Spring naar bijdragen

Heidekneuter

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    82
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Converted

  • Locatie
    't Vjenne

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Heidekneuter's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik ben sinds kort planner . Dus weet de regels nog niet helemaal voor dat soort landen
  2. Hallo collega's, Ik heb een rit aangeboden gekregen van nederland naar kosovo. Nou kom ik normaal niet buiten duitsland/frankrijk, dus ik ben hier wat hulp bij nodig. Ik rijd met een trekker oplegger (totaal 5 assen). Nederlandse chauffeur. Materiaal is een soort van zand, dus geen adr, geen afvalstof. Hoe zit het bijvoorbeeld met tolkosten, eurovignetten, vergunning, etc. in de volgende landen: Oostenrijk Hongarije Servie Kosovo Is hier een appje voor ofzo ? Of, weet iemand uit z'n hoofd wat hier de regels voor zijn ?
  3. De vraag was simpelweg: Wat mag m'n werkgever 'normaal gesproken' doen? Antwoord: Het mag niet... Gewoon overlegd met de mannen en het blijkt de manier van werken te zijn. Punt. Als ik morgen bij een ander ga rijden, zijn daar wel weer andere dingen waar ik me aan kan storen.. (strepen in de uren, moeilijk doen over geld.. uren.. etc..)
  4. Ik zou niet zomaar een advocaat er op gooien. Ik heb een vast contract en in deze tijden is dat heilig. die 40 uur schraap ik normaal wel bij elkaar, desnoods 2x per week de auto wassen, velgen poetsen, uurtje slapen etc.
  5. Ik heb contact gehad met 1 van de hoge heren, en mij werd verteld dat dit "het beleid" is... Hmm, misschien een mooi puntje om is op verder te graven...
  6. Dat wil ik dus ook voorkomen. Bedankt voor de antwoorden, ik zal het er van de week eens over hebben...
  7. Beste mede-truckers. Ik heb een vast contract voor 40 uur p/w (160 p/4w). zonder bijzonder aanvullingen o.i.d. Als mijn planner mij geen 40 uur per week aan het werk kan houden, en ik heb aan het einde van de periode slechts 140 uur (i.p.v. 160), mag mijn baas dan 20 uur vakantie-uren daarvoor invullen zonder dat te overleggen ? Naar mijn inziens moet de planner mij gewoon aan het werk houden toch? geen 40 uur = bedrijfs-risico.. niet de mijne.. Jullie idee hierover ?
  8. Lampjes is ok, want het is prima om gezien te worden. (in het kader van veiligheid, niet "ik heb meer lampies dan jij!") Bij veel stadsverkeer (bv supermarktdistributie, overige distributie) zou ik ook geen gordijnen willen. Veel snelweg verkeer, rechtaan-rechtuit is het niet zo'n probleem. Ik heb geen belang bij dat geloer van die k**polen e.d. de rest aan zooi is idd overbodig...
  9. 't is vrij simpel! Wil jij 80 rijden? Prima! Respecteer ik! Ik wil graag 90 rijden. Pin onderin. Respecteer dat ook. (Of dat nou in het inhaalverbod is of niet..) In ons werk telt ook elke minuut (vast ritje sta je met 9:56 weer terug op standplaats). Rij van oberhausen naar arnhem over de A3, je kunt de hele weg planken. Je bent nog geen 200m de NL-grens over en hij kan naar 80. Weredom, 80 rijden is prima. Maar ik rij 90. niet lopen zeiken. Als je het niet kunt hebben moet je geen chauffeur worden. Als jij en ik op kantoor zouden zitten, en ik doe meer werk als jij op een dag ga je toch ook niet lopen drammen?
  10. Ga eens rondvragen op welke termein je kunt lessen / examen afleggen. Ik had hetzelfde in de kop, en kon 3 weken na aanvraag beginnen met lessen, 3 weken lang. de week daarna (de 7e week na het aanvragen) examen gedaan. Als zo'n rijschool het rustig heeft, en wat geld wil verdienen kunnen ze een hele hoop :)
  11. Een medische verklaring kun je altijd krijgen. Ook zonder groot rijbewijs. Al zou je het 5 maand voor je eerste rijles doen, kan het ook. Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling, alles in orde hebben. en dan 5 dagen knallen.
  12. Muhahaha.. Wij komen hier nog wel is langs met de auto's. Rioolslib, stinkende shit dus. poep. ordinaire diaree. in een kieper. met een half afgedost zeil.. Misschien is dat 't..
  13. Binnenkort gaan de tarieven van NL-aanbieders sterk omlaag! Zo word in 2014 internetten in het buitenland goedkoper dan bellen!!!!! Zie: Providers verlagen buitenlandtarieven | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
  14. Hahaha, Nog even en ik kan m'n baas gedag zeggen. Een registratie-systeem klinkt ook interressant. Zeker. Het registreren van rijtijd word een moeilijker verhaal. Ik weet uit de praktijk, dat mijn boordcomputer ook altijd flink afwijkt van de tacho-rijtijd. We gaan het digitale tijdperk in, waarin we steeds minder witte a4'tjes gebruiken. Dit lijkt me inderdaad een mooie aanvulling. Ik zal d'r eens overnadenken hoeveel tijd het bovenstaande gaat kosten om te maken. en of het zich loont. (ik rij zelf ook nog 60u p/w)
  15. Maut-berekenen klopt nu exact. Het probleem waar ik even tegenaan loop, is dat je niet altijd een volle rit op de autobahn rijd. nog ff zien hoe dit op te lossen. Je hebt namelijk Nederlandse Km's, Duitse (tolplichtige) km's, Maar ook duitse km's (op bv de bundesstrasse) die hetzelfde kosten als NL-km's.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden