Spring naar bijdragen

Karel65

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7611
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

-4074

Over Karel65

  • Rang
    super Poster..

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Tja, hoe eenvoudig wilt u het hebben?! Binnenkort behorend bij de basisuitrusting van iedere auto met slaapcabine: >>>> klik <<<<< Met de standaardverplichting opgenomen in de arbeidsovereenkomst van iedere (internationaal) chauffeur om dit te gebruiken bij het 'genieten' de verplichte, 'normale' wekelijkse rust buiten de standplaats: >>>> klik <<<<< Met een verbod voor de chauffeurs in diezelfde arbeidsovereenkomst, onder verwijzing naar 561/2006 artikel 8.8, om gedurende een wekelijkse rust van minimaal 45 uur (eventueel inclusief de benodigde compensatie) zich ook maar 1 seconde in de cabine van het voertuig op te houden. Voor de wat creatievere bedrijven wordt het dan mogelijk zoiets: >>>> klik <<<<< Niks Superspacecab, Topline, omvormer met magnetron in de cabine, of standkachel, of standairco op het dak. Het moet nu eindelijk maar eens over zijn met die verwennerij van de internationaal chauffeur. Nogmaals: Hoe eenvoudig wil je het hebben
  2. Karel65

    Fnv en soob

    Zoals u al treffend aanvoelde RobNiat, voor geld gaan de beste principes overboord: http://tinyurl.com/md5fuve
  3. Karel65

    Super singles

    Nee hoor. Gewoon hobbymatige interesse
  4. Karel65

    Super singles

    Klopt. Bolling 135 (of uitgedrukt als ET-135) is de maat voor Scania, maar ook bijvoorbeeld DAF, bij 11.75x22.5 velgen. Volvo en alle gangbare opleggers met schijfrem gebruiken bolling 120. (Het verschil van Bolling 135 t.o.v. Bolling 120 , is dat bij ET-135 de buitenkant van de band 15 mm (1,5 cm) minder ver naar buiten steekt dan bij ET-120) Nadeel van bredere banden is vaak dat je iets gevoeliger bent voor spoorvorming in de weg. Grote voordeel van bredere banden is op de eerste plaats de grotere draagkracht ten opzichte van banden met dezelfde hoogte. En dat bredere banden veel meer kilometers draaien dan smallere. Zoals Toontje aangeeft is de (goedkoopste) oplossing een band monteren van de maat 385/55 R22.5. Twee van deze banden - Loadindex 160 - op een as geven 9 ton draagkracht en de combinatie met 60-serie banden op de andere assen is heel goed te doen. "Goedkoopste', omdat 385/55 R22.5 inmiddels een gangbare maat is geworden zodat er veel keuze is in verschillende merken, wat de prijs in gunstige zin beïnvloedt. De maat 355/50 R22.5 is speciaal ontwikkeld als brede voorasband voor de combinatie met 60-serie banden op trekassen/achterassen. Op deze website vind je 2 voorbeelden in deze maat: http://nord-truck.de/shop/index.php?k=444 Als de foto in uw avatar klopt, dan lijkt het erop dat het om een bakwagen gaat. Dan dient u wel de loadindex in de gaten te houden. Goodyear was de eerste die deze maat ontwikkelde, maar is blijven steken op een Loadindex van 154 (2 banden samen 7,5 ton draagkracht op een as). Bridgestone en Continental leveren deze bandenmaat inmiddels met een Loadindex van 156 (2 banden samen 8 ton draagkracht per as). Deze bandenmaat staat nog steeds niet bekend als "het broodje van de bakker", dus houden bandenleveranciers 'goed de prijs erop'. Mocht u onverhoopt in het buitenland via een pechservice zo'n band nodig hebben, dan kunt het best meteen ook een ambulance bellen, want u schrikt zich een hartverzakking als u hoort wat ze voor zo'n bandje durven te vragen om u uit de nood te helpen. Alhoewel het altijd mogelijk is om deze maat te wisselen met een reservewiel van de maat op de trekas. Dan moet u wel zorgen dat het reservewielrek berekend is op de breedte van de 355/50 R22.5 (of natuurlijk gewoon het wiel in de laadbak gooien). In de maat 355/50 R22.5 is de bovengenoemde Bridgestone met loadindex 156 trouwens wel een aanrader. Deze band draait erg goed z'n kilometers.Ook onder zware omstandigheden/belasting zoals bij bakwagens (voorin geladen) regelmatig voorkomt.
  5. Ja. Meneer Klaassen doelt op hetgeen wat door iemand in dit filmpje ( << klik !! < ) naar voren wordt gebracht. Op 1:22 "Ik werk 70 uur en ken niet eens 2 kinderen onderhouden"
  6. Dat is inderdaad al eens langsgekomen. En dat was o.a. HIER ( << klik !! < ). In de meeste Staten blijkt de vuistregel te zijn: Hoe verder de tandems uit elkaar staan, des te hoger het toegestaan totaalgewicht van een combinatie. HIER ( << klik !! < ) nog een overzicht.
  7. Karel65

    Ritje Sotsji

    Wie probeerde u daar aan het schrikken te maken? Mooi reisverslag trouwens, bedankt!
  8. We 'denken' dus dat René Bosch ooit al eens failliet is geweest? Ik 'denk' eigenlijk van niet ......
  9. Kijk, dat zijn goede berichten. Ook bedankt voor het plaatsen.
  10. Veelal worden zulke oudere auto's meegenomen om (elders in Nederland) opleggers met lading te stelen. Dus niet zozeer om ze bijvoorbeeld in het buitenland te verpatsen.
  11. Met welke bedrijfsnaam was dat dan?
  12. Karel65

    Kentekenplaatjes

    En aan de kentekens op de auto's kunt u het ook zien waarschijnlijk: GR, voor GRoningen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...