was vrijdagavond thuis wel meer dan 13 uur Ger . Eerst maandag rondrijden vijf minuten en dan 3 uur gemaakt,doorgereden tot Amiens tot net enkele minuten voor middernacht, negen uur gemaakt eerste nachtrust 11 uur. Woensdag bij een klant gestaan in de buurt van Karlsruhe ook hier ruim 2 .45 uur staan lossen deze afgerond even blijven staan tot ruim 3 uur plus 9 uur. En deze week had ik zo toch twee keer mijn 11 uur voor elkaar. mvg Jan Groteboer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...